Street Fighter V (Beta)

by Σταύρος Ζήσης on 27 Οκτωβρίου 2015
Previews

Κοντεύει σιγά σιγά ο καιρός για την κυκλοφορία του αναμενόμενου Street Fighter V και η Capcom για να κατευνάσει λίγο τη δίψα μας, αλλά και να διορθώσει τη ζημιά που έκανε το πρώτο beta test, είπε να κάνει άλλη μια, αυτή τη φορά κλειστή, beta του παιχνιδιού. Φυσικά δεν θα μπορούσα να λείπω εγώ από μια δοκιμαστική beta ενός fighting παιχνιδιού και είμαι τώρα εδώ για να σας μεταφέρω τις απόψεις και τις εμπειρίες μου από την πρώιμη έκδοση του τίτλου μαζί με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

StreetFighterVBeta-Win64-Shippi 2015-10-25 14-29-07-83

Δυστυχώς όμως η διαδικασία για μένα ξεκίνησε με παρατράγουδα. Η δοκιμαστική έκδοση για PC όπου εκεί μόνο μπορούσα να παίξω το παιχνίδι άρχιζε 2 μέρες πιο μετά από την έκδοση για PS4. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι servers πέφτανε σποραδικά, ήταν συχνά κλειστοί για 10ωρα maintenances και μου έστειλαν και λάθος κλειδί από την Capcom και έπρεπε να βρω κάποιον υπάλληλο που να μπορεί να μου δώσει σωστό κωδικό. Εν τέλει, μόνο την Κυριακή κύλησαν όλα ρολόι και μπόρεσα να παίξω ανενόχλητος και με αντίπαλο CPU και εναντίον ανθρώπων-παιχτών. Τουλάχιστον είχα έτσι ξεκλειδωμένους όλους τους παίχτες.

Οι διαθέσιμοι παίχτες ήταν οι κλασσικοί Ryu, Chun-Li, Ken, Cammy και ο (παππούς) M. Bison μαζί με τους νεοσύλλεκτους Necalli και Rashid και τους παλαιούς Birdie, Karin, Rainbow Mika, Vega και έναν αναγεννημένο Charlie Nash! Με το που έφτασα στο character select screen μου ήρθε κατευθείαν η επιθυμία να αρχίσω ρίχνοντας Hadouken και Shouryuken σε ότι βρω μπροστά μου και σαν σωστός gamer ξεκίνησα ένα ματς Ryu vs Chun-Li για να δω αν έφτιαξαν τελικά το bug με το στήθος της Chun-Li. Τελικά δεν το έφτιαξαν! ΑΞΙΟΙ! Τι εννοώ; Αυτό: http://i.imgur.com/mAAInla.gif

StreetFighterVBeta-Win64-Shippi 2015-10-25 13-30-44-86

Κατ' αρχήν εδώ θα πω κάτι σε όλους τους fans των προηγούμενων παιχνιδιών. Μην ανησυχείτε, το παιχνίδι δεν έγινε ξαφνικά εύκολο ούτε έχει χάσει το βάθος του για να γίνει προσιτό στους νέους παίχτες. Ίσα-ίσα, ο χειρισμός εξακολουθεί να είναι σφιχτός και χρειάζεται η frame-accuracy που θα περίμενε κανείς από τη σειρά. Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι λειτουργεί αρκετά καλά. Η ανταπόκριση στο πάτημα των κουμπιών είναι πολύ καλή και οι μεταβάσεις από τη μια κίνηση στην άλλη γίνονταν πολύ όμαλα. Δυστυχώς όμως δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το ΑΙ, το οποίο φαίνεται σαν να μην έχουν ασχοληθεί και πολύ μαζί του. Βέβαια να υπενθυμίσω ότι μιλάμε για beta έκδοση και το ΑΙ σίγουρα θα βελτιωθεί όσο πλησιάζει η κυκλοφορία του παιχνιδιού. Τα γραφικά δείχνουν πολύ καλά και εδώ είναι που φαίνεται πραγματικά πόσο έχει βοηθήσει η Unreal Engine 4. Το ελαφρώς cel-shaded στυλ γραφικών του προηγούμενου παιχνιδιού έχει αντικατασταθεί από μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση των χαρακτήρων, οι οποίοι είναι γνωστοί για το ότι έχουν μύες πάνω στους μύες, ενώ τα ειδικά εφέ που χρησιμοποιούνται για τις ειδικές κινήσεις των χαρακτήρων είναι πολύχρωμα και εκθαμβωτικά. Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες για να καταλάβετε τι εννοώ.

 

Κατά τη διάρκεια της beta έπαιξα με όλους τους διαθέσιμους χαρακτήρες για να δω κυρίως πόσο καλοί είναι οι νέοι και να δω τι αλλαγές φέρνουν στο παιχνίδι τα συστήματα V-skill και V-trigger. Στο θέμα των χαρακτήρων, κάτι μου λέει ότι πολλοί νέοι παίχτες θα χρησιμοποιούν συχνά τον Rashid μιας και το movepool του είναι και σχετικά δυνατό και φιλικό για έναν αρχάριο, ενώ ο Necalli μου φάνηκε πιο δυνατός μεν αλλά θέλει πιο πολύ στρατηγική για να τον μάθεις. Στο θέμα των V-skills τώρα, ο μηχανισμός ενεργοποιείται πατώντας ταυτόχρονα τα medium punch και medium kick και διαφέρει από χαρακτήρα σε χαρακτήρα. Π.χ ο Ryu με το κατάλληλο timing αποκρούει τις κινήσεις των αντιπάλων, η Chun-Li τρέχει στον αέρα και ο Necalli χτυπάει το έδαφος για να αλλάξει την απόστασή του από τον αντίπαλο. Το σύστημα V-Trigger ενεργοποιείται με το πάτημα των strong punch και strong kick και αφού έχει γεμίσει ο V-Gauge. Τα αποτελέσματα πάλι διαφέρουν από χαρακτήρα σε χαρακτήρα με κάποιους να παίρνουν απλά ένα power-up για κάποιο χρονικό περιθώριο ή μια νέα κίνηση. Στην περίπτωση του Ryu, μέχρι να αδειάσει όλο του το V-Trigger, το hadouken γίνεται πιο γρήγορο, πιο δυνατό, chargeable και αποκτά ηλεκτρικές ιδιότητες, ενώ το Shinku Hadouken μετατρέπεται σε Denjin Hadouken. To V-Trigger της Cammy από την άλλη μεριά δεν δίνει επιπλέον κινήσεις, αλλά την κάνει πιο γρήγορη και δίνει μικρά πλεονεκτήματα σε όλες τις υπάρχουσες κινήσεις της και κάνει πιο δυνατό το Spiral Arrow (όλες τις εκδοχές του). Από τις μεγαλύτερες αλλαγές όμως είναι του Necalli, ο οποίος αποκτά νέες κινήσεις, αλλάζουν τα frame data των υπάρχων κινήσεων του, γίνεται πιο και δυνατός και τέλος, γίνεται Super Saiyan! Θα έχει πλάκα να τον βάλετε να παλέψει με τον Rashid, ο οποίος έχει το visor στο ένα μάτι. Εδώ είναι που θέλω πραγματικά να προτείνω στην Capcom να βάλει κάποιο training κομμάτι στην τελική έκδοση του παιχνιδιού που να σου δείχνει τις βασικές δυνατότητες των V-Skill και V-Trigger για κάθε χαρακτήρα και να εξηγεί τι περιλαμβάνει το καθένα γιατί αλλιώς πολλοί ίσως να χάσουν τη μπάλα με το τι ιδιότητες έχει ο καθένας.

StreetFighterVBeta-Win64-Shippi 2015-10-25 13-45-54-57

Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά αν υπάρχει κάτι που με άφησε απογοητευμένο είναι το online κομμάτι του παιχνιδιού, το οποίο ήταν και ο κύριος λόγος που έγινε αυτή η δοκιμαστική beta. Δυστυχώς παρατήρησα αρκετό lag στο input και κάποιες φορές μετά το lag οι κινήσεις μου έρχονταν όλες μαζί η μία μετά την άλλη. Εκτός αυτού, πολλές φορές ενώ δεν “κοβόταν” το παιχνίδι λόγω του lag έβλεπα τους αντιπάλους μου να έχουν μετακινηθεί ξαφνικά σε πιο πίσω, πιο μπροστινά μέρη της αρένας, ακόμα και στον αέρα! Εκτός αυτού, δεν λειτουργούσε και το cross-platform play (το να παίζουν δηλαδή μεταξύ τους παίχτες του PC και του PS4), το οποίο είναι και μεγάλο μέρος της διαφήμισης του παιχνιδιού.

Εν τέλει, από την beta ευχαριστήθηκα πολύ το single-player περιεχόμενο, αλλά το online κομμάτι χρειάζεται πολλή βελτίωση. Βέβαια φυσικά και μιλάμε ακόμα για beta έκδοση και ελπίζω ότι σίγουρα θα βελτιωθούν τα πράγματα μέχρι την κυκλοφορία του παιχνιδιού που αναμένεται για το Φεβρουάριο. Σαν παιχνίδι όμως, έχει πάρει ό,τι λειτούργησε καλά από το Street Fighter IV και έχει προσθέσει κι άλλα πράγματα για να δώσει κι άλλο βάθος σε ένα από τα πλέον καταξιωμένα fighting game franchises. Συν τις άλλοις, η στάση της Capcom για το παιχνίδι και ότι δεν θα βγάλει άλλες επανεκδόσεις γι αυτό, αλλά όλο το επιπλέον περιεχόμενο που θα έρχεται σταδιακά θα μπορεί να αγοραστεί και με in-game λεφτά κάνει καλό για να επανορθώσει για τις βρώμικες πολιτικές της με προηγούμενα παιχνίδια. Θα δείξει. Εσείς για τώρα μπορείτε να δείτε και παρακάτω μερικά από τα υπόλοιπα screenshots που τράβηξα κατά τη διάρκεια της beta.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Street Fighter V (Beta)

Author

Σταύρος Ζήσης

Developer

Dimps / Capcom

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4

Tested on

PC

Κυκλοφορία

16 Φεβρουαρίου 2015

Είδος

Fighting

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
75%
Τιιιιι ;
25%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%