The Evil Within 2

A life in guilt is no life at all...
by Νίκος Λυμπέριος on 16 Οκτωβρίου 2017
Reviews

Shinji Mikami, ένας θρύλος που το όνομα του κοσμεί μερικούς από τους κορυφαίους τίτλους που έχουν εμφανιστεί στην ιστορία του gaming. Ένας θρύλος που όρισε το survival horror είδος παιχνιδιών με τίτλους στην φαρέτρα του όπως τα αρχικά Resident Evil, τα Dino Crisis, Viewtiful Joe, Vanquish και πολλά ακόμη. Είναι λογικό λοιπόν όταν ένα τόσο βαρύ όνομα της βιομηχανίας ανακοινώσε το 2010 ότι ανοίγει το δικό του στούντιο δημιουργίας παιχνιδιών με όνομα Tango Gameworks και μάλιστα ότι το πρώτο παιχνίδι του θα είναι ένας survival horror τίτλος πολλά βλέμματα να στρφούν προς την κατεύθυνσή του.

To The Evil Within εμφανίστηκε σε μια περίοδο που το γένος των survival horror παιχνιδιών είχε αρχίσει να εκλείπει και οι περισσότεροι τίτλοι του είδους είτε άλλαζαν την κατεύθυνσή τους σε μια πιο action λογική, είτε δεν προσέφεραν τα μέγιστα. Ο τίτλος ήταν δημιούργημα του πατέρα του είδους, Shinji Mikami και ήρθε φέρνοντας στο είδος την απαραίτητη αναγέννηση που χρειαζόταν. Το νέο παιχνίδι του Mikami ήταν και η απόπειρα δημιουργίας ενός ολοκαίνουριου franchise με βάσεις τίτλους του παρελθόντος που ο ίδιος έχει δημιουργήσει αλλά και από άλλα γνωστά παιχνίδια του χώρου. Πρωταγωνιστής μας, ο ντετέκτιβ Sebastian Castellanos που η περιπέτεια του τον έθεσε αντιμέτωπο με μια σοκαριστική εμπειρία μέσα στους διαδρόμους της ψυχιατρικής κλινικής Beacon της Krimson City.

Η ιστορία του The Evil Within 2 ξεκινάει τρία χρόνια μετά το κλείσιμο της ιστορίας του πρώτου παιχνιδιού. Πρωταγωνιστής μας για ακόμα μια φορά είναι ο Sebastian Castellanos που μετά τα γεγονότα που συνέβησαν στην ψυχιατρική κλινική Beacon προσπαθεί να πνίξει τη θλίψη από τον χαμό της οικογένειάς του στο ποτό και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει την ενοχή που αισθάνεται για την αδυναμία του να αποτρέψει το θάνατό τους. Η άδειά του ως ντετέκτιβ πλέον δεν υφίσταται, αφού η εξήγησή του για τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού τον οδήγησαν στο περιθώριο με την ταμπέλα του παρανοϊκού.

Το πρώτο The Evil Within άφησε πολλά κενά στο σενάριο του, όπως η προέλευση της μηχανής STEM και του σκοπού της. Το 2ο μέρος έρχεται να ρίξει φως σε όλα αυτά. Ένας μεγάλος οργανισμός με την ονομασία Mobius έχει δημιουργήσει το μηχάνημα αυτό με σκοπό την διασύνδεση ολόκληρου του κόσμου μέσω μιας ελεγχόμενης εικονικής πραγματικότητας. Η λειτουργία του μηχανήματος βασίζεται στην δυναμική του ατόμου που λειτουργεί ως πυρήνας της συσκευής με σκοπό την διατήρηση της ακεραιότητας του εικονικού κόσμου που στο The Evil Within 2 ακούει στο όνομα Union.

Οι βασικές δομές του σεναρίου του The Evil Within 2 δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη έκπληξη, μια κακή εταιρεία θέλει να κατακτήσει τον κόσμο και δημιουργεί ένα ιδιαίτερο μηχάνημα για να το καταφέρει αυτό και όπως πάντα τα πράγματα κάπου στραβώνουν. Εκεί που διαπρέπει το παιχνίδι είναι στην δημιουργία μιας σουρεάλ πραγματικότητας μέσα στην οποία ο Sebastian πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό να παλέψει με τις ενοχές του και τα φαντάσματα του παρελθόντος και να αντιληφθεί ότι δεν είναι αυτός που ευθύνεται για την εξέλιξη των καταστάσεων στη ζωή του. Η περιπέτειά του θα τον υποχρεώσει να αναθεωρήσει για πράγματα που θεωρούσε πραγματικά και να αψηφήσει την ίδια του την ύπαρξη ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο εφαλτιακό του ταξίδι μέσα στον κόσμο της κόλασης που το STEM έχει δημιουργήσει.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή που φέρνει το The Evil Within 2 είναι η κατασκευή ενός "Open World" κόσμου στα χνάρια του Silent Hill: Homecoming. Οι παίκτες πλέον μπορούν να περιηγηθούν σε ένα ανοικτό περιβάλλον και να εξερευνήσουν διάφορες περιοχές της πόλης Union. Στην Union οι παίκτες θα βρουν διάσπαρτα υλικά για την δημιουργία πυρομαχικών και να πραγματοποιήσουν μερικές υπό αποστολές. Οι αποστολές αυτές αποτελούν την δεύτερη μεγάλη προσθήκη του παιχνιδιού και έρχονται να εμπλουτίσουν το σενάριο, ρίχνοντας φως για την λειτουργία της Mobius. Η διάρκεια των αποστολών αυτών είναι σωστά εισαγμένη και σε συνδυασμό με το μέγεθος του χάρτη δεν αλλοιώνεται η ροή της ιστορίας, αντίθετα εμπλουτίζεται σε μεγάλο βαθμό και μας βοηθά να κατανοήσουμε ακόμα περισσότερο τον τίτλο. Η μεταφορά από περιοχή σε περιοχή γίνεται μέσω της υπόγειας περιοχής The Marrow. Η πρόσβασή μας σε αυτή είναι εφικτή με τη χρήση διαφόρων τερματικών σταθμών που βρίσκουμε σε συγκεκριμένα κρυσφήγετα στο χάρτη. Τα κρυσφήγετα αυτά αποτελούν ασφαλείς τοποθεσίες μακριά από τους κινδύνους της Union που έχει χτίσει η Mobius μέσα στον κόσμο του STEM για τους υπαλλήλους της.

Η τρίτη μεγάλη αλλαγή που έρχεται στο The Evil Within 2 είναι το σύστημα crafting. Πλέον στον κόσμο του παιχνιδιού βρίσκονται διάσπαρτα αρκετά υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή πυρομαχικών και γιατρικών. Ο Sebastian μπορεί ανά πάσα στιγμή να δημιουργήσει πυρομαχικά για όλα του τα διαθέσιμα όπλα χωρίς να βασίζεται εξ ολοκλήρου στα πυρομαχικά που υπάρχουν στον χάρτη. Η αναβάθμιση του χαρακτήρα και των όπλων γίνεται όπως και στο πρώτο παιχνίδι με τον χαρακτήρα και τα όπλα να διαθέτουν πέντε κατηγορίες βελτίωσης. Ο χαρακτήρας αναβαθμίζεται για ακόμα μια φορά με την χρήση του green gel ενώ τα όπλα με την χρήση των parts. Το βασικό gameplay του παιχνιδιού παραμένει αυτούσιο με βελτιώσεις στους τομείς της κάλυψης και της απόκρυψης. Οι αναβαθμίσεις αυτές πραγματοποιούνται στον ασφαλή χώρο του Sebastien που θυμίζει το γραφείο του όσο ασκούσε το επάγγελμα του ντετέκτιβ. Στον χώρο αυτό πέρα από τη δυνατότητα αναβάθμισης όπλων και χαρακτήρα μπορούμε να εξασκηθούμε και στο στόχο με δυο νέα minigames. Τα minigames χωρίζονται σε βαθμίδες δυσκολίας με κάθε μια από αυτές να προσφέρουν δώρα αναλόγως επιδόσεων.

Τα κεφάλαια έχουν σαφή βελτίωση στη δομή τους και το μεγαλύτερο παράπονο του πρώτου παιχνιδιού για τα σημεία με έντονο shooting εισακούστηκε και έτσι ο τίτλος διατηρεί καθόλη τη διάρκεια του campaign καθαρό το survival horror στοιχείο του. Ως πιστός λοιπόν survival horror τίτλος, απαιτείται από τους παίκτες προσοχή στη χρήση των πυρομαχικών και ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στη διαφύλαξη των προμηθειών που καθιστούν εφικτή την κατασκευή σφαιρών. Η ευαισθησία της στόχευσης ίσως μπερδέψει αρχικά αφού η επιτάχυνση του στόχου και η ταχύτητα κίνησης της κάμερας είναι αρκετά υψηλή.

Αν κάτι λείπει από το The Evil Within 2 αυτό είναι οι γρίφοι. Ελάχιστοι και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον παίκτη στο μεγαλύτερο τους μέρος λύνονται με την χρήση κάποιων διακοπτών σε συγκεκριμένη σειρά ή την εισαγωγή κάποιου κωδικού τερματικού αφού πρώτα εξερευνήσουμε τον χώρο. Μικρή είναι και η ποικιλία στα αφεντικά που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε σε σχέση με τον πρώτο τίτλο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα έρθουμε αντιμέτωποι με σαδιστικές κατασκευές, στο πλήθος τους όμως αυτές οι αναμετρήσεις αφορούν στη χρήση κάλυψης για την αποφυγή τους.

Η διάρκεια του παιχνιδιού κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική με έναν μέσο όρο να αγγίζει τις 16 ώρες και να ανεβαίνει αναλόγως δυσκολίας και ενασχόλησης του παίκτη με τον τίτλο με τα επιμέρους sidequests. Το The Evil Within 2 προσφέρει λειτουργία New Game Plus αλλά και μια ευχάριστη και καθόλου κουραστική ποσότητα από collectibles και έγγραφα.

Εκεί που διαπρέπει το παιχνίδι είναι στην δημιουργία μιας σουρεάλ πραγματικότητας, μέσα στην οποία ο Sebastian πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό, να παλέψει με τις ενοχές του και τα φαντάσματα του παρελθόντος και να αντιληφθεί ότι δεν είναι αυτός που ευθύνεται για την εξέλιξη των καταστάσεων στη ζωή του.

το VG24 λέει

Το The Evil Within 2 χρησιμοποιεί την μηχανη γραφικών STEM της Tango Gameworks. Επί της ουσίας, η μηχανή γραφικών αποτελεί μια τροποποιημένη έκδοση της id Tech 5 κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες του τίτλου. Δε γνωρίζουμε γιατί δεν έγινε χρήση της νεότερης έκδοσης της id Tech που χρησιμοποιούν τίτλοι όπως το νέο DOOM και το αναμενόμενο Wolfenstein II: The New Colossus. Η ανάλυση του The Evil Within 2 είναι στα 1080p με τον ρυθμό ανανέωσης τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δεν διακρίναμε κάποια τεχνική δυναμικής ανάλυσης που η ID Tech 5 είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί και στην έκδοση του PlayStation 4 Pro δεν εντοπίσαμε καμμία πτώση στα fps. Δυστυχώς ο τίτλος δεν υποστηρίζει το ισχυρότερο PlayStation 4 Pro ενώ για το Xbox One X αναμένεται update που θα έρθει με την κυκλοφορία της κονσόλας και θα προσθέτει ανάλυση 4K και HDR.

Οπτικά ο τίτλος διακρίνεται από δυο τεράστιες αντιθέσεις. Τα textures που χρησιμοποιούνται για τα περιβάλλοντα δεν είναι τόσο ποιοτικά όσο θα θέλαμε από παιχνίδι του 2017. Από την άλλη και χάρις στην μηχανή γραφικών αλλά και το ταλέντο των δημιουργών, το The Evil Within 2 κάνει εξαιρετική χρήση φωτισμού, σκιών και διαφόρων chromatic aberration effects για να δώσει ένα ιδιαίτερο ύφος στον αρρωστημένο κόσμο της Union. Η τεχνητή νοημοσύνη, ο τρόπος δηλαδή που οι εχθροί αντιδρούν στην παρουσία μας έχει περιθώρια για αρκετή βελτίωση αφού η απομάκρυνσή μας από αυτούς είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία που πολλές φορές αφαιρεί την ένταση της μάχης και του αισθήματος της αδυναμίας.

Ο ήχος αποτελεί ένα μεγάλο και αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού στη δημιουργία του σάπιου και αρρωστημένου κλίματος και έχει τις ρίζες του σε Ιαπωνικές gory και horror ταινίες. Απογοητεύει όχι όμως σε μεγάλο βαθμό, ο συγχρονισμός της ομιλίας των χαρακτήρων με τα χείλη τους (lip sync). Ενδέχεται η επίλογή αυτή να έγινε από τον director θέλοντας να δώσει ένα πιο Ιαπωνικό horror flick ύφος ακολουθώντας σκηνοθετικές γραμμές των ταινιών του είδους.

Ο Shinji Mikami με το The Evil Within 2 αποδεικνύει ότι με το πάθος και την αγάπη του για το είδος μπορεί ακόμα να δημιουργήσει τίτλους survival horror και με τη βοήθεια του νέου director του παιχνιδιού, John Johanas, να προσφέρουν κάτι καινούριο στον παίκτη και ταυτόχρονα να τον ταξιδέψουν σε έναν άγριο κόσμο που αντλεί τη δύναμη του από τις αρρωστημένες επιθυμίες και τους φόβους των πρωταγωνιστών. Μπορεί η ιστορία σαν κινηματογραφική εμπειρία να μην προσφέρει κάτι ξεχωριστό και η εξέλιξη κάποιων γεγονότων να ακολουθεί πιστά τα κλισέ διαφόρων b-movie horror flicks, το δεύτερο όμως μέρος της σειράς έρχεται βελτιωμένο σε όλους τους τομείς και προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία που θα σας κρατήσει για αρκετές ώρες μπροστά από τις οθόνες σας.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Evil Within 2

Συντάκτης
16 Οκτωβρίου 2017
Developer

Tango Gameworks

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

13 Οκτωβρίου 2017

Είδος

Survival Horror

PEGI

18

Θετικά

+ Ο ανοιχτός κόσμος είναι καλοδεχούμενη προσθήκη που δεν αλλοιώνει τον ρυθμό του παιχνιδιού
+ Οι δευτερεύουσες αποστολές είναι λίγες αλλά με νόημα και δένουν άψογα με την ιστορία
+ Το hand crafting προσθέτει αρκετή ένταση στη μάχη και προάγει την καλή διαχείριση των πρώτων υλών
+ Η εξαιρετική χρήση του φωτός και των τρομακτικών εικόνων δημιουργούν μια έντονη για τον παίκτη εμπειρία

Αρνητικά

- Τα textures είναι χαμηλής ποιότητας
- Η κάμερα κατά την διάρκεια της στόχευσης έχει μεγαλύτερη από την επιθυμητή ευαισθησία
- Αισθητή η απουσία γρίφων με δυσκολία επίλυσης

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
8.6
Συνοψίζοντας

Tο The Evil Within 2 έρχεται να βάλει τη δική του σφραγίδα στον χώρο των survival horror παιχνιδιών συνδυάζοντας εξαιρετικά όλα τα συστατικά που κάνουν έναν τίτλο του είδους πετυχημένο. Η βαρύτατη χρήση σκληρών εικόνων και η σωστή χρήση φωτισμού και διαφόρων εφέ σκίασης δημιουργούν μια αγχωτική ατμόσφαιρα που υπόσχεται ότι θα σας κρατήσει με κομμένη την ανάσα σε κάθε λεπτό.

Το The Evil Within 2 είναι ένα από τα καλύτερα survival horror παιχνίδια της γενιάς και αποτελεί μεγάλη βελτίωση σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ποιότητα του παιχνιδιού, η ροή της ιστορίας και η μεγάλη του διάρκεια εγγυούνται ότι δε θα αφήσουν κανέναν δυσαρεστημένο.

8.5
Βαθμός
8.6
Βαθμός
12 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
92%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
8%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1