Tech Support: Error Unknown

When all else fails, reboot
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 26 Φεβρουαρίου 2019

Υπάρχουν μερικές ιδέες, που στηρίζουν στις πλάτες τους ολόκληρο το έργο στο οποίο τις συναντούμε. Σαφώς, κάθε δημιουργία ξεκινά από μία σύλληψη, από μία ιδέα, όμως μερικές εμπνεύσεις καταφέρνουν να έχουν πάνω τους όλο το βάρος. Το έχουμε δει πολλές φορές σε video games, όπως, για παράδειγμα, στο Portal, ή στο Papers, Please. Το πρώτο, είναι ένα τυχαίο παράδειγμα, απλώς για να τονίσουμε τη σημασία της ιδέας και το πώς δύναται αυτή να παρεισφρέει στα υπόλοιπα συστατικά. Η ιδέα πίσω από το Portal, η δημιουργία συγκοινωνούντων διόδων δηλαδή, διαχέεται σε κάθε άλλη πτυχή του παιχνιδιού, από το σενάριο μέχρι το gameplay, σε moment-to-moment βάση, αλλά και στο σύνολό του. Μάλιστα, για πολλά από τα χαρακτηριστικά που βρίσκουμε στο Portal, η κεντρική ιδέα είναι κύριος υπαίτιος και αναπόσπαστο κομμάτι.

Τα παραπάνω, φυσικά, δεν ισχύουν σε κάθε περίπτωση. Υπάρχουν πολλά άλλα παιχνίδια, στα οποία δεν παρατηρούμε την ίδια προσέγγιση. Η βασική ιδέα διαμορφώνει πολλά στοιχεία, όμως υπάρχουν άλλα τόσα που στέκονται εκτός εκείνης και θα μπορούσαν να υφίστανται ακόμα και σε άλλο πλαίσιο.

Μετά, έχουμε περιπτώσεις όπως το Papers, Please, το οποίο είναι η ιδέα του. Υπάρχει, για να μας δώσει ένα statement και για να μας παρουσιάσει κάτι νέο, που δεν έχουμε δει ξανά. Κάθε στιγμή του, είναι απόλυτα χρωματισμένη και κατευθυνόμενη από τον κεντρικό του άξονα, τη ραχοκοκαλιά του, την ιδέα του. Αναφέρουμε το Papers, Please, επειδή το παιχνίδι για το οποίο γράφεται το παρόν κείμενο, μας το θύμισε αρκετά.

Ο λόγος για το Tech Support: Error Unknown. Η ιδέα, λοιπόν, που το στηρίζει, είναι η εξής: είμαστε υπάλληλος σε μία μεγάλη εταιρεία τηλεπικοινωνιών και ευθύνη μας είναι η τεχνική υποστήριξη των πελατών. Όλο το παιχνίδι εκτυλίσσεται μπροστά σε μία οθόνη υπολογιστή· κάτι σαν το Her Story, χωρίς τα βιντεάκια. Βέβαια, το interface είναι πεντακάθαρο, όμορφο, παραμετροποιήσιμο και πολύ λειτουργικό. Δεν θα χειριστούμε κάποιο υπάρχον λειτουργικό σύστημα, ούτε όμως θα χρειαστεί να ιδρώσουμε για να κατανοήσουμε αυτό του παιχνιδιού, αφού η εξοικείωση μαζί του είναι πολύ γρήγορη. Δεν υπάρχει τίποτα περιττό στο interface· κάθε στοιχείο που εμφανίζεται επιτελεί τον σκοπό του, είτε σχετίζεται με κάποιο mechanic, είτε συμπληρώνει την ατμόσφαιρα και το setting, είτε στοχεύει απλώς στο να μας διασκεδάσει στιγμιαία. Ο χειρισμός είναι απλός και γνώριμος, καθώς χρησιμοποιούμε μόνο το ποντίκι και ανοίγουμε προγράμματα, browsers και λοιπά οικεία εικονίδια και εφαρμογές.

Εκτός από το interface, στο στήσιμο της ατμόσφαιρας βοηθάει η αξιοπρόσεκτη μουσική (την οποία μπορούμε να κλείσουμε), η οποία είναι ευχάριστη ως άκουσμα, όμως παράλληλα είναι «μουσική εργασίας», δηλαδή στοχεύει –και τα καταφέρνει- να ταιριάζει απόλυτα ως μουσικό υπόβαθρο, ενώ δουλεύουμε. Συνολικά, η ατμόσφαιρα είναι καλοδουλεμένη και το immersion υψηλό.

Το ζουμί του Tech Support βρίσκεται στο σύστημα που προσομοιώνει την υποστήριξη των πελατών και την επίλυση των τεχνικών τους προβλημάτων. Μόλις ξεκινήσουμε το σχετικό πρόγραμμα, έρχονται διαδοχικά οι κλήσεις των πελατών. Ανοίγοντας το παράθυρο μίας από αυτές, αρχίζουμε τη συνομιλία. Εδώ είναι που χρειαζόταν προσοχή, όσον αφορά την υλοποίηση. Το gameplay του Tech Support απαρτίζεται σχεδόν εξολοκλήρου από την τεχνική βοήθεια των πελατών, άρα έπρεπε να εφευρεθεί ένα σύστημα διαλόγου, το οποίο θα ήταν διασκεδαστικό, λειτουργικό και θα τραβούσε την προσοχή του παίκτη. Ευτυχώς, δεν επιλέχθηκε μία προσέγγιση με χειροκίνητη εισαγωγή μέσω του πληκτρολογίου και λέξεις-κλειδιά, όπως θα περιμέναμε. Η λύση που βρήκε το Tech Supoort είναι κομψή, επαρκώς ρεαλιστική, εύστοχη και πολύ ευχάριστη.

Έχουμε, λοιπόν, στη διάθεσή μας μερικές επιλογές, με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων, για κάθε πελάτη και κάθε περίπτωση. Οι επιλογές είναι έξυπνα δομημένες και καταφέρνουν να καλύψουν ένα μεγάλο εύρος πιθανοτήτων όσον αφορά τον διάλογο και τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να λύσουμε κάποιο πρόβλημα. Συνεπώς, δεν δημιουργούνται κολλήματα ή αδιέξοδα στις συνομιλίες μας και πάντοτε είναι απόλυτα ξεκάθαρες, σχετικά με το τι ζητά ο πελάτης. Για την ακρίβεια, αυτό ισχύει τις περισσότερες φορές και όχι όλες, όμως όχι λόγω αδυναμίας του συστήματος διαλόγου. Σε μια επίδειξη ταλέντου και έμπνευσης, η εταιρεία ανάπτυξης έδωσε προσωπικότητα στους χαρακτήρες με τους οποίους μιλάμε και έτσι, μερικοί μπορεί να είναι δυσνόητοι λόγω της συμπεριφοράς τους.

Ένα playthrough του Tech Support, εκτός απροόπτων, διαρκεί 3-5 ώρες και το replayability είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Συνολικά, οι 30 ώρες συμπληρώνονται με άνεση. Επομένως, δεν περιμέναμε όλοι οι χαρακτήρες να έχουν ξεχωριστή προσωπικότητα. Και, προφανώς, δεν έχουν. Όμως, μέσω των έξυπνα στημένων διαλόγων, δίνεται αυτή η ψευδαίσθηση. Μερικοί, ξεχωρίζουν πραγματικά και μάλιστα είναι αρκετά αξιομνημόνευτοι, ρεαλιστικοί και πολλές φορές αστείοι. Οι υπόλοιποι, οι -ας πούμε- κομπάρσοι, δείχνουν πως επιλέγουν τα λεγόμενά τους, όπως και τα χαρακτηριστικά τους, από μία τυχαία λίστα. Οι συνδυασμοί είναι αρκετοί, ώστε να δίνεται η εντύπωση πως μιλάμε με πραγματικούς ανθρώπους, τουλάχιστον για κάποιες ώρες, αφού, αναπόφευκτα, κάποια στιγμή αρχίζουν οι επαναλήψεις. Το ίδιο ισχύει τόσο για όσα λένε οι χαρακτήρες, όσο και για τα ονόματα και τα πρόσωπά τους. Πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην εταιρεία, καθώς θεωρούμε πως η συγγραφή καθημερινών διαλόγων με ρεαλιστικό τρόπο, φυσική ροή και ελάχιστο cringe, είναι δύσκολο εγχείρημα.

Ουσιαστικά, αυτό που κάνουμε είναι να αποκωδικοποιούμε τα λόγια των πελατών, με βάση τις οδηγίες που λαμβάνουμε από τους ανωτέρους μας, να εντοπίζουμε το πρόβλημα και να δίνουμε λύση, εάν αυτό είναι εφικτό. Η διαδικασία είναι εύκολη, άμεση, έξυπνη, καλοστημένη και έχει αρκετό βάθος. Εδώ, συναντάμε ομοιότητες με το Papers, Please: η τεχνική υποστήριξη θυμίζει τις εξακριβώσεις στοιχείων του Papers, Please, στον πυρήνα της. Η μέθοδος που ακολουθούμε, συνεχώς αποκτά καινούριες μεταβλητές και δεδομένα και έτσι γίνεται όλο και πιο περίπλοκη και απαιτητική. Σαφώς, χρειάζεται αρκετό multitasking και απομνημόνευση κανόνων. Η δυσκολία δεν φτάνει ποτέ σε απαγορευτικό σημείο (όποιο επίπεδο και αν επιλέξουμε)· για αυτό, κυρίως ευθύνεται η σωστή σταδιακή αύξησή της και τα πετυχημένα εργαλεία εκμάθησης. Η επίλυση προβλημάτων είναι τόσο διασκεδαστική, που καταλήγει σε κυνήγι high score (μελλοντικά, αναμένεται η προσθήκη σχετικού mode). Μπορούμε, επίσης, να αποκτήσουμε διάφορα upgrades, τα οποία είναι πετυχημένα, απόλυτα αρμόζοντα και αλλάζουν αρκετά την εμπειρία με τις διευκολύνσεις που προσφέρουν.

Οι ομοιότητες με το Papers, Please δεν σταματούν εδώ -ευτυχώς, το Tech Support καταφέρνει να δανείζεται στοιχεία και να τα ενσωματώνει σωστά, χωρίς να χάνει την ταυτότητά του και σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για κακέκτυπο. Το Tech Support, λοιπόν, είναι ένα story-driven παιχνίδι. Τα mechanics του είναι διασκεδαστικά, όμως, χωρίς σενάριο να τα υποστηρίζει, δεν θα απέδιδαν επαρκώς. Η πλοκή είναι σχετικά απλή· περιλαμβάνει hackers, τρομοκρατία και πολυεθνικές εταιρείες.

Η παρουσίαση γίνεται εξολοκλήρου μέσω του interface του υπολογιστή και του συστήματος επίλυσης προβλημάτων. Έτσι, οι διάλογοι που έχουν σημασία και σχετίζονται με το σενάριο, λαμβάνουν χώρα σε e-mails και στην εφαρμογή της τεχνικής υποστήριξης, Αυτή η μέθοδος αφήγησης εμφανίζει μερικά προβλήματα: το σημαντικότερο και πιο ενοχλητικό είναι πως, επειδή οι απαντήσεις που δίνουμε και οι ερωτήσεις που κάνουμε είναι συγκεκριμένες και σχετικές με τεχνική υποστήριξη, οι διάλογοι που δεν έχουν ως σκοπό την επίλυση προβλημάτων, είναι κάπως δύσχρηστοι και άβολοι. Πολλές, φορές, δεν είναι ξεκάθαρο το πώς πρέπει να συνεχίσουμε και τι να ρωτήσουμε, ενώ μερικές φορές επαναλαμβάνονται λόγια και δίνονται απαντήσεις που δεν ταιριάζουν. Μετά από κάποιες προσπάθειες, βρήκαμε ένα μοτίβο, όμως –σε αυτή του την έκφανση- το σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα εύστοχο. Στα mails, οι συνομιλίες κυλούν ομαλότερα, όμως και εδώ δεν απουσιάζουν τα σφάλματα. Αρκετές φορές λάβαμε μηνύματα από το ίδιο πρόσωπο, τα οποία είχαν αντικρουόμενες πληροφορίες και έτσι μερικά κομβικά γεγονότα έχασαν τον εν δυνάμει αντίκτυπό τους.

Το σενάριο ακολουθεί διάφορες, ξεχωριστές διακλαδώσεις. Είναι στο χέρι μας το αν, με ποιόν σκοπό και πόσο θα ασχοληθούμε με κάθε μία από αυτές. Συνολικά, δίνεται η εντύπωση πως βρισκόμαστε μεν στην εταιρεία και στον υπολογιστή μας, όμως υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος, του οποίου είμαστε μέρος και με τον οποίο μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε, προκαλώντας τις ανάλογες συνέπειες.

Η τεχνική αφήγησης που έχει υιοθετηθεί είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Τα στοιχεία που παίρνουμε για τους χαρακτήρες είναι περιορισμένα και οι διάλογοι, ως επί το πλείστο, καταπιάνονται με συγκεκριμένα θέματα και είναι μονομερείς. Παρόλα αυτά, οι χαρακτήρες, αλλά και ο κόσμος, καταλήγουν να δείχνουν ξεκάθαρα ορισμένοι και να είναι αξιομνημόνευτοι. Η εποχή στην οποία διαδραματίζεται το Tech Support: Error Unknown είναι σύγχρονη, όμως υπάρχουν κυβερνοπάνκ vibes παλιότερης δεκαετίας, σαφώς εσκεμμένα, καθώς ταιριάζουν θεματικά.

Η ροή του σεναρίου, συνήθως, είναι ικανοποιητική. Δυστυχώς, όμως, στο τελευταίο κομμάτι χάνεται ο ρυθμός και η ιστορία κυλά πιο αργά από όσο θα θέλαμε, ενώ έχουμε ήδη αποκτήσει όλα τα upgrades και έχουμε δει τα πάντα που μπορεί να προσφέρει ένα playthrough, λίγο νωρίτερα από τη στιγμή που θα θεωρούσαμε ιδανική.

Τιμώντας τις επιρροές του, το Tech Support μάς βάζει σε διλήμματα, συνεχώς, τα οποία δεν είναι πάντα εξίσου επιδραστικά και δύσκολα, όμως η συμπερίληψή τους έχει ενδιαφέρον. Το writing είναι απροσδόκητα αξιόλογο και οι χαρακτήρες, σε γενικές γραμμές, μοιάζουν πραγματικοί, είτε έχουν κεντρικό ρόλο, είτε όχι. Επίσης, μερικές λεπτομέρειες μάς έκαναν θετική εντύπωση και δείχνουν πως οι υπεύθυνοι για αυτό το αποτέλεσμα είναι άνθρωποι που έχουν σύγχρονες κοινωνικές ευαισθησίες. Δυστυχώς, τελικά, τα διλήμματα δεν έχουν αρκετό συναισθηματικό βάρος και ξεπερνιούνται εύκολα.

Τα mechanics βασίζονται, αλλά δεν περιορίζονται στην τεχνική υποστήριξη. Στην πορεία, όσο ξεδιπλώνεται το σενάριο, αποκτούμε πρόσβαση σε μερικά ακόμη εργαλεία, τα οποία είναι άρτια σχεδιασμένα και εκτελεσμένα. Τα ηθικά διλήμματα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλα τα mechanics και γενικότερα, στην καρδιά όλης της εμπειρίας. Ανάλογα με τις επιλογές μας, υπάρχουν διάφοροι τερματισμοί, οι οποίοι είναι πάρα πολλοί και έχουν ενδιαφέρον, αν και τείνουν να έρχονται και να φεύγουν πολύ απότομα. Η επίτευξη όλων των endings είναι ελαφρώς δύσκολη, καθώς απαιτεί πολλά playthroughs και προσοχή, όμως μας δίνονται μερικά χρήσιμα bonus εργαλεία που βοηθούν αρκετά. Αν ψάξουμε αρκετά, βρίσκουμε και κάποια πολύ πετυχημένα μυστικά, για τα οποία δεν θα πούμε περισσότερα, για να μην χαλάσουμε την εμπειρία.

Η ιδέα του Tech Support: Error Unknown έχει έντονη προσωπικότητα και διασπάται σε πολλά κομμάτια, ώστε να επηρεάσει όλες τις πτυχές του. Η υλοποίηση έχει μερικά ατοπήματα, όμως το εγχείρημα είναι πολύ ενδιαφέρον, πρωτότυπο και αναπάντεχα διασκεδαστικό. Το σύστημα διαλόγου είναι πολύ πετυχημένο, όμως αυτό που μας έκανε την περισσότερη εντύπωση και μας κέρδισε αμέσως, είναι το writing και οι χαρακτήρες που αποκτούν ζωή με έξυπνους τρόπους. Το σύστημα τεχνικής υποστήριξης είναι τόσο καλοσχεδιασμένο και λειτουργικό, που θα μπορούσαμε να το βάλουμε στο βιογραφικό μας. Παρά τα προβλήματά του, το Tech Support: Error Unknown παραμένει ενδιαφέρον και διασκεδαστικό, για αρκετές ώρες.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Iceberg Interactive για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Tech Support: Error Unknown

Συντάκτης
26 Φεβρουαρίου 2019
Developer

Dragon Slumber

Publisher

Iceberg Interactive

Πλατφόρμες

PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

27 Φεβρουαρίου 2019

Είδος

Adventure, Simulation

Θετικά

+ Απροσδόκητα καλογραμμένο
+ Εύστοχο και διασκεδαστικό σύστημα διαλόγου
+ Πετυχημένο στήσιμο ατμόσφαιρας και έντονο immersion
+ Πεντακάθαρο και λειτουργικό interface και ταιριαστή μουσική
+ Μεγάλο replayability, ικανοποιητική διάρκεια και έξυπνα κρυμμένα μυστικά
+ Ενδιαφέρουσα βασική ιδέα

Αρνητικά

- Σε κάποια σημεία, το σύστημα διαλόγου δεν αποδίδει
- Η ροή χαλάει ελαφρώς, προς το τέλος
- Οι χαρακτήρες, μερικές φορές, επαναλαμβάνονται ή αντικρούονται μόνοι τους
- Μικρό συναισθηματικό βάρος, όσον αφορά τα ηθικά διλήμματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Η ιδέα του Tech Support: Error Unknown έχει έντονη προσωπικότητα και διασπάται σε πολλά κομμάτια, ώστε να επηρεάσει όλες τις πτυχές του. Η υλοποίηση έχει μερικά ατοπήματα, όμως το εγχείρημα είναι πολύ ενδιαφέρον, πρωτότυπο και αναπάντεχα διασκεδαστικό. Το σύστημα διαλόγου είναι πολύ πετυχημένο, όμως αυτό που μας έκανε την περισσότερη εντύπωση και μας κέρδισε αμέσως, είναι το writing και οι χαρακτήρες που αποκτούν ζωή με έξυπνους τρόπους. Το σύστημα τεχνικής υποστήριξης είναι τόσο καλοσχεδιασμένο και λειτουργικό, που θα μπορούσαμε να το βάλουμε στο βιογραφικό μας. Παρά τα προβλήματά του, το Tech Support: Error Unknown παραμένει ενδιαφέρον και διασκεδαστικό, για αρκετές ώρες.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1