Star Fox Zero

Stick to the pond, froggie!
by Νίκος Λυμπέριος on 21 Μαΐου 2016
Reviews

Η Nintendo όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν στεγάζει μερικούς από τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες στον κόσμο των video games. Κάποιοι από αυτούς τους χαρακτήρες έχουν την τιμή να εμφανίζονται περισσότερες από μια φορές στον κύκλο ζωής μιας κονσόλας της Nintendo, όπως ο Mario ή ο Link, ενώ άλλους χαρακτήρες και σειρές παιχνιδιών περνάνε χρόνια για να δούμε κάτι καινούριο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η σειρά Star Fox. Παρόλο που είδαμε μια επανέκδοση του Star Fox 64 στο 3DS –η έκδοση του Nintendo 64 ήταν επίσης επανέκδοση της SNES έκδοσης- το πρώτο πραγματικά καινούριο παιχνίδι στη σειρά βγήκε 10 χρόνια πριν στο DS με το Star Fox Command.

Το μεγαλύτερο του πρόβλημα είναι ότι προσπαθεί να ακολουθήσει αρκετά το Star Fox 64, εισάγοντας μηχανισμούς που ενώ αυτόνομα δουλεύουν σωστά, στο σύνολό τους δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, είτε γιατί η ανάμνηση του παλιού μένει πάντα χαραγμένη ως η καλύτερη, είτε γιατί η απόφαση να γίνει Reboot του παλιού παιχνιδιού δεν ταιριάζει στο 100% με τη νέα φιλοσοφία που θέλησε να εισάγει η Nintendo με την Platinum Games.

το VG24 λέει

star-fox-zero-wallpaper-02-1920x1080Με το Star Fox Zero ήρθε η ώρα να υποδεχτούμε την σειρά από την αρχή (για ακόμα μια φορά) στο Wii U, αφού η έκδοση αυτή αποτελεί ένα Reboot του αρχικού παιχνιδιού και όχι ένα εξ’ ολοκλήρου νέο κεφάλαιο. Το Star Fox Zero γεννήθηκε από τη συνεργασία της Nintendo με την Platinum Games σε μια προσπάθεια να θέσουν νέες βάσεις στη σειρά ξεκινώντας από το σημείο που έγινε γνωστή και προσπαθώντας να βελτιώσουν τη φόρμουλα που την έκανε τόσο αγαπητή στο κοινό. Η ιστορία του Star Fox Zero παραμένει σε μεγάλο βαθμό ίδια με το αρχικό παιχνίδι. Για ακόμα μια φορά αναλαμβάνουμε το ρόλο του Fox McCloud, αρχηγού της Star Fox Team. Ο στρατηγός Pepper, διοικητής της αμυντικής δύναμης της Corneria, μας στέλνει σε μια αποστολή προστασίας του συστήματος Lylat από τον υποχθόνιο επιστήμονα Andross και τον στρατό του. Ως συνήθως, θα συναντήσουμε αρκετούς ευχάριστους χαρακτήρες με το δικό τους ξεχωριστό ύφος και στυλ που μπορεί να ενοχλήσουν τους νέους με το ιδιαίτερο χιούμορ τους και τις αρκετά καρτουνίστικες εκφράσεις τους θα χαροποιήσουν τους παλιούς που θα δουν το γνώριμο να επιστρέφει.

Εκτός από την ιστορία, γνώριμες θα φανούν και οι περιοχές του Star Fox Zero στους βετεράνους της σειράς, αφού όπως αναφέραμε, το παιχνίδι αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση ενός παιχνιδιού που παίζουμε για τρίτη φορά. Αρκετές από τις αγαπημένες μας αποστολές κάνουν ξανά την εμφάνισή τους και εδώ όπως το ξεκίνημα της αποστολής στην Corneria ή η αερομαχία με τον Star Wolf. Φυσικά Nintendo και Platinum Games έχουν δώσει αρκετές τονωτικές πινελιές ώστε οι διάφορες περιοχές να εμπλουτιστούν με νέα στοιχεία και να δοθεί περισσότερη ποικιλία σε αυτές αποφεύγοντας όσο γίνεται την επανάληψη. Επιπλέον την είσοδο τους έχουν κάνει και μερικά νέα οχήματα που έχουν σκοπό να διευρύνουν το πώς παίζεται το παιχνίδι. Το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας φυσικά το περνάμε πιλοτάροντας το αγαπημένο μας Arwing αλλά υπάρχουν αρκετά επίπεδα σκορπισμένα στο παιχνίδι που μας βάζουν σε άλλα οχήματα. Αυτά είναι το Landmaster Tank, το Walker -αποτίει μνεία στο Star Fox 2 που δε βγήκε ποτέ για το Super Nintendo- και το Gyrocopter. Το ευχάριστο είναι ότι κάθε ένα από αυτά έχει τη δική του αίσθηση από τα υπόλοιπα και γίνεται μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση της ποικιλίας στο gameplay, καθώς και την προσθήκη διαφορετικών για κάθε όχημα μηχανισμών.

138124_WiiU_SFZ_SCRN_05

Δυστυχώς αυτές είναι και οι στιγμές όπου το Star Fox Zero χάνει αρκετά τη ροή του. Ενώ οι μηχανισμοί και ο χειρισμός των οχημάτων αυτών είναι στημένος όπως πρέπει, τα ίδια τα οχήματα πέφτουν θύματα των αποστολών τους και του γεγονότος ότι το λαμπρό αστέρι του παιχνιδιού είναι το Arwing και οι μοναδικές του αερομαχίες. Επιπλέον η δράση χάνει αρκετά την έντασή της αφού τα οχήματα αυτά συνδυάζουν μάχες τύπου τρίτου προσώπου μαζί με κουραστικά platforming στοιχεία. Η στασιμότητα αυτή της ροής φαίνεται περισσότερο στις αποστολές που κάνουν χρήση του Gyrokopter μιας και αρκετές από αυτές συνδυάζουν και Stealth στοιχεία πέρα από το γεγονός ότι το ίδιο το όχημα είναι αρκετά αργό στις κινήσεις του. Το ευχάριστο είναι ότι οι αποστολές αυτές κάνουν την εμφάνισή τους σχετικά νωρίς στην ιστορία και δεν καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της. Αρκετές από τις πίστες του Star Fox Zero προσφέρουν όμορφες εναλλακτικές στην προσέγγισή τους επηρεάζοντας και τις μετέπειτα εξελίξεις τους. Μερικές εναλλακτικές αφορούν την εμφάνιση δυσκολότερων αρχηγών ή την μονομαχία μας με τον Star Wolf. Επιπλέον στις αποστολές βρίσκονται διάσπαρτα αρκετά μετάλλια για συλλογή, ενώ υπάρχει μετρητής πόντων που δεν είναι ξεκάθαρος το πώς δουλεύει, αλλά βασίζεται κυρίως στο πόση ζημιά μας κάνουν οι εχθροί και αντίστοιχα στο πόσο γρήγορα τους εξολοθρεύουμε εμείς.

Η μεγαλύτερη αλλαγή που ήρθε στο παιχνίδι και ίσως και ο βασικός λόγος που επιλέχθηκε το Reboot της σειράς, αντί για ένα εντελώς νέο κεφάλαιο, είναι η εισαγωγή του νέου συστήματος χειρισμού που έφερε το Gamepad του Wii U.  Ο χειρισμός του Star Fox Zero είναι πλήρως εναρμονισμένος με τη φιλοσοφία του Wii U και είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια που εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η κονσόλα στο κομμάτι αυτό. Όταν πιλοτάρουμε το Arwing βλέπουμε το σκάφος μας στην τηλεόραση σε οπτική τρίτου προσώπου και ταυτόχρονα η οθόνη του Wii U Gamepad μας δίνει μια οπτική πρώτου προσώπου από το πιλοτήριο (δίνεται η δυνατότητα αντιστροφής των οθονών). To Gamepad το χρησιμοποιούμε για να ευθυγραμμίσουμε τις βολές μας ενώ την οπτική τρίτου προσώπου για να πλοηγηθούμε στις αποστολές, οι οποίες κατά κόρον είναι on rails, ακολουθούν δηλαδή συγκεκριμένη πορεία. Δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα να αποκλίνουμε από την προκαθορισμένη μας πορεία με τη χρήση της All Range λειτουργίας που μετατρέπει τη πίστα σε μια τεράστια αρένα αερομαχιών και αποτελεί και το καλύτερο μέρος του παιχνιδιού, αφού συνδυάζει εκπληκτικά τα motion controls με την ένταση των μαχών βάζοντας τον παίκτη στο πετσί του ρόλου. Από την άλλη η λειτουργία All Range έχει γίνει υποχρεωτική για τα αφεντικά του παιχνιδιού, που ναι μεν, προσφέρει ωραίες εναλλακτικές για τον τρόπο που τους αντιμετωπίζουμε, αλλά έχουν χάσει την ένταση που είχαν οι αυθεντικές με την on rails μορφή τους.

Ο τεχνικός τομέας δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του τίτλου, κάτι που προκαλεί εντύπωση αφού έχουμε δει εκπληκτικούς τίτλους στον τομέα των γραφικών από τα studio της Nintendo. Πίστες που περιλαμβάνουν υδάτινο περιβάλλον εντυπωσιάζουν από την λεπτομέρεια του νερού, αλλά απογοητεύουν από τη συνολική ποιότητα των υφών που έχουν διάφορα κτίρια και εχθροί.

το VG24 λέει

Το μεγαλύτερο ελάττωμα των motion controls δεν είναι το πως αυτά έχουν στηθεί, μιας και λειτουργούν πολύ καλά, αλλά ο χρόνος που χρειάζεται ο παίκτης για να εξοικειωθεί με αυτά. Συνδυάζοντας τα βαρετά σημεία του παιχνιδιού με το δύσκολο χειρισμό είναι εύκολο κάποιος να αφήσει το παιχνίδι στην άκρη για κάτι πιο προσιτό, χάνει όμως μια όμορφη εμπειρία με κάτι που έχει στηθεί για να εξομοιώσει όσο καλύτερα μπορεί το πιλοτάρισμα ενός σκάφους. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο στην χρήση του γυροσκοπίου του χειριστηρίου, όσο ότι στο παιχνίδι συμβαίνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και ο παίκτης έχει την ευθύνη του ελέγχου της τηλεόρασης, του χειριστηρίου καθώς και το σημάδεμα των εχθρών.

Πέρα από το αρκετά μεγάλο σε διάρκεια βασικό campaign, το Star Fox Zero περιλαμβάνει μια λειτουργία εξάσκησης ώστε να εξοικειωθούμε καλύτερα με τον χειρισμό των διαφόρων οχημάτων που ξεκλειδώνουμε, καθώς και να δοκιμάσουμε τις γνώσεις μας σε διάφορα τεστ. Πέρα από αυτό, ως κλασσικός τίτλος της Nintendo προσφέρει και λειτουργία διπλού παιχνιδιού σε τοπική χρήση με κάποιον φίλο μας. Σε αυτή τη λειτουργία ο ένας παίκτης αναλαμβάνει το χειρισμό των οχημάτων ενώ ο άλλος τη στόχευση με το Gamepad. Η λειτουργία αυτή δίνει μια ευχάριστη πινελιά στην βασική ιστορία αφαιρώντας το -ίσως για αρκετούς- δύσκολο σύστημα χειρισμού, μοιράζοντας την πολυπλοκότητά του σε δυο άτομα, αφήνοντας αιχμές ίσως ότι το στήσιμο αυτό του χειρισμού έγινε με σκοπό το συνεργατικό παιχνίδι. Θα θέλαμε να υπάρχει και ένα είδος ανταγωνιστικής Online λειτουργίας με αερομαχίες αντί μόνο για το κυνήγι βαθμολογιών και κατατάξεων στις διάφορες πίστες.

Ο τεχνικός τομέας δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του τίτλου κάτι που προκαλεί εντύπωση, αφού έχουμε δει εκπληκτικούς τίτλους στον τομέα των γραφικών από τα studio της Nintendo. Πίστες που περιλαμβάνουν υδάτινο περιβάλλον εντυπωσιάζουν από την λεπτομέρεια του νερού, αλλά απογοητεύουν από τη συνολική ποιότητα των υφών που έχουν διάφορα κτίρια και εχθροί. Από την άλλη,ο τίτλος κάνει μεγάλη χρήση της δεύτερης οθόνης που προσφέρει το χειριστήριο και επιπλέον τρέχει σε ανάλυση 1080p και 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (σε πολύ έντονες μάχες παρατηρήθηκαν στιγμιαίες πτώσεις) χωρίς φυσικά να υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα αφού η Nintendo ξεχωρίζει για την σφραγίδα ποιότητας που βάζει στα παιχνίδια της. Το Star Fox Zero περιλαμβάνει αρκετές τοποθεσίες με ποικίλο περιεχόμενο, αλλά δε θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη μας για τον οπτικό του τομέα. Από την άλλη ο ηχητικός τομέας του βρίσκεται στα γνωστά εξαιρετικά επίπεδα της σειράς με αρκετά ορχηστικά κομμάτια να δίνουν τόνο και ένταση στις αερομαχίες.

Κλείνοντας θέλω να πω ότι ενώ το παιχνίδι μου άφησε τμηματικά καλές εντυπώσεις, όμως στο σύνολο του το Star Fox Zero δεν κρίνεται για το τι κάνει και τι δε κάνει καλά, αλλά για το αν πρέπει να κάνει τα όσα κάνει. Το μεγαλύτερο του πρόβλημα είναι ότι προσπαθεί να ακολουθήσει αρκετά το Star Fox 64, εισάγοντας μηχανισμούς που ενώ αυτόνομα δουλεύουν σωστά, στο σύνολό τους δεν καταφέρνουν να ξεπεράσουν το πρωτότυπο, είτε γιατί η ανάμνηση του παλιού μένει πάντα χαραγμένη ως η καλύτερη, είτε γιατί η απόφαση να γίνει Reboot του παλιού παιχνιδιού δεν ταιριάζει στο 100% με τη νέα φιλοσοφία που θέλησε να εισάγει η Nintendo με την Platinum Games. Ακόμα περισσότερο η συνεχόμενη απόρριψη ανταγωνιστικών online λειτουργιών, όπως για παράδειγμα μια λειτουργία αερομαχιών στο ύφος του Battlefront, θα έδινε εξαιρετική διάρκεια στον τίτλο και θα χάριζε φανταστικές στιγμές στους παίκτες του παιχνιδιού. Τέλος η επιλογή για τρίτη επανέκδοση της ίδιας ιστορίας και του ίδιου σκηνικού δείχνει πιθανόν έλλειψη εμπιστοσύνης της ίδιας της Nintendo στο Franchise κάτι που από μόνο του είναι αποκαρδιωτικό.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Star Fox Zero

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Nintendo EPD / Platinum Games

Publisher

Nintendo

Διανομή

Nintendo

Πλατφόρμες

Wii U

Tested on

Wii U

Κυκλοφορία

22 Απριλίου 2016

Είδος

Scrolling Shooter

PEGI

7

Θετικά

+ Καλή διάρκεια για την ιστορία του παιχνιδιού
+ Τα νέα motion controls χαρίζουν μερικές μοναδικές στιγμές...

Αρνητικά

- ...χρειάζονται όμως αρκετή εξοικείωση
- Τα επιπλέον οχήματα χαλάνε τη ροή
- Ο οπτικός τομέας απογοητεύει
- Ελλείψεις σε online λειτουργίες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
7.0
Συνοψίζοντας

Μετά από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας, ο Fox McCloud και η παρέα του επιστρέφουν για να σώσουν για ακόμα μια φορά το σύστημα Lylat από τον μοχθηρό επιστήμονα Andross. Η νέα περιπέτεια του Star Fox Team επιστρέφει για τρίτη φορά στις ρίζες του παιχνιδιού, προσπαθώντας να κάνει ένα Reboot στη σειρά, φρεσκάροντάς την με τα νέα motion controls και τις δυνατότητες που αυτά μπορούν να δώσουν στην εμπειρία του παιχνιδιού.

Η χρήση τους, καθώς και η εισαγωγή τους στο παιχνίδι είναι εξαιρετική, πέφτουν όμως θύματα επιπλέον επιλογών που δεν αφήνουν το παιχνίδι να ξεπεράσει το πρωτότυπο και να δημιουργήσει τις γερές νέες βάσεις που η σειρά ίσως χρειαζόταν. Βάσεις, που απαντώνται σε μια νέα ιστορία, περισσότερες online λειτουργίες και διατήρηση μερικών παλιών στοιχείων που έκαναν το παλιό παιχνίδι τόσο αγαπητό.

7.0
Βαθμός
7.0
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%