The 25th Ward: The Silver Case

Ακολουθώντας ένα πολύ μπερδεμένο νήμα
by Ελένη Δρίβα on 4 Απριλίου 2018

Η περίπλοκη ιστορία της αστυνομικής σειράς μυστηρίου The Silver Case ξεκίνησε πριν σχεδόν 20 χρόνια, όταν το 1999 ο Goichi Suda, γνωστός ως Suda51, έφερε στη ζωή τον πρώτο τίτλο του franchise. Μεταφέροντας τους παίκτες σε μια σύγχρονη εκδοχή της Ιαπωνίας, ο Suda και η ομάδα του (Grasshopper Manufacture) έχτισαν μια ιστορία γύρω από μια περιοχή με την ονομασία 24 Districts, οπού πραγματοποιήθηκε μια σειρά από δολοφονίες.

Το The Silver Case έχει μείνει στην ιστορία ως ένα ενδιαφέρον, αλλά δυσνόητο παιχνίδι, στοιχειά που χαρακτηρίζουν πολλά από τα δημιουργήματα του Suda. Το 2005 κυκλοφόρησε το δεύτερο μέρος του franchise, το The 25th Ward: The Silver Case, αποκλειστικά για κινητά τηλέφωνα της εποχής. Αν και δεν συνέχισε την ιστορία των παλιών χαρακτήρων, η πλοκή του συνδεόταν με τα γεγονότα του πρώτου τίτλου.

Το 2017 κυκλοφόρησε η remastered έκδοση του πρώτου παιχνιδιού και τώρα, ένα χρόνο αργότερα, το The 25th Ward: The Silver Case έρχεται ανανεωμένο και μας χαρίζει μια εξίσου δυσνόητη εμπειρία, με θρασεία προσέγγιση και ακόμα πιο θρασείς χαρακτήρες, σε ένα σύμπαν που σήμερα θα αποκαλούσαμε “δυστοπικό”.

Σενάριο

Εφτά χρόνια μετά από τα γεγονότα του The Silver Case, βρισκόμαστε στην ίδια διεστραμμένη Ιαπωνία με αυτή του πρώτου τίτλου. Αυτή τη φορά όμως, η ιστορία μας τοποθετεί στην 25th Ward district, μια πρόσφατα χτισμένη περιοχή, οπού ζουν πολίτες με κύρος. Η περιοχή λειτουργεί υπό τον απόλυτο έλεγχο της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να διαμορφώσει την τέλεια κοινωνία, με τους τέλειους κατοίκους και τον τέλειο τρόπο ζωής. Παρά τα δρακόντια μέτρα όμως, η 25th Ward πλήττεται από μια σειρά παράξενων δολοφονιών και κάπου εδώ ο ορισμός της τελειότητας αρχίζει να ξεθωριάζει, ενώ εμείς καλούμαστε να βρούμε την άκρη σε ένα πολύ μπερδεμένο νήμα από γεγονότα…

Η ιστορία χωρίζεται σε τρία μεγάλα κεφάλαια (Correctness, Match Maker και Placebo), με κάθε ένα από αυτά να χωρίζεται σε 5-6 υποκεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο ακολουθεί τα βήματα διαφορετικών χαρακτήρων, που αν και δεν συναντιούνται ποτέ πρόσωπο με πρόσωπο, οι ιστορίες τους είναι άρρηκτα δεμένες, δημιουργώντας ένα ενιαίο σενάριο.

Δύο ντετέκτιβ ερευνούν τις δολοφονίες υπό κάλυψη και παράλληλα δυο αστυνομικοί προσπαθούν να βρουν τη λύση εν αγνοία των προηγουμένων, ενώ ένας ρεπόρτερ μπλέκεται στην ιστορία άθελα του. Κάθε κεφάλαιο είναι ιδιαίτερο και πλαισιώνεται από χαρακτήρες που πραγματικά καταφέρνουν να ξεχωρίσουν, σε ένα ήδη πολύ ενδιαφέρον σύμπαν. Αν όμως περιμένετε πως είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, τότε κάνετε λάθος. Τα κεφάλαια, αν και φαινομενικά αυτόνομα, δεν βγάζουν κανένα απολύτως νόημα από μόνα τους. Για την ακρίβεια, δεν βγάζουν ιδιαίτερο νόημα και όλα μαζί, κάτι που γίνεται εσκεμμένα.

Ο Suda, αν και προσφέρει μια σφαιρική ματιά στα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα, δεν προσφέρει μια ξεκάθαρη απάντηση πουθενά. Το τέλος δεν φέρνει καμία αίσθηση επιφοίτησης, μετά από κάποια μεγάλη αποκάλυψη που περίμενε να παρουσιαστεί τη σωστή στιγμή. Όχι, ο τίτλος προσφέρει έναν εξωφρενικό επίλογο, σε μια εξίσου εξωφρενική ιστορία που τελικά δεν καταλήγει ποτέ σε μια ξεκάθαρη απάντηση και αυτό μπορεί να θεωρηθεί αρνητικό από μόνο του. Σε συνδυασμό με τους θρασείς χαρακτήρες που κάποιες φορές δεν βγάζουν κανένα νόημα, βρίζοντας χωρίς λόγο και πατώντας τη σκανδάλη πολύ εύκολα, το δημιούργημα της Grasshopper είναι δύσκολο στη “χώνεψη”, ειδικά αν το μόνο που επιζητείτε είναι απαντήσεις.

Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε το σενάριο του The 25th Ward ως ένα διαμάντι, που τελικά δεν δέχθηκε τη σωστή επεξεργασία. Το σύμπαν του είναι αποκρουστικό, αρρωστημένο και τρομερά ενδιαφέρον, όμως μερικά από τα υποκεφάλαια διαρκούν πολύ περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε. Κάποιες από τις καλύτερες αποκαλύψεις του παιχνιδιού δεν αξιοποιούνται ποτέ και αυτό που κάνει αυτά τα χαρακτηριστικά χειρότερα, είναι ότι η εταιρεία επέλεξε να τα διαμορφώσει έτσι, συνειδητά.

Παρόλα αυτά, αν και η τελική απάντηση δεν έρχεται ποτέ, η πλοκή του The 25th Ward: The Silver Case προσφέρει πολλά. Η δυστοπική Ιαπωνία, η διεφθαρμένη κυβέρνηση, τα στάνταρ της τελειότητας… όλα αποτελούν μια παρατραβηγμένη ματιά (όμοια με αυτή της τηλεοπτικής σειράς Black Mirror) στο πως θα μπορούσε να καταλήξει ο κόσμος, προσφέροντας ατελείωτη τροφή για σκέψη.

Gameplay

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που αλλοιώνει την εμπειρία, είναι το gameplay. Το νεότερο κεφάλαιο του The Silver Case αποτελεί μια visual novel περιπέτεια, με point-and-click στοιχεία. Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από στατικά σκίτσα, που παρουσιάζονται μέσω Film Window προσέγγισης, ενώ οι διάλογοι αποτυπώνονται σε γραπτή μορφή.

Κατά τη μεταφορά του στις νεότερες πλατφόρμες, το The 25th Ward απόκτησε ένα νέο UI (User Interface) με τη μορφή ενός ζαριού. Δυστυχώς, η επιλογή μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως κακή, καθώς το “ζάρι” αποδεικνύεται δυσλειτουργικό και καθυστερεί την εξέλιξη της ιστορίας, ενώ παράλληλα κουράζει. Περιστρέφετε το ζάρι για να μιλήσετε, να παρατηρήσετε αντικείμενα, να περπατήσετε και όχι μόνο… όμως τελικά αυτό που καταφέρνει η Grasshopper με τη συγκεκριμένη επιλογή της είναι να σας καθυστερεί, χωρίς να σας προσφέρει τίποτα.

Συνδυάζοντας το UI με τα puzzles του παιχνιδιού, η κατάσταση χειροτερεύει. Οι γρίφοι κυμαίνονται από πολύ εύκολοι (έως ανόητοι), μέχρι παρανοϊκοί. Δεν είναι δύσκολοι, απλά παρανοϊκοί, καθώς σας ζητούν να βρείτε τη λύση χωρίς να σας δώσουν το παραμικρό στοιχείο. Πρέπει να βρείτε έναν ύποπτο σε έναν ουρανοξύστη 80 ορόφων με εκατοντάδες διαμερίσματα, όμως το παιχνίδι δεν σας προσφέρει τίποτα άλλο πέρα από ένα όνομα. Φυσικά υπάρχει κόλπο, όμως δεν εντοπίζεται εύκολα. Η δυσκολία στους γρίφους δεν καθορίζεται σωστά και η ανάμιξη του UI μερικές φορές τους μετατρέπει στην απόλυτη αγγαρεία.

Τεχνικός Τομέας

Όπως προαναφέραμε, το The 25th Ward: The Silver Case είναι visual novel, που σημαίνει ότι όλα τα γεγονότα αποδίδονται ως στατικά σκίτσα. Το art direction είναι πραγματικά μοναδικό και ταιριάζει απόλυτα στον δυσοίωνο κόσμο του παιχνιδιού, προσφέροντας φωτεινές και βλοσυρές πινελιές εκεί που πρέπει.

Οι τοποθεσίες, αν και στατικές, παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία, ενώ τις σκηνές ντύνει το ιδιαίτερο soundtrack του τίτλου, που κάποιες φορές καταφέρνει μέχρι και να κλέψει τη προσοχή. Δυστυχώς, οι πανταχού παρόντες διάλογοι συνοδεύονται από τον ήχο μιας γραφομηχανής, που σημαίνει ότι ο επίμονος ήχος εισβάλει παντού, καλύπτοντας τη μουσική και τα τυχόν ηχητικά εφέ που υπάρχουν.

Το The 25th Ward: The Silver Case, παρά τις αλλαγές που δέχθηκε, παραμένει μια δυσνόητη ιστορία που δεν προσφέρει την απάντηση στο πιάτο. Αντιθέτως, την κρύβει μέσα σε ένα πολύ μπερδεμένο νήμα και στην προσπάθεια να το ξεμπλέξουμε, καταλήγουμε να έχουμε διάφορους προβληματισμούς που ίσως τελικά να μην οδηγούν σε καμία λύση, όμως μας προσφέρουν τροφή για σκέψη.

Αν και πλήττεται από πολλά προβλήματα και ελαττώματα, το δημιούργημα του Suda είναι ό,τι πρέπει για τους λάτρεις του είδους, όμως δύσκολα θα αφήσει καλή εντύπωση στους υπόλοιπους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The 25th Ward: The Silver Case

Συντάκτης
4 Απριλίου 2018
Developer

Grasshopper Manufacture

Publisher

NIS America

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

13 Μαρτίου 2018

Είδος

Adventure, Visual novel

PEGI

16

Θετικά

+ Τρεις ιδιαίτερες ιστορίες που συνδέονται
+ Το αποκρουστικό και ταυτόχρονα μοναδικό σύμπαν του παιχνιδιού
+ Η εικαστική προσέγγιση
+ Κάθε χαρακτήρας ξεχωρίζει με το δικό του τρόπο

Αρνητικά

- Η φαινομενικά δυσνόητη πλοκή
- Κάποια κεφάλαια διαρκούν πολύ περισσότερο από ότι χρειάζεται
- Φέρνει στο φως ενδιαφέρουσες πληροφορίες που δεν αξιοποιεί ποτέ
- Κακό UI (User Interface)
- Η δυσκολία ανάμεσα στους γρίφους ποικίλει δραματικά
- Ο συνεχόμενος ήχος της γραφομηχανής “πνιγεί” τα ηχητικά εφέ και το soundtrack

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Το The 25th Ward: The Silver Case αποτελείται από τρεις μοναδικές ιστορίες που ξετυλίγονται σε ένα αρρωστημένο αλλά και μοναδικό σύμπαν, που αποτυπώνεται με τον κατάλληλο τρόπο, ενώ πλαισιώνεται από πρωτότυπους και “θρασείς” χαρακτήρες.

Παρόλα αυτά, η πλοκή του είναι αρκετά δυσνόητη. Μερικά από τα κεφάλαια διαρκούν πολλή ώρα, χωρίς να προσφέρουν κάτι το ουσιώδες, γεγονός που επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από το gameplay του τίτλου, το οποίο είναι το πιο μελανό του σημείο, καθώς είναι κουραστικό και αφιλόξενο, καθυστερώντας την πρόοδο της ιστορίας.

Εν τέλει, η βλοσυρή περιπέτεια του Suda δεν είναι κάτι που θα προτείναμε με ευκολία, κυρίως γιατί, σαν παιχνίδι, περισσότερο ταλαιπωρεί τον παίκτη, παρά του προσφέρει.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1