Star Wars Jedi: Fallen Order

In a galaxy far, far away, Respawn made something great
by Ελένη Δρίβα on 2 Δεκεμβρίου 2019

Το Star Wars Jedi: Fallen Order έρχεται μετά από φαινομενικά ατελείωτη αναμονή και δύο Star Wars: Battlefront που δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν τους απανταχού φανς του πασίγνωστου franchise. Κάποιοι διψούσαν για μια ουσιώδη single-player εμπειρία στο απύθμενο σύμπαν που εμπνεύστηκε ο George Lucas και η Respawn Entertainment είναι το στούντιο που επιτέλους ανέλαβε την ευθύνη και επιχειρεί να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο, επικό ταξίδι στο σύμπαν που έχει επηρεάσει βαθύτατα τον κόσμο της ψυχαγωγίας.

Η Respawn Entertainment έχει την ευκαιρία να φτιάξει την πολυπόθητη single-player που οι φίλοι των Star Wars περιμένουν εδώ και χρόνια μετά το απογοητευτικό campaign του Battlefront 2, να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το πλουσιοπάροχο lore του και να αφηγηθεί το ταξίδι ενός Jedi που δεν έχει όμοιο. Τα καταφέρνει; Ομολογουμένως, η απάντηση είναι πιο περίπλοκη από ένα ναι ή ένα όχι. Το Star Wars Jedi: Fallen Order είναι το καλύτερο Star Wars που έχει κυκλοφορήσει εδώ και πολλά χρόνια και ειρωνικά το μόνο του “έγκλημα” είναι ότι δεν ρισκάρει καθόλου...

Ο Cal Kestis είναι ένας νεαρός Jedi που κατάφερε να επιβιώσει από το Order 66 της Αυτοκρατορίας, δηλαδή την εντολή να εξαλειφθούν όλοι οι Jedi από προσώπου γης. Από την ημέρα που έγινε φυγάς, ο πρωταγωνιστής μας προσποιείται πως είναι ένας απλός εργάτης σε έναν απόμακρο πλανήτη, όμως ένα ατύχημα τον αναγκάζει να χρησιμοποιήσει τη Force, αποκαλύπτοντας την πραγματική του ταυτότητα στους διώκτες του. Οι θηρευτές ξεκινούν να τον κυνηγάνε εκ νέου και ο Cal αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον πλανήτη και να ξεκινήσει ένα δύσκολο ταξίδι, με την πιο ανέλπιστη συντροφιά.

Χρονολογικά, το Star Wars Jedi: Fallen Order τοποθετείται ανάμεσα στα Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith και Star Wars: Episode IV - A New Hope, ενώ διαρκεί περίπου 15 ώρες. Η εισαγωγή του είναι εντυπωσιακή και η ιστορία συνεχίζει με αρκετά αξιοπρεπή ρυθμό, αλλά όχι με αμείωτο ενδιαφέρον, αφού για τον κόσμο που εκτυλίσσεται θα μπορούσαμε να πούμε πως κινήθηκε εκ του ασφαλούς, χωρίς να ρισκάρει για να πάει ένα βήμα παραπέρα (με κάποιες μικρές εξαιρέσεις που δεν θα αναφέρουμε για να μην κάνουμε spoilers).

Ο Cal είναι ένας συμπαθής ήρωας, αν και προβλέψιμος. Καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας, εξελίσσεται σε μια τροχιά που μπορείτε να μαντέψετε από την αρχή, αλλά τουλάχιστον δεν μένει στάσιμος. Παρ' όλα αυτά, την παράσταση κλέβουν οι δευτερεύοντες χαρακτήρες, όπως ο BD-1, οι οποίοι κάνουν και την πλοκή πολύ πιο ενδιαφέρουσα.

Η εισαγωγή του παιχνιδιού είναι ένας καταιγισμός από χρώματα, εκρήξεις, κόλπα και φρενήρεις σκηνές δράσης που θυμίζουν κάτι από Uncharted και αυτό ακριβώς είναι ένα βασικό γνώρισμα του παιχνιδιού: το Fallen Order είναι μια φαντασμαγορική ταπετσαρία φτιαγμένη από πτυχές μερικών εκ των καλύτερων παιχνιδιών της τελευταίας δεκαετίας. Όμως, η μαεστρία της Respawn είναι ότι δεν μένει στην επιφάνεια. Ναι, το παιχνίδι έχει γνωρίσματα από το Uncharted στο platforming και στη δράση γενικότερα, έχει γνωρίσματα από τα Dark Souls στη μάχη και τη γενική φιλοσοφία του gameplay και του level design, αλλά όλα αυτά τα κάνει δικά του.

Οι γρίφοι, το platforming και η ασταμάτητη δράση δένουν με μελετημένες κινήσεις στο σύμπαν του παιχνιδιού, “πλέκοντας” κινήσεις όπως τα Force pull, push και slow μέσα στην επίλυση τον puzzles και στο traversing. Και ευτυχώς που δημιούργησε το δικό του μοτίβο, που έχει τη δική του χάρη, γιατί το Fallen Order έχασε τη “φινέτσα” που χαρακτηρίζει τα καλογυαλισμένα Uncharted. Μεταξύ άλλων, τα animations είναι λίγο πιο άγαρμπα και αμήχανα, οι κινήσεις του χαρακτήρα δεν έχουν τόση ακρίβεια και οι γρίφοι δεν είναι τόσο περίτεχνοι και επαναλαμβάνονται.

Έπειτα, η γενική φιλοσοφία του παιχνιδιού δανείζεται στοιχεία από τα Dark Souls. Η moment to moment αίσθηση που αφήνει το παιχνίδι θα φανεί οικεία σε κάποιον που έχει παίξει την τριλογία της FromSoftware. Χαρακτηριστικά, τα meditation areas είναι τα bonfires και τα checkpoints σας. Εκεί θα αναπληρώσετε τα healing items (stimpacks) και θα επενδύσετε τα skill points σε abilities, αλλά κάθε φορά που ξεκουράζεστε ενεργά (πρέπει να το επιλέξετε, όχι απλά να έρθετε σε επαφή με το σημείο) η περιοχή θα γεμίζει και πάλι με εχθρούς.

Αν πεθάνετε, χάνετε ένα μέρος των experience points σας και για να τα πάρετε πίσω πρέπει να γυρίσετε στο σημείο της μάχης και να χτυπήσετε μια φορά τον εχθρό που σας σκότωσε. Η μάχη έχει ξεκάθαρες επιρροές από το απαιτητικό franchise της FromSoftware, με απλές και δυνατές επιθέσεις, καθώς και dodge και parry, ενώ ακόμα και ο τρόπος που εκτυλίσσονται οι συγκρούσεις μέσα σε οποιονδήποτε χώρο θυμίζουν την προσέγγιση των Dark Souls.

Παρ’ όλα αυτά, το Star Wars Jedi: Fallen Order έχει μια δικιά του ταυτότητα. Στην προκειμένη δεν μιλάμε για ένα wannabe των παραπάνω τίτλων, αλλά για ένα παιχνίδι που δεν ντρέπεται να φορέσει τις επιρροές του ως παράσημα και έπειτα να τις φέρει στα μέτρα του. Οι μάχες με το lightsaber είναι άκρως απολαυστικές. Υπάρχει κάτι το σχεδόν ονειρικό όταν μπορείς να φτιάξεις το δικό σου lightsaber (customize) και να επιλέξεις το χρώμα του, ενώ το parry του είναι το πιο εθιστικό που υπάρχει (και ποιος δεν θα εθιζόταν όταν μπορείς να στείλεις τις βολές των Stormtroopers πίσω, σκοτώνοντας όλους τους σκοπευτές χωρίς κόπο;).

Η ανάμειξη του μοναδικού Force usage σε όλα αυτά και οι θεαματικές μανούβρες του Cal, αλλάζουν τη “συνταγή” όσο χρειάζεται και εν τέλει, μιλάμε για γνωρίσματα που ταιριάζουν άψογα στο παιχνίδι και όχι για μερικές κλεμμένες ιδέες. Ουσιαστικά, αναφερόμαστε σε ένα πάντρεμα, σε έναν κομψό δανεισμό, γιατί ασχέτως πόσο “μοιάζει” σε άλλα παιχνίδια, το Fallen Order σας κάνει να νιώθετε σαν πραγματικοί Jedi. Μπορείτε να τραβήξετε τον εχθρό κοντά ή να τον καθυστερήσετε, μπορείτε να τον εκτοξεύσετε στο κενό χωρίς να τον ακουμπήσετε ή να τον ανατινάξετε με την ίδια του τη ρουκέτα. Στο τέλος, δεν έχει σημασία αν μοιάζει κάπου, καθώς ένας πετυχημένος δανεισμός ωφελεί τους ίδιους τους παίκτες, οι οποίοι αδιαμφισβήτητα θα διασκεδάσουν.

Αυτά που πραγματικά επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία είναι η προβληματική κάμερα και η ολοκληρωτική έλλειψη πρωτοτυπίας και ρίσκου. Όσον αφορά την κάμερα, σε ορισμένες μάχες οι εχθροί κινούνται πιο γρήγορα από ότι μπορεί να τους ακολουθήσει, ενώ μερικές φορές χάνει το lock-on, με αποτέλεσμα να χτυπάτε το κενό. Τι γίνεται όμως με την πρωτοτυπία;

Το Star Wars Jedi: Fallen Order ανήκει στην κατηγορία των παιχνιδιών που τα κάνουν όλα καλά, όμως δεν επιχειρούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω, να ρισκάρουν. Πρόκειται για έναν τίτλο που έχει όλα τα φόντα να γίνει κάτι πραγματικά αξιομνημόνευτο, αλλά δεν επιχειρεί να εξελιχθεί, να αρνηθεί τη σιγουριά που προσφέρει το δοκιμασμένο καλούπι. Αναφερόμαστε σε ένα κακό παιχνίδι; Σαφώς και όχι. Αναφερόμαστε σε ένα καλό παιχνίδι που θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε κάτι ακόμα καλύτερο, γιατί είχε τη δυνατότητα και μια ομάδα ανάπτυξης που ήταν ικανή να το στηρίξει.

Έπειτα, η Respawn θα σας ταξιδέψει σε ορισμένους εντυπωσιακούς πλανήτες, με τον καθένα να έχει το δικό του οικοσύστημα και προϊστορία, όμως αντί να δημιουργήσει δεκάδες από αυτούς, επέλεξε να φτιάξει μερικούς με προσεγμένο level design, άπειρα shortcuts και metroidvania στοιχεία. Αντί να επισκέπτεστε σωρεία τυποποιημένων προορισμών λοιπόν, θα χρειαστεί να επιστρέψετε σε πολλούς πλανήτες μόλις αποκτήσετε κάποιο ability που θα σας δώσει πρόσβαση σε νέες περιοχές, όπως το double jump.

Όλοι οι πλανήτες κρύβουν μυστικά, όπως upgrades για τον Cal, skins για τον ίδιο, τον BD-1 και το σκάφος της ομάδας, το Mantis, καθώς και αμέτρητα collectibles και lore entries. Γενικά, η Respawn έχει αξιοποιήσει στο έπακρο το άφθονο υλικό που υπάρχει για το franchise και αυτό φαίνεται από τα πανέμορφα περιβάλλοντα που έχει δημιουργήσει, τα πλάσματα που κατοικούν σε αυτά και τους χαρακτήρες που θα συναντήσετε. Πρόκειται για το όνειρο κάθε φαν, με αναφορές σε γεγονότα και χαρακτήρες που θα εκτιμήσουν μόνο οι πιο “πιστοί”.

Τεχνικά, η Respawn επέλεξε να προσπεράσει τη Frostbite Engine και να χρησιμοποιήσει την Unreal Engine 4. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονα εντυπωσιακό και απογοητευτικό. Σε γενικές γραμμές, το Star Wars Jedi: Fallen Order είναι ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα με ποιοτικά εφέ, είτε πρόκειται για ήχου, είτε για εικόνας.

Παρ' όλα αυτά, το παιχνίδι θα είχε επωφεληθεί αισθητά από την τοποθέτηση μερικών τελευταίων πινελιών, καθώς τη δεδομένη στιγμή έχει αρκετά bugs και glitches, μερικά εκ των οποίων είναι αδύνατο να τα αγνοήσεις. Παραδείγματος χάρη, σε κάποιες ξεκάθαρα σκηνοθετημένες σκηνές δράσης, όπως αυτές που ο Cal πέφτει και γλιστράει πάνω σε κάποια επιφάνεια, αν τύχει και μετακινήσετε τον χαρακτήρα λίγο πιο δεξιά ή αριστερά από ότι πρέπει, θα πέσει μέσα από τα textures και θα πεθάνει. Αν κάνετε άλμα πιο γρήγορα από ότι προβλέπει η σκηνή, ακόμα και αν πατήσει σε έδαφος, το παιχνίδι θα θεωρήσει πως πρέπει να πέσει στο κενό.

Από την άλλη, παρατηρούνται pop-ups σε textures, clipping και awkward animations, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που εχθροί και περιοχές δεν προλαβαίνουν να κάνουν load και εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά σας, δημιουργώντας stutters. Ομολογουμένως, πρόκειται για προβλήματα που μπορούν να επιλυθούν με κάποιο patch (ήδη έχουν γίνει μερικά updates), όμως τη δεδομένη στιγμή δεν παύουν να υφίστανται.

Στο PlayStation 4, οπού έγινε και το review, το παιχνίδι έχει δυναμική ανάλυση που φτάνει στα 900p, ενώ στις elite κονσόλες υπάρχουν δυο διαφορετικά modes για να επιλέξετε: quality και performance. Στο quality mode, τo PS4 Pro προσφέρει δυναμική ανάλυση έως 1260p, ενώ το Xbox One X προσφέρει έως 1440p, αν και επίσης δυναμική, που σημαίνει ότι όλες οι κονσόλες παρουσιάζουν κάποιες στιγμιαίες πτώσεις στο resolution. Όσον αφορά το frame rate, το απλό PS4 προσφέρει σχεδόν σταθερά 30 fps, με ελάχιστες πτώσεις στις πιο έντονες σκηνές. Από την άλλη, το PS4 Pro κυμαίνεται ανάμεσα στα 30 με 60 fps στο framerate mode και είναι αρκετά σταθερό στα 30 fps στο quality mode. Το Xbox One X καταφέρνει να προσφέρει τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα στο performance mode, αφού διαθέτει τις πιο σταθερές επιδόσεις, ενώ στο quality mode φαίνεται να έχει επίσης την πιο σταθερή απόδοση, μένοντας καρφωμένο στα 30 fps.

Το soundtrack είναι απόλυτα ατμοσφαιρικό, με δεκάδες ορχηστρικά κομμάτια να δίνουν την αίσθηση μιας γνήσιας Star Wars εμπειρίας. Το voice acting είναι αρκετά καλό και προσφέρει στην εμπειρία, όμως καμία ερμηνεία δεν θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη σας.

Ένα καλό Star Wars single-player παιχνίδι είναι ακριβώς ότι χρειαζόμαστε τη δεδομένη στιγμή και το Star Wars Jedi: Fallen Order αποτελεί την καλύτερη προσθήκη του franchise μετά από πολλά χρόνια. Αξιοποιώντας το απύθμενο lore που προϋπήρχε και χτίζοντας μια πρωτότυπη και επική περιπέτεια, η Respawn απέφυγε μεθοδικά τα ρίσκα και την επιδίωξη πρωτοτυπιών, αλλά εν τέλει δημιούργησε ένα ποιοτικό παιχνίδι που θα ικανοποιήσει τους φανς της σειράς και όχι μόνο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Star Wars Jedi: Fallen Order

Συντάκτης
2 Δεκεμβρίου 2019
Developer

Respawn Entertainment

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

15 Νοεμβρίου 2019

Είδος

Action-adventure

PEGI

16

Θετικά

+ Απολαυστική και εθιστική μάχη – το όνειρο κάθε “Jedi”
+ Ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα... ανά περιπτώσεις
+ Πανέμορφα περιβάλλοντα με μελετημένη δομή και ξεχωριστά οικοσυστήματα
+ Ένα παιχνίδι που σέβεται και αξιοποιεί το lore του franchise
+ Ενδιαφέρουσα εξερεύνηση με metroidvania στοιχεία

Αρνητικά

- Παντελής έλλειψη πρωτοτυπίας – δεν ρισκάρει καθόλου
- Αρκετά τεχνικά προβλήματα
- Αξιοπρεπής, αλλά τελείως προβλέψιμη πλοκή που δεν κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Ένα καλό Star Wars single-player παιχνίδι είναι ακριβώς ό,τι χρειαζόμαστε τη δεδομένη στιγμή και το Star Wars Jedi: Fallen Order αποτελεί την καλύτερη προσθήκη του franchise μετά από πολλά χρόνια. Αξιοποιώντας το απύθμενο lore που προϋπήρχε και χτίζοντας μια πρωτότυπη και επική περιπέτεια, η Respawn απέφυγε μεθοδικά τα ρίσκα και την επιδίωξη πρωτοτυπιών, αλλά εν τέλει δημιούργησε ένα ποιοτικό παιχνίδι που θα ικανοποιήσει τους φανς της σειράς και όχι μόνο.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1