Stranded Deep - Review

Καρύδες, καρχαρίες και επιβίωση
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 25 Ιουνίου 2020

Όσο κι αν κανείς μας δεν θέλει να ναυαγήσει σε ένα εξωτικό νησί και να σπάει καρύδες για πρωινό, το σενάριο αυτό έχει αποδειχθεί πολύ ελκυστικό στο πλαίσιο της ψυχαγωγίας. Με αποκορύφωμα το Lost, έχουμε δει αρκετά παραδείγματα και παραλλαγές, που βασίζονται πάντοτε στο άγνωστο, το μυστήριο και την ανάγκη για επιβίωση σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Βεβαίως, σε μορφή βιντεοπαιχνιδιού, η ιδέα είναι ακόμα πιο ελκυστική, καθώς πλέον θα έχουμε τον έλεγχο. Το Stranded Deep προσπαθεί να κάνει αυτό ακριβώς, να μας μεταδώσει την εμπειρία του Lost, του ναυαγού, από την άνεση του καναπέ μας.

Και είναι σαφώς σωστή στιγμή για μία τέτοια κυκλοφορία, αφού τα παιχνίδια επιβίωσης παρόμοιου τύπου έχουν την τιμητική τους πλέον και οι μηχανισμοί τους έχουν αναπτυχθεί αρκετά. Επίσης, πρόκειται για αρκετά –την περισσότερη ώρα- ρεαλιστικό παιχνίδι, και έτσι δεν παλεύουμε με τέρατα, ούτε χρειάζεται να κρυβόμαστε το βράδυ για να μην γίνουμε βορρά άγριων θηρίων. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι, όπως για παράδειγμα τα δηλητηριώδη φίδια, όμως η επιβίωση δεν εστιάζει εκεί.

Στο Stranded Deep είμαστε κυρίως αντιμέτωποι με την πείνα, τη δίψα, τον καυτό ήλιο και γενικότερα τις συνθήκες διαβίωσης στο εξωτικό νησί. Όπως αρμόζει, ξεκινάμε την περιπέτεια μέσα σε αεροπλάνο, το οποίο αμέσως και ξαφνικά αρχίζει να πέφτει για να καταλήξει στη θάλασσα. Εμείς, βγαίνουμε από το εσωτερικό του και φτάνουμε με μία βάρκα σε ένα διπλανό νησί, όπου θα προσπαθήσουμε να επιβιώσουμε. Κάθε παίκτης που ονειρεύεται το Lost βιντεοπαιχνίδι και βρίσκει ελκυστικό το setting αυτού του τύπου, αναμένεται να ενθουσιαστεί από την εισαγωγή του Stranded Deep.

Ωστόσο, μόλις αρχίσουμε να κυκλοφορούμε στο νέο μας σπίτι, βλέπουμε αρκετά προβλήματα που χαλούν γρήγορα την εικόνα. Τα γραφικά δείχνουν πολλές φορές ότι πρόκειται για indie τίτλο, αυτό όμως δεν ενοχλεί. Αυτό που δημιουργεί προβλήματα, είναι η ύπαρξη τεχνικών προβλημάτων και ελλείψεων, που προκαλούν «κολλήματα» και πτώσεις των frames αρκετά συχνά, αλλά και παράξενες, μη ρεαλιστικές αντιδράσεις από τα αντικείμενα, ή αναίτιες εξαφανίσεις στοιχείων του περιβάλλοντος.

Επίσης, ο χειρισμός είναι χοντροκομμένος και το interface είναι δύσχρηστο και εκνευρίζει εύκολα, κάτι που αποτελεί αρκετά σημαντικό πρόβλημα για παιχνίδι στη διάρκεια του οποίου περνάμε πολλές ώρες σε crafting μενού και οθόνες με αντικείμενα και συνταγές. Ο τρόπος διαχείρισης των αντικειμένων είναι προβληματικός και απουσιάζουν σχεδόν εντελώς κάποιες διευκολύνσεις που έχουμε μάθει να θεωρούμε πλέον δεδομένες. Επίσης, δυστυχώς, δεν υπάρχει δυνατότητα για multiplayer, κάτι που θα ήταν σίγουρα ένα από τα δυνατά χαρτιά ενός παιχνιδιού σαν και αυτό (και χαρακτηριστικό που υπάρχει στην έκδοση για PC, που βρίσκεται σε early access εδώ και πέντε χρόνια).

Οι μηχανισμοί επιβίωσης είναι αξιοπρεπείς και έχουν επαρκές βάθος για να κρατούν τον παίκτη σε εγρήγορση και να του δίνουν κίνητρα να αναζητήσει τροφή και νερό, σκοτώνοντας καβούρια ή μαζεύοντας καρύδες, για παράδειγμα. Γενικά, χρειάζεται αρκετός πειραματισμός, όπως αρμόζει, και σίγουρα είναι εύκολο να «χαθούμε» για ώρες στα συστήματα του Stranded Deep. Ευτυχώς, στην αρχή υπάρχουν βήματα εκμάθησης των μηχανισμών και κάνουν καλή δουλειά, μαθαίνοντας στον παίκτη τα βασικά και βάζοντάς τον σιγά-σιγά στον κόσμο του παιχνιδιού.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του τίτλου είναι το σύστημα προόδου που θυμίζει αυτά που βλέπουμε σε RPG παιχνίδι, όπως για παράδειγμα το Skyrim. Στο Stranded Deep, όσο επιδιδόμαστε σε κάποια δραστηριότητα, όπως το crafting ή το κολύμπι, βελτιώνουμε τις ικανότητές μας σε αυτή. Είναι ένα σύστημα που ταιριάζει πολύ σε εμπειρία επιβίωσης, ιδίως αυτού του τύπου, χωρίς μάχες και άγχος.

Αφού μάθουμε τα βασικά συστήματα, και μόλις καταφέρουμε να φτιάξουμε το σπίτι μας στο νησί, σε σημείο που η επιβίωση είναι πλέον εύκολη, πάμε ένα βήμα παραπέρα, ξεκινώντας την εξερεύνηση στα τριγύρω νησιά. Αναμενόμενα, οι χάρτες σχεδιάζονται με τυχαίο τρόπο και έτσι κάθε φορά που θα ξεκινάμε από την αρχή, θα έχουμε ένα –κάπως- διαφορετικό νησί.

Όπως πρέπει, το Stranded Deep προσπαθεί να δίνει λόγους για να ψάξουμε κάθε σπιθαμή του κόσμου του, ενώ δίνει και στόχους που δεν συνηθίζονται σε τίτλους του είδους. Δηλαδή, υπάρχει στην ουσία κεντρική ιστορία και τερματισμός, στοιχεία που βοηθούν στη διατήρηση της προσοχής του παίκτη για αρκετές ώρες. Υπάρχουν και κάποια… boss fights, που είναι παράταιρα και δυσλειτουργικά και καλύτερα θα ήταν να μην είχαν συμπεριληφθεί. Γενικά, ο τρόπος μάχης, συμπεριλαμβάνοντας ακόμα και την επίθεση σε ψάρια με ακόντιο, είναι άκομψος και δεν δίνει αρκετά στοιχεία για αν πετύχαμε ή όχι.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Stranded Deep - Review

Συντάκτης
25 Ιουνίου 2020
Developer

Beam Team Games

Publisher

Beam Team Games

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

21 Απριλίου 2020 (PS4, Xbox One)
23 Ιανουαρίου 2015 (PC early access)

Είδος

Survival

PEGI

16

Θετικά

+ Πετυχημένη ατμόσφαιρα και ικανοποιητικό immersion
+ Αξιόλογοι μηχανισμοί επιβίωσης
+ Το σύστημα προόδου και οι στόχοι έχουν ενδιαφέρον

Αρνητικά

- Τεχνικά προβλήματα
- Έλλειψη quality of life διευκολύνσεων
- Προβληματικός χειρισμός και δύσχρηστο interface

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Tο Stranded Deep πετυχαίνει στο χτίσιμο της κατάλληλης ατμόσφαιρας και δίνει αρκετές αφορμές για εξερεύνηση. Είναι στημένο πάνω σε πολλούς και επαρκείς μηχανισμούς επιβίωσης, και η ύπαρξη κεντρικού σεναρίου διατηρεί το ενδιαφέρον. Δυστυχώς, τα πρακτικά κομμάτια, όπως ο χειρισμός, τα τεχνικά προβλήματα και τα μενού, πλήττουν πολύ την εμπειρία, αλλά και πάλι θα διασκεδάσει τους λάτρεις του είδους.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1