The Exorcist: Legion VR

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 7 Ιουλίου 2018

Η εικονική πραγματικότητα είναι γνωστή για τη δυνατότητά της να προσφέρει έντονες εμπειρίες, διαφορετικές από το κλασικό, συμβατικό gaming. Τα παιχνίδια τρόμου αποτελούν το είδος παιχνιδιών που ενδεχομένως επωφελείται περισσότερο από την τεχνολογία του VR. Σκοπός ενός παιχνιδιού horror, είναι να μας τρομάξει. Όσο και αν αυτό παραμένει εφικτό παίζοντας στην τηλεόρασή μας, τα πράγματα είναι πολύ πιο έντονα με τη μάσκα του VR. Τρανό παράδειγμα υπήρξε το Resident Evil 7, το οποίο σε VR είναι σχεδόν μη υποφερτό (με την καλή έννοια, αν υπάρχει αυτή), όμως έχουν υπάρξει και άλλες παρόμοιες προσπάθειες. Μία από αυτές είναι το The Exorcist: Legion VR.

Το The Exorcist: Legion VR είναι ένα παιχνίδι που βασίζεται στο θρυλικό franchise ταινιών και προσπαθεί να μας τρομάξει με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας. Αρχικά, ο τίτλος του παιχνιδιού και μόνο μας δημιουργεί έντονα συναισθήματα. Ποιος δεν θυμάται, άλλωστε, την τρομακτική εμπειρία της πρώτης ταινίας The Exorcist; Με τα σημερινά δεδομένα η ταινία μπορεί να είναι λίγο πιο υπερβολική από όσο πρέπει και να ακροβατεί στα όρια του campy horror. Παρόλα αυτά, αποτελεί σημείο σταθμό στην ανθολογία του τρομακτικού κινηματογράφου.

Το The Exorcist: Legion VR ακολουθεί μία πιο μετρημένη προσέγγιση. Στηρίζεται στην ατμόσφαιρα και την αργή, επιβλητική ροή της ιστορίας. Ακολουθούμε έναν επιθεωρητή, ο οποίος στέλνεται να εξιχνιάσει έναν φόνο σε μία εκκλησία. Στην πορεία, όπως είναι αναμενόμενο, ανακαλύπτει πιο τρομακτικά πράγματα.

Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε κεφάλαια, με τα τρία από τα πέντε να είναι, για την ώρα, διαθέσιμα στο PlayStation 4. Το κάθε ένα είναι μία ξεχωριστή θεματική ενότητα, με δική του αισθητική και “κόλπα”.

Πριν μπούμε στο κυρίως παιχνίδι, μαθαίνουμε τα βασικά για το πώς λειτουργεί. Είμαστε σε μία αίθουσα, όπου υπάρχει ένας πίνακας στον οποίο αναγράφονται λεπτομέρειες για τον χειρισμό του τίτλου. Η κίνηση στον χώρο γίνεται είτε ελεύθερα, είτε με στιγμιαία teleports. Οι στροφές γίνονται με το πάτημα ενός πλήκτρου. Μπορούμε να παραμετροποιήσουμε την ταχύτητα και τη γωνία με την οποία στρίβουμε. Η ταχύτητα είναι πολύ μικρή και έτσι είναι καλύτερο να επιλέξουμε περιστροφή fixed μοιρών. Όσον αφορά το περπάτημα, το teleport λειτουργεί αρκετά ικανοποιητικά, αλλά στοιχίζει πολύ στο immersion. Ο μεγάλος στόχος που εμφανίζεται στο πάτωμα για να μας δείξει που θα βρεθούμε με το teleport, μας βγάζει πολύ εκτός της ατμόσφαιρας. Επίσης, η ίδια η τηλεμεταφορά μοιάζει παράταιρη και δεν είναι καθόλου ρεαλιστική. Όλα αυτά, βέβαια, δεν είναι προβλήματα του παιχνιδιού αλλά του VR gaming γενικότερα, καθώς ακόμη δεν έχουν βρεθεί απόλυτα ικανοποιητικές λύσεις.

Αν επιλέξουμε την ελεύθερη κίνηση στον χώρο, η οποία γίνεται με ένα κουμπί προς τα εμπρός και ένα πίσω, το immersion είναι ικανοποιητικό. Μόνο ατόπημα είναι η αδυναμία απενεργοποίησης των FOV blinders και έτσι κάθε φορά που κινούμαστε, η οπτική απεικόνιση παραπέμπει σε ζαλάδα. Τα blinders βρίσκονται εκεί για να βοηθούν τους παίκτες να μην ζαλίζονται όταν παίζουν σε VR, όμως η δυνατότητα απενεργοποίησης τους θα ήταν θεμιτή. Δεν επηρεάζονται όλοι το ίδιο και το παιχνίδι θα έδειχνε σαφώς καλύτερο χωρίς το εφέ των blinders.

Ο χειρισμός, γενικά, μπερδεύει πολύ εύκολα. Τα διάφορα in-game menus, οι κινήσεις και τα interactions έχουν υποστεί κάπως ιδιόμορφο mapping. Συνεπώς, πρέπει να χρησιμοποιούμε πολλά πλήκτρα και όχι με επαρκώς εύστοχο τρόπο. Αυτά, αν επιλέξουμε να παίξουμε με PlayStation Move, το οποίο και προτείνουμε. Με το DualShock ο χειρισμός είναι πιο απλός, όμως το παιχνίδι χάνει πόντους από την ατμόσφαιρα. Η χρήση του σώματός μας ως μέσο χειρισμού ταιριάζει πολύ σε εμπειρίες του είδους και τις κάνει πιο τρομακτικές.

Όσον αφορά την απόκριση του VR, υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Το tracking δεν λειτουργεί ομαλά και πολλές φορές χάνει το κεντράρισμά του. Ακόμη, ο χώρος που μας δίνεται για να κινηθούμε είναι πολύ μικρός. Είναι κρίμα, γιατί η μετάφραση των κινήσεών μας στο παιχνίδι γίνεται με πολύ πετυχημένο τρόπο. Μπορούμε να κινηθούμε στον χώρο περπατώντας, να στρίβουμε και να κοιτάμε σε δύσβατα σημεία. Παρόλα αυτά, αν κινηθούμε ή στρίψουμε λίγο παραπάνω από το μικρό επιτρεπτό όριο, το παιχνίδι μάς ειδοποιεί για το σφάλμα μας. Με αυτό τον τρόπο, μας επισημαίνει πως παίζουμε ένα παιχνίδι και δεν είμαστε πραγματικά χαμένοι στον κόσμο του.

Ξεκινώντας το πρώτο κεφάλαιο, βρισκόμαστε στην εκκλησία όπου διεξήχθη ο φόνος. Η ατμόσφαιρα είναι σκοτεινή, βαριά με σωστές δόσεις gore. Η σκοτεινή εκκλησία είναι από μόνη της τρομακτική και μας “αγριεύει”. Ο χώρος που είναι διαθέσιμος προς εξερεύνηση είναι πολύ περιορισμένος. Παρά το μικρό του μέγεθος, είναι γεμάτος αντικείμενα που τον κάνουν ρεαλιστικό και μας κάνουν να νιώθουμε πως είμαστε κομμάτι του. Δυστυχώς, το interaction δεν επιτρέπεται με όλα τα αντικείμενα του χώρου. Θα θέλαμε να μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με κάθε λεπτομέρεια, όπως σε παιχνίδια σαν το Gone Home.

Η οπτική απεικόνιση του χώρου είναι πολύ πετυχημένη. Τα textures είναι καθαρά και ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τον αξιόλογο φωτισμό του παιχνιδιού, ζωντανεύουν τα αντικείμενα και τους χώρους. Η εκκλησία είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη και μερικές πινελιές την κάνουν ακόμη περισσότερο εφιαλτική (όπως για παράδειγμα τα αγάλματα, τα χρώματα στα βιτρώ κ.α.).

Δυστυχώς, τα παραπάνω δεν ισχύουν εφάμιλλα για τις τοποθεσίες των υπόλοιπων chapters. Ο ένας χώρος είναι απαγορευτικά μικρός και μουντός, ενώ ο άλλος χρησιμοποιεί περισσότερο σκοτάδι από όσο πρέπει, κάτι που η εκκλησία ευτυχώς αποφεύγει.

Εκεί που τα τρία κεφάλαια μοιάζουν, είναι η διάρκεια και τα mechanics, ή μάλλον η έλλειψη αυτών. Κάθε chapter μπορεί να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από μισή ώρα, ακόμη και την πρώτη φορά και με εξονυχιστικό ψάξιμο. Γενικότερα, τα παιχνίδια σε VR τείνουν να διαρκούν λίγο. Το The Exorcist: Legion VR, όμως, παραείναι σύντομο. Δεν προλαβαίνουμε να ξεκινήσουμε το κάθε κεφάλαιο και αυτό τελειώνει, πριν προλάβει να μας βάλει για τα καλά στο πετσί του ρόλου.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το gameplay. Στην αρχή, μας υπόσχεται πολλά, αλλά δυστυχώς δεν εκπληρώνει τις υποσχέσεις του και μας αφήνει πεινασμένους. Αυτό που μας “πόνεσε” περισσότερο, είναι το βαλιτσάκι εξορκισμού. Μόλις το αποκτήσουμε, το γεμίζουμε με διάφορα σχετικά αντικείμενα. Καταλήγει να περιέχει αγιασμό σε φιαλίδια, ένα μεγάλο σταυρό, φακό και άλλα παρόμοια. Έτσι, περιμένουμε πως θα δούμε ολοκληρωμένα mechanics εξορκισμού και μονομαχίες με δαιμονικά πλάσματα. Τελικά, αυτό που παίρνουμε είναι ένα walking simulator. Δεν έχουμε κάτι ενάντια σε παιχνίδια του είδους αυτού, το αντίθετο μάλιστα. Παρόλα αυτά, θεωρούμε πως αυτή η προσέγγιση δεν ήταν η σωστή για ένα παιχνίδι τρόμου σαν το The Exorcist: Legion VR.

Κάθε χώρος περιλαμβάνει ένα-δύο mini puzzles και μερικά αποδεικτικά στοιχεία προς εξέταση. Κάποια puzzles είναι ευχάριστα (αν και πανεύκολα) και η χρήση του Move σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας τα κάνει ακόμη καλύτερα. Άλλα, όμως, είναι ανιαρά και ανέμπνευστα. Τα διάφορα χαρτιά, συγγράμματα και φωτογραφίες που βρίσκουμε, προσθέτουν στο lore και την ιστορία του παιχνιδιού (τα οποία δεν μας απασχολούν πολύ). Δυστυχώς, η ανάγνωση δεν είναι καθόλου εύκολη καθώς πολλά κείμενα δείχνουν θολά. Αφού τελειώσουμε το κάθε κεφάλαιο, μπορούμε να το ξαναπαίξουμε για να βρούμε τα πάντα και να το ολοκληρώσουμε στο 100%. Έτσι, όμως, γίνεται εντελώς αντιληπτό το πόσο άδειο είναι το παιχνίδι και πόσο μικρή η διάρκειά του. Σε δεύτερο playthrough, όταν πλέον γνωρίζουμε πως να κινηθούμε, κάθε chapter μπορεί να τελειώσει σε λιγότερο από 10 λεπτά.

Το κομμάτι που περιμέναμε περισσότερο, ο εξορκισμός, μας απογοήτευσε. Δεν υπάρχει κίνδυνος και έτσι το παιχνίδι δεν είναι πολύ έντονο. Οι εξορκισμοί είναι πάρα πολύ απλοί και δεν λειτουργούν πάντα ομαλά. Πετύχαμε, για παράδειγμα, κάποια glitches που εξαφάνιζαν τον σταυρό από το χέρι μας. Η χρήση των “όπλων” μας, περιορίζεται σε πολύ απλές λειτουργίες, χωρίς κανένα ενδιαφέρον. Το The Exorcist: Legion VR μάς κάνει ξεκάθαρο ότι παίζουμε παιχνίδι, όμως αφαιρεί τα χαρακτηριστικά ενός παιχνιδιού, πάνω στα οποία θα έπρεπε να στηρίζεται.

Ο ήχος του παιχνιδιού είναι πετυχημένος και για την καλύτερη δυνατή εμπειρία, προτείνεται η χρήση ακουστικών. Οι ambient ήχοι, οι φωνές και λοιπές ηχητικές νότες που χτίζουν ατμόσφαιρα, είναι σωστά τοποθετημένα και δουλεμένα. Οι πιο σωστές δόσεις τρόμου που μας μεταδίδει ο τίτλος, προέρχονται από την εύστοχη χρήση του ήχου του.

Όσον αφορά το horror στοιχείο, το The Exorcist: Legion VR έχει τις στιγμές του. Περισσότερο στηρίζεται σε jump scares και χιλιοπαιγμένα κόλπα, παρά στην ατμόσφαιρά του. Κακώς, γιατί η ατμόσφαιρα είναι το δυνατό του στοιχείο και δεν την εκμεταλλεύεται όσο θα έπρεπε. Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετά σημεία στα οποία νιώσαμε ανησυχία και τρομάξαμε στιγμιαία. Όσο προχωράμε στο παιχνίδι, όμως, ο αντίκτυπος του τρομακτικού στοιχείου μειώνεται καθώς συνειδητοποιούμε πως δεν κινδυνεύουμε. Ο χειρισμός, βέβαια, επαναφέρει την αδρεναλίνη καθώς, όποτε πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, μπερδευόμαστε και πάνε όλα στραβά.

Το The Exorcist: Legion VR έχει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες αλλά τελικά μοιάζει πάρα πολύ με demo ενός παιχνιδιού που θα μπορούσε να μας τρομάξει. Οπτικοακουστικά έχει γίνει καλή δουλειά, αλλά δυστυχώς ο χειρισμός μπερδεύει αρκετά. Η έλλειψη mechanics είναι το κύριο σφάλμα του παιχνιδιού, όμως η σύντομη εμπειρία καταφέρνει να προσφέρει μερικές ανατριχιαστικές στιγμές και να μας κάνει να πεταχτούμε από την καρέκλα. Η επιβλητική του ατμόσφαιρα θα ικανοποιήσει τους fans του είδους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Exorcist: Legion VR

Συντάκτης
7 Ιουλίου 2018
Developer

Wolf & Wood Interactive

Publisher

Fun Train

Πλατφόρμες

PC / PlayStation VR

Tested on

PlayStation VR

Κυκλοφορία

19 Ιουνίου 2018 (PlayStation VR)
22 Νοεμβρίου 2017 (PC)

Είδος

Horror

PEGI

12

Θετικά

+ Πετυχημένη ατμόσφαιρα και ηχητική επένδυση
+ Λεπτομερής και καλοστημένη οπτική απεικόνιση
+ Καταφέρνει να μας τρομάξει

Αρνητικά

- Στηρίζεται πολύ σε jump scares και κλισέ
- Ο χειρισμός μπερδεύει
- Υπερβολικά σύντομη διάρκεια
- Έλλειψη mechanics

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
10
Συνοψίζοντας

Το The Exorcist: Legion VR έχει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες αλλά τελικά μοιάζει πάρα πολύ με demo ενός παιχνιδιού που θα μπορούσε να μας τρομάξει. Οπτικοακουστικά έχει γίνει καλή δουλειά, αλλά δυστυχώς ο χειρισμός μπερδεύει αρκετά. Η έλλειψη mechanics είναι το κύριο σφάλμα του παιχνιδιού, όμως η σύντομη εμπειρία καταφέρνει να προσφέρει μερικές ανατριχιαστικές στιγμές και να μας κάνει να πεταχτούμε από την καρέκλα. Η επιβλητική του ατμόσφαιρα θα ικανοποιήσει τους fans του είδους.

6.0
Βαθμός
10
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1