Star Ocean: Integrity and Faithlessness

Astronomy compels the soul to look upward, and leads us from this world to another
by Νίκος Λυμπέριος on 5 Αυγούστου 2016
Reviews

Η tri-ACE βρίσκεται στο χώρο της δημιουργίας παιχνιδιών από το 1995 και ασχολείται αποκλειστικά με την δημιουργία παιχνιδιών ρόλων. Τα παιχνίδια της έχουν κοινό χαρακτηριστικό τα action συστήματα μάχης τους και τα βαθιά συστήματα παραμετροποίησης. Το studio αν και μικρό στο μέγεθος του, έχει δημιουργήσει μερικά πολύ γνωστά παιχνίδια ρόλων για λογαριασμό είτε της Sega, είτε της Square Enix. Τα παιχνίδια Star Ocean που αποτελούν και δημιούργημα της ίδιας της tri-ACE έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με τη σειρά παιχνιδιών Tales της Bandai Namco, αφού οι δημιουργοί του Tales of Phantasia, του πρώτου παιχνιδιού της σειράς Tales, έστησαν αργότερα την tri-ACE. Τα παιχνίδια Star Ocean έχουν δει μέσα στα χρόνια συνολικά 6 κεφάλαια, και διαδραματίζονται στο ίδιο σύμπαν με γεγονότα που ξεκινάνε από την καταστροφή της Γης, από τον τρίτο παγκόσμιο κόσμο, συνεχίζοντας με τη μετανάστευση στο διάστημα για μια νέα ζωή σε διάφορους πλανήτες και συστήματα.

Η ιστορία του Star Ocean: Integrity and Faithlessness διαδραματίζεται μεταξύ των Star Ocean: The Second Story και Star Ocean: Till the End of Time. Το Star Ocean: Integrity and Faithlessness λαμβάνει χώρα στο σύστημα Faykreed και συγκεκριμένα στον πλανήτη Faykreed IV. Ο κόσμος μας βασίζεται σε πρωτόγονα μέσα επιβίωσης και παρ' όλη την υψηλή τεχνολογία που έχουμε συναντήσει σε άλλα κεφάλαια της σειράς, εδώ βασιζόμαστε κυρίως στη χρήση της μαγείας του παιχνιδιού που ονομάζεται signeturgy, είτε ως μέσο άμυνας και επίθεσης, είτε ως βασικός κορμός λειτουργίας των πόλεων. Ο βασικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού και κεντρικός χαρακτήρας που χειριζόμαστε είναι ο Fidel Camus, που έχει αναλάβει να προστατέψει το χωριό του και τους κατοίκους του από εξωτερικές επιθέσεις μετά την αποχώρηση του πατέρα του στο βασίλειο της Resulia ως πολεμικός σύμβουλος. Όπως συμβαίνει σε κάθε παιχνίδι RPG έτσι και εδώ μια μεγάλη επίθεση στο χωριό, θα αναγκάσει τον Fidel να στραφεί προς το βασίλειο της Resulia για αίτηση ενισχύσεων και βοήθειας. Στο ταξίδι για την Resulia δεν είναι μόνος του, αφού μαζί του έρχεται και η παιδική του φίλη Miki για να τον βοηθήσει και να τον προστατέψει.

Τεχνικά, το Star Ocean: Integrity and Faithlessness δεν εντυπωσιάζει. Από τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού είναι προφανές ότι ο οπτικός τομέας του τίτλου έχει επηρεαστεί από την cross platform κυκλοφορία του. Για όσους δε γνωρίζουν, ο τίτλος στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε και για PlayStation 3.

το VG24 λέει

Δε θα λέγαμε ότι η ιστορία του Star Ocean: Integrity and Faithlessness είναι κάτι ιδιαίτερο ή φρέσκο, αφού πολλά από τα γεγονότα που πραγματεύεται είναι επαναλήψεις σκηνικών, που είδαμε και σε προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Μια από τις βασικότερες ομοιότητες είναι η εμφάνιση της μικρής Relia που μας φέρνει αναμνήσεις της μικρής Lymle του Star Ocean: The Last Hope. Αν και η ιστορία του τίτλου ξεκινάει αργά, παρουσιάζοντας μας τον αγώνα του Fidel και της Miki για να κάνουν ό,τι χρειάζεται για το χωριό τους, σχετικά γρήγορα καταφέρνει και ξεδιπλώνεται, παρουσιάζοντας τον πραγματικό σκοπό του σεναρίου. H ιστορία συμπληρώνεται εξαιρετικά από τους άκρως ενδιαφέροντες χαρακτήρες που συγκαταλέγουν μερικές από τις πιο συμπαθητικές ηρωίδες που έχουμε δει σε τίτλο Star Ocean. Οι χαρακτήρες με τις ιστορίες τους και την συμμετοχή τους στους διαλόγους στήνουν πολύ καλά το αφηγηματικό κομμάτι και βοηθούν στην ανάπτυξη του σεναρίου. Δυστυχώς το αγγλικό voice over, οι ομιλίες δηλαδή των χαρακτήρων, αλλοιώνουν σε μεγάλο βαθμό τις πραγματικές προσωπικότητες των ηρώων, αφού όπως συνηθίζεται (χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος) οι αγγλόφωνοι ηθοποιοί δίνουν παραπάνω έμφαση στο "χαζό-χαρούμενο" των ηρώων, λόγω της ιαπωνικής τους προέλευσης. Ευτυχώς υπάρχει επιλογή χρήσης της ιαπωνικής ομιλίας με διατήρηση των αγγλικών υποτίτλων.

Το βασικό gameplay του παιχνιδιού όπως και σε κάθε Ιαπωνικό RPG έχει δυο πτυχές: Αυτήν της περιήγησης στο χάρτη, που εκτελείται ως ένα οποιοδήποτε παιχνίδι τρίτου προσώπου και αυτήν των μαχών. Στην περιήγηση μας στις πόλεις του παιχνιδιού, έχουμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε μαγαζιά για αγορές αντικειμένων όπως όπλα, γιατρικά αλλά και διάφορα συστατικά για τη δημιουργία οπλισμού και διαφόρων ενισχυτικών για τις μάχες. Τέλος επανέρχονται τα private actions, μέσω των οποίων σε διάφορα σημεία του χάρτη και των πόλεων ξεκινάμε μικρούς διαλόγους με τους χαρακτήρες μας για να μάθουμε επιπλέον στοιχεία για το χαρακτήρα τους και το παρελθόν τους.

STAR OCEAN_ Integrity and Faithlessness_20160630210628Οι μάχες του Star Ocean: Integrity and Faithlessness διακρίνονται για την γρήγορη ροή τους και την ποικιλία τους, καθώς και για την μεγάλη γκάμα επιλογών που δίνουν στο παίκτη για την έκβασή τους. Η λογική της μάχης του Star Ocean βασίζεται στη φιλοσοφία του παιχνιδιού "Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί". Αυτό σημαίνει ότι οι δυνατές επιθέσεις σπάνε την άμυνα, η άμυνα σπάει τις αδύναμες επιθέσεις και οι αδύναμες επιθέσεις σταματάνε τις δυνατές. Φυσικά πέρα από τις κλασσικές επιθέσεις υπάρχουν διαθέσιμες και διάφορες ειδικές κινήσεις που απαιτούν τη χρήση πόντων μαγείας. Επιπρόσθετα, στις μάχες διατίθεται και μια μπάρα με την ονομασία Reserve Rush Gauge που ενώ φαίνεται απλοϊκή στην πράξη, στα χαρτιά αποτελεί ένα ιδιαίτερα βαθύ μηχανισμό που προσθέτει ένα μεγάλο βάρος ρίσκου στο παίχτη. Η μπάρα γεμίζει με τρία διαφορετικά χρώματα που αντιστοιχούν σε μια από τις τρεις διαθέσιμες κινήσεις μας, τις επιθέσεις δηλαδή και την άμυνα. Με τις αδύναμες επιθέσεις γεμίζει μια κόκκινη μπάρα που μας δίνει επιπλέον πόντους εμπειρίας. Οι δυνατές επιθέσεις γεμίζουν τη μπλε μπάρα που μας δίνει ποσοστιαία κέρδη και η άμυνα γεμίζει την πράσινη μπάρα που μας δίνει επιπλέον μπόνους. Το ρίσκο έρχεται ως εξής, τα χρώματα της μπάρας γεμίζουν με κάθε πετυχημένη μας κίνηση και αντιστοίχως πέφτουν από κάθε αντίπαλη πετυχημένη κίνηση. Επιπλέον η μπάρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την εκτέλεση μιας πολύ ισχυρής ενέργειας από τον παίκτη μηδενίζοντας όμως τις επιπλέον απολαβές που μας δίνουν οι μπάρες. Αν χάσουμε, η μπάρα μηδενίζεται τελείως.

Κάθε χαρακτήρας της ομάδας μας μπορεί να αναλάβει 4 διαφορετικούς ρόλους. Οι ρόλοι στο παιχνίδι ουσιαστικά μας δίνουν επιπλέον ικανότητες πάνω στη μάχη, είτε εναντίον κάποιου συγκεκριμένου είδος κακών όπως για παράδειγμα κατά των εντόμων, είτε κάνουν πιο αποτελεσματικές τις ιδιότητες των χαρακτήρων. Για παράδειγμα οι «γιατροί» της ομάδας γίνονται πιο αποτελεσματικοί.

STAR OCEAN_ Integrity and Faithlessness_20160628211757

Το μελανό σημείο των μαχών του Star Ocean: Integrity and Faithlessness είναι η Α.Ι. των μελών που δεν χειριζόμαστε. Ελέγχουμε έναν χαρακτήρα κάθε φορά και όχι όλους μαζί, ενώ οι χαρακτήρες που ελέγχουμε δεν δρουν πάντα με την αποτελεσματικότητα που πρέπει, όπως για παράδειγμα οι γιατροί. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι σε αρκετές αναμετρήσεις, είτε θα κουραστούμε προσπαθώντας να βγάλουμε μια δύσκολη μάχη, με την ελπίδα ότι οι «γιατροί» θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή θα αναλάβουμε να χειριζόμαστε εμείς κάποιο από τα μέλη με αυτήν την ιδιότητα και θα χρησιμοποιούμε διαρκώς την μαγεία γιατρικού. Στην αντίπερα όχθη, η εχθρική A.I. δείχνει να είναι αρκετά πιο προχωρημένη, με τους κακούς να χτυπάνε τα μέλη μας βάσει λογικής. Πρώτα τους γιατρούς και μετά τα ικανά μαχητικά μέλη.

Τεχνικά, το Star Ocean: Integrity and Faithlessness δεν εντυπωσιάζει. Από τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού είναι προφανές ότι ο οπτικός τομέας του τίτλου έχει επηρεαστεί από την cross platform κυκλοφορία του. Για όσους δε γνωρίζουν, ο τίτλος στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε και για PlayStation 3. Αυτό σημαίνει ότι τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού αλλά και όλοι οι δευτερεύοντες χαρακτήρες έχουν χαμηλή ποιότητα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων που δεν ελέγχουμε χάνουν σε λεπτομέρεια και ο κόσμος του παιχνιδιού αποτελείται από textures χαμηλής ποιότητας με ελάχιστο βάθος. Επί της ουσίας, αν εξαιρέσουμε την ανάλυση του παιχνιδιού που είναι στα 1080p και το ρυθμό ανανέωσης που είναι στα 60fps, η ποιότητα του οπτικού τομέα είναι στα επίπεδα ενός παιχνιδιού για PlayStation 3. Αυτό φυσικά έχει επηρεάσει και άλλους τομείς του παιχνιδιού. Οι μεγάλες πόλεις είναι άδειες με ελάχιστες παρουσίες κόσμου να τις γεμίζουν, με αποτέλεσμα να μοιάζουν με πόλεις-φαντάσματα.

Στην άλλη μεριά, τα μοντέλα των βασικών μας χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα, με αρκετή λεπτομέρεια σε πρόσωπα και ενδυμασίες, με λεπτομέρειες που τους κάνουν να ξεχωρίζουν αλλά και να ζωντανεύουν. Τα γραφικά των μαχών, έχουν επίσης επηρεαστεί από την παλαιότερη γενιά με τα περιβάλλοντα τους να είναι αρκετά απλοϊκά. Ευτυχώς, τα τέρατα και τα εφέ των μαγειών διατηρούν ένα καλό επίπεδο ποιότητας, προσπαθώντας να κρύψουν την προέλευση του παιχνιδιού. Είναι κρίμα που το Star Ocean: Integrity and Faithlessness έπεσε «θύμα» της απόφασης να κυκλοφορήσει σε δυο πλατφόρμες διαφορετικής γενιάς, μιας και είναι ξεκάθαρο ότι αυτό επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τον τεχνικό τομέα του τίτλου. Επιπλέον, φαίνεται ότι για το παιχνίδι η Square Enix είχε κατά νου το χαμηλό budget και αυτό γίνεται ξεκάθαρο από την διάρκεια του τίτλου, που είναι σχετικά μικρή για τέτοιο παιχνίδι, αλλά και από την έλλειψη δυνατών cutscenes, όπως επίσης καθώς και από το ανύπαρκτο voice over των NPC's και χαρακτήρων εξαιρουμένων των σκηνών δράσης και των private actions.

Σε συνέχεια των τεχνικών προβλημάτων, θα πρέπει να αναφέρουμε την ύπαρξη σταθερών σημείων για την αποθήκευση της προόδου μας. Σίγουρα θα υπάρξουν υπερασπιστές αυτής της επιλογής, προασπίζοντας την με τη δικαιολογία του hardcore και της αυξημένης δυσκολίας που προσφέρει. Κατά την άποψη μας τα στατικά saving points αποτελούν νοοτροπία του παρελθόντος και δεν ταιριάζουν σε όλα τα είδη παιχνιδιών. Επιπλέον το σύστημα των στατικών σημείων δε προσφέρει κάποια επιπλέον δυσκολία, αντιθέτως αν είναι κακώς δομημένη στο παιχνίδι μπορεί να αποθαρρύνει τους παίκτες από το να συνεχίσουν να παίζουν, ειδικά σε περιπτώσεις όπου δύσκολες μάχες με αρχηγούς περιλαμβάνουν μεγάλες παύσεις ομιλιών που δε γίνεται να παρακαμφθούν, ενώ σε συνδυασμό με τη κακή Α.Ι. , που αναφέραμε πρωτύτερα, το πρόβλημα διογκώνεται. Ελάχιστα παιχνίδια επωφελούνται από τα στατικά σημεία αποθήκευσης για την δημιουργία ατμόσφαιρας, ενώ τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να επωφεληθούν είτε από την συνύπαρξη στατικών και αυτόματων σημείων αποθήκευσης ή ολικής μεταφοράς τους σε αυτοματοποιημένο σύστημα. Το κομμάτι του ήχου από την άλλη είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού, με αρκετές καλογραμμένες μουσικές μελωδίες, που ταιριάζουν απόλυτα στις περιστάσεις και τονίζουν όπως πρέπει τις έντονες στιγμές συγκίνησης ή τις μεγάλες μάχες με τους αρχηγούς.

Με τη σειρά παιχνιδιών Star Ocean η tri-ACE έχει στήσει ένα άκρως ενδιαφέρον σύμπαν με αρκετές δυνατότητες για δημιουργία εξαιρετικών παιχνιδιών με ενδιαφέρουσα ιστορία και χαρακτήρες. Δυστυχώς, με το Integrity and Faithlessness έγιναν αρκετές λάθος σχεδιαστικές επιλογές, με βασική τη διπλή κυκλοφορία του παιχνιδιού και στο PlayStation 3 και στο PlayStation 4, απόρροια του χαμηλού budget του τίτλου αυτού που ανήκει σε μια μεγάλη σειρά παιχνιδιών. Για όσους αγαπάνε αυτά τα παιχνίδια και έχουν παίξει τα προηγούμενα μέλη της σειράς, προσπερνώντας τα όποια προβλήματα έχει ο τίτλος, θα βρουν ένα άκρως ενδιαφέρον παιχνίδι ρόλων με αρκετά καλούς μηχανισμούς αναφορικά με την ανάπτυξη των χαρακτήρων του και το σύστημα μάχης του. Μακάρι η Square Enix στο μέλλον να δώσει το πράσινο φως για έναν τίτλο Star Ocean αποκλειστικό στη νέα γενιά και με το budget, που του αρμόζει, ώστε να σταθεί πραγματικά στο ύψος των προγόνων του.


Το Star Ocean: Integrity and Faithlessness διαθέτει 45 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 3/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό
Warden of the Stars
Obtain all trophies
Call for Backup
Activate a reserve rush.
Right back Atchya
Make a riposte
My Reaction When
Use an emote during a cutscene
Universally Renowned
Beat the game on Universe difficulty
Please Be Gentle
Create an item.
Full Arsenal
Obtain all battle skills and signeturgical spells.
Hail to the Chief
Obtain the vast majority of the roles.
Stalwart Veteran
Obtain half of the battle trophies.
Consummate Combatant
Obtain all battle trophies. (2)
Biology Buff
Encounter half of the enemies
Boss of the Bestiary
Encounter every enemy.
Item Identifier
Catalogue half of the items.
Compendium Completionist
Catalogue every item.
Helping Hand
Complete half of all quests.
Quid Pro Quest
Complete all quests
Κρυφά Τρόπαια
The Hero Stahl Needs
Eradicate Eitalon. (1)
Pavine Pummeler
Defeat Pavine in the Eihied Mountains.
Der-Suul Deposer
Defeat Der-Suul in the Slaughtery.
Thoras Thrasher
Defeat Thoras in the parallel dimension.
Alma Annihilator
Defeat General Alma in the throne room.
Archnemesis of the Heavens
Defeat Gabriel Celeste.
Slayer of Divine Beings
Defeat Ethereal Queen.
Together Forever
View Miki's ending.
His Will Lives On
View Victor's ending.
Straightened Priorities
View Fiore's ending.
Traverse the Stars
View Emmerson's ending.
All Alone with Anne
View Anne's ending.
Relia Finds Happiness
View Relia's ending.
The Legend Begins
Start a second playthrough (1)
He Who Runs Away Lives to Fight Another Day
Flee from a battle
Supernal Aspirations
Ascend to level 255.
Survivor of Chaos
Beat the game on Chaos difficulty. (2)
Successor to the Vineyard Throne
Unlock all item creation recipes
Apothecary Extraordinaire
Create the most valuable medicinal item. (2)
Culinary Virtuoso
Create the most valuable edible item. (2)
Alchemical Artisan
Create the most precious metal.
Nature's Blessing
Create the most valuable naturally-occurring item.
Seeker of Sorcerous Knowledge
Create the most valuable sorcerous item.
Master Machinist
Create the most valuable mechanical item.
Learn From Your Mistakes
Create an item that you shouldn't.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Star Ocean: Integrity and Faithlessness

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

tri-ACE

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

1 Ιουλίου 2016

Είδος

RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Χαρακτήρες με ενδιαφέρουσα προσωπικότητα και ανάπτυξη
+ Ανάλυση και ο ρυθμός ανανέωσης
+ Απολαυστικό soundtrack

Αρνητικά

- Γραφικά προηγούμενης γενιάς
- Έλλειψη voice over για τις ομιλίες εκτός cutscenes
- Μικρή διάρκεια για το Story
- Απαρχαιωμένο σύστημα αποθήκευσης

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Οι σχεδιαστικές επιλογές της tri-ACE και το χαμηλό budget, που διέθεσε η Square Enix για την δημιουργία του Star Ocean: Integrity and Faithlessness το αποτρέπουν από το να αποτελέσει μια πραγματική μεγαλοπρεπή συνέχεια στο σύμπαν του Star Ocean. Από την άλλη, οι λάτρεις του είδους και της σειράς θα ικανοποιηθούν από την μεγάλη γκάμα επιλογών αναφορικά με την παραμετροποίηση χαρακτήρων και όπλων, καθώς και από το action σύστημα μάχης του και τις στρατηγικές δυνατότητες που αυτό δίνει στον παίχτη.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%