The Inpatient

by Παναγιώτης Τριάντης on 23 Ιανουαρίου 2018

H Supermassive Games έκανε το πρώτο της βήμα προς τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας με το Until Dawn: Rush of Blood. Το συγκεκριμένο arcade shooter αποτέλεσε spin-off της σειράς και απέδειξε πως η εταιρεία μπορεί να τα καταφέρει και σε αυτόν τον τομέα παρουσιάζοντάς μας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Το στούντιο επιστρέφει με έναν ακόμη τίτλο για το PlayStation VR που σκοπεύει να κάνει τη βιβλιοθήκη του VR headset ακόμη πιο πλούσια. Ο λόγος για το The Inpatient, το οποίο τοποθετείται 60 χρόνια πριν τα γεγονότα του Until Dawn. Μπορεί στον τίτλο να μην αναφέρεται, όμως αποτελεί prequel του γνωστού παιχνιδιού και μάλιστα έχει σκοπό να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνη την εποχή.

Πριν ξεκινήσει η ιστορία, καλούμαστε να επιλέξουμε το φύλο και το χρώμα της επιδερμίδας του χαρακτήρα μας. Αφού γίνουν αυτά, ξυπνάμε σε ένα ιατρείο όπου μας ζητούν να θυμηθούμε πράγματα. Ύστερα από ορισμένα flashbacks και κάποιες συζητήσεις καταλαβαίνουμε πως έχουμε αμνησία και στην πραγματικότητα έχουμε υποβληθεί σε κάποιου είδους πειράματα. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς το κελί μας όπου και θα μείνουμε για ορισμένες μέρες. Κάποια στιγμή κάτι συμβαίνει εντός του Blackwood Sanatorium με τον συναγερμό να ηχεί παντού. Σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε τι έγινε και να αποδράσουμε.

Το The Inpatient αποτελεί ένα ψυχολογικό horror παιχνίδι και όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός ασθενή στο Blackwood Sanatorium. Όπως και στα περισσότερα παιχνίδια του είδους, έχουμε κάποιες βασικές δυνατότητες που μας επιτρέπουν ίσα ίσα να κινηθούμε και να αλληλεπιδράσουμε με κάποια αντικείμενα. Συγκεκριμένα, ως προς την κίνηση του χαρακτήρα μπορούμε απλά να κινηθούμε μπροστά και πίσω, με τη δυνατότητα να στρίβουμε συγκεκριμένες μοίρες με τον δεξί αναλογικό μοχλό. Αυτό μπορεί να τεθεί και σε ελεύθερη στροφή, αλλά δεν το προτιμήσαμε για λόγους ναυτίας. Το περπάτημα ήταν αρκετά αργό κάτι που πιστεύουμε πως επίσης έγινε για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ναυτία ή αίσθηση δυσφορίας όσο παίζουμε, όμως αρκετές φορές νιώσαμε πως πηγαίνουμε υπερβολικά αργά. Μαζί με τις στροφούλες που φέρναμε για να αλλάξουμε κατεύθυνση, δεν ήταν λίγες οι φορές που ενοχληθήκαμε με τον χειρισμό.

Πέρα από την κίνησή μας στον χώρο, μπορούμε να πιάσουμε συγκεκριμένα αντικείμενα και να τα εξετάσουμε γυρίζοντας το χειριστήριο σαν να το κρατάμε, κάτι που θα μας οδηγήσει σε flashbacks, που ονομάζονται memories και αποτελούν ένα είδος collectible για το παιχνίδι. Τα αντικείμενα αυτά είναι πολύ περιορισμένα, με το μόνο που δεν αφορά τις αναμνήσεις να είναι τα πόμολα των πορτών που συναντήσαμε. Θα θέλαμε να μην είναι τόσο προφανή τα αντικείμενα με τα οποία μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μιας και φωτίζονται, ή τουλάχιστον να είναι περισσότερα αυτά που δεν είναι απαραίτητα μέρος μιας ανάμνησης. Πέρα από αυτά, οι κινήσεις του χαρακτήρα περιορίζονται στο περπάτημα κάνοντας το gameplay αρκετά απλό, αλλά αρκετό για παιχνίδι του είδους του και την εμπειρία που μας έχει ετοιμάσει η Supermassive Games.

Εκτός από την κίνηση στον χώρο και την αλληλεπίδραση με διάφορα αντικείμενα, ήρθαμε πολλές φορές απέναντι σε άλλους χαρακτήρες με τους οποίους χρειάστηκε να συνομιλήσουμε. Κάπου εδώ μπαίνει το “butterfly effect”, ένα σύστημα που συναντήσαμε αρχικά στο Until Dawn. Μέσα από αυτό, οι απαντήσεις που δίνουμε σε κάποιες από τις ερωτήσεις έχουν διάφορες επιπτώσεις και μπορούν να αλλάξουν την πορεία της ιστορίας. Οι ερωτήσεις αυτές είναι λίγες σε σχέση με τις συνολικές του παιχνιδιού και δεν περιμέναμε να έχουν αντίκτυπο στην ιστορία. Μας δίνονται δύο δυνατές απαντήσεις και μπορούμε να τις απαντήσουμε είτε κουνώντας το κεφάλι μας στην απάντηση που θέλουμε να δώσουμε και πατώντας το Χ, είτε λέγοντας τα λόγια της φράσης αυτής μέσω των φωνητικών εντολών που υπάρχουν στο παιχνίδι. Ομολογουμένως, ο συγκεκριμένος τρόπος απάντησης είναι αρκετά ακριβής χωρίς καν να προσπαθήσουμε να πετύχουμε κάποια “προφορά”.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι η ατμόσφαιρά του. Ολόκληρο το εσωτερικό του κτηρίου μάς μεταφέρει σε μία άλλη εποχή, οι χαρακτήρες μάς αντιμετωπίζουν ως τρελό, ενώ ταυτόχρονα κρύβουν πολλά πράγματα. Η θέση στην οποία βρίσκεται ο πρωταγωνιστής με την αμνησία και το γεγονός ότι δεν ξέρουμε καν ποιοι είμαστε και ποιος ο ρόλος μας σε όλη αυτή την ιστορία, όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν αλλά και οι εφιάλτες που “ζούμε” σε συνδυασμό με τα flashbacks, μάς αγχώνουν και μας γεμίζουν με ερωτηματικά. Συνδυάστε όλα αυτά με το γεγονός πως μιλάμε για έναν VR τίτλο, φοράμε headset που απομονώνει όλους εξωτερικούς ήχους και απαντάμε με τις φωνητικές εντολές και καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για μια μοναδική εμπειρία που μας έκανε να νιώσουμε μέρος του παιχνιδιού και να τρομάξουμε πολλές φορές και περισσότερο από πολλά άλλα “τρομακτικά” παιχνίδια. Δυστυχώς, αυτή η εξαιρετική εμπειρία δεν διαρκεί πολύ με το τέλος να φτάνει σε περίπου 3 ώρες, ενώ ο μόνος λόγος για να παίξει κανείς ξανά είναι για να δει τις επιπτώσεις των απαντήσεων που δεν δόθηκαν στο πρώτο playthrough ή να βρει αναμνήσεις που δεν έτυχε να βρει.

Στον τεχνικό του τομέα, το The Inpatient φαίνεται να είναι καλο-δουλεμένο. Τα γραφικά του είναι εξαιρετικά, είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε πλήρη στροφή του VR και να συνεχίσουμε να βλέπουμε χωρίς διακοπές ή να βγαίνουμε εκτός ορίων, κάτι που έχουμε δει σε άλλους τίτλους και δεν μας άρεσε καθόλου. Δεν υπάρχει ίχνος από framedrops και ο τρόπος με τον οποίο είναι σχεδιασμένο το παιχνίδι δεν υπάρχει περίπτωση να σας ζαλίσει, εκτός αν έχετε το rotate του χαρακτήρα στην επιλογή του free rotation και αρχίσετε να φέρνετε σβούρες χωρίς λόγο.

Το The Inpatient είναι ένα από τα καλά παιχνίδια για το PlayStation VR που θα σας αιχμαλωτίσει με την ατμόσφαιρα του, ειδικότερα αν αξιοποιηθούν οι φωνητικές εντολές. Δυστυχώς, για το κόστος του είναι υπερβολικά μικρό με ελάχιστο replayability, ενώ υπάρχουν μικρο-προβλήματα με την κίνηση το χαρακτήρα. Από την άλλη, ο τρόπος με τον οποίο έχει “χτιστεί” το παιχνίδι βοηθά στην άνετη εμπειρία χωρίς καμία δυσφορία λόγω VR. Τέλος, το γεγονός πως περιλαμβάνει το butterfly effect και είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Until Dawn το κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον, ενώ και το αποτέλεσμα μάς κάνει να θέλουμε να δούμε ακόμα περισσότερες ιστορίες στο συγκεκριμένο σύμπαν.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Inpatient

Συντάκτης
23 Ιανουαρίου 2018
Developer

Supermassive Games

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation VR

Tested on

PlayStation VR

Κυκλοφορία

24 Ιανουαρίου 2018

Είδος

Psychological Horror

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετική ατμόσφαιρα
+ Το Butterfly Effect, όπου οι απαντήσεις μας επηρεάζουν τη ροή της ιστορίας
+ Φωνητικές εντολές που μπορούν να σε κάνουν πραγματικά μέρος του παιχνιδιού
+ Σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ζαλίζεται ο παίκτης

Αρνητικά

- Υπερβολικά μικρό σε διάρκεια για το κόστος του
- Ελάχιστο replayability
- Περίεργη κίνηση του χαρακτήρα που μπορεί να γίνει ελαφρώς ενοχλητική
- Ελάχιστη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
8.0
Συνοψίζοντας

Το The Inpatient είναι ένας psychological horror τίτλος για το PlayStation VR που αξίζει να βιώσει κάποιος. Η ατμόσφαιρα του είναι απίστευτη με τις φωνητικές εντολές να σε αιχμαλωτίζουν. Επιπλέον, ο τίτλος είναι σχεδόν απαραίτητος για τους φίλους του Until Dawn μιας και αποτελεί άμεσο prequel με μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία που καταλήγει στα γεγονότα του αρχικού τίτλου.

Το butterfly effect δίνει και εδώ το "παρών" προτρέποντας τους παίκτες να παίξουν ξανά την ιστορία και να δουν πως εκτυλίσσεται με τις εναλλακτικές απαντήσεις. Δυστυχώς, ακόμα και με αυτό το χαρακτηριστικό, η διάρκεια του τίτλου παραμένει μικρή, ενώ ο χειρισμός του χαρακτήρα μπορεί φανεί σε κάποιους ενοχλητικός.

Ως prequel του Until Dawn αξίζει να το δουν οι fans της σειράς, ίσως όμως σε κάποια προσφορά. Μακάρι να δούμε περισσότερα παιχνίδια VR να χρησιμοποιούν τις φωνητικές εντολές.

7.0
Βαθμός
8.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
40%
Τιιιιι ;
20%
Μπαααα
0%
Sad
20%
Rage
20%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1