Tales of Berseria

Ας γίνουμε οι κακοί για μια φορά
by Σταύρος Ζήσης on 19 Φεβρουαρίου 2017

Ειλικρινά δεν έχω κάτι άλλο να πω για το 2017 πέρα από το γεγονός ότι είχε ένα τρομερό ξεκίνημα σαν gaming χρονιά και αυτό φαίνεται να συνεχίζεται με τον νέο τίτλο της Bandai Namco. Ας την απαντήσουμε λοιπόν από την αρχή την ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Το περσινό Tales of Zestiria ίσως να μην άφησε ικανοποιημένους όλους τους οπαδούς της σειράς, αλλά το Tales of Berseria είναι όχι μόνο μια εξαιρετική συνέχεια της σειράς, αλλά και ένα πολύ καλό JRPG για να μας ξεκινήσει καλά τη χρονιά και κάτι που πρέπει να το δουν όλοι οι fans του είδους.

Tales-of-Berseria (10)

Η ιστορία του Tales of Berseria διαδραματίζεται στον κόσμο του Tales of Zestiria εκατοντάδες χρόνια στο παρελθόν και βρίσκει την πρωταγωνίστριά μας, τη Milla Maxwell με μαύρα μαλλιά Velvet Crowe, να ζει μια ειρηνική ζωή προσέχοντας το αδερφάκι της και που και που να σκοτώνει και κανένα τέρας γύρω από το χωριό. Με μια πρώτη ματιά, η Velvet φαίνεται σαν τους χαρωπούς ήρωες που βλέπουμε στο 90% των υπολοίπων JRPG και ειδικά στη σειρά Tales of, αλλά εδώ η Bandai Namco αποφασίζει να σπάσει το καλούπι. Απολαύστε όσο μπορείτε την καλοσυνάτη πλευρά της γιατί μετά τον πρόλογο του παιχνιδιού, όπου ουσιαστικά έχει χάσει ό,τι της έχει απομείνει στη ζωή, η Velvet το μόνο που έχει στο νου της είναι εκδίκηση κατά του ανθρώπου που της στέρησε τα πάντα για να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο, αδιαφορώντας για ό,τι συνέπειες περιλαμβάνει αυτό.

Όπως πιθανότατα θα καταλάβατε και από τη βασική περιγραφή, αυτή τη φορά ΔΕΝ είστε οι ήρωες της υπόθεσης. Η Velvet και η ομάδα της είναι πιο πολύ στον ορισμό του αντι-ήρωα (προσοχή, αντι-ήρωας =/= villain πρωταγωνιστής) και πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ιστορίας θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε αν όντως θα πρέπει να είστε με το μέρος τους ή όχι. Κι όμως ο καθένας έχει έναν πολύ καλό λόγο γι' αυτά που κάνει. Χωρίς να κάνω spoil πολλά πράγματα, η ιστορία του Tales of Berseria είναι σίγουρα το δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Στην αρχή φαντάζει κάπως σαν μια τυπική ιστορία του στερεοτυπικού JRPG, αλλά τα πράγματα εξελίσσονται αλλιώς στην πορεία. Ακόμα και αν έχετε παίξει το Tales of Zestiria και έχετε δει το αντίστοιχο anime, όπου λογικά θα μπορείτε να καταλάβετε ποιοι θα τη βγάλουν καθαρή μέχρι το τέλος, το παιχνίδι πάλι θα σας κάνει να θέλετε να δείτε τη συνέχειά του και πώς τελικά τα πράγματα κατέληξαν στο Zestiria.

Η σειρά Tales of ήξερε πάντα να δημιουργεί καλούς χαρακτήρες και το Berseria δεν αποτελεί εξαίρεση. Την ιστορία του παιχνιδιού συνοδεύει ένα δυνατό supporting καστ χαρακτήρων. Η Velvet παρ’όλο που το μόνο που έχει κατά νου είναι η εκδίκηση δεν καταλήγει να γίνεται μονοδιάστατη και εκνευριστική και που και που μπορεί να συμμετέχει και αυτή στις παραξενιές των υπολοίπων, αλλά όχι σε σημείο που να μην μπορείς να πάρεις τον σκοπό της στα σοβαρά. Όλοι οι υπόλοιποι χαρακτήρες της ομάδας δεν είναι καρικατούρες, αλλά άτομα με ψυχή και έχουν εξίσου καλή ανάπτυξη, προσωπικές ιστορίες και ζητήματα που εξερευνούνται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους με τη Velvet. Από τον Rokurou και τον Eizen μέχρι και τον Artorius, τόσο οι καλοί όσο και οι κακοί είναι όλοι ένας κι ένας. Είναι υπόδειγμα για το πώς να φτιάξεις μια σκοτεινή ιστορία χωρίς να κάνεις unlikeable τους χαρακτήρες σου.

Tales-of-Berseria (15)

Το ίδιο δυστυχώς δεν μπορεί να ειπωθεί για το τεχνικό κομμάτι της σειράς. Τα γραφικά και τα animations του τίτλου είναι πολύ παρωχημένα και αυτό χαλάει αρκετά κάποιες σκηνές, με χαρακτηριστικό παράδειγμα μια σκηνή που η Velvet ουρλιάζει και παρόλο που ακούγεται το ουρλιαχτό, το στόμα της δεν ανοίγει για πάνω από 2cm. Ναι καταλαβαίνω ότι ήθελαν να διατηρήσουν το animesque στυλ για το οποίο είναι γνωστή η σειρά Tales of, αλλά τα γραφικά του Berseria θα άνηκαν πιο πολύ σε παιχνίδι που βγήκε στα μέσα του PS3. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τους χαρακτήρες, αλλά και για τα περιβάλλοντα γενικότερα.

Δυστυχώς ούτε τα περιβάλλοντα ούτε οι πόλεις έχουν κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά που θα τα κάνουν να παραμείνουν στη μνήμη σας. Ακόμα και το πέτρινο πάτωμα στο φως του ήλιου φαίνεται σαν να είναι απλά ένα μόνο texture κολλημένο στο 3D μοντέλο χωρίς να έχει κάτι για να δώσει έστω την ψευδαίσθηση της τραχιάς επιφάνειας. Αυτό όμως για το οποίο πρέπει να αποδοθούν συγχαρητήρια είναι για τα animated cutscenes που έχει φτιάξει η Ufotable (τα παιδιά που μας έφεραν το Fate/Zero και το Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works). Τα γραφικά και το animation είναι απλά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ και δίνουν στα γεγονότα το σεβασμό και τη δύναμη που χρειάζονται.

Στο κομμάτι του gameplay, το Tales of Berseria συνεχίζει να βελτιώνει την ήδη υπάρχουσα φόρμουλα της σειράς. Πλέον αντί να κάνετε συνδυασμούς με το μοχλό και τα κουμπιά, μπορείτε να αντιστοιχείτε από ένα arte σε κάθε κουμπί για κάθε κίνηση δημιουργώντας έτσι μια αλυσίδα από arte attacks. Επιπλέον, αυτό στο οποίο πρέπει να επικεντρωθείτε είναι το Soul Gauge, ένας μετρητής που μειώνεται όσο χρησιμοποιείτε artes και ξαναγεμίζει όταν δεν επιτίθεστε καθόλου. Όταν το Soul Gauge αδειάσει πλήρως τότε θα είναι πιο δύσκολο να μπλοκάρετε επιθέσεις και θα είστε πιο ευάλωτοι στο να σας κάνουν stagger οι εχθροί, κάτι που αμα συμβεί σας αφαιρεί ένα κομμάτι από το Soul Gauge για το υπόλοιπο της μάχης.

Το μεγάλο ζήτημα είναι να φτιάξετε μια καλή αλυσίδα από artes και να έχετε στη διάθεσή σας όσα περισσότερα γίνεται, ώστε να μπορείτε να ανταποκριθείτε σε κάθε περίσταση. Άμα εκμεταλλευτείτε καλά αυτό το σύστημα, θα σας γίνει πιο εύκολο το να κάνετε stagger τους αντιπάλους σας και να έχετε το πάνω χέρι στις μάχες. Βέβαια, υπάρχουν ένα σωρό artes για κάθε χαρακτήρα και όσο ανεβαίνετε σε level τόσο περισσότερα ξεκλειδώνετε, αλλά το παιχνίδι δεν είναι τόσο άσπλαχνο, ώστε να σας αφήσει στο trial-and-error. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της μάχης, αφού έχετε εξακριβώσει τι είδους artes θα σας είναι πιο χρήσιμα, μπορείτε κατευθείαν να πάτε στο μενού και να αλλάξετε τα artes που έχετε εξοπλισμένα εκείνη την ώρα. Στην αρχή του παιχνιδιού που δεν θα έχετε πολλά artes στη διάθεσή σας, θα καταφύγετε αρκετά στο button-mashing, αλλά πιο μετά θα είναι απαραίτητη η στρατηγική σκέψη για να θριαμβεύσετε. Αν μη τι άλλο, θα έλεγα ότι το παιχνίδι παραέχει πολλά πράγματα να σας προσφέρει στον τομέα του gameplay. Ακόμα και μετά από τα μισά του παιχνιδιού θα μαθαίνετε συνέχεια ότι υπάρχουν κι άλλα πράγματα που δεν έτυχε να δείτε ακόμα ή στα οποία δεν είχατε πρόσβαση.

Και τα πράγματα για το Berseria δεν σταματάνε στον τομέα της μάχης. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό και κάτι που δεν υπάρχει λόγος να μην αξιοποιήσετε, είναι η δυνατότητα του να στέλνετε το πειρατικό πλοίο σας να εξερευνεί άλλα μέρη και να επιστρέφει με loot. Όπως είναι επόμενο για κάθε JRPG που σέβεται τον εαυτό του, έτσι κι εδώ υπάρχουν side-quests με επικίνδυνα τέρατα για να σφάξετε και collectibles με τη μορφή των Katz boxes. Αμα έχετε τον απαραίτητο αριθμό από Katz souls, μπορείτε να ανοίξετε ένα Katz box και να πάρετε ό,τι έχουν να σας δώσουν. Στην πλειοψηφία τα περιεχόμενα των κουτιών θα είναι fashion items που μπορείτε να βάλετε στους χαρακτήρες σας και με αυτά θα εμφανίζονται στα in-game cutscenes. Προσωπικά είπα ότι αμα είναι να το παίξουμε πειρατές, θα τους εξοπλίσω όλους με eyepatch και ένα ημίψηλο καπέλο. Γιατί; Γιατί όχι;! Το κακό είναι ότι το fast-travel από το ένα μέρος στο άλλο είναι αρκετά περιορισμένο και προς το τέλος ξεκλειδώνετε το geoboard, το οποίο απλά κάνει λίγο πιο εύκολο το να διασχίσετε όλα τα μέρη. Όπως και να έχει, έχουμε δει και καλύτερες υλοποιήσεις.

Αμα είστε και γνώστες της σειράς Tales of, θα γνωρίζετε πιθανότατα ότι υπάρχει πληθώρα από mini-games για να περάσετε την ώρα σας και διάφορες συνταγές μαγειρικής για να ανακαλύψετε. Ναι, αυτό σημαίνει ότι ενώ εσείς τριγυρνάτε σε ένα dungeon μπορείτε ξαφνικά να σταματήσετε, να μαγειρέψετε και να απολαύσετε το φαΐ σας και μετά να συνεχίσετε, κάτι το οποίο βοηθάει στην πραγματικότητα γιατί το φαγητό εκτός από τη ζωή που σας θεραπεύει μπορεί και να σας δώσει διάφορα boosts για τις μάχες. Τι να κάνουμε, o ντελιβεράς δεν φέρνει σουβλάκια μέσα στις σπηλιές με τα τέρατα!

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Tales of Berseria

Συντάκτης
19 Φεβρουαρίου 2017
Developer

Bandai Namco Studios

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

27 Ιανουαρίου 2017

Είδος

JRPG

PEGI

16

Θετικά

+ Μια εξαιρετική ιστορία που μπορεί να σου βγάλει όλα τα συναισθήματα
+ Δυνατό καστ από χαρακτήρες
+ Πολύ διασκεδαστικό σύστημα μάχης
+ Μπόλικο περιεχόμενο για να ασχοληθείτε

Αρνητικά

- Δεν πρόκειται να διακριθεί για τον οπτικό τομέα του
- Το fast-travel θα μπορούσε να είχε καλύτερη υλοποίηση

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Αν χρειάζεστε τη δόση σας από ένα καλό JRPG με καλό σενάριο και καλογραμμένους χαρακτήρες τότε μείνετε ήσυχοι, το Tales of Berseria δεν απογοητεύει καθόλου στο συγκεκριμένο κομμάτι. Ένα από τα μεγάλα καλά της συγκεκριμένης σειράς είναι ότι μπορείτε να ξεκινήσετε με οποιοδήποτε μέρος χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζετε κάποια ιστορία ή από πριν πως λειτουργεί η μάχη και σε αυτόν τον τομέα το Tales of Berseria αποτελεί ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για όσους δεν έχουν ξαναασχοληθεί ποτέ με τη σειρά, ειδικά αν λάβουμε υπ’όψην το αρκετά streamlined σύστημα μάχης που είναι καλό για τους νεόφερτους, αλλά και για τους παλαίμαχους.

Στον τομέα των γραφικών είμαι σίγουρος ότι η Bandai Namco θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι καλύτερο, αλλά φαντάζει πενιχρό απέναντι στα θετικά σημεία του παιχνιδιού. Μην αφήσετε αυτό το γεγονός να σας αποθαρρύνει από το να δοκιμάσετε ένα από τα καλύτερα JRPG του 2017 ως τώρα.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1