The Walking Dead: Saints & Sinners

Το πιο τρομακτικό The Walking Dead εκεί έξω
by Άρης Φουρναράκης on 5 Ιουνίου 2020

Ακόμα ένα Walking Dead παιχνίδι. Αυτό τριγυρνούσε στο μυαλό μας καθώς εγκαταστούσαμε το The Walking Dead: Saints & Sinners στο PS4. Μετά το φιάσκο της Overkill με το OVERKILL’S The Walking Dead, του οποίου οι κάκιστες κριτικές έφεραν την ακύρωση του παιχνιδιού για τις κονσόλες και του συμβολαίου της Starbreeze με τη Skybound Entertainment, δεν περιμέναμε ότι θα βλέπαμε τόσο σύντομα έναν ακόμα τίτλο βασισμένο στο πασίγνωστο franchise.

Ευτυχώς, από το tutorial ακόμα, το Saints & Sinners φρόντισε όχι μόνο να διώξει όποιες αρνητικές σκέψεις είχαμε σχετικά με το παιχνίδι, αλλά φρόντισε και να τονίσει από νωρίς ότι ο τίτλος της Skydance Interactive είναι ο The Walking Dead τίτλος που χρειαζόμασταν και δεν το ξέραμε.

Αρχικά, το The Walking Dead: Saints & Sinners κυκλοφόρησε για PC και Oculus χωρίς καμία ένδειξη του πότε και αν θα το δούμε στο PS VR. Ευτυχώς, μερικούς μήνες αργότερα, η Skydance έδωσε στη δημοσιότητα ένα trailer με το οποίο ανακοίνωνε την κυκλοφορία του τίτλου της και στο PS4. Πλέον έχουμε τη δυνατότητα και εμείς να ζήσουμε αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία.

Ξεκινώντας πρέπει να τονίσουμε ότι το The Walking Dead: Saints & Sinners είναι αποκλειστικά VR τίτλος και απαιτεί την ύπαρξη των PS Moves για να παίξετε. Αν δεν διαθέτετε κάτι από τα παραπάνω ίσως ήρθε η ώρα να τα αποκτήσετε καθώς η εμπειρία του Saints & Sinners είναι μοναδική.

Από το πρώτο λεπτό που φορέσαμε το PS VR και τελειώσαμε το αναλυτικότατο tutorial, ξέραμε ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι μοναδικό. Από την πρώτη μέρα κινούμενοι σε ένα μικρό χώρο, ακούγοντας γρυλίσματα και κοιτώντας πάνω από τον ώμο μας κάθε μερικά δευτερόλεπτα, καταλάβαμε ότι πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά τρομακτικό The Walking Dead τίτλο. Το Saints & Sinners δεν τρομάζει τον παίκτη δείχνοντας του φρικιαστικές σκηνές ή προβλέψιμα jump scares. Φροντίζει να προκαλέσει στον παίκτη αγωνία, άγχος, ενώ παράλληλα αυξάνεται η αίσθηση του κινδύνου νιώθοντας ότι κάτι σε κυνηγάει και αργότερα βλέποντας ότι αυτό το κάτι, είναι πληθυντικός, είναι πολλά και είναι πίσω σου.

Παρακάτω θα περιγράψουμε μια σκηνή που βιώσαμε αρκετά έντονα στο Saints & Sinners και πιστεύουμε μπορεί να δώσει σε μερικές γραμμές μια σαφή εικόνα για το παιχνίδι.


Ενώ βρισκόμαστε μακριά από τη βάση μας, αρχίζουν να χτυπάνε καμπάνες, ενώ παράλληλα ακούγεται ένα ήχος από το ρολόι μας. Σε κάποιο διάλογο με κάποιο NPC είχε αναφερθεί ότι αυτό είναι κακό. Αλλά δεν είχαμε δώσει ιδιαίτερη σημασία τότε, καθώς θέλαμε να επιστρέψουμε άμεσα στα καθήκοντα μας. Τι κακό μπορούσε να συμβεί; Είχαμε το τσεκούρι, το revolver μας και αρκετές προμήθειες. Θα ψάχναμε αυτό το τελευταίο σπίτι και θα γυρνούσαμε πίσω στο camp μας.

Το αμέσως επόμενο δευτερόλεπτο, η μουσική έγινε πιο έντονη, με μια μελωδία που προκαλούσε στρες να ακούγεται στα ηχεία μας. Ένα από τα zombies εμφανίστηκε στην είσοδο του σπιτιού, το πρώτο ακολούθησε ένα δεύτερο, το δεύτερο ένα τρίτο και σύντομα είχαν αρχίσει να κατακλύζουν το σπίτι. Εμείς προσπαθώντας να χωρέσουμε κάτι τελευταίο στο παραφουσκωμένο backpack μας, αντιληφθήκαμε ότι η μοναδική διαφυγή μας ήταν ένα παράθυρο. Πηγαίνοντας προς αυτό, αντικρίσαμε ένα δρόμο γεμάτο από απέθαντους, οι οποίοι γέμιζαν παράλληλα το σπίτι στο οποίο βρισκόμασταν. Οι πιθανότητες ήταν εναντίον μας, αλλά ρισκάραμε να κρατηθούμε από το περβάζι, τελικά δίχως επιτυχία, καταλήγοντας στον δρόμο με την μπάρα της ζωής μας να έχει πέσει στο μισό και δεκάδες zombies να έρχονται προς το μέρος μας.

Δυστυχώς, το λιγοστό μας stamina δεν επέτρεπε το τρέξιμο, οπότε η μοναδική μας επιλογή ήταν η μάχη. Με την αγωνία στο κόκκινο, προσπαθήσαμε να βγάλουμε τον γεμιστήρα από το όπλο μας, να τον γεμίσουμε και να οπλίσουμε το revolver που θα μας έσωζε τη ζωή. Η πρώτη σφαίρα πήγε στράφι και κατάφερε να προσελκύσει ακόμα περισσότερους εχθρούς. Ευτυχώς, οι επόμενες τρύπησαν τα κεφάλια των απέθαντων, όμως σύντομα το όπλο άδειασε και δεν υπήρχε χρόνος για ένα ακόμα reload.

Το επόμενο zombie πέθανε με ένα κατσαβίδι καρφωμένο ανάμεσα στα μάτια του, κατσαβίδι που όμως αποφάσισε να παραμείνει κολλημένο πάνω στο κεφάλι του. Μετά από αρκετές προσπάθειες τα zombies ήταν παντού γύρω μας. Με το τσεκούρι καταφέραμε να κόψουμε μερικά κεφάλια, όμως ούτε και αυτό αποφάσισε να ξεκολλήσει από το τελευταίο zombie. Πλέον ήμασταν άοπλοι και χωρίς χώρο να τρέξουμε. Μέχρι που αντικρίσαμε μερικά μπουκάλια. Τα πρώτα έσπασαν στα κεφάλια μερικών απέθαντων και καρφώθηκαν σε αυτά των επόμενων. Οι απέθαντοι είχαν πεθάνει και εμείς ήμασταν ελεύθεροι να γυρίσουμε στη βάση μας. Μαζέψαμε τα όπλα μας από τα κεφάλια των νεκρών, τοποθετήσαμε επιδέσμους και κατευθυνθήκαμε στη βάρκα που θα μας επέστρεφε πίσω. Ο ιδρώτας είχε μουσκέψει το VR και οι παλμοί είχαν ξεπεράσει τους 100. Η παραπάνω σκηνή κράτησε μόλις 3-4 λεπτά, αλλά φάνηκε σαν ώρες. Χρειαζόμασταν διάλειμμα.


Μπορεί να πλατειάσαμε αρκετά, αλλά η παραπάνω σκηνή περιγράφει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις μάχες του The Walking Dead: Saints & Sinners. H Skydance Interactive έχει καταφέρει να χωρέσει τόσες πολλές λειτουργίες σε τόσα λίγα κουμπιά που στην αρχή ίσως μπερδευτείτε, μόλις όμως συνηθίσετε θα απολαύσετε πραγματικά τις μάχες του παιχνιδιού. Μπορείτε να σκοτώσετε τα zombies με κάθε τρόπο που μπορείτε να φανταστείτε, ενώ μπορείτε να δοκιμάσετε και stealth τακτικές αν το επιθυμείτε (ναι, θα πασαλειφτείτε και με εντόσθια). Γενικά, το combat system του παιχνιδιού είναι πολυδιάστατο και δίνει αρκετές επιλογές στον παίκτη, όπως πρέπει να κάνει κάθε καλό survival-horror παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του.

Η κίνηση του παίκτη γίνεται με locomotion, χωρίς τηλεμεταφορές όπως σε άλλους τίτλους, αλλά προχωρώντας κανονικά. Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι εξαιρετικός και προσφέρει μια ευρεία γκάμα από λειτουργίες. Για να τραβήξετε το όπλο σας πρέπει να φέρετε το χέρι στο δεξί σας πόδι και να το τραβήξετε. Θέλετε το τσεκούρι σας; Πρέπει να κάνετε κίνηση ότι το τραβάτε από την πλάτη σας. Το ίδιο συμβαίνει με το σακίδιο σας, το journal και τον φακός σας. Αν θέλετε να γεμίσετε τη ζωή σας πρέπει να κάνετε κυκλική κίνηση γύρω από τον καρπό σας, ενώ αν θέλετε να φάτε κάτι πρέπει να φέρετε το move στο στόμα σας. Όλα λειτουργούν με πραγματικές κινήσεις και αν σας πέσει κάτι κάτω δεν εξαφανίζεται. Μπορείτε να το πιάσετε και να το βάλετε στη θέση του. Κάθε αντικείμενο στον κόσμο του The Walking Dead: Saints & Sinners έχει διαφορετικό βάρος και ξεχωριστά physics και αυτό μεταφέρεται στον παίκτη από την αρχή που πρέπει να πιάσει το τσεκούρι και με τα δυο χέρια. Το μόνο αρνητικό του χειρισμού είναι ο τρόπος που σκαρφαλώνει ο παίκτης, ο οποίος είναι παράταιρος και δυσλειτουργικός.


Είναι όμως ένα καλό σύστημα μάχης και ένας σωστός χειρισμός αρκετά για να κρατήσουν το ενδιαφέρον του παίκτη; Η Skydance έχει φροντίσει να δημιουργήσει μια απαιτητική εμπειρία επιβίωσης, όπου το looting και το crafting παίζουν τεράστιο ρόλο στο survival κομμάτι. Το looting είναι αξιοπρεπές, καθώς μπορείτε να μαζέψετε αρκετά αντικείμενα με τα οποία μπορείτε να φτιάξετε όπλα, φαγητά, φάρμακα κλπ. Παράλληλα, ο παίκτης πρέπει να προσέχει αρκετές μπάρες (ζωής, stamina, επίπεδο ζωής κλπ). Όσο πραγματοποιείτε ενέργειες που καταναλώνουν σωματική δύναμη, πέφτει το stamina. Αν φάτε κάτι το οποίο είναι παλιό, γεμίζει λίγο το stamina, αλλά πέφτει το μέγιστο επίπεδο ζωής, την οποία για να την αναπληρώσετε πρέπει να χρησιμοποιήσετε είτε επιδέσμους, είτε φάρμακα. Όλα λειτουργούν αρμονικά ώστε να κρατάνε τον παίκτη σε εγρήγορση. Ποτέ δεν θα έχετε αρκετές προμήθειες, οπότε θα πρέπει να κάνετε τις επιλογές σας γρήγορα, την ώρα που σας πλησιάζουν οι απέθαντοι.

Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε περιοχές, τις οποίες μπορούμε να επισκεπτόμαστε κάθε μέρα από τη βάση μας. Ο χρόνος σε κάθε περιοχή είναι περιορισμένος, καθώς μόλις χτυπήσουν οι καμπάνες που αναφέραμε πιο πάνω, ορδές από απέθαντους αρχίζουν να έρχονται προς το μέρος σας. Μέχρι να γίνει αυτό, θα πρέπει είτε να τελειώσετε την αποστολή σας, είτε την εξόρμηση σας. Αφού χτυπήσουν οι καμπάνες κάποιοι NPCs κρύβονται ή φεύγουν, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να παραδώσετε την αποστολή σας και αυτή να χάνεται. Αυτό δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο άγχος και ένταση, καθώς θα πρέπει να κάνετε τα πάντα σχετικά γρήγορα. Η διάρκεια του παιχνιδιού διαρκεί περίπου 15-17 ώρες και κρίνεται πλήρως ικανοποιητική.

Εκτός από τα NPCs θα συναντήσετε και ανθρώπους από διαφορετικές φατρίες, που προστατεύουν τις περιοχές τους και πολεμάνε τους απέθαντους. Οι διάλογοι που θα έχετε με αυτούς έχουν διάφορες επιλογές που αλλάζουν κάπως τις συμπεριφορές τους, αλλά τίποτα το δραματικό. Μπορούσε να έχει γίνει κάτι καλύτερο, αλλά και πάλι δημιουργείται η ψευδαίσθηση της επιλογής, κάτι που προσθέτει πόντους στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το σύστημα των διαλόγων δεν είναι και το πιο "γυαλισμένο" που υπάρχει, καθώς αν τους διακόψετε για οποιοδήποτε λόγο, πρέπει στη συνέχεια να τους ακούσετε από την αρχή.

Τα βασικά προβλήματα του The Walking Dead: Saints & Sinners βρίσκονται στην ανύπαρκτη A.I. των ανθρώπων και το πραγματικά προβληματικό stealth κομμάτι. Οι μονομαχίες με τους ανθρώπους είναι τελείως πρόχειρες λόγω της κακής A.I. τους, αφού δεν καλύπτονται και αποτελούν εύκολους στόχους. Το stealth κομμάτι παρόλο που έχει κάποιες καλές στιγμές (απενεργοποίηση παγίδων), στον πυρήνα του απογοητεύει. Υπάρχουν τόσα πράγματα που πρέπει να γίνονται γρήγορα, που οι στιγμές που θα χρησιμοποιήσετε το stealth είναι πραγματικά ελάχιστες, ίσως και αχρείαστες.

Δυστυχώς, η ξεπερασμένη τεχνολογία του PS VR δεν αφήνει το The Walking Dead: Saints & Sinners να λάμψει. Θολά textures, συνεχόμενα pop-ins, χαμηλή ανάλυση και άπειρο πιξέλιασμα σε αντικείμενα που βρίσκονται σε απόσταση, συνθέτουν τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Έχοντας δει και παίξει παιχνίδια όπως το Blood and Truth, σίγουρα η Skydance μπορούσε να κάνει καλύτερη δουλεία.

Ευτυχώς, η ατμόσφαιρα και η καλλιτεχνική επιμέλεια είναι εξαιρετικές και καταφέρνουν να μας κάνουν να ξεχάσουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Walking Dead: Saints & Sinners

Συντάκτης
5 Ιουνίου 2020
Developer

Skydance Interactive

Publisher

Skydance Interactive

Πλατφόρμες

PlayStation 4 (απαιτείται PlayStation VR) / PC (Oculus, Steam)

Tested on

PlayStation 4 (απαιτείται PlayStation VR)

Κυκλοφορία

5 Μαΐου 2020 (PS4)
23 Ιανουαρίου 2020 (PC)

Είδος

First-person shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετικός χειρισμός και αλληλεπίδραση με τον κόσμο
+ Τρομακτικό χωρίς να χρησιμοποιεί φθηνές τεχνικές
+ Ανεπανάληπτες, γεμάτες άγχος, μάχες
+ Άξιο survival-horror, δίνει ακριβώς ότι υπόσχεται
+ Απίστευτο immersion
+ Σοβαρός λόγος για αγορά PS VR
+ Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

- Μέτριος τεχνικός τομέας
- Ανύπαρκτη A.I. στους ανθρώπους
- Προβληματικό stealth

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
8.5
Συνοψίζοντας

Εν κατακλείδι, το The Walking Dead: Saints & Sinners, παρά τα προβλήματα του, είναι ένα παιχνίδι που ξεχωρίζει είτε το κοιτάμε σαν παιχνίδι του franchise, είτε σαν ξεχωριστό VR τίτλο γενικότερα. Πρόκειται για το πρώτο παιχνίδι της σειράς που είναι τρομακτικό και καταφέρνει να απορροφήσει τον παίκτη στον κόσμο του με την ατμόσφαιρα και τις εξαιρετικές μάχες του.

Ο χειρισμός και η αλληλεπίδραση με τον κόσμο είναι κάτι που βρίσκουμε σπάνια σε άλλους VR τίτλους, ενώ και η διάρκεια του κρίνεται ικανοποιητικότατη. Αν δεν έχετε PS VR, το The Walking Dead: Saints & Sinners είναι ένας ακόμα λόγος για να αποκτήσετε.

8.5
Βαθμός
8.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1