The Book of Unwritten Tales 2 (Console Version)

by Vag.93 on 18 Σεπτεμβρίου 2015
Reviews

To The Book of Unwritten Tales 2 αποτελεί το sequel και τη νέα προσθήκη στην ομότιτλη σειρά. Κυκλοφορώντας τον Φεβρουάριο σε PC, απέσπασε πολύ θετικά σχόλια και βαθμολογίες ενθουσιάζοντας τους "σκληροπυρηνικούς" οπαδούς των old school adventure games. Έχοντας ξεπεράσει κατά πολύ τους στόχους του, τόσο στο Kickstarter, όσο και στη γενική ανταπόκριση του κόσμου, η Nordic αποφάσισε να μεταφέρει τον μαγικό κόσμο της Aventasia στις κονσόλες. Συγκεκριμένα, στις 22 Σεπτεμβρίου, η περιπέτεια της King Art κυκλοφορεί σε Playstation 4 και Xbox One, σε retail αλλά και digital μορφή. Μπορείτε να διαβάσετε τη γνώμη μας για την έκδοση σε υπολογιστές πατώντας ΕΔΩ.

Με μια σύνοψη, σεναριακά, το παιχνίδι τοποθετείται κάποιο διάστημα μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού (εξού και ο χαρακτηρισμός "sequel" *duh*) κι αφού οι πρωταγωνιστές έχουν σώσει την κατάσταση και έχουν χωρίσει οι δρόμοι τους, μια νέα απειλή εμφανίζεται στον φανταστικό κόσμο της Aventasia. Για την ακρίβεια, μια αγνώστου προέλευσης μαγική δύναμη, μετατρέπει τέρατα σε πλασματάκια, κάστρα σε κουκλόσπιτα και γενικά, "κάποια δύναμη τρολάρει κόσμο". Ελέγχοντας τους τέσσερις πρωταγωνιστές, καλούμαστε να σώσουμε για ακόμη μια φορά την κατάσταση, μέσα από τρελές συμπτώσεις που οδηγούν τους χαρακτήρες ακόμη μια φορά στο κέντρο των εξελίξεων. Το σενάριο και οι ατάκες που ακούγονται είναι ξεκαρδιστικές, αλλά δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι διαφορετικό από ένα crew που απαρτίζεται από:

- Έναν ψωνισμένο, κομπιναδόρο μπεκρή (Nate) με επικά one liners τύπου κοιτάω την κάμερα και κράζω σαν το Γιάννη Μπέζο
- Μια elf πριγκίπισσα (Ivo) που μιλάει στο... πουλί της, έχει μια μάνα ντίβα και έναν πατέρα τζιβάτο
- Ένα εξωγήινο τριχωτό πλάσμα που μοιάζει σε muppet και μιλάει κορακίστικα (Critter)
- Κι ένα noob νάνο μάγο (Wilbur) που χωρίς το μαγικό του ραβδί θα έκανε μόνο για κάνα κήπο ή για κομπάρσος στο Hobbit.




Αισθητικά το παιχνίδι είναι ένα αριστούργημα. Ο οπτικός τομέας έχει μεταφερθεί αυτούσιος από τα PC και οι σκηνές είναι καλοσχεδιασμένες, με υπέροχες χρωματικές παλέτες και ποικιλία στο modeling. Εδώ να σημειωθεί πως η δουλειά που έχει γίνει στα σκηνικά είναι ανεπανάληπτη. Μπορείτε να περιηγηθείτε σχεδόν παντού στον χώρο και όλα τα αντικείμενα έχουν τρισδιάστατη δομή, κάτι δυσεύρετο στα point and click. Η μουσική είναι κι αυτή masterpiece. Με πολύ καλή ενορχήστρωση και ταιριαστές μελωδίες σε κάθε σημείο του παιχνιδιού, είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται σε ένα παιχνίδι που θα πρέπει όταν σπαζοκεφαλιάζεστε να περνάτε πολύ ώρα στον ίδιο χώρο με την ίδια υπόκρουση. Το Voice Acting είναι κι αυτό υποδειγματικό, κάτι πολύ σπουδαίο αν σκεφτεί κανείς πως όλοι οι διάλογοι είναι ηχογραφημένοι.

Τα προβλήματα όμως ξεκινούν όταν το τρελό σενάριο, τα puns, τα references, τα εντυπωσιακά για το είδος γραφικά και η μαγευτική μουσική περνούν σε δεύτερη μοίρα και αναδεικνύονται τα gameplay χαρακτηριστικά του. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά τα mechanics του point and click genre δε μεταφέρονται ιδανικά στις κονσόλες. Το controller δεν καταφέρνει να πείσει πως μπορεί αν όχι να αντικαταστήσει, τουλάχιστον να υποκαταστήσει σε έναν βαθμό το παλιό καλό ποντίκι. Και προς μεγάλη μου απογοήτευση, έχοντας δει τι μπορεί να κάνει το touchpad του Dualshock 4 σε άλλα παιχνίδια όπως το Broken Age, είδα αυτό το feature του Playstation να περνάει ανεκμετάλλευτο. Όπως σε όλα τα point and click παιχνίδια, η πρόοδος βασίζεται αποκλειστικά στο interaction με τα πρόσωπα και τα αντικείμενα στον χώρο. Το mouse αποτελεί ένα πολύ ακριβές, άμεσο και εύχρηστο μέσo input σε τέτοιες περιπτώσεις. Στον αντίποδα, το χειριστήριο αποδεικνύεται πολύ σύντομα άβολο και "αργό" για να εκτελέσει της διάσπαρτες στην οθόνη μας, διαθέσιμες εντολές. Χαρακτηριστικά βρέθηκα αντιμέτωπος με την υπομονή μου, όταν κάποιο objective απαιτούσε τον εν τάχει συνδυασμό δυο αντικειμένων από το inventory. Ήξερα τι έπρεπε να κάνω, είχα τα απαραίτητα αντικείμενα, αλλά τα mechanics του παιχνιδιού μου έκαναν τη ζωή δύσκολη. Η μετάβαση από το ένα διαδραστικό μενού στο άλλο απαιτεί τον συνδυασμό πολλών πλήκτρων, κάτι που παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο από τα κλικ στο PC, που επιπροσθέτως παρακάμπτουν το highlight των μενού και των item και περιορίζουν μια τέτοια διαδικασία σε μόλις 2 κλικ και κάποια κλάσματα του δευτερολέπτου.

Ρίξτε μια ματιά στην παραπάνω φωτογραφία. Θα δείτε όλα τα διαθέσιμα objects στην σκηνή μιας πίστας στην αρχή του παιχνιδιού. Αν παίζαμε σε υπολογιστή, ή αν τέλος πάντων είχε αξιοποιηθεί το άμοιρο παραγκωνισμένο touchpad, θα ήταν δυνατή η άμεση επιλογή του object που θέλουμε. Ο χαρακτήρας θα έκανε το σχόλιο του, ή θα βάδιζε προς το αντικείμενο και θα επιτυγχάναμε αυτό που σκοπεύαμε. Αντ' αυτού, στις κονσόλες έχουμε δυο επιλογές. Η μία είναι να περπατήσουμε αρκετά κοντά στο αντικείμενο, ώστε αυτόματα να γίνει πρωτεύον αντικείμενο διάδρασης και με το Χ να το επιλέξουμε. Η άλλη είναι να πατήσουμε το τετράγωνο, να εμφανιστούν τα εικονίδια διάδρασης (αυτό που βλέπετε στην εικόνα) και με το αναλογικό να προσπεράσουμε μια-μια τις επιλογές μέχρι να φτάσουμε στο αντικείμενο που θέλουμε και να το επιλέξουμε. Ούτως ή άλλως, σε ένα παιχνίδι που έχει δυο βασικούς μηχανισμούς με τους οποίους πορεύεται και είναι και οι δυο προβληματικοί, δε μπορούμε να μιλήσουμε για ομαλή μεταφορά από το ένα platform στο άλλο. Έπεσα πολλές φορές θύμα του "τσαπατσούλικου" μηχανισμού επιλέγοντας χωρίς να το θέλω την έξοδο από το σκηνικό, περιμένοντας χωρίς λόγο το παιχνίδι να κάνει loading.

Επιπλέον, πολλά από τα events που χρειάζεται να γίνουν triggered από κάποια δράση μας για να προχωρήσει η ιστορία, είναι βλακωδώς συνδεδεμένα με περιττές κινήσεις. Για να το θέσω πιο απλά, μπορεί για παράδειγμα να χρειάζεσαι σπίρτα και προσάναμμα για να φτιάξεις φωτιά. Έχεις τα υλικά και η εμπειρία σου στο gaming, αλλά ΚΥΡΙΩΣ η κοινή λογική σου φωνάζει με echo μέσα στη γκλάβα σου "Άναψε φωτιά, μπορείς". Και κάπου εκεί συνειδητοποιείς πως όχι απλά πρέπει να δώσεις στον χαρακτήρα σου το έναυσμα να σκεφτεί λογικά, μιλώντας σε κόσμο ή σε αντικείμενα για να καταλάβει τι πρέπει να κάνει, αλλά πολλές φορές χρειάζεται να το κάνεις δύο και τρεις φορές με διαφορετικό τρόπο, μέχρι να καταλάβει το προφανές. Κι από τη μια στιγμή στην άλλη, η χαρά της λύσης του γρίφου μετατρέπεται σε ξενέρωτο backtracking δίχως έλεος, ενώ σκέφτεσαι ποιο βιβλίο "... for dummies" δεν ξεφύλλισες αρκετά για να έρθει η επιφοίτηση.


Για να μην αδικήσω το παιχνίδι πάντως, πρέπει να του αναγνωρίσω ότι πρωτοπορεί, τόσο στην αυθεντικότητα και την ποικιλία σκηνικών, όσο και στις μεθόδους που χρησιμοποιεί το gameplay για να ξεδιπλώσει την ιστορία μπροστά μας. Υπάρχουν πολύ χαρακτηριστικές στιγμές που θα σας εκπλήξουν και θα σας κάνουν να χαμογελάσετε, ενώ γενικά το παιχνίδι δεν θα απογοητεύσει κανέναν λάτρη των adventure παιχνιδιών. Επέλεξα να αναφέρω λίγα πράγματα και κυρίως από την εισαγωγή του παιχνιδιού γιατί πραγματικά τα twists και η έκβαση του παιχνιδιού είναι το ατού του. Δεν θα ήθελα να χαλάσω την εμπειρία σας.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Nordic Games στη χώρα μας, Enarxis Dynamic Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

The Book of Unwritten Tales 2 (Console Version)

Author
18 Σεπτεμβρίου 2015
Developer

King Art Games

Publisher

Nordic Games

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

Playstation 4 / Xbox One / PC

Tested on

Playstation 4

Κυκλοφορία

22 Σεπτεμβρίου 2015

Είδος

Adventure - Point and Click

PEGI

12

Θετικά

+ Πανέμορφα γραφικά. Ίσως από τα καλύτερα που έχουμε δει στο είδος.
+ Πολύ καλό Voice Acting και μουσική ενορχήστρωση.
+ Αστείο σενάριο με εκπλήξεις, twists, και ενδιαφέρουσα πλοκή.
+ Χορταστικό σε διάρκεια.

Αρνητικά

- Gameplay Mechanics. Η εμπειρία απέχει πολύ από του PC. Μπορεί να σας ενοχλήσει σε αρκετά σημεία όμως δεν είναι ασυγχώρητο.
- Υπάρχουν κάποιες κλισέ συζητήσεις που πασχίζουν να γίνουν αστείες αλλά δε μπορούν.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
7.0
Συνοψίζοντας

To The Book of Unwritten Tales 2 έρχεται να μπει στην συλλογή των Adventure - Point and Click για κονσόλες, δίνοντας νέες επιλογές στους λάτρεις του είδους που για κάποιον λόγο (έστω ότι υπάρχουν τέτοιοι) θέλουν να το δοκιμάσουν σε νέα πλατφόρμα. Με ανάλαφρο, αστείο, αλλά ενδιαφέρον σενάριο θα σας δώσει αρκετές ώρες σπαζοκεφαλιάς με έξυπνους γρίφους και σκηνοθετικές εναλλαγές. Η μεταφορά του παιχνιδιού στις κονσόλες έγινε με κάποιο τίμημα, στοιχίζοντας στο gameplay και την χρηστικότητα των μηχανισμών του, αλλά για κάποιον που μυείται τώρα στα point and click και δεν είναι ερωτευμένος με το ποντίκι του, ίσως τα προβλήματα δεν αποτελέσουν εμπόδιο στην απόλαυση του τίτλου.

7.5
Βαθμός
7.0
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%