The Walking Dead: The Final Season - Episode 1: Done Running

Still. Not. Bitten.
by Ελένη Δρίβα on 20 Αυγούστου 2018

Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Είτε πρόκειται για την πραγματική ζωή, είτε για οτιδήποτε άλλο, έχει αποδειχτεί πως, μερικές φορές, τα γεγονότα κάνουν κύκλο, καταλήγοντας εκεί που άρχισαν. Σε αυτήν τη φιλοσοφία στηρίζεται και η Telltale Games, παρουσιάζοντας την τελευταία σεζόν της πιο πετυχημένης σειράς παιχνιδιών της, The Walking Dead.

Όλα ξεκίνησαν το 2012, όταν γνωρίσαμε για πρώτη φορά τη Clementine, ένα φοβισμένο κορίτσι που βασιζόταν στον πρωταγωνιστή, τον Lee, για να επιβιώσει. Έξι χρόνια αργότερα, η ιστορία θα ολοκληρώσει τον κύκλο της, με τη Clementine να βρίσκεται ξανά στον πρωταγωνιστικό ρόλο και, λίγο-πολύ, στη θέση που βρισκόταν ο Lee στην πρώτη σεζόν. Το πρώτο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν, με τίτλο Done Running, επιτέλους έφτασε και αποτελεί τον πρόλογο σε μια πολλά υποσχόμενη περιπέτεια. Ο δρόμος προβλέπεται δύσκολος, αλλά και αξιομνημόνευτος.

Το σημαντικότερο που έχουμε να πούμε, πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για την πλοκή της νέας σεζόν, είναι πως δεν είναι απαραίτητο να έχετε παίξει τα προηγούμενα κεφάλαια για να καταλάβετε τι γίνεται, αν και όλα όσα λαμβάνουν χώρα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο για κάποιον που ξέρει και έχει βιώσει τα προηγούμενα γεγονότα, των προηγούμενων σεζόν. Αν δεν έχετε ασχοληθεί ξανά με τη σειρά, ή αν δεν έχετε κρατήσει τα save files σας, τότε πριν ξεκινήσετε, η Telltale σας ζητάει να ορίσετε τις σημαντικότερες επιλογές των προηγούμενων σεζόν. Αν πάλι έχετε ακόμα τα παλιά save files σας, τότε μπορείτε απλά να τα εισάγετε και να αρχίσετε να παίζετε. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, ας δούμε τι μας επιφυλάσσει η τελευταία περιπέτεια της Clementine.

Η τέταρτη σεζόν ξεκινάει μερικά χρόνια μετά από τα γεγονότα του The Walking Dead: A New Frontier, όταν η Clementine, μεγαλύτερη πλέον, έχει βρει τον μικρό AJ (Alvin Junior), ο οποίος βρίσκεται υπό την προστασία της. Οι δυο τους ταξιδεύουν σε έναν κόσμο γεμάτο zombies, ελπίζοντας κάποια στιγμή να βρουν ένα ασφαλές μέρος για να μείνουν.

Στην εισαγωγή του Done Running, η Clementine και ο AJ σταματούν σε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό τρένων, ψάχνοντας για προμήθειες. Αναμενόμενα, τα πράγματα δεν πάνε όπως θα ήθελαν και το δίδυμο σώζεται την τελευταία στιγμή από μια ομάδα έφηβων, που έχει δημιουργήσει τον δικό της καταυλισμό σε ένα παλιό σχολείο και τους προσφέρει καταφύγιο…

Το πρώτο επεισόδιο διαρκεί λίγο παραπάνω από αυτό που μας έχει συνηθίσει η Telltale Games, φτάνοντας τις 3 ώρες, οι οποίες, ομολογουμένως, είναι υπεραρκετές για να δούμε έναν ολοκληρωμένο πρόλογο, να γνωρίσουμε ενδιαφέροντες νέους χαρακτήρες και να εντοπίσουμε μερικές θετικές αλλαγές στη γνωστή φόρμουλα της εταιρείας.

Αναπάντεχα, καθ' όλη τη διάρκεια του Done Running, όσοι έχετε παίξει τις προηγούμενες σεζόν θα έχετε μια αίσθηση déjà vu, αφού η δυναμική της Clementine με τον AJ θα σας θυμίζει πολύ έντονα αυτή της Clementine με τον Lee, κάτι που η Telltale κάνει εσκεμμένα, καθώς, όπως προαναφέραμε, τα γεγονότα κάνουν κύκλο, αλλά με έναν πολύ έξυπνο (και συναισθηματικό) τρόπο.

Η Clementine έχει εξελιχθεί σε μια σκληροτράχηλη νεαρή κοπέλα, που προσπαθεί να μάθει στον μικρό AJ να επιβιώνει, χωρίς όμως να χάσουν την ανθρωπιά τους. Η σχέση μεταξύ τους είναι πολύ ενδιαφέρουσα, κυρίως γιατί, κατά κάποιο τρόπο, βλέπουμε ότι τα πράγματα έχουν διαφορετικό αντίκτυπο στον καθένα. Η Clem, ανάλογα με τις επιλογές σας, μπορεί να κάνει τα πάντα για να επιβιώσει και ο AJ, μαθαίνοντας ουσιαστικά από εσάς, συμπεριφέρεται ανάλογα, ή μήπως όχι;

Ο μικρός AJ είναι απρόβλεπτος. Μερικές φορές θα ελαφρύνει το κλίμα και άλλες θα σας κάνει να σκεφτείτε προσεκτικά τις επιλογές σας, οι οποίες διαμορφώνουν (φυσικά) την εξέλιξη της ιστορίας και του ίδιου του AJ. Ορισμένες επιλογές θα έχουν απροσδόκητα αποτελέσματα, γεγονός που κολακεύει την Telltale, αφού μετά από τόσα παιχνίδια της, καταφέρνει ακόμα να μας εκπλήξει.

Έχοντας λοιπόν δυο ενδιαφέροντες χαρακτήρες στο επίκεντρο, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό όταν και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες είναι αρκετά ενδιαφέροντες. Το βασικό cast αποτελείται αποκλειστικά από έφηβους και νεότερους χαρακτήρες, που παράλληλα με το setting του σχολειού, καταφέρνουν να σπάσουν το παλιό μοτίβο της σειράς The Walking Dead. Κάποιοι από τους χαρακτήρες μπορεί να είναι προβλέψιμοι, αλλά στο σύνολο είναι μια έξυπνα διαμορφωμένη ομάδα.

Από θέμα σεναρίου, βλέπουμε την Telltale Games στο πιο ώριμο συγγραφικό επίπεδό της, εναλλάσσοντας με ευκολία το ευχάριστο κλίμα με πιο σκοτεινές πινελιές και κλείνοντας το επεισόδιο ιδανικά και με κρότο, θυμίζοντάς μας γιατί τα παιχνίδια της συνεχίζουν να μας έλκουν. Αν νομίζετε πως δεν θα εκπλαγείτε, ξανασκεφτείτε το.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Telltale όμως ήταν ανέκαθεν η στασιμότητα στο gameplay και στον τεχνικό τομέα. Πράγματα που δεν δούλευαν παρέμεναν και στα επόμενα παιχνίδια, διάφορα προβληματικά χαρακτηριστικά δεν βελτιώνονταν ποτέ, κάτι που, ευτυχώς, η εταιρεία φαίνεται πως σκοπεύει να αλλάξει, κάνοντας την αρχή με το The Walking Dead: The Final Season.

Ξεκινώντας από το gameplay, βλέπουμε τις προσπάθειες της εταιρείας να δώσει ζωή στην ξεπερασμένη φόρμουλα της, οι οποίες έχουν αποτέλεσμα. Δυστυχώς, οι σκηνές δράσης μένουν, κατά κύριο λόγο, ίδιες. Τα QTE (Quick Time Events) είναι ο πιο βασικός μηχανισμός σε αυτές τις περιπτώσεις και αναπάντεχα δείχνει τα χρόνια του. Ακόμα και έτσι, όλοι οι χειρισμοί παρουσιάζουν μεγαλύτερη αποκρισιμότητα, εξαλείφοντας (σχεδόν) τον εκνευρισμό που δημιουργούσαν τα παλιότερα παιχνίδια της Telltale.

Στις συζητήσεις οι μηχανισμοί παραμένουν ίδιοι, που σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε τα αντίστοιχα πλήκτρα σε κάθε πλατφόρμα ώστε να επιλέξετε την απάντηση σας ή την επομένη κίνηση σας και το παιχνίδι σας προειδοποιεί, στο πάνω αριστερά μέρος της οθόνης, όταν κάποια από αυτές αναμένεται να επηρεάσει δραστικά την πορεία της ιστορίας.

Παρόλα αυτά, όταν ο έλεγχος της Clementine περνάει στα χέρια σας, η κάμερα προσαρμόζεται σε over-the-shoulder, μια αλλαγή που είναι καλοδεχούμενη και βοηθάει στο να "βυθιστείτε" στο παιχνίδι. Η νέα κάμερα παραμένει και στις “ελεύθερες” μάχες με τα zombie, όπου συναντάμε και το καινούργιο σύστημα μάχης.

Για να είμαστε ακριβείς, από το σύστημα μάχης έχουμε δει μικρά δείγματα και στις παλιότερες σεζόν, όμως τώρα επιστρέφει εξελιγμένο. Όταν λοιπόν έχετε τον έλεγχο του χαρακτήρα, έχετε την επιλογή να χρησιμοποιήσετε αιχμηρά αντικείμενα ώστε, είτε να ακινητοποιήσετε τους εχθρούς σας, χωρίζοντας τους από μεγάλες ομάδες, είτε να τους σκοτώσετε απευθείας, κάτι που σας παίρνει περισσότερη ώρα, αφήνοντάς σας ανοιχτούς σε άλλες επιθέσεις. Αν και το περιορισμένο σύστημα μάχης δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ψευδαίσθηση, σίγουρα δίνει στο παιχνίδι λίγο παραπάνω βάθος.

Η εξερεύνηση και οι γρίφοι, αντίθετα, έχουν μείνει στάσιμοι. Τίποτα απαιτητικό, απλά κινείστε σε έναν περιορισμένο χώρο, ψάχνοντας για κάτι, που δεν θα δυσκολευτείτε πολύ για να βρείτε, όμως σε συνδυασμό με τα collectibles προσφέρουν λίγη παραπάνω διάρκεια στο επεισόδιο και ίσως και replayability, αν δεν καταφέρατε να βρείτε όλα τα αντικείμενα την πρώτη φορά και σας ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.

Η μεγαλύτερη βελτίωση παρατηρείται στον τεχνικό τομέα. Αν και το The Walking Dead: The Final Season θα είναι το τελευταίο παιχνίδι της εταιρείας με τη μηχανή γραφικών Telltale Tool, το πρώτο επεισόδιο της σεζόν είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει οπτικά από την Telltale, μέχρι τώρα. Συγκεκριμένα, τα animations των χαρακτήρων είναι πιο ρεαλιστικά, το ίδιο και οι εκφράσεις τους, οδηγώντας σε πιο πειστικές ερμηνείες, παρά τα μικρά glitches που παρατηρήθηκαν σε ελάχιστες σκηνές, όπως η άκρη του πιρουνιού που περνούσε μέσα από το χέρι του AJ.

Έπειτα, έχουμε το βελτιωμένο depth of field, που συμβάλει στην αίσθηση της κινηματογραφικότητας. Η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιείται είναι πιο ζωηρή, με πιο “ζωντανά” χρώματα και γενικά, τα περιβάλλοντα και οι χαρακτήρες έχουν αποδοθεί με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, που κολακεύει το αρχικό υλικό των κόμικ.

Από την πρώτη σεζόν του The Walking Dead, το 2012, η Telltale έχει πειραματιστεί αρκετά, κάποιες φορές επιτυχημένα, κάποιες άλλες όχι και τόσο. Παρόλα αυτά, όλος αυτός ο πειραματισμός ίσως να οδήγησε σε κάτι καλό, αφού το πρώτο επεισόδιο της νέας σεζόν ήταν ένας πολύ καλός πρόλογος από όλες τις απόψεις. Το τελευταίο ταξίδι της Clementine ξεκινάει και ανυπομονούμε για τη συνέχεια…

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Walking Dead: The Final Season - Episode 1: Done Running

Συντάκτης
20 Αυγούστου 2018
Developer

Telltale Games

Publisher

Telltale Games

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

14 Αυγούστου 2018

Είδος

Graphic adventure, Point and Click

PEGI

18

Θετικά

+ Πολύ καλός πρόλογος για τη σεζόν
+ Η Clementine παραμένει εξαιρετικός χαρακτήρας
+ Ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες στο roster
+ Βελτιωμένος τεχνικός τομέας
+ Ανανεωμένο gameplay

Αρνητικά

- Κάποιοι μηχανισμοί προδίδουν την ηλικία τους
- Μικρά glitches

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Το The Walking Dead: The Final Season - Episode 1: Done Running είναι ένας πολύ καλός πρόλογος για την τελευταία περιπέτεια της Clementine. Κάποιοι μηχανισμοί πλέον προδίδουν την ηλικία τους, αν και υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις, τόσο από θέμα gameplay, όσο και από θέμα τεχνικού τομέα και είναι όλες καλοδεχούμενες.

Σεναριακά, το πρώτο επεισόδιο μας συστήνει σε ενδιαφέροντες χαρακτήρες, φέρνει ξανά την Clementine στο επίκεντρο και κλείνει ιδανικά, κάνοντάς μας να ανυπομονούμε για τη συνέχεια, η οποία αναμένεται απρόβλεπτη και σκοτεινή.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1