The Surge 2

Bigger, better, deadlier, but still flawed
by Ελένη Δρίβα on 16 Οκτωβρίου 2019

Το The Surge κυκλοφόρησε το 2017. Ένας ακόμα “souls-like” τίτλος (όσο και αν μισούμε αυτή την έκφραση), που όμως προσπάθησε να ξεχωρίσει μέσω του sci-fi setting του. Αν και δεν προκάλεσε αίσθηση, όπως οι κολοσσιαίοι τίτλοι της FromSoftware, το εγχείρημα της Deck13 Interactive ήταν μια αξιοπρεπής προσπάθεια που όμοια της δεν υπήρχε (από άποψη setting).

Δυο χρόνια αργότερα, η γερμανική εταιρεία μας παρουσιάζει το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς. Το ότι ακόμα δεν υπάρχει κάποια παρόμοια απόπειρα είναι μεγάλο πλεονέκτημα, όμως η Deck13 δεν αρκείται σε αυτό. Το The Surge 2 είναι καλύτερο από το πρώτο παιχνίδι της σειράς από όλες τις απόψεις, είναι ένα τίμιο sequel που αποδεικνύει πως η ομάδα ανάπτυξης έλαβε υπόψη την κριτική που δέχθηκε και προσπάθησε πραγματικά να βελτιώσει το franchise. Παρ’ όλες τις βελτιώσεις όμως, το The Surge 2 απέχει πολύ από την καλύτερη του εκδοχή.

Η πλοκή είναι από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις του sequel και παράλληλα η μεγαλύτερη απογοήτευσή του. Ο χαρακτήρας μας ξυπνάει μέσα σε μια φυλακή, έχοντας χάσει τη μνήμη του. Το μόνο που θυμάται είναι πως το αεροπλάνο που επέβαινε συνετρίβη και πως στην ίδια πτήση βρισκόταν ένα κοριτσάκι. Ακολουθώντας μερικά οράματα (echoes) με το άγνωστο παιδί, ο ήρωας μας αρχίζει να περιπλανιέται στους δρόμους της Jericho City ώστε να επανακτήσει τη μνήμη του και να μάθει τι απέγινε το κορίτσι.

Αν και δεν είναι το πιο ευφάνταστο concept που μπορούσε να σκεφτεί κανείς, σίγουρα είχε τα φόντα να εξελιχθεί σε κάτι ενδιαφέρον, κάτι που μέσα στις περίπου 25 ώρες που διαρκεί το παιχνίδι δεν γίνεται ποτέ. Μάλιστα, το sequel σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα, μέσω ενός συμπαθητικού character creation και να επιλέξετε το backstory του, αλλά είναι μια επιλογή που δεν αξιοποιείται ποτέ μέσα στην ιστορία (πέρα από κάτι ανούσιους διαλόγους με NPCs).

Το σενάριο είναι η πιο αδιάφορη πτυχή του The Surge 2, όμως και πάλι θεωρείται μια ξεκάθαρη βελτίωση από αυτό του πρώτου παιχνιδιού. Η πλοκή είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα, οι διάλογοι και το voice acting είναι αισθητά βελτιωμένα και πάνω από όλα, υπάρχουν περισσότεροι NPCs που κάνουν τη Jericho City να φαίνεται πιο ζωντανή. Μια ξεκάθαρη βελτίωση λοιπόν, όμως δεν παύει να είναι ένα ανέμπνευστο σενάριο που θα ξεχάσετε πολύ γρήγορα.

Σε αυτό συμβάλλουν και τα quests, είτε πρόκειται για main, είτε για side, καθώς στην πλειοψηφία τους είναι αδιάφορα fetch quests που θα κάνετε επειδή πρέπει και επειδή προσφέρουν κάποιο επιπλέον loot. Ακόμα και οι δευτερεύουσες αποστολές, που μερικές φορές σας επιτρέπουν να επιλέξετε πώς θα προσεγγίσετε το objective ή πώς θα απαντήσετε στους NPCs, στην ουσία αλλάζουν ελάχιστα πράγματα.

Αν προσπεράσουμε το σενάριο και το πώς αυτό έχει αποδοθεί, τότε το The Surge 2 αρχίζει να αποκτάει ενδιαφέρον και να γίνεται διασκεδαστικό. Η βασική φιλοσοφία είναι ίδια με αυτή του πρώτου παιχνιδιού, που σημαίνει ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον ακρωτηριασμό των εχθρών. Αν θέλετε ένα όπλο ή ένα κομμάτι από armor, θα πρέπει να κόψετε το αντίστοιχο άκρο του αντιπάλου σας για να το αποκτήσετε ή να αποκτήσετε το σχετικό schematic.

Ο μηχανισμός του limb targeting επιστρέφει με εμφανείς βελτιώσεις, καθώς πλέον είναι πιο εύκολο να επιλέξετε τον στόχο σας, αλλά και να εναλλαχτείτε μεταξύ διαφορετικών εχθρών. Κάνοντας επαρκή ζημιά σε ένα συγκεκριμένο άκρο, μπορείτε έπειτα να το κόψετε με ένα θεαματικό finisher που αλλάζει ανάλογα με τον στόχο και το όπλο σας. Τα finishers παραμένουν απολαυστικά, με την ίδια επική αίσθηση και τη φαντασμαγορική αργή κίνηση που δημιουργεί ένα μακάβριο υπερθέαμα.

Γενικά, η Deck13 έχει κάνει μερικές μικρές, αλλά σημαντικές βελτιώσεις που κάνουν τη διαφορά. Πλέον το crafting γίνεται και αυτό στο medbay, το οποίο παραμένει το safe spot κάθε περιοχής, αλλά και το σημείο που κάνετε level up. Το crafting είναι πολύ πιο εύκολο και κατανοητό, με πιο εύχρηστα μενού, ενώ οι armors προσφέρουν πλέον και partial set bonuses, που σημαίνει ότι μπορείτε να συνδυάσετε διαφορετικό εξοπλισμό για δυο διαφορετικά perks. Παραμένοντας στο crafting, πλέον μπορείτε να “σπάσετε” τα πιο σπάνια materials σε περίπτωση που σας λείπουν κάποια χαμηλότερης ποιότητας, ώστε να αποφεύγετε τα πισωγυρίσματα για grind.

Αυτήν τη φορά, η Deck13 σας παροτρύνει να πειραματιστείτε γενικά λίγο παραπάνω, αφού υπάρχει μια μεγαλύτερη ποικιλία από όπλα, armors και implants. Το weapon proficiency, που σας αντάμειβε αν παίζατε συνέχεια με κάποιο όπλο, δεν υπάρχει πλέον, οπότε μπορείτε να δοκιμάσετε κάθε νέο τύπο όπλου που υπάρχει, χωρίς να ανησυχείτε πως βρίσκεστε σε μειονεκτική θέση.

Από την άλλη, τα implants, τα οποία είναι πολύ πιο χρήσιμα στο sequel, μπορείτε να τα αλλάξετε οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς να γυρίσετε πίσω στο medbay, για να προσαρμόσετε το built σας στην υπάρχουσα απειλή. Το drone επίσης επιστρέφει από το πρώτο παιχνίδι, μόνο που αυτή τη φορά δεν καταναλώνει την ενέργεια του χαρακτήρα σας, καθώς έχει το δικό του ammunition και πολλές διαφορετικές μορφές που είναι όντως χρήσιμες, εν αντιθέσει με αυτή του 2017.

Παράλληλα, το drone αποτελεί τον “μεσολαβητή” για τα online features του The Surge 2, αφού μια από τις μορφές του σας επιτρέπει να αφήνετε μηνύματα (graffiti) για τους άλλους παίκτες, χρησιμοποιώντας διάφορα σύμβολα. Όπως και στα Dark Souls, έτσι και εδώ μπορείτε να προειδοποιήσετε τους άλλους παίκτες για τυχούσες παγίδες ή κρυμμένα αντικείμενα. Έπειτα, μια δεύτερη μορφή του drone σας επιτρέπει να αφήνετε το banner σας σε οποιαδήποτε τοποθεσία επιθυμείτε. Κατά κάποιον τρόπο, φανταστείτε πως παίζετε ψηφιακά κρυφτό. Ο σκοπός είναι να κρύψετε το banner σας κάπου και όσοι λιγότεροι παίκτες το βρουν μέσα σε μια ώρα, τόσο καλύτερες είναι οι ανταμοιβές σας. Δυστυχώς, αυτά είναι τα μόνα multiplayer χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, οπότε αν περιμένετε πως θα έχετε την ευκαιρία να βοηθήσετε άλλους παίκτες με bosses, θα απογοητευτείτε.

Ομολογουμένως, αυτό που δεν απογοητεύει αυτή τη φορά είναι τα ίδια τα bosses. Το sequel περιέχει περισσότερα και πιο προσεγμένα boss fights και παρότι η πλοκή του δεν θα σας μείνει χαραγμένη στη μνήμη, κάποια bosses ίσως να σας μείνουν. Η πλειοψηφία τους έχει ιδιαίτερη εμφάνιση, μοναδικό μοτίβο επιθέσεων και μερικές φορές, πολλαπλά phases (ευτυχώς, κανένα δεν φτάνει σε δυσκολία τη Sister Friede, του Dark Souls 3). Η πλειοψηφία, επίσης, έχει και difficulty spikes, με τη δυσκολία να αυξάνεται απότομα και μόνο για τη συγκεκριμένη σύγκρουση.

Αυτό οφείλεται και στους απλούς εχθρούς, οι οποίο αν και παρουσιάζουν μεγάλη εμφανισιακή ποικιλία, στον πυρήνα τους είναι όλοι ίδιοι. Αναφερόμαστε στην AI και το μοτίβο των επιθέσεων, καθώς και τα δυο είναι υπερβολικά προβλέψιμα και μονότονα. Αν και είναι πιο ενδιαφέροντες εμφανισιακά λοιπόν, οι απλοί εχθροί δεν συγκρίνονται με τα boss fights, αφού είναι ξεκάθαρο ότι εκεί εστίασε η Deck13, με αποτέλεσμα οι μάχες να γίνονται απότομα πιο απαιτητικές μόλις περνάτε τις χαρακτηριστικές χρυσές πύλες.

Πέρα από τον ποικίλο εξοπλισμό, το The Surge 2 εισάγει στο franchise το directional parry, μια εξέλιξη του κλασικού, γνωστού parry. Στο δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, κάθε επίθεση έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, αν εσείς κατευθύνετε το parry σας στη σωστή μεριά, τη σωστή στιγμή, τότε μπορείτε να ακινητοποιήσετε (stagger) τους εχθρούς για λίγα δευτερόλεπτα και να κάνετε μια πιο δυνατή επίθεση.

Χάρις στο directional parry και όλα τα νέα όπλα, η μάχη ρέει πολύ πιο εύκολα και διασκεδαστικά, αφήνοντας μια αίσθηση ομαλότητας και συνέχειας, όπου τα βαριά και "άγαρμπα" animations δεν έχουν τον πρώτο λόγο. Παρ' όλα αυτά, σε ορισμένες μάχες, καμία από τις παραπάνω βελτιώσεις δεν έχει σημασία, όταν ο αιώνιος εχθρός όλων των Souls και Souls-like τίτλων “επιτίθεται” με μένος. Μιλάμε, φυσικά, για την κάμερα (…αυτή τη μάστιγα), η οποία κάθε φορά που θα έρθετε αντιμέτωποι με ογκώδεις εχθρούς θα πάψει να ανταποκρίνεται σωστά, “κολλώντας” στους τοίχους των μικρών δωματίων και στους ίδιους τους εχθρούς, οδηγώντας σας πιθανότατα στον θάνατο.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε, αυτό σημαίνει πως θα βρεθείτε και πάλι στο τελευταίο medbay που επισκεφθήκατε και το currency που χρησιμοποιείτε για level up και crafting, το tech scrap, θα έχει απομείνει στο μέρος όπου πεθάνατε. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σας προειδοποιήσουμε πως όχι μόνο πρέπει να φτάσετε στην ίδια τοποθεσία, χωρίς να πεθάνετε, για να πάρετε πίσω τα “λεφτά” σας, αλλά πρέπει να φτάσετε εκεί μέσα σε δυόμισι λεπτά αλλιώς εξαφανίζονται. Πριν αρχίσετε να καταριέστε κάθε Souls και Souls-like τίτλο για αυτόν τον μηχανισμό, που η Deck13 θέλησε να κάνει ακόμα χειρότερο, να διευκρινίσουμε πως αυξάνετε τον χρόνο σας κάθε φορά που σκοτώνετε έναν εχθρό. Αν ακόμα σας φαίνεται φρικτή η ιδέα, τότε θα συμφωνήσουμε μαζί σας.

Κάτι που μας εξέπληξε ευχάριστα ήταν η πόλη που εκτυλίσσεται η ιστορία. Αν έχετε παίξει το The Surge τότε σίγουρα θα θυμάστε τα βαρετά και πανομοιότυπα περιβάλλοντά του. Η Jericho City είναι ακριβώς το αντίθετο. Πρόκειται για μια μεγάλη πόλη, με φουτουριστική αισθητική που αντάλλαξε τη μονοτονία του πρώτου παιχνιδιού με έντονα χρώματα και δεκάδες διαφορετικές τοποθεσίες. Η αρχιτεκτονική της είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα, αλλά και χαοτική. Αμέτρητα shortcuts συνδέουν τα στενά της πόλης με τους υπονόμους και τις ταράτσες, δημιουργώντας έναν ποικιλόμορφο λαβύρινθο, με εντυπωσιακό level design και κρυμμένα collectibles (audiologs).

Για την ανάπτυξη του The Surge 2, η Deck13 χρησιμοποίησε τη δικιά της μηχανή, τη Fledge Engine. Σε γενικές γραμμές, οι βελτιώσεις από το πρώτο κεφάλαιο της σειράς είναι ξεκάθαρες. Μέσα σε λίγα λεπτά, ο πιο ζωηρός φωτισμός, τα έντονα χρώματα και τα βελτιωμένα textures γίνονται εύκολα αντιληπτά, όμως είναι δύσκολο να αγνοήσει κανείς τα frame drops που παρατηρούνται εν ώρα μάχης, ειδικά όταν μιλάμε για έναν fast-paced τίτλο, όπως το The Surge 2.

Πέρα από τα frame drops, το PlayStation 4, οπού πραγματοποιήθηκε το review, παρουσιάζει περιστασιακό texture pop-in και σχεδόν μόνιμο texture loading, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η αίσθηση ενός θολού περιβάλλοντος. Θα θέλαμε πάρα πολύ να σας διαβεβαιώσουμε πως αυτό δεν χαλάει τη συνολική εμπειρία, όμως μας είναι πολύ δύσκολο όταν κάθε φορά που πατούσαμε pause και resume τα textures γύρω μας φόρτωναν και πάλι από την αρχή.

Το The Surge 2 είναι ένα τίμιο sequel που αποδεικνύει πως η Deck13 Interactive πήρε στα σοβαρά την κριτική που δέχθηκε το 2017. Βελτιώνοντας σχεδόν κάθε πτυχή του franchise, το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς δεν έμεινε σε καμία περίπτωση στάσιμο, όμως θα μπορούσε να ήταν ακόμα καλύτερο. Η αδιάφορη πλοκή του και τα τεχνικά προβλήματα το εμποδίζουν από το να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα και να κερδίσει την προσοχή νέων παικτών. Παρ' όλα αυτά, όσοι απόλαυσαν το πρώτο παιχνίδι σίγουρα θα εκτιμήσουν όλες τις μικρές και μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Surge 2

Συντάκτης
16 Οκτωβρίου 2019
Developer

Deck13 Interactive

Publisher

Focus Home Interactive

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

24 Σεπτεμβρίου 2019

Είδος

Action role-playing

PEGI

18

Θετικά

+ Το Jericho City είναι μια ενδιαφέρουσα και ποικιλόμορφη περιοχή, με εντυπωσιακό level design
+ Ιδιαίτερα και μοναδικά boss fights
+ Ο ακρωτηριασμός των εχθρών παραμένει ένα μακάβριο υπερθέαμα
+ Μικρές αλλά σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι

Αρνητικά

- Αδιάφορη πλοκή που θα ξεχάσετε πολύ εύκολα
- Προβλήματα με την κάμερα που μπορούν να σας στοιχίσουν ένα καλό run
- Frame drops και texture loading που χαλάνε τη συνολική εμπειρία
- Απότομα difficulty spikes

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το The Surge 2 είναι ένα τίμιο sequel που αποδεικνύει πως η Deck13 Interactive πήρε στα σοβαρά την κριτική που δέχθηκε το 2017. Βελτιώνοντας σχεδόν κάθε πτυχή του franchise, το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς δεν έμεινε σε καμία περίπτωση στάσιμο, όμως θα μπορούσε να ήταν ακόμα καλύτερο. Η αδιάφορη πλοκή του και τα τεχνικά προβλήματα το εμποδίζουν από το να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα και να κερδίσει την προσοχή νέων παικτών. Παρ' όλα αυτά, όσοι απόλαυσαν το πρώτο παιχνίδι σίγουρα θα εκτιμήσουν όλες τις μικρές και μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1