Super Neptunia RPG

by Σταύρος Ζήσης on 19 Ιουλίου 2019

Ομολογουμένως, η σχέση μου με τα παιχνίδια της σειράς Neptunia είναι μια σχέση αγάπης-ξενερώματος. Ανήκω ξεκάθαρα στο κοινό για το οποίο προορίζονται αυτά τα παιχνίδια και εκτιμώ πολύ το concept της παρωδίας της βιομηχανίας των video games και των console wars. Ενώ όμως τα περισσότερα παιχνίδια τα έχω ευχαριστηθεί και έχω απολαύσει αυτό το brand κωμωδίας που μόνο οι Ιάπωνες ξέρουν να φτιάχνουν, είχα αρχίσει κι εγώ να βλέπω ότι η σειρά πάσχει από μια στασιμότητα και επιθυμούσα να δω κάτι ξεχωριστό σε spin-off. Για να πούμε όμως και του στραβού το δίκιο, η Compile Heart έχει επιχειρήσει να κάνει πειραματισμούς με τα spin-offs και μας έδωσε πέρυσι το Cyberdimension Neptunia: 4 Goddesses Online που παρόλο που ήταν μια πολύ καλή offline mmorpg προσέγγιση, δυστυχώς έπασχε από άλλα πράγματα. Αυτή τη φορά, ο κλήρος πέφτει στην Artisan για να φτιάξει το νέο spin-off της σειράς, κάτι που κάνει το Super Neptunia RPG το πρώτο παιχνίδι της σειράς που έχει φτιαχτεί από μη-ιαπωνικό studio.

Το παιχνίδι ξεκινάει με τη Neptune, την πρωταγωνίστρια της σειράς, να ξυπνάει στη Lastation έχοντας αμνησία. Ύστερα, στρατολογείται από την οργάνωση Bombyx Mori, οι οποίοι της αναθέτουν να τους βοηθήσει να διαλύσουν μια αντιστασιακή οργάνωση. Το πρόβλημα είναι ότι η Bombyx Mori στην πραγματικότητα είναι μια οργάνωση που έχει επιβάλλει ένα τυραννικό καθεστώς στην Gamindustri και έχουν στόχο να απαγορεύσουν την έρευνα καινοτόμων τεχνολογιών για την ανάπτυξη νέων βιντεοπαιχνιδιών. Αμα σας έρχεται να ξύσετε το κεφάλι σας ακούγοντας την παραπάνω περίληψη, να ξέρετε ότι αυτό είναι φυσιολογικό. Όταν η ιστορία ενός παιχνιδιού Neptunia δεν σε κάνει να αναρωτιέσαι τι καπνίζουν εκεί στην Compile Heart, τότε κάτι δεν πάει καλά. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι αυτή τη φορά η πλοκή δεν προσπαθεί να περάσει κάποιο μήνυμα, ούτε διαρκεί 40 ώρες παραπάνω από όσο έπρεπε και δεν γίνεται έτσι κουραστική. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το παιχνίδι βγαίνει σε ένα ή δύο απογεύματα. Η διάρκειά του είναι όσο πρέπει για να κρατήσει το ενδιαφέρον για την κατεύθυνση στην οποία κινείται και να μην κουράσει.

Όπως και σε όλα τα παιχνίδια της σειράς, το δυνατό χαρτί είναι οι χαρακτήρες και το Super Neptunia συνεχίζει την παράδοση. Για να είμαι ειλικρινής, όταν ξεκίνησα το παιχνίδι και είδα τη Neptune να έχει πάθει αμνησία απογοητεύτηκα πάρα πολύ επειδή πήραν το δρόμο αυτού του κλισέ. Μέχρι και η ίδια η Neptune το επισημαίνει αυτό. Θα πω όμως μπράβο στην ομάδα ανάπτυξης γιατί δεν πάσχει μόνο η Neptune από αμνησία, αλλά μαζί και οι υπόλοιπες θεές και αυτό τους έχει δώσει τη δυνατότητα να ξαναχτίσουν τις σχέσεις τους από την αρχή. Τα κορίτσια σπάνε τον 4ο τοίχο σε κάθε ευκαιρία με πολλές μπηχτές στα τυπικά πράγματα που βλέπουμε σε διάφορα είδη παιχνιδιών και εξακολουθούν να έχουν πολύ καλή χημεία μεταξύ τους. Η Blanc και η Neptune έχουν μακράν τους καλύτερους διαλόγους στο παιχνίδι σε αντίθεση με τη Vert που συνεχίζει να είναι η πιο αδιάφορη της ομάδας.

Η περιπέτειά σας θα σας φέρει σε μια πληθώρα από πανέμορφα ζωγραφισμένα backgrounds που ταιριάζουν όντως περισσότερο σε έναν τίτλο Neptunia που τοποθετείται σε ένα high fantasy setting παρά στο παραδοσιακό φουτουριστικό setting της σειράς. Για την ακρίβεια, η προσοχή στον σχεδιασμό που έχει δοθεί στα σκηνικά και στις περιοχές που επισκέπτεστε μου έφεραν στο μυαλό αρκετά άλλα πρόσφατα 2D παιχνίδια όπως το Odin Sphere και το Dragon's Crown της Vanillaware και το Child of Light της Ubisoft. Ευτυχώς, την ίδια αλλαγή έχει δεχτεί και η μουσική υπόκρουση. Τέρμα πια τα themes των επικρατειών που έχουν μείνει ίδια και απαράλλαχτα από το mk2 και το Victory· τη θέση τους παίρνουν κομμάτια που ταιριάζουν περισσότερο στο fantasy RPG πνεύμα.

Όντας spin-off, ήταν φυσικό επακόλουθο ότι η Artisan θα δοκίμαζε να κάνει κάτι ξεχωριστό για το gameplay. Αυτή τη φορά, οι επιρροές είναι παρμένες από μία από τις προσωπικές μου αγάπες: το Valkyrie Profile (να το πούμε δηλαδή Goddess Profile;). Σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα παιχνίδια, το Super Neptunia λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε 2D, με έμφαση στο platforming και στην turn-based μάχη. Ενώ τα πράγματα σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιητικά, δυστυχώς υπάρχουν πολλά προβλήματα που σχετίζονται με το game design. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας, έχετε κλασσικά να τριγυρνάτε σε πόλεις και να μιλάτε με NPCs που έχουν να σας αναθέσουν quests και να περιφέρεστε στον έξω κόσμο για να εκπληρώσετε αυτά τα quests. Όπως προείπα, το platforming είναι ένα σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας του παιχνιδιού. Στην αρχή του παιχνιδιού έχετε μόνο τα εντελώς βασικά πράγματα για να φτάσετε σε κουτιά θησαυρών και να μαζέψετε αντικείμενα που θέλουν οι NPCs, αλλά όσο προχωράτε θα αποκτάτε και τέρατα συμμάχους και νέες ικανότητες που θα σας δώσουν πρόσβαση σε πιο απομακρυσμένα μέρη ώστε να επισκεφθείτε ξανά και τις περιοχές που έχετε ήδη καθαρίσει για να μαζέψετε όλα τα αντικείμενα.

Οι μάχες του παιχνιδιού είναι επίσης βασισμένες στο σύστημα του Valkyrie Profile, όπου έχετε στη διάθεσή σας 4 χαρακτήρες με την καθεμιά να είναι ανατεθειμένη σε ένα από τα 4 μπροστινά πλήκτρα του χειριστηρίου. Όσο περνάει ο χρόνος, τόσο αποκτάτε πόντους AP που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τις πράξεις σας. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της μάχης με το πάτημα των L1/R1 αλλάζετε αμέσως το Formation των χαρακτήρων, ενώ ταυτόχρονα αλλάζουν και οι διαθέσιμες επιθέσεις και τα παθητικά effects που σας δίνει το ενεργό Formation. Κάθε κομμάτι εξοπλισμού που αποκτάτε έχει πάνω του από μία ως 4 ικανότητες/επιθέσεις στις οποίες ο χαρακτήρας σας αποκτά πρόσβαση αμέσως αφού εξοπλίσει το αντικείμενο. Αμα παλεύετε σε μάχες έχοντας εξοπλισμένο το αντικείμενο με την ικανότητα που σας αρέσει, μαζεύετε σιγά σιγά πόντους εμπειρίας και έτσι κάνετε Master την ικανότητα και μπορείτε πλέον να τη χρησιμοποιήσετε χωρίς να χρειάζεται να έχετε εξοπλισμένο το αντικείμενο που την έχει πάνω.

Ολα τα παραπάνω ακούγονται πολύ ωραία, αλλά δυστυχώς αυτή η ποικιλία πέφτει στο κενό για έναν λόγο: το παιχνίδι είναι πάρα, ΠΑΡΑ πολύ εύκολο. Το σύστημα μάχης έχει τόσα πολλά πράγματα που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε, που όταν φτάσετε στο σημείο που δεν θα έχετε μόνο την Neptune στην ομάδα, θα πάψει να σας ενδιαφέρει το πόσο δυνατοί είναι οι εχθροί σε σχέση με εσάς. Για τι πράγμα μιλάω; Εκτός από τις απλές κινήσεις, υπάρχει και μια δεύτερη μπάρα χωρισμένη σε κομμάτια και όταν γεμίσει ένα κομμάτι, σας δίνεται η δυνατότητα να εξαπολύσετε ένα Break Attack, ουσιαστικά μια σούπερ επίθεση, αλλά ειλικρινά δεν χρειάστηκε να τη χρησιμοποιήσω ποτέ μου πέρα από το Tutorial, γιατί ποτέ δεν είχε μείνει τίποτα ζωντανό μέχρι να γεμίσει αυτή η μπάρα. Δεν χρειάστηκε ούτε καν στα bosses!

Μιλώντας για εχθρούς, άμα κάποια από τους χαρακτήρες σας κάνει επίθεση με ένα στοιχείο στο οποίο έχει αδυναμία ο εχθρός, τότε σας δίνονται πίσω όλοι οι πόντοι AP που χρησιμοποιήσατε για να συνεχίσετε τον "κύκλο του πόνου" χωρίς σταματημό. Ακόμα και τα αντικείμενα γιατρειάς δεν σας κοστίζουν απολύτως τίποτα να τα χρησιμοποιήσετε, αλλά όταν αποκτήσετε πρόσβαση σε μαγικά ίασης ή ακόμα καλύτερα στο Regen (μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα), τότε όλα τα αντικείμενα απλά θα σαπίσουν μέσα στην τσάντα σας. Ίσως όμως το πιο εκμεταλλεύσιμο πράγμα στο gameplay είναι ότι τα πάντα γίνονται σε αληθινό χρόνο χωρίς παύση. Όταν οι χαρακτήρες ή οι εχθροί κάνουν επίθεση, ο μετρητής για τα AP εξακολουθεί να γεμίζει και ικανότητες που είναι μόνιμα σε ισχύ, όπως το Regen που λέγαμε πριν, εξακολουθούν να λειτουργούν. Με λίγα λόγια, αν χρησιμοποιείτε κινήσεις με μεγάλα animations, οι εχθροί θα είναι απασχολημένοι με το να δέχονται την οργή σας και δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα όσο εσείς ήδη έχετε έτοιμη την επόμενη επίθεση. Το μόνο πράγμα που αποτρέπει τις μάχες από το να γίνονται εντελώς υποθέσεις ρουτίνας είναι ότι θα χρειαστεί να αλλάζετε Formation τακτικά, για να χτυπήσετε τους εχθρούς με στοιχεία που έχουν αδυναμία. Τουλάχιστον, υπάρχει και το L2 που χρησιμεύει για να κάνει τις μάχες να πηγαίνουν σε fast forward.

Μαζί με το πρόβλημα της μάχης, εξίσου προβληματικά είναι και τα μενού του παιχνιδιού. Στο μενού παύσης είναι που φτιάχνετε τα Formations για τις μάχες και τις επιθέσεις που αντιστοιχούν στους χαρακτήρες για κάθε διαφορετικό Formation, αλλά δυστυχώς η επιλογή επίθεσης γίνεται κατ' άτομο, χωρίς να υπάρχει καμία ανασκόπηση που να δείχνει ταυτόχρονα όλες τις κινήσεις της ομάδας, κάνοντας έτσι αναγκαία τα πολλά πίσω-μπρος. Αυτό σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες είναι που με έκαναν να αναρωτιέμαι αν το παιχνίδι έγινε ποτέ play-test αφού τελείωσε η ανάπτυξή του. Εκτός από τα προβλήματα στις μάχες, υπάρχουν και σε μικρότερο βαθμό προβλήματα στο κομμάτι του platforming. Ακόμα και στο χώρο που έχετε διαθέσιμο για να μετακινηθείτε δεν υπάρχουν εμφανείς ενδείξεις για το αν κάποιο κομμάτι του περιβάλλοντος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σας δώσει πρόσβαση σε απομακρυσμένα σημεία, ούτε για το αν σας εμποδίζει την κίνηση. Σαν παράδειγμα, κάποια στιγμή που βρισκόμουν σε ένα δάσος και ανέβαινα τα κλαδιά ενός δέντρου, είχα τον κορμό του να στέκεται σαν εμπόδιο και να με εμποδίζει από το να προχωρήσω, με εξαίρεση ένα τμήμα στο άνω μέρος του δέντρου που δεν είχε collision και έπρεπε να περάσω από εκεί. Δεν υπήρχε όμως καμία απολύτως ένδειξη ότι το συγκεκριμένο σημείο είναι "κενό" για να το κάνει να μην μοιάζει με τον υπόλοιπο κορμό. Ισχύει επίσης και το αντίθετο, όπου έβλεπα στο χώρο πλατφόρμες στις οποίες υποτίθεται ότι θα μπορούσα να σταθώ, αλλά στην πραγματικότητα ήταν απλά μέρος του background.

Πέρα όμως από το game design, το παιχνίδι μαστίζεται και από μια πληθώρα από bugs και τεχνικά προβλήματα. Κατά τη διάρκεια του δικού μου playthrough, μου έτυχαν πράγματα όπως το να μην "πεθαίνουν" οι χαρακτήρες και οι εχθροί που το HP τους έχει πάει στο 0 ή να έχει κολλήσει το παιχνίδι επειδή πήγα να χρησιμοποιήσω αντικείμενο τη στιγμή που κάποιος εχθρός μου έριχνε το τελειωτικό χτύπημα. Ίσως το πιο περίεργο απ' όλα είναι το περιστασιακό bug που το Regen αναβιώνει τους πεθαμένους μου χαρακτήρες στη μάχη. Άλλο ένα πράγμα που χαλάει τη ροή του παιχνιδιού είναι οι χρόνοι φόρτωσης. Ενώ σε γενικές γραμμές τα πράγματα δεν είναι άσχημα, υπάρχουν κάποια σημεία όπου το παιχνίδι σταμάταγε για να φορτώσει η υπόλοιπη περιοχή. Σε κάποιες μεταβάσεις σε μια σκηνή ή απλά και σε μια CG εικόνα, οι χρόνοι φόρτωσης είναι αναίτια μεγάλοι και το κακό είναι ότι δεν υπάρχει ούτε καν η ένδειξη "Now Loading". Σε δυο περιπτώσεις έβλεπα για αρκετό διάστημα μαύρη οθόνη και πραγματικά νόμιζα ότι το παιχνίδι πάγωσε και θα χρειαζόταν restart, αλλά τελικά απλά χρειαζόταν τον χρόνο του για να φορτώσει.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Super Neptunia RPG

Συντάκτης
19 Ιουλίου 2019
Developer

Artisan Studios, Compile Heart

Publisher

Idea Factory International

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC (Steam) / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

28 Ιουνίου 2019

Είδος

Side-scrolling RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Πανέμορφα ζωγραφισμένα σκηνικά
+ Έξυπνοι διάλογοι και χιούμορ σχετικά με τη βιομηχανία των παιχνιδιών
+ Πολύ likeable χαρακτήρες

Αρνητικά

- Υπερβολικά πολύ εύκολο, ακόμα και χωρίς grinding
- Ενδιαφέρον gameplay, αλλά χρειαζόταν περισσότερη προσπάθεια στο σχεδιασμό
- Κακοσχεδιασμένα μενού που κάνουν το στήσιμο των formations να μοιάζει με εφιάλτη
- Πολλά bugs

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το Super Neptunia RPG είχε όλα τα φόντα να γίνει το καλύτερο spin-off της σειράς, αλλά στην τωρινή του κατάσταση δυστυχώς είναι δύσκολο να το προτείνω στους μη die-hard fans της σειράς. Άμα ειδικά δεν έχετε ασχοληθεί καθόλου με τη σειρά στο παρελθόν, το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν είναι το κατάλληλο για να ξεκινήσετε. Βλέπω ότι η Artisan είχε μια πολύ καλή ιδέα για την κατεύθυνση που ήθελε να πάει το παιχνίδι, αλλά απ’ ότι φαίνεται το έχασε κάπου στην υλοποίηση της. Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα πάρα πολύ να δω ένα sequel ξανά από την Artisan και με έναν καλύτερο σχεδιασμό της έκδοσης που βλέπουμε τώρα. Μέχρι τότε, η Gamindustri θα παραμένει ήσυχη.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1