Sword Art Online: Alicization Lycoris - Review

Η Αλίκη στη χώρα των MMO
by Στάμος Μιχελλαράκης on 26 Ιουλίου 2020

Πολλές anime σειρές χαίρουν video gaming μεταφορών μέσα στα χρόνια. Λίγες όμως είναι αυτές που καταφέρνουν να μας προσφέρουν entries ετήσια ή ανά διετία και ακόμη λιγότεροι οι τίτλοι αυτοί που πραγματικά αξίζουν την ανάλογη αφοσιωμένη προσοχή. Το Sword Art Online είναι ένα franchise που, όπως αναφέρθηκε, έχει κυκλοφορήσει αρκετούς τίτλους ανά τα χρόνια βασισμένους στον κόσμο του.

Το Alicization Lycoris είναι ο πιο πρόσφατος τίτλος της σειράς και υπόσχεται κάτι νέο. Την ακολουθία των γεγονότων της anime σειράς όπως αυτά διαδραματίζονται στην ομώνυμη σεζόν. Τα καταφέρνει όμως; Είναι αρκετή αυτή η υπόσχεση για να προσφέρει έναν δυνατό τίτλο;

Όπως και οι περισσότεροι τίτλοι της σειράς πριν από αυτό, το Alicization Lycoris είναι ένα action JRPG. Η ιστορία του Sword Art Online ξεδιπλώνεται μέσα από μία σειρά από mmoRPGs, οπότε δεν θα μπορούσε να απέχει πολύ για μην χάσει την αίσθηση του ενιαίου. Στην πιο πρόσφατη περιπέτεια ο Kirito, ο πρωταγωνιστής μας, βρίσκεται χαμένος σε έναν άγνωστο κόσμο που ονομάζεται Underworld. Η ιδιαιτερότητα αυτού του fantasy κόσμου είναι πως φαινομενικά οι κάτοικοι/NPCs δεν γνωρίζουν την πραγματική τους φύση και συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι παρόλο που διαθέτουν UIs. Αυτό είναι ένα από τα πολλά μυστήρια που καλείται να εξιχνιάσει ο Kirito μαζί με τον σύντροφό του, Eugeo, ενώ ψάχνουν την Alice, μια παιδική φίλη που αγνοείται εδώ και χρόνια.

Αυτή η περιπέτεια, μαζί με διάφορες προσθήκες μοναδικές στον τίτλο, αποτελούν την ακολουθία του anime η οποία κρατάει γύρω στις 15 ώρες. Από αυτό το σημείο και έπειτα, ξεκινά ένα arc αποκλειστικό στο game και τελειώνει και το όποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον της ιστορίας, αφού η υπόθεση από εκεί και πέρα αποτελείται από μία σειρά harem γεγονότων ανάμεσα στις πρωταγωνίστριες και τον Kirito. Όχι μόνο δημιουργείται λοιπόν μία αποσύνδεση ανάμεσα στους τομείς της ιστορίας, αλλά την εμφάνισή τους κάνουν και χαρακτήρες από προηγούμενα arcs του anime, δημιουργώντας ακόμη περισσότερη αχρείαστη σύγχυση και απροκάλυπτο fan service.

Τα γραφικά του τίτλου αποτελούν ένα τεράστιο “Ok, I guess”. To cel-shading σίγουρα κολακεύει ένα game βασισμένο σε anime, χωρίς όμως να φέρνει τους χαρακτήρες στη ζωή όπως καταφέρνουν άλλοι παρόμοιοι τίτλοι. Στην καλύτερη περίπτωση, θα λέγαμε πως είναι decent απεικονίσεις που όμως δεν πείθουν. Φτωχά facial animations και στόματα που ανοιγοκλείνουν σαν κούκλες εγγαστρίμυθου δεν δικαιώνουν το voice acting, το οποίο αν και προσφέρεται μόνο στα Ιαπωνικά, αποτελεί δυνατό σημείο του τίτλου, με ταλέντα από την ομώνυμη σειρά να δίνουν το παρών. Τα περιβάλλοντα, τα μεγάλα sandbox instances, διχάζουν. Αν και αρκετά πλούσια σαν μία αρχική οπτική εικόνα, αποτελούνται από μεμονωμένα απλοϊκά και επαναλαμβανόμενα designs και δεν αργούν να γίνουν φορτικά πεδία που απλά “περπατώνται”. Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια γραφής του review, ο τίτλος υποφέρει από αρκετό και αδικαιολόγητο pop-up και slowdown. Για έναν τίτλο με τόσο μέσης κατηγορίας γραφικά, είναι πραγματικά άξιο απορίας πώς συμβαίνει αυτό.

Το UI του τίτλου είναι αρκετά πιο απλοϊκό και καθαρό από τα ανάλογα προηγούμενων Sword Art Online τίτλων, γεγονός θετικό αφού αποπνέει την πιο ρεαλιστική φύση αυτού του κόσμου. Συνεχίζουμε να βλέπουμε καθαρά τις μπάρες των χαρακτήρων, όπως επίσης και τα διάφορα ενεργά buffs αλλά αποτελούν ένα περισσότερο οργανικό κομμάτι της γενικής εικόνας του κόσμου. Τα μενού, επίσης, είναι ευνόητα και sleek, χωρίς πολλές φανφάρες και το navigation μαθαίνεται γρήγορα και εύκολα.

Ηχητικά, το Alicization Lycoris, διαθέτει αρκετά κομμάτια που θυμίζουν το ύφος της σειράς. Προσφέρει μία comforting αίσθηση λοιπόν, παρόλο που οι fantasy ενορχηστρώσεις και τα upbeat κομμάτια στις μάχες παραμένουν ως επί το πλείστον αδιάφορα. Τα εφέ μάχης από την άλλη πλευρά βρίσκονται σε πολύ καλύτερη μοίρα, καθώς παραπέμπουν σε σχετικά anime εφέ και δένουν επαρκώς με τα flashy skills που εξαπολύουν οι χαρακτήρες και τα εχθρικά πλάσματα.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως η κίνηση των χαρακτήρων είναι sluggish και ανακριβής σε σημείο που για να μιλήσετε σε ένα npc θα χρειαστεί να κάνετε reposition και μία και δύο και τρεις φορές. Αν δεν είναι nerve-wracking το να πρέπει να κάνετε πάνω-κάτω-αριστερά-δεξιά για να σας πει "καλημέρα" η φουρνάρισσα, τότε συγχαρητήρια, έχετε ατσάλινα νεύρα κι εγώ χρειάζομαι φάρμακα.

Ερχόμαστε σιγά, σιγά λοιπόν, στο σύστημα μάχης. Εδώ βρισκόμαστε σε μία δύσκολη θέση που διχάζει, καθώς το skill-based σύστημα του τίτλου είναι απολαυστικό αλλά κρύβεται πίσω από μία κακή και αργή διαδικασία εκμάθησης. Τα tutorials είναι χαοτικά και οι πληροφορίες που δίνονται δεν βγάζουν νόημα μέχρι να γίνει κάτι στην πράξη, γεγονός που τα καθιστά άχρηστα. Τα skills ονομάζονται arts και χωρίζονται σε διάφορες επιθετικές και αμυντικές κατηγορίες, καθώς και buffs. Υπάρχουν επίσης arts μοναδικά για κάθε τύπο όπλου, πρόσκληση για αρκετό customization στους χαρακτήρες. Τα arts μπορούν να γίνουν cast με συγκεκριμένα keybinds ή ως μέρος combo με τις βασικές επιθέσεις, για μικρότερο κόστος. Συνδυαστικά με το evade mechanism, σημαίνει πως βρισκόμαστε σε μία συνεχή κίνηση ανάμεσα σε βασικές επιθέσεις, skills και αποφυγή, αν παίξουμε σωστά τις κινήσεις μας και πατάμε το σωστό κουμπί με το αναλόγως σωστό timing. Χρειάζεται λοιπόν κάποιος χρόνος για να καταλάβει κανείς πλήρως αυτό το σύστημα λόγω της κακής παρουσίασής του, αλλά μόλις γίνουν αντιληπτές όλες οι τεχνικές, η απόλαυση των μαχών ανεβαίνει κατακόρυφα και είναι οπτικά αναλόγως έντονη.

Πέρα από τις μάχες, ο τίτλος παρέχει αρκετή εξερεύνηση των εκάστοτε περιοχών, με side quests τα οποία θυμίζουν κορεάτικα mmo (δεν είναι φιλοφρόνηση) και κυμαίνονται από fetch quests, μέχρι να σκοτώσουμε Χ αριθμό εχθρών. Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί και δεν έχουμε κάνει eyeroll δηλαδή.

Ένα ιδιαίτερο στοιχείο του τίτλου αποτελεί η δυνατότητα να δημιουργήσουμε custom χαρακτήρες από ένα σημείο κι έπειτα, όπως επίσης και να μοιραστούμε την περιπέτεια μας σε online multiplayer με φίλους. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αφού μοιραστούμε το παιχνίδι μας online, μπορούμε να συνεχίσουμε από κοινού τις περιπέτειες μας ή ο καθένας να πάρει τον δρόμο του στις περιοχές και να κάνει τα δικά του, δημιουργώντας μια αίσθηση population και ενισχύοντας το mmo στοιχείο που τόσο θέλει να προωθήσει το Sword Art Online.

Το Sword Art Online: Alicization Lycoris είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση action RPG. Ενώ δεν έχει ουσιαστικά ελαττώματα αρκετά έντονα ώστε να το αποφύγουμε, φλερτάρει με τη "βάση" σχεδόν σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν τόσοι τίτλοι στην αγορά που προσφέρουν ένα πιο ενδιαφέρον ή διασκεδαστικό πακέτο, που είναι δύσκολο να προταθεί σε οποιονδήποτε δεν είναι die-hard fan της anime σειράς. Το “in media res” στοιχείο του narrative θα ξενίσει τους νεοφερμένους στο franchise, ενώ ταυτόχρονα δεν διαχέει τον τίτλο καθολικά, αφού πολύ νωρίτερα από τη μέση αρχίζει να ξεφεύγει από τη canon υπόθεση. Αν χρειάζεστε οπωσδήποτε το ετήσιο Sword Art Online fix σας, τότε καλώς ήρθατε στο Alicization Lycoris. Υπό οποιαδήποτε άλλη συνθήκη, προσπεράστε το άφοβα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Sword Art Online: Alicization Lycoris

Συντάκτης
26 Ιουλίου 2020
Developer

Bandai Namco Entertainment / Aquria

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation‌ ‌4 / Xbox One

Tested on

PlayStation‌ ‌4‌

Κυκλοφορία

10 Ιουλίου 2020

Είδος

Action, RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Ενδιαφέρον σύστημα μάχης
+ Διασκεδαστικά multiplayer features
+ Ακολουθεί, έστω για λίγο, το canon storyline της σειράς

Αρνητικά

- Μέτρια γραφικά με ανεξήγητο slowdown
- Καθόλου φιλικό προς τους νέους φίλους της σειράς
- Αδιάφορη εξέλιξη στην υπόθεσή του

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Το Sword Art Online: Alicization Lycoris είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση action RPG. Ενώ δεν έχει ουσιαστικά ελαττώματα αρκετά έντονα ώστε να το αποφύγουμε, φλερτάρει με τη "βάση" σχεδόν σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν τόσοι τίτλοι στην αγορά που προσφέρουν ένα πιο ενδιαφέρον ή διασκεδαστικό πακέτο, που είναι δύσκολο να προταθεί σε οποιονδήποτε δεν είναι die-hard fan της anime σειράς. Το “in media res” στοιχείο του narrative θα ξενίσει τους νεοφερμένους στο franchise, ενώ ταυτόχρονα δεν διαχέει τον τίτλο καθολικά, αφού πολύ νωρίτερα από τη μέση αρχίζει να ξεφεύγει από τη canon υπόθεση. Αν χρειάζεστε οπωσδήποτε το ετήσιο Sword Art Online fix σας, τότε καλώς ήρθατε στο Alicization Lycoris. Υπό οποιαδήποτε άλλη συνθήκη, προσπεράστε το άφοβα.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1