The Outer Worlds

Ένα τρελό ταξίδι στο διάστημα...
by Λεωνίδας Πάτρας on 11 Νοεμβρίου 2019

Δεν είναι λίγοι οι gamers που επιθυμούσαν μια κυκλοφορία τύπου Fallout στο διάστημα, μια φαντασίωση που γίνεται πραγματικότητα με τον νέο τίτλο της Obsidian που ακούει στο όνομα The Outer Worlds. Από τους developers του Fallout New Vegas έχουμε στα χέρια μας ένα παιχνίδι που, αν και κυκλοφορεί με σχετική διακριτικότητα, τραβάει τα βλέμματα των φίλων του είδους των RPGs και ιδιαίτερα όσων έχουν ένα “ιστορικό” με τη σειρά Fallout. Ερχόμενο σε μια “στριμωγμένη” περίοδο από πλευράς κυκλοφοριών, το The Outer Worlds θέλει να καταφέρει να ξεχωρίσει και να μπει στην συλλογή μας ως ένα αξιόλογο παιχνίδι που πρέπει οι fans να αποκτήσουν.

Η πραγματικότητα είναι πως το The Outer Worlds αποτελεί έναν τίτλο βασισμένο κατά μεγάλο ποσοστό σε μηχανισμούς των τελευταίων παιχνιδιών της σειράς Fallout και συγκεκριμένα από το Fallout 3 και μετά. Είναι μια επιτυχημένη συνταγή, στην οποία βασίστηκαν οι developers ώστε να δημιουργήσουν ένα πρώτου προσώπου action RPG που κρατά μια ισορροπία μεταξύ κωμωδίας και δράματος στην όλη αισθητική του. Πλέον όμως, το παιχνίδι ξεφεύγει από το κλασικό open world των αντίστοιχων τίτλων θέλοντας να προσφέρει μια πιο “συμπιεσμένη” και πιο focused εμπειρία. Αυτό δεν σημαίνει ότι μιλάμε για ένα μικρής διάρκειας παιχνίδι, μιας και το The Outer Worlds μας απασχόλησε για 40 περίπου ώρες ολοκληρώνοντας αρκετά από τα διαθέσιμα side quests. Η διάρκεια μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί αναλόγως με το πόσο θέλετε να ασχοληθείτε με αυτό το παράπλευρο περιεχόμενο.

Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται σε ένα εναλλακτικό μέλλον όπου ο άνθρωπος έχει αρχίσει και κατοικεί σε ξένους πλανήτες δημιουργώντας πόλεις και κοινωνίες με όλες τις “δυσκολίες” που μπορεί να επιφέρουν αυτού του είδους οι καταστάσεις. Ένα χαμένο διαστημόπλοιο, το Hope με χιλιάδες αποίκους που βρίσκονται σε κατάσταση stasis ανακαλύπτεται μετά από 70 χρόνια με τον χαρακτήρα μας να είναι ένας από αυτούς. Εμείς, λοιπόν σε συνεργασία με τον τρελό επιστήμονα που μας σήκωσε από τον συγκεκριμένο “λήθαργο” πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να ξυπνήσουμε και τους υπόλοιπους του πληρώματος, μιας και είναι η μόνη ελπίδα για την επιβίωση της ανθρωπότητας σε έναν γαλαξία που βασιλεύει η διαπλοκή, οι αρρώστιες, η φτώχεια και το έγκλημα.

Το μελοδραματικό αλλά σε σημεία και κωμικό ύφος που παρουσιάζονται αυτές οι καταστάσεις κρατούν την ατμόσφαιρα πιο ανάλαφρη, ενώ στον δρόμο μας θα συναντήσουμε διάφορους χαρακτήρες και πολλά διαφορετικά factions. Οι πράξεις και οι επιλογές μας έχουν αντίκτυπο στη σχέση μας με αυτές τις κοινωνικές ομάδες και συνήθως το παιχνίδι μας βάζει σε διλήμματα του να επιλέξουμε μεταξύ δύο διαφορετικών “μονοπατιών”. Το σύντομο για το είδος main quest line εμπλουτίζεται από πολλά side quests που πολλές φορές είναι κρυμμένα πίσω από κάποιον δυσεύρετο NPC ή μέσω συγκεκριμένων διαλόγων. Αυτό το γεγονός ενθαρρύνει την εξερεύνηση, ιδιαίτερα για τους πιο “τελειομανείς” gamers και τους completionists.

Στους χαρακτήρες και στις αποστολές όμως εμφανίζονται και τα κύρια αρνητικά σημεία του παιχνιδιού. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί και διάφοροι χαρακτήρες για να αλληλεπιδράσουμε, ελάχιστες είναι οι φορές που αυτοί μας έλκουν σαν προσωπικότητες ώστε να τους βοηθήσουμε και ποτέ σχεδόν δεν φτάσαμε στο σημείο να νοιαζόμαστε γι' αυτούς. Οι NPCs γενικά είναι αδιάφοροι στα όρια του generic, ενώ πολλές φορές εξαιτίας των πολλών νέων πληροφοριών που εμφανίζονται διαρκώς, τα quests γίνονται εξίσου αδιάφορα και δυσνόητα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι κρύβει μεγάλο lore αλλά “αναγκαστικά” το συμπιέζει για να προσφέρει αυτή την πιο επικεντρωμένη εμπειρία που αναφέραμε παραπάνω.

Το θετικό όμως είναι ότι ο τίτλος κρατά έναν πολύ ομαλό ρυθμό με ισορροπία μεταξύ μάχης, εξερεύνησης και διαλόγων. Πολλές από τις αποστολές μπορούν να ολοκληρωθούν με διαφορετική προσέγγιση ακόμη και με stealth λόγω της πολυπλοκότητας κάποιων επιπέδων. Το παιχνίδι πολλές φορές θυμίζει άλλους τίτλους, όπως το Deus Ex ή το Dishonored και παρόλο που τα stealth mechanics σίγουρα δεν είναι τόσο τελειοποιημένα όσο στα παραπάνω παιχνίδια, στο μεγαλύτερο μέρος τους κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Ένας νέος μηχανισμός που παρουσιάζει το The Outer Worlds είναι αυτός των μεταμφιέσεων. Για να εισέλθουμε σε ορισμένες περιοχές πρέπει να έχουμε την κατάλληλη ενδυμασία που γίνεται αυτόματα equipped εφόσον έχουμε το κατάλληλο ID.

Ο παίκτης περιηγείται από πλανήτη σε πλανήτη μέσω του πλοίου του, που έχει την χιουμοριστική ονομασία … “The Unreliable”. Το συγκεκριμένο διαστημόπλοιο λειτουργεί ως το κεντρικό hub του παιχνιδιού, αν και είναι πολύ περιορισμένα τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε σε αυτό πέρα από το να μιλάμε στους companions μας αλλά και να αναβαθμίζουμε τα όπλα μας. Στην ουσία όμως είναι το μέσο για να κάνουμε fast travel από περιοχή σε περιοχή. Οι διάφοροι πλανήτες έχουν συγκεκριμένες περιοχές για εξερεύνηση άλλες μεγαλύτερες και άλλες μικρότερες ενώ υπάρχουν και αρκετά settlements και πόλεις. Παρά την σχετική ποικιλία και την προσωπικότητα που έχει ο κάθε πλανήτης (εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από την πλούσια μεγαλούπολη Byzantium) φαίνεται ότι πολλά ίδια assets έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλά κτίρια και όχι μόνο. Υπήρξαν δηλαδή φορές που νομίζαμε ότι ξαναπεράσαμε από το ίδιο μέρος απλά γιατί έμοιαζε πάρα πολύ με άλλο αντίστοιχο άλλου πλανήτη. Πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να γίνει λίγο καλύτερη δουλειά σε αυτόν τον τομέα.

Μεγάλες βελτιώσεις υπάρχουν στο κομμάτι του shooting, αν το συγκρίνουμε με προηγούμενους τίτλους Fallout. Η στόχευση και η αίσθηση των όπλων είναι επιτέλους διασκεδαστική και η τεράστια ποικιλία τους βελτιώνει ακόμη περισσότερο αυτή την εμπειρία. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά melee weapons όπως σπαθιά, τσεκούρια, μαχαίρια και άλλα τόσα ranged weapons κάποια εξ αυτών με διαφορετικά elements (shock, burn, stun κτλ.) Από τα απλά shotguns και rifles, τα “βαριά” οπλοπολυβόλα και flamthrowers αλλά και ορισμένα Unique και Science weapons όπως ονομάζονται. Το VATS system των Fallout έχει αντικατασταθεί με το TTD (Tactical Time Dilation) το οποίο κάνει ένα slowdown στον χρόνο ώστε να σημαδεύετε σε συγκεκριμένα σημεία τους εχθρούς σε φάση slow motion. Υπάρχουν φυσικά και πολλά “χημικά” και φαγητά που βελτιώνουν προσωρινά αυτήν την ιδιότητα όπως και άλλα attributes του χαρακτήρα προσωρινά.

Η δεύτερη σημαντικότερη αδυναμία του τίτλου είναι η πολύ μικρή ποικιλία στους εχθρούς που περιορίζονται κυρίως σε ανθρώπινους εχθρούς και μόλις 3-4 είδη εξωγήινων τεράτων σε διαφορετικά μεγέθη. Το animation των εχθρών δείχνει ξεπερασμένοo και “ρομποτικό” σε σημεία ενώ η AI δεν είναι και η εξυπνότερη που έχουμε δει σε video game. Επίσης, στο The Outer Worlds δεν υπάρχουν εξωγήινοι NPCs για να αλληλεπιδράσουμε ή να συνομιλήσουμε όπως για παράδειγμα συμβαίνει στα Mass Effect.

Από την έναρξη του παιχνιδιού και την δημιουργία του χαρακτήρα μας (μέσω του απλού character creator) συναντούμε NPCs, κάποιοι εκ των οποίων θα γίνουν τελικά μέλη του πληρώματός μας. Μπορούμε να έχουμε έως δύο από αυτούς μαζί μας, ενώ κάθε ένας έχει την δική του super power. Τα όπλα, την πανοπλία και την γενικότερη συμπεριφορά τους (αμυντική, επιθετική) μπορούμε να ρυθμίσουμε εμείς μέσω του μενού. Οι συνολικά 6 companions μας μας βοηθούν τόσο σε καταστάσεις μάχης αλλά και σε διαλόγου με το να “boostάρουν” τα στατιστικά μας, ενώ ο καθένας τους έχει και ένα αντίστοιχο questline (δεν υπάρχουν romance επιλογές για τους πιο “ερωτιάρηδες”...)

Σαν ένα κλασικό RPG παιχνίδι το The Outer Worlds βασίζεται πολύ στο leveling system το οποίο είναι μια αντίστοιχη εκδοχή αυτού των Fallout. Σε κάθε level κερδίζουμε attribute points για να αναβαθμίσουμε τα στατιστικά του χαρακτήρα μας όπως το damage των όπλων, το hacking, το lockpicking αλλά και στατιστικά που αφορούν τους διαλόγους όπως το persuasion και το lie. Πέρα από τα attributes, κάθε δύο levels κερδίζουμε και ένα perk point που μπορούμε να επενδύσουμε στο perk tree του χαρακτήρα για ορισμένες μόνιμες αναβαθμίσεις όπως για παράδειγμα την αύξηση του συνολικού βάρους του εξοπλισμού που κουβαλάμε ή το critical damage πχ. των headshots. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι αρκετά απλό και ορισμένοι ίσως το βρουν και λίγο ξεπερασμένο, αλλά είναι πολύ ισορροπημένο και δεν απαιτεί αφοσίωση του παίκτη στα μενού με τις ώρες, βοηθώντας έτσι τον ρυθμό του gameplay.

Το The Outer Worlds στο Normal επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά εύκολο παιχνίδι ειδικά για τους μυημένους στο είδους και το Hard είναι η σωστότερη επιλογή για να δείτε σωστά όλους τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Τα consumables πλην των health packs είναι αμέτρητα στον αριθμό τους αλλά σχεδόν άχρηστα και θα σας χρησιμεύσουν μόνο στο Supernova επίπεδο δυσκολίας που προσθέτει και άλλες παραμέτρους όπως την πείνα, την δίψα αλλά και το μόνιμο θάνατο των συντρόφων σας.

Οπτικά, το The Outer Worlds είναι ένα παιχνίδι που σίγουρα δεν εντυπωσιάζει με τα γραφικά του, όμως η πολύχρωμη παλέτα χρωμάτων σε συνδυασμό με τα σχετικά καθαρά textures του το κάνουν αρκετά ελκυστικό. Οι πλανήτες με τις ιδιομορφίες τους θυμίζουν αντίστοιχους του παιχνιδιού No Man’s Sky. Θα μπορούσε όμως να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία χλωρίδας - πανίδας. Παρότι το παιχνίδι μοιάζει λίγο ξεπερασμένο σε τομείς όπως τα animations, οι σκιές και τα effects των εκρήξεων, η Unreal Engine κρατά στις κονσόλες ιδιαίτερα σταθερές επιδόσεις, στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο. Να τονίσουμε ότι το παιχνίδι παρά την μεγάλη ποικιλία των μηχανισμών του, δεν έχει bugs, κάτι πολύ θετικό αν αναλογιστούμε το παρελθόν των εταιριών σε προηγούμενα παιχνίδια.

Οπτικοακουστικά υπάρχει ένα σοβαρό θέμα στον ήχο, μιας και τα περισσότερα εφέ έχουν πολύ κακή ποιότητα, σαν να είναι υπερβολικά συμπιεσμένα αρχεία του παιχνιδιού. Ο γενικότερος τόνος της μουσικής είναι πανομοιότυπος με αυτόν του FO New Vegas με ιδιαίτερα σκοτεινά ambient κομμάτια, κατά την εξερεύνηση αλλά και πιο έντονες μουσικές νότες στη μάχη. Κορυφαίας ποιότητας και αρκετά ταιριαστό με τους χαρακτήρες είναι το voice acting των ηθοποιών, κάτι πολύ σημαντικό σε ένα παιχνίδι με τόσους χαρακτήρες και αρκετούς διαλόγους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Outer Worlds

Συντάκτης
11 Νοεμβρίου 2019
Developer

Obsidian Entertainment

Publisher

Private Division

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

25 Οκτωβρίου 2019

Είδος

Action RPG / First-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Πολλοί και απλοί μηχανισμοί στο gameplay που δουλεύουν αρμονικά μεταξύ τους
+ Επιλογές στην προσέγγιση των αποστολών και αποφάσεις με αντίκτυπο
+ Εξαιρετικό για το είδος shooting και τεράστια ποικιλία όπλων
+ Τίμιο από πλευράς διάρκειας και περιεχομένου

Αρνητικά

- Υστερεί στον τομέα της ιστορίας και των χαρακτήρων γενικότερα
- Μεγάλο θέμα με την ποιότητα του ήχου
- Δεν καινοτομεί, δεν ξεχωρίζει και μπορεί να φανεί ξεπερασμένο πλέον

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
6.2
Συνοψίζοντας

Το The Outer Worlds είναι ένα καλοφτιαγμένο RPG στα πρότυπα των μοντέρνων Fallout, με αρκετούς μηχανισμούς για τους πιο “σκεπτόμενους” gamers που ξέρει τι θέλει να προσφέρει στο κοινό και το πετυχαίνει. Παρότι δεν είναι ένα "τελείως" ανοιχτού κόσμου παιχνίδι, δίνει την ελευθερία στον παίκτη να κινηθεί όπως επιθυμεί ο ίδιος στις αποστολές και να πάρει διαφορετικές αποφάσεις. Η αλήθεια είναι ότι παρά το ιδιαίτερο διαστημικό του setting, δεν περιέχει καμία καινοτομία που δεν έχουμε δει σε αντίστοιχα παιχνίδια και βασικότερο ελάττωμά του είναι οι αδιάφοροι χαρακτήρες του και η πλοκή του. Σίγουρα πάντως είναι ένας προσεγμένος τίτλος, που λειτουργεί άψογα ως υποκατάστατο μέχρι το επόμενο μεγάλο Fallout.

8.0
Βαθμός
6.2
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1