Tales of Vesperia: Definitive Edition

by Λεωνίδας Πάτρας on 4 Φεβρουαρίου 2019

Αν είστε λάτρης των role-playing τίτλων και ιδιαίτερα δε των JRPGs, είναι σχεδόν σίγουρο ότι γνωρίζετε τη σειρά Tales. Ακόμη και αν δεν έχετε πιάσει στα χέρια σας κάποιον από τους πολυάριθμους τίτλους της Bandai Namco, σίγουρα θα έχετε ακούσει το όνομα και έστω κάποια πράγματα γι’ αυτά τα παιχνίδια. Η προϊστορία των “Tales of” τίτλων ξεκινά περισσότερα από 20 χρόνια πριν, με το Tales of Fantasia και εξελίσσεται ακόμη, με τελευταία προσθήκη το Tales of Berseria του 2016. Ανάμεσα σε αυτούς τους τίτλους ξεχώρισαν μερικοί και σίγουρα ένας από αυτούς είναι το Tales of Vesperia του 2009 το οποίο (ορθώς) έκρινε η Bandai Namco ότι θα έχρηζε μιας επανακυκλοφορίας. Παρότι η σειρά Tales of επισκιάζεται από άλλες μεγαλύτερες JRPG σειρές, όπως το Final Fantasy, έχει σίγουρα μια θέση στο ράφι των οπαδών του είδους και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι, ακόμη και για νέους παίκτες, αξίζει μια δοκιμή. Ήρθε η ώρα όμως να αναλύσουμε το τι συμβαίνει στην περίπτωση του Tales of Vesperia: Definitive Edition, σε μια εποχή που οι επανακυκλοφορίες παιχνιδιών κατακρίνονται (πολλές φορές σωστά) από κοινό και κριτικούς.

Το Tales of Vesperia είναι ένα τέλειο παράδειγμα ενός κλασικού Tales τίτλου και περιλαμβάνει επίσης σχεδόν όλα τα στοιχεία που συναντάμε σε ένα Ιαπωνικό RPG. Το στυλ της μάχης του, βέβαια, το κατατάσσει περισσότερο στα Action RPGs, αλλά αυτό θα αναλυθεί πιο κάτω. Ξεκινώντας ως μια ακόμη αυτοτελής ιστορία, το Tales of Vesperia μάς εξιστορεί την περιπέτεια του Yuri Lowell, ενός πρώην ιππότη της φρουράς, αλλά και των συντρόφων του, στο φανταστικό βασίλειο της Terca Lumireis. Οι άνθρωποι στο συγκεκριμένο βασίλειο βασίζονται σε μια πηγή ενέργειας ονομαζόμενη Blastia για την προστασία τους, αλλά και για την απόκτηση προμηθειών. Όπως συμβαίνει συνήθως, αυτή η πηγή ενέργειας θα πέσει σε λάθος χέρια και έτσι o Yuri και η παρέα του θα προσπαθήσουν να σώσουν τον κόσμο από την απειλή της πλήρους καταστροφής. Η ιστορία του Tales of Vesperia, κατά την προσωπική μας άποψη δεν ανήκει στις πιο αξιομνημόνευτες της σειράς και ο τρόπος που παρουσιάζεται, ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες, είναι αδιάφορος. Με την πάροδο του χρόνου βέβαια, τα πράγματα γίνονται πιο ξεκάθαρα, αλλά αυτό που κρατάει περισσότερο το ενδιαφέρον είναι οι ίδιοι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, οι προσωπικότητές τους και οι αλληλεπιδράσεις τους.

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι στημένος σε cell-shaded γραφικά με έντονα χρώματα και fantasy themed τοποθεσίες, με την anime αισθητική να υπάρχει έντονα παντού: από τα cutscenes του τίτλου, τον σχεδιασμό των χαρακτήρων μέχρι και τους διαλόγους. Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ ιαπωνικού και αγγλικού voice acting και, κατά την άποψη μας και τα δύο είναι ιδιαίτερα αξιόλογα. Ο κόσμος περιλαμβάνει εξερεύνηση, πόλεις και Dungeons (πολλά από αυτά είναι προαιρετικά) και υπάρχει μεγάλη ποικιλία, τόσο από πλευράς αισθητικής των τοποθεσιών, αλλά και των εχθρών. Οι εχθροί περιλαμβάνουν κυρίως ζώα ή άλλα φανταστικά πλάσματα και λιγότερους ανθρώπους, ενώ θα αντιμετωπίσετε και αρκετά ιδιαίτερα bosses. Στις πόλεις μπορείτε να βρείτε πολλούς NPCs, να αγοράσετε και να πουλήσετε εξοπλισμό αλλά να βρείτε και ορισμένα side quests. Ένα από τα ελάχιστα αρνητικά σημεία του τίτλου είναι η απουσία quest tracking· δεν υπάρχει ούτε σχετικό menu για τις αποστολές ούτε σωστή καθοδήγηση. Αν “αφήσετε” το παιχνίδι για λίγες μέρες και επιστρέψετε, είναι δύσκολο να θυμάστε τι έχετε από side quests, ενώ ορισμένες φορές είναι δύσκολο να προσανατολιστείτε για το main quest μιας και το story summary menu δεν βοηθά ιδιαίτερα.

Παρόλα αυτά, το παιχνίδι στη διάρκειά του (κοντά στις 40-50 ώρες) είναι πλούσιο σε ενδιαφέρον υλικό και παρότι δεν έχει ορισμένα χαρακτηριστικά των πιο πρόσφατων “Tales of” (πχ μεγάλα Dungeons), έχει ό,τι θέλει ένας old school JRPG lover χωρίς να δείχνει ιδιαίτερα την ηλικία του. Αυτό ισχύει και για τη μάχη που, παρότι είναι αργότερη απ’ ό,τι στα πιο πρόσφατα παιχνίδια, είναι ιδιαίτερη και πολύ ευχάριστη. Το παιχνίδι ακολουθεί το κλασικό Linear Motion Battle system, όπως ονομάζεται, με τον χαρακτήρα να επιτίθεται σε δύο κατευθύνσεις μπροστά και πίσω, λειτουργώντας περίπου όπως ένα fighting game. Ο χαρακτήρας μπορεί να κάνει block, jump να χρησιμοποιήσει βασικά attack combos αλλά και skills ονομαζόμενα ως Arts στο παιχνίδι. Tα Arts αποκτούνται είτε αυτόματα με το leveling των χαρακτήρων, είτε με το να κάνετε equip συγκεκριμένο εξοπλισμό.

Οι μάχες, μιας και μιλάμε για έναν κλασικό JRPG τίτλο, είναι φυσικά party based -έως τεσσάρων χαρακτήρων- με τον παίκτη να χειρίζεται έναν εξ’ αυτών και οι υπόλοιποι να κάνουν support ή attack αυτόματα. Παρότι δεν χειριζόμαστε τους υπόλοιπους χαρακτήρες του party μας μέσα στη μάχη, μπορούμε να τους αναθέσουμε συγκεκριμένες ενέργειες ή στρατηγικές (αμυντικές, επιθετικές ή τελείως παθητικές), ή να κανονίσουμε την τοποθέτησή τους στην αρχή της μάχης. Το Battle Screen ενεργοποιείται με το που ακουμπήσετε κάποιον εχθρό κατά το exploration και οι μάχες λαμβάνουν μέρος σε κυκλικές αρένες (ναι, ο χαρακτήρας μπορεί να κινηθεί και ελεύθερα αλλά εξακολουθεί να επιτίθεται γραμμικά). Όσο προχωρά το παιχνίδι, στον παίκτη συστήνονται περισσότερα στοιχεία gameplay, όπως τα διαφορετικά elements (fire, ice, poison κτλ.) και τα Over Limits,που αποτελούν τις Super επιθέσεις (υπάρχουν αντίστοιχα και για κάποιους εχθρούς). Γενικά, θα χαρακτηρίζαμε τον χειρισμό αρκετά λειτουργικό, αν και θα θέλαμε περισσότερο έλεγχο στους υπόλοιπους χαρακτήρες. Οι μάχες πάντως έχουν ροή και υπάρχει το απαραίτητο progression αν και η διαφορά δυσκολίας μεταξύ των απλών εχθρών και των boss fights είναι χαοτική. Στα boss fights είναι που θα χρειαστεί να οργανωθείτε, να προετοιμαστείτε (κατάλληλο party, arts και consumables) ή ακόμη και να “φαρμάρετε” για να αυξήσετε τις πιθανότητες νίκης, σε αντίθεση με τους απλούς εχθρούς που είναι αρκετά ευάλωτοι, ακόμη και στο Hard επίπεδο δυσκολίας.

Το exploration είναι αρκετά απλό, βάζει τον παίκτη να κινείται από περιοχή σε περιοχή μέσω του χάρτη και γενικά ανταμείβει με equipment, loot, ή χρήματα. Το μικρό σχετικά μέγεθος των dungeons δεν δίνει περιθώρια για εκτενή εξερεύνηση, αλλά υπάρχουν ορισμένα mini puzzle games, για να ξεκλειδώσετε κάποια μονοπάτια για παράδειγμα. Εννοείται πως υπάρχουν όλα τα στατιστικά που θα βρείτε σε τέτοια είδους παιχνίδια, όπως το leveling, τα health και magic bars αλλά και διαφορετικά equipment slots για κάθε έναν από τους 9 συνολικά χαρακτήρες.

Το Definitive Edition του Tales of Vesperia δεν έρχεται με εκπτώσεις όπως γίνεται συνήθως στις περισσότερες επανακυκλοφορίες, αλλά περιέχει αρκετό υλικό, που προστέθηκε στο παιχνίδι (κυρίως υλικό που υπήρχε μόνο στην Ιαπωνική έκδοση): νέα όπλα, dungeons, σκηνές, costumes αλλά και ένας βασικός χαρακτήρας που μέχρι τώρα δεν ήταν playable και προστίθεται στο Party των οκτώ ήδη υπαρχόντων. Το γεγονός αυτό, μαζί με τις οπτικές αναβαθμίσεις που θα αναφέρουμε παρακάτω, κάνουν το παιχνίδι ένα καλό πακέτο, ακόμη και για τους παλαιότερους παίκτες.

Το συγκεκριμένο review γράφτηκε βασισμένο στη Nintendo Switch έκδοση του Tales of Vesperia, η οποία υστερεί ελαφρώς οπτικά των υπολοίπων (PS4, Xbox One, PC), κυρίως σε θέμα picture quality και frame rate, αλλά είναι ιδιαίτερα όμορφη τόσο σε docked όσο και σε handheld. Οι αναβαθμίσεις από τον αρχικό τίτλο μπορεί να μην είναι τεράστιες, αλλά είναι σίγουρα ορατές σε όσους είχαν παίξει το παιχνίδι το 2009. Τα textures και οι σκιές είναι καθαρότερες, αν και υπάρχουν περιπτώσεις θολούρας, όπως, για παράδειγμα, όταν η κάμερα ζουμάρει για κάποιον διάλογο. Γενικά όμως, το art direction του παιχνιδιού σε συνδυασμό με τη δουλειά που έγινε στο Definitive Edition, κατατάσσουν τον τίτλο σε ένα από τα ομορφότερα RPGs της κονσόλας. Οι μάχες τρέχουν σταθερά στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο στο Switch, όπως και μεγάλη μερίδα του τίτλου και αν δεν παρατηρούνταν αρκετές πτώσεις στο Framerate (εκτός μάχης), θα μιλούσαμε για ένα οπτικό αριστούργημα με βάση τις δυνατότητες τις κονσόλας (οι πτώσεις στο framerate πάντως δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση το gameplay).

Οι τοποθεσίες έχουν ιδιαίτερη ποικιλία, ειδικά από πόλη σε πόλη και από dungeon σε dungeon, ενώ και οι χαρακτήρες είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι για να ταιριάζουν στον κόσμο του παιχνιδιού. Το voice acting, όπως αναφέραμε, ανεβάζει κι άλλο ποιοτικά τον τίτλο και στην περίπτωση του Yuri (βασικού πρωταγωνιστή) ο Troy Baker δυστυχώς έχει αντικατασταθεί με διαφορετικό voice actor, αλλά μόνο για τις επιπλέον σκηνές. Η μουσική επένδυση είναι απολύτως ταιριαστή και περιέχει πολλά αξιομνημόνευτα κομμάτια. Έτσι, οπτικοακουστικά ο τίτλος στέκει εξίσου καλά για τα σημερινά δεδομένα, αλλά μην περιμένετε γραφικά επιπέδου Ni no Kuni 2 η soundtrack όπως του Nier Automata, για παράδειγμα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Bandai Namco Enetrtainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Tales of Vesperia: Definitive Edition

Συντάκτης
4 Φεβρουαρίου 2019
Τίτλος

Tales of Vesperia: Definitive Edition

Developer

BANDAI NAMCO Studios Inc.

Publisher

BANDAI NAMCO Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC, PS4, Xbox One, Switch

Tested on

Nintendo Switch

Κυκλοφορία

11 Ιανουαρίου 2019

Είδος

RPG

PEGI

13

Θετικά

+ Ένα από τα κλασικότερα JRPGs και ένα από τα καλύτερα της σειράς Tales of
+ Σωστός συνδυασμός μάχης, εξερεύνησης και εξιστόρησης που βοηθά το pacing
+ Όμορφο cast χαρακτήρων και αξιόλογο voice acting
+ Η φορητότητα τού ταιριάζει πάρα πολύ
+ Οπτικοακουστικά στέκεται πολύ καλά τόσο docked όσο και φορητά στο Switch
+ Πολλές ουσιαστικές προσθήκες στη Definitive Edition

Αρνητικά

- Κάποιες ανισορροπίες στην δυσκολία
- H Έλλειψη quest tracking αποπροσανατολίζει τον παίκτη (ιδιαίτερα στα side missions)
- Το σενάριο θέλει χρόνο ώστε να αναδειχθεί και πάλι δεν είναι από τα δυνατότερα του σημεία

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Αν θέλετε να εμπλουτίσετε τη συλλογή σας με ένα RPG παλαιάς κοπής, το οποίο στέκεται πολύ καλά και για τα σημερινά δεδομένα, τότε το Tales of Vesperia: Definitive Edition είναι μια εξαιρετική επιλογή. Το έξτρα υλικό της συγκεκριμένης έκδοσης, σε συνδυασμό με τις τίμιες οπτικές αναβαθμίσεις, καθιστούν τον τίτλο ικανό να κεντρίσει και τους παλαιούς παίκτες που είχαν ασχοληθεί ήδη με το παιχνίδι μια δεκαετία πριν.

Η φορητότητα κάνει την έκδοση για Νintendo Switch να υπερισχύει κατά τη γνώμη μας. Το ταξίδι στην Terca Lumireis θα σας κρατήσει συντροφιά για αρκετό χρονικό διάστημα, συνδυάζοντας μια όμορφη παρέα χαρακτήρων με ένα καλοφτιαγμένο σύστημα μάχης σε ένα φανταστικό παραμυθένιο περιβάλλον.

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1