Star Renegades - Review

Διασκεδαστικό tactical roguelike με εξαιρετικό σύστημα μάχης
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 9 Σεπτεμβρίου 2020

Ένα καλό roguelike παιχνίδι πρέπει να μπορεί να «σηκώσει» πολλά, συνεχόμενα playthroughs, χωρίς να γίνεται βαρετό. Το Star Renegades είναι ένα τέτοιο roguelike, χωρίς αμφιβολία. Ωστόσο, μερικά παιχνίδια του είδους αυτού καταφέρνουν να πάνε ένα βήμα παραπέρα και να εισάγουν πλοκή στη χαοτική δομή τους, η οποία να βγάζει νόημα και μάλιστα να επωφελείται από την ανάγκη για επανεκκίνηση σε κάθε νέο run.

Το Star Renegades επιχειρεί να βάλει πλοκή στον πυρήνα της εμπειρίας και, παρότι δεν πρόκειται για άσχημη προσπάθεια, είναι από τα στοιχεία του τίτλου που πλήττουν περισσότερο το σύνολό του. Αυτό συμβαίνει επειδή δίνεται από την πρώτη στιγμή η εντύπωση πως θα παίξουμε ένα παιχνίδι με σενάριο, διαλόγους, χαρακτήρες με προσωπικότητα, σε ύφος RPG. Όμως, γρήγορα γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού όσα στήνονται στον σύντομο πρόλογο μπαίνουν έπειτα στο παρασκήνιο και παίρνουν τη μορφή απλού υπόβαθρου.

Μάλιστα, η ιστορία έχει ενδιαφέρον και προοπτικές και σίγουρα θα μπορούσε να είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Star Renegades, αν έπεφτε περισσότερο βάρος πάνω της. Ως έχει, είναι μια εντελώς απλοϊκή πλοκή επιστημονικής φαντασίας με μία διαμάχη μεταξύ ανθρώπων και τεχνητής νοημοσύνης, εντελώς επιφανειακούς χαρακτήρες και διαλόγους που δεν προσφέρουν τίποτα. Υπάρχουν και μερικά mechanics που βασίζονται στην ανάπτυξη χαρακτήρων, έστω στη θεωρία, και μένουν εντελώς ανεκμετάλλευτα. Ένα απ’ αυτά είναι το camping, στο οποίο χρησιμοποιούμε κάρτες για να δώσουμε boosts και ξεχωριστές ιδιότητες στους χαρακτήρες της ομάδας μας, αλλά και να αυξήσουμε τις μεταξύ τους σχέσεις επιτρέποντάς τους να εκτελούν ειδικές διπλές επιθέσεις με όσους είναι πλέον φίλοι. Ο μηχανισμός αυτός πάει χαμένος επειδή παραμερίζονται αμέσως οι αδιάφοροι χαρακτήρες και οι σχέσεις τους και απομένουν μονάχα αριθμοί, αναβαθμίσεις και ικανότητες για να αποκτηθούν. Από μόνο του, αυτό δεν είναι κακό, όμως πρόκειται για χαμένη ευκαιρία.

Ακόμα περισσότερο χαμένη είναι η ευκαιρία που προκύπτει με την εισαγωγή ενός συστήματος στα χνάρια του “Nemesis” που είδαμε στα Shadow of Mordor και War. Εδώ, αν και η λογική είναι ίδια, με προαγωγές και ξεχωριστά χαρακτηριστικά για τα bosses, το αποτέλεσμα είναι πολύ περιορισμένο και μπορούμε να παίξουμε σχεδόν ξεχνώντας το εντελώς.

Στην ουσία, πρόκειται για ένα παιχνίδι που συνδυάζει στοιχεία από RPG με turn-based μάχη και κλασικά χαρακτηριστικά ενός strategy roguelike. Κινούμε τους χαρακτήρες του party μας σε έναν overworld γεμάτο εχθρούς σε συγκεκριμένα σημεία και έχουμε περιορισμένο αριθμό κινήσεων που πρέπει να προγραμματίσουμε σωστά για να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερους στόχους –να μαζέψουμε δηλαδή power-ups και εξοπλισμό αλλά και να κατατροπώσουμε εχθρούς και bosses για να ανεβάσουμε level. Δυστυχώς, η περιήγηση των κόσμων είναι προβληματικά και ανέμπνευστα στημένη, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο πού μπορούμε να μεταβούμε και ο χειρισμός δεν βοηθά, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κλικάρουμε και να μην συμβαίνει τίποτα.

Σε γενικές γραμμές, ο χειρισμός αποτυγχάνει και σε συνδυασμό με το interface πλήττει την εμπειρία αρκετά, αφού στις μάχες, για παράδειγμα, πολύ συχνά διαλέγουμε κατά λάθος άλλον εχθρό από εκείνον που επιθυμούσαμε και, όσο κι αν ακούγεται ασήμαντο, όταν πρόκειται για roguelike με permadeath, υπάρχει πρόβλημα επειδή μπορεί μια λάθος κίνηση σε ένα δύσκολο boss να μας κοστίσει ένα ολόκληρο run μερικών ωρών. Αν όλα πάνε καλά, ένα ολοκληρωμένο run διαρκεί 4-5 ώρες, αλλά το παιχνίδι θα σας απασχολήσει πολύ περισσότερες, καθώς για να φτάσετε στην τελευταία πίστα και μόνο ενδέχεται να έχετε ξεπεράσει τις 10-15 ήδη.

Οι μάχες είναι turn-based και, μαζί με τα γραφικά που θυμίζουν πιο γυαλισμένο και εφετζίδικο παιχνίδι της SNES εποχής, δίνουν την εντύπωση πως πρόκειται και για μάχη αντίστοιχου ύφους. Οπτικά, έχουμε έναν όμορφο τίτλο με ωραίους φωτισμούς και εφέ, μπόλικα έντονα χρώματα, θολώματα στο background που δίνουν αίσθηση βάθους και άλλα κόλπα που συνθέτουν ένα πολύ ικανοποιητικό σύνολο.Τη μουσική την έχω ήδη ξεχάσει, θυμάμαι πάντως ότι ενώ έπαιζα σκεφτόμουν ότι είναι πετυχημένη και ταιριαστή. Πολύ ευχάριστη είναι η έκπληξη που προκύπτει όταν συνειδητοποιούμε πως η μάχη του Star Renegades δεν εξομοιώνει εκείνη των παλιών κλασικών RPG, αλλά πρόκειται για ένα φρέσκο σύστημα, γεμάτο ιδέες που μάλιστα λειτουργούν άψογα.

Αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα του χειρισμού, δεν υπάρχουν πολλά ελαττώματα στο σύστημα της μάχης, το οποίο είναι έξυπνο, γρήγορο και εθιστικό. Ο κάθε χαρακτήρας αντιπροσωπεύει στην ουσία μία κλάση, οι διαφορές μεταξύ των οποίων είναι σημαντικές και η σωστή δόμηση του party καίρια για να καταφέρουμε να προχωρήσουμε. Άλλος χαρακτήρας τανκάρει, άλλος σκορπάει τεράστιο damage, ένας γιατρεύει και κάποιος δίνει buffs. Γενικά, πρόκειται για γνώριμα πράγματα στο μεγαλύτερο μέρος τους, όμως η αντιμετώπιση του χρόνου ως επιπλέον παράγοντα σε μία μάχη καταφέρνει να δώσει τη σπίθα που χρειαζόταν το παιχνίδι για να μας κερδίσει.

Ο χρόνος, λοιπόν, είναι στατικός, καθώς παίζουμε σε σειρές, όμως μπορούμε να τον επηρεάσουμε με τις κατάλληλες επιθέσεις και ιδιότητες, ώστε να καθυστερήσουμε τις επιθέσεις των εχθρών, να εκτελέσουμε τις δικές μας πρώτοι ή να εκμεταλλευτούμε ικανότητες των χαρακτήρων και τον αντιπάλων μας κατάλληλα. Μόλις μάθετε πώς παίζει το σύστημα, δεν θα μπορείτε να σταματήσετε, ιδίως σε πιο δύσκολες πίστες και μάχες όπου απαιτείται υπολογισμός, προσοχή, γνώση των μηχανισμών και των εχθρών σε βάθος, και σωστές, στρατηγικές κινήσεις.

Ακόμα καλύτερη είναι η μάχη επειδή δεν στηρίζεται καθόλου στην τύχη με τυχαίους αριθμούς και critical χτυπήματα, για παράδειγμα. Η τύχη μένει μόνο εκτός μονομαχιών και επηρεάζει τα αντικείμενα που θα εντοπίσουμε, τα power-ups και τους εχθρούς, αλλά και τη δομή της κάθε πίστας. Δυστυχώς, όσο κι αν σε κάθε μεμονωμένο run οι μάχες είναι πραγματικά εξαιρετικές, τα στοιχεία που παραμένουν για τα επόμενα playthrough δεν είναι επαρκή και έτσι μερικές φορές η δυσκολία μοιάζει ιδιαίτερα αυξημένη και ενίοτε κουραστική. Πάντως, υπάρχει μεγάλος αριθμός χαρακτήρων για να ξεκλειδώσετε -ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του τίτλου, καθώς οι ήρωες διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους.

Τελικά, το Star Renegades είναι ένα πολύ δυνατό roguelike που θα ικανοποιήσει σίγουρα τους λάτρεις του είδους, καθώς η πλειονότητα των προβλημάτων του προκύπτει από χαμένες ευκαιρίας και όχι από ελλείψεις. Δεν θα σας μείνει αξέχαστο, όμως έχει αρκετές ιδέες και διασκεδαστικούς μηχανισμούς για να περάσετε μερικές πολύ διασκεδαστικές ώρες απέναντι σε απαιτητικά challenges.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Massive Damage, Inc.

Publisher

Raw Fury

Πλατφόρμες

PC, PS4, Switch, Xbox One

Tested on

PC

Κυκλοφορία

8 Σεπτεμβρίου (PC)

Είδος

Tactical rogue-lite RPG

PEGI

7

Θετικά

+ Όμορφη οπτικοακουστική παρουσίαση
+ Εξαιρετική μάχη με πολλές ιδέες και συστήματα
+ Επαρκές περιεχόμενο και ικανοποιητική δυσκολία

Αρνητικά

- Κακός χειρισμός και μη αποδοτικό interface
- Η μόνιμη πρόοδος μεταξύ runs δεν είναι αρκετή
- Το σενάριο και οι διάλογοι αποτελούν χαμένη ευκαιρία
- Κάποιοι υποσχόμενοι μηχανισμοί δεν αναπτύσσονται επαρκώς

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Τελικά, το Star Renegades είναι ένα πολύ δυνατό roguelike που θα ικανοποιήσει σίγουρα τους λάτρεις του είδους, καθώς η πλειονότητα των προβλημάτων του προκύπτει από χαμένες ευκαιρίας και όχι από ελλείψεις. Δεν θα σας μείνει αξέχαστο, όμως έχει αρκετές ιδέες και διασκεδαστικούς μηχανισμούς για να περάσετε μερικές πολύ διασκεδαστικές ώρες απέναντι σε απαιτητικά challenges.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1