
Χρήσιμα Links:
Το A Plague Tale: Innocence έσκασε από το πουθενά. Η δημιουργός του παιχνιδιού, Asobo Studio, στο παρελθόν είχε δώσει δείγματα ποιότητας, αλλά οι περισσότερες δουλειές της είχαν να κάνουν με tie-in σε ταινίες ή IP τρίτων. Αυτή τη φορά έχει το δικό της και φαίνεται από την αρχή μέχρι το τέλος, ότι η εταιρεία έφτιαξε το παιχνίδι που ήθελε. Και τι παιχνίδι...!
O τίτλος ανήκει στο action/adventure είδος για έναν παίκτη και είναι ιδιαίτερα γραμμικός. Χωρίζεται σε 16 κεφάλαια (+ επίλογο) και διαρκεί περίπου 12-14 ώρες αναλόγως ικανοτήτων (ναι, παίζει ρόλο κι αυτό), ενώ αν θελήσετε να κερδίσετε όλα τα τρόπαια / achievements τότε ενδεχομένως να σας κρατήσει περίπου 16-18 ώρες.
Δεν υπάρχει επιλογή δυσκολίας και γενικά αποτελεί ένα ιδιαίτερα εύκολο παιχνίδι για την απόκτηση όλων των τρόπαιων. Στην ουσία προχωράτε στα γραμμικά επίπεδα με πολύ μικρές αποκλίσεις για να βρείτε τα 4 ειδών collectibles, αλλά και για να κερδίσετε μερικά τρόπαια που έχουν να κάνουν με κάποιες συγκεκριμένες δραστηριότητες σε κάποια από τα κεφάλαια.
Δεν υπάρχει κάτι missable στα παραπάνω, καθώς κάθε κεφάλαιο, που ολοκληρώνεται, προστίθεται στο μενού της επιλογής κεφαλαίου, όπου μπορείτε να ξαναξεκινήσετε από την αρχή κάποιο από τα 16, χωρίς να χάσετε τη συνολική σας πρόοδο. Το μόνο πρόβλημα με αυτό είναι ότι δεν υπάρχει επιλογή checkpoint εντός των κεφαλαίων (φυσικά και υπάρχει απλά για σώσιμο όσο παίζετε, αλλά δεν υπάρχει για να κάνετε spawn κατευθείαν εκεί). Αυτό σημαίνει ότι αν έχετε χάσει κάποιο collectible που βρίσκεται στο τέλος του κεφαλαίου, τότε θα πρέπει να το ξαναπαίξετε σχεδόν ολόκληρο μέχρι να φτάσετε εκεί. Και κάποια από τα κεφάλαια είναι ιδιαίτερα μεγάλα, καθώς μπορεί να φτάνουν μέχρι και τα 45 λεπτά περίπου. Τουλάχιστον από τη στιγμή που θα πάρετε το collectible, δεν χρειάζεται να τελειώσετε το κεφάλαιο ή κάτι τέτοιο, αφού απευθείας σώζει το παιχνίδι, κρατώντας στη μνήμη και τη λίστα σας το collectible που μόλις βρήκατε. Έτσι μπορείτε απευθείας να κάνετε quit βγαίνοντας στο μενού και να επιλέξετε το επόμενο κεφάλαιο.
Το μόνο πράγμα που θα πρέπει να προσέξετε είναι τα δύο achievements/trophies που απαιτούν την πλήρη αναβάθμιση του εξοπλισμού σας και της σφεντόνας σας. Η τρίτη κατηγορία που θα εμφανιστεί αργότερα στο παιχνίδι, δεν είναι συνδεδεμένη με κάποιο trophy.
Στην ουσία παίζοντας το πρώτο σας playthrough απλά φροντίζετε να κρατάτε υλικά, για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας (Equipment) και κυρίως πρώτα τις τσέπες για να μπορείτε να κρατήσετε περισσότερα υλικά. Παράλληλα προσπαθείτε να αναβαθμίσετε και τη σφεντόνα. Προς τα τελευταία κεφάλαια, θα τα έχετε κερδίσει και τα δύο τρόπαια σίγουρα, αν μαζεύετε τα υλικά σας και δεν σπαταλάτε άσκοπα προμήθειες.
Αν μπορείτε μέχρι τον τερματισμό να εξερευνήσετε και λίγο μόνοι σας για να βρείτε τα collectibles, τότε θα κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη, ώστε να μη χρειαστεί πολύ "σκούπισμα" μετά. Για την ακρίβεια, ψάχνετε Gifts, Curiosities (αντικείμενα συνήθως σε ελαφρώς κρυμμένες περιοχές, που ενδεχομένως να κρύβονται πίσω από κάποιον εύκολο γρίφο), Herbariums (λουλούδια, που επίσης είναι συνήθως κρυμμένα σε περιοχές εκτός του βασικού μονοπατιού και ξεχωρίζουν στο περιβάλλον) και Alchemists Carts, τα οποία είναι μόνο 5, αλλά δυστυχώς δεν έχουν tracking στο μενού (Codex), όπως τα υπόλοιπα για να ξέρετε ποια έχετε βρει. Αρκεί να μπείτε μέσα τους όμως και να δείτε το εικονίδιο του save στην οθόνη σας.
H συμπλήρωση όλων των τρόπαιων έρχεται πολύ εύκολα, καθώς, τα υπόλοιπα που θα μείνουν αφορούν κάποιες ενέργειες που έχετε να κάνετε σε κάποια κεφάλαια, όπως να βρείτε έναν εναλλακτικό δρόμο, να σώσετε κάποιον, για τον οποίο θα απαιτείται κάποια επιπλέον προσπάθεια, να ανοίξετε μια πόρτα με μυστικά και άλλα τέτοια. Βρείτε ό,τι μπορείτε μόνοι σας στο πρώτο playthrough και μετά, μαζί με το chapter select και έναν οδηγό για τα χαμένα collectibles, θα συμπληρώσετε ό,τι σας χρειάζεται για το πολυπόθητο Platinum/1000G.
Δυσκολία δεν υπάρχει για κανένα από όλα αυτά τα trophies, αφού υπάρχουν συγκεκριμένες τακτικές ακόμη και για τις μάχες και χρησιμοποιείται stealth κατά κόρον. Το ένα trophy που ενδεχομένως μας δυσκόλεψε λίγο παραπάνω από τα υπόλοιπα ήταν το "The Hard Way", το οποίο απαιτεί από εσάς να εισέλθετε σε έναν χώρο χρησιμοποιώντας μια πύλη που φυλάγεται, αντί να πάτε από την αφύλακτη πλαϊνή. Θα πρέπει να σκοτώσετε τους δυο αρματωμένους φύλακες και μετά να μπείτε στην είσοδο που φυλούσαν. Εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες αναμετρήσεις σας, εδώ θα έχετε μεγαλύτερη ελευθερία, αλλά και δυσκολία για να τους βγάλετε από τη μέση. Με λίγη δημιουργική τακτική όμως, και αυτό το τρόπαιο κερδίζεται εύκολα.
Συμπέρασμα
Η λίστα των τρόπαιων/achievements του A Plague Tale: Innocence είναι απόλυτα ταιριαστή με το υπόλοιπο παιχνίδι και προσθέτει στην εμπειρία, αφού σας δίνει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσετε νέες μυστικές περιοχές με επιπλέον πληροφορίες κλπ. Αναμενόμενα θα ασχοληθείτε με τα collectibles περισσότερο, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα ευχάριστα και κατά την έρευνα για αυτά, αλλά και όταν επιτέλους τα βρίσκετε. Ένα playthrough και chapter select για όσα χάσατε συνθέτουν μια λίστα που συμπληρώνει το βασικό παιχνίδι, όπως ακριβώς πρέπει και χαρίζουν ένα πολύ εύκολο και κυρίως ευχάριστο platinum/1000G σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με την εκπληκτική αυτή εμπειρία που έφτιαξε η Asobo Studio.
Βαθμολογία Trophy / Achievement List: 8/10
Ευκολότερα trophies / achievements:
- Handfull of pockets
Fully upgrade the equipment - The hard way
Enter through the main door - Curiosities collector
Find all curiosities
Δυσκολότερα trophies / achievements:
- The de Rune Legacy
Complete chapter 1 - The Strangers
Complete chapter 2 - Retribution
Complete chapter 3