The Walking Dead: The Final Season

Came full circle
by Ελένη Δρίβα on 4 Απριλίου 2019

Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο επεισόδιο της τελευταίας σεζόν του (Telltale’s) The Walking Dead, κανείς δεν περίμενε αυτό που ακολούθησε. Μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα, η Telltale Games έκλεισε με συνοπτικές διαδικασίες, αφήνοντας εκατοντάδες εργαζόμενους χωρίς δουλειά και μερικά από τα καλύτερα παιχνίδια της στον αέρα, ημιτελή. Το The Wolf Among Us μπορεί να έχει περάσει στα αζήτητα, όμως το The Walking Dead στάθηκε πιο τυχερό, όταν η Skybound Games προσφέρθηκε να σώσει την τελευταία σεζόν του τίτλου από τη λίμπο που βρέθηκε, δίνοντάς του την κατάληξη που του έπρεπε. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία όμως. Η Skybound είναι υπεύθυνη για την έκδοση των Walking Dead κόμικς και η ιστορία, που διηγούνταν μέχρι εκείνη τη στιγμή η Telltale, από τις καλύτερες που έχουμε δει στο σύμπαν του franchise.

Η Skybound προσέλαβε μερικούς από τους εργαζόμενους της Telltale και χρησιμοποιώντας το όνομα “Still Not Bitten”, η ομάδα αυτή έγραψε τον επίλογο στην ιστορία της Clementine. Και μόνο η σκέψη πως ένας τέτοιος χαρακτήρας δεν χάθηκε, πως το ταξίδι του δεν έμεινε ανεκπλήρωτο, είναι αρκετή για να νιώσουμε ανακούφιση, όμως η Skybound δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αφού φρόντισε να μας παραδώσει ένα σωστό φινάλε, αντάξιο της Clementine.

Πριν μιλήσουμε για τη νέα σεζόν, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε πως δεν είναι απαραίτητο να έχετε παίξει τα προηγούμενα κεφάλαια για να καταλάβετε τι γίνεται, όμως θα σας το προτείναμε. Υπάρχουν πολλές αναφορές σε περασμένα γεγονότα και ο αντίκτυπος όλων όσων θα δείτε είναι μεγαλύτερος όταν γνωρίζετε την ιστορία της Clementine. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την τελευταία περιπέτεια της Telltale Games.

Η τέταρτη σεζόν ξεκινάει μερικά χρόνια μετά από τα γεγονότα του The Walking Dead: A New Frontier, όταν η Clementine, αισθητά μεγαλύτερη πλέον, έχει βρει τον μικρό AJ (Alvin Junior), ο οποίος βρίσκεται υπό την προστασία της. Οι δυο τους ταξιδεύουν ασταμάτητα, παλεύοντας να επιβιώσουν, να κρατήσουν την ανθρωπιά τους και να βρουν ένα ασφαλές μέρος για να μείνουν.

Μια σειρά από γεγονότα, οδηγεί τους δυο πρωταγωνιστές σε ένα παλιό σχολείο, οπού μια ομάδα έφηβων έχει δημιουργήσει τον δικό της καταυλισμό. Οι δυο ήρωές μας βρίσκονται σε ξένα εδάφη. Το σχολείο έχει τα φόντα να γίνει το νέο τους σπίτι, όμως η Clementine πρέπει να μάθει να εμπιστεύεται εκ νέου, ενώ ο AJ, έχοντας μεγαλώσει στον δρόμο, με μόνη παρέα την Clementine, δεν ξέρει πώς να φέρεται ή πώς να εμπιστεύεται κάποιον άλλον πέρα από την προστάτιδά του. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το ότι το σχολειό κρύβει τα δικά του μυστικά και η περιοχή είναι γεμάτη με νέους κινδύνους, κάνουν την τελευταία σεζόν να μας παρασύρει σε ένα καταιγιστικό ταξίδι, που μετά από την πρώτη σεζόν, είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει από το franchise.

Η ιστορία χωρίζεται σε τέσσερα επεισόδια και διαρκεί περίπου 9 με 11 ώρες. Η ροή ακολουθεί τα γνωστά μονοπάτια της Telltale, που σημαίνει πως τα επεισόδια ξεκινάνε δυναμικά, στη μέση κινούνται σε πιο ήσυχους ρυθμούς (μερικές φορές, υπερβολικά ήσυχους) και το φινάλε είναι πάντα καθηλωτικό. Δεν είναι ο ιδανικός ρυθμός, αλλά το τελικό αποτέλεσμα σίγουρα αξίζει. Είναι πραγματικά κολακευτικό για την ίδια την Telltale ότι μετά από τόσα παιχνίδια της, καταφέρνει ακόμα να μας σοκάρει και, σε αυτή τη σεζόν, το κάνει επανειλημμένα. Τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι γνώριμα. Η μάχη ανάμεσα σε ανθρωπιά και επιβίωση είναι αιώνια στο σύμπαν του The Walking Dead, όμως αυτή τη φορά αναγκαζόμαστε να τα δούμε όλα από διαφορετική οπτική. Αν νομίζετε πως δεν θα εκπλαγείτε, ξανασκεφτείτε το.

Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και ο παραλληλισμός της Clementine με τον Lee, τον πρωταγωνιστή της πρώτης σεζόν. Λίγο - πολύ, η δυναμική τής Clementine με τον AJ θυμίζει πολύ έντονα αυτή της Clementine με του Lee, κάτι που γίνεται εσκεμμένα. Τα γεγονότα κάνουν έναν συναισθηματικό κύκλο και καθ’ όλη τη διάρκεια, τα πρόσωπα και οι καταστάσεις που θα αντιμετωπίζετε θα σας προκαλούν να σπάσετε αυτόν τον κύκλο, να κάνετε σωστά όσα ο Lee έκανε λάθος.

Παρόλα αυτά, ο AJ δεν είναι η Clementine, είναι απρόβλεπτος. Έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο γεμάτο με zombies και διεστραμμένους ανθρώπους και η γραμμή ανάμεσα στο σωστό και το λάθος έχει θολώσει για εκείνον. Δεν καταλαβαίνει τι είναι ο φόνος, δεν καταλαβαίνει γιατί η Clementine σκοτώνει άλλους, αλλά όταν το κάνει εκείνος δεν είναι σωστό. Γιατί να χαρίσεις σε κάποιον τη ζωή του; Γιατί να τη χαρίσεις σε αυτόν και όχι στον προηγούμενο που συναντήσατε;

Στην ουσία, όλη η σεζόν οδηγεί σε ένα και μόνο πράγμα: τι άνθρωπος θα γίνει ο AJ υπό την καθοδήγησή σας. Τα ηθικά διλήμματα δεν έχουν τελειωμό. Η Telltale ρίχνει όλη την ευθύνη πάνω σας και προσφέρει την πιο ώριμη και σκοτεινή ιστορία της. Πατάει με σιγουριά πάνω σε συγκεκριμένα θέματα και στο τέλος τής ημέρας, μας θυμίζει πως και η ίδια η Clementine είναι ακόμα ένα παιδί, γεμάτη αβεβαιότητα και φόβο. Δεν είναι όλα άσπρα και μαύρα. Οι επιλογές είναι λιγότερο ξεκάθαρες και πολύ απρόβλεπτες.

Έπειτα, κάποιες αποφάσεις σας δεν έχουν να κάνουν με θέματα ζωής και θανάτου, αλλά με ποιον θα περάσετε περισσότερο χρόνο. Η τέταρτη σεζόν εισάγει σχεδόν μια ντουζίνα από νέους χαρακτήρες και θα κληθείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε αυτούς. Ευτυχώς, οι νέοι συνοδοιπόροι της Clem έχουν μεγάλο ενδιαφέρον (και εξαιρετικό voice acting) και “κολακεύουν” τους πρωταγωνιστές μας. Πλέον, η σχέση της Clem με τους άλλους χαρακτήρες είναι πιο ρεαλιστική και η αντιμετώπιση των άλλων αλλάζει πραγματικά ανάλογα με τις επιλογές σας, ενώ μπορείτε να ξεκινήσετε και μια ρομαντική σχέση, εφόσον το επιθυμείτε. Το τέλος της ιστορίας είναι πάνω κάτω το ίδιο για όλους (ένα από τα ελαττώματα της Telltale), όμως το πώς φτάνετε εκεί αλλάζει αρκετά με βάση τις επιλογές σας. Κατά κάποιο τρόπο, αυτή η σεζόν μάς δίνει μεγαλύτερη ελευθερία από όση μας έχει δώσει ποτέ οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της εταιρείας. Οι επιλογές έχουν μεγαλύτερο νόημα.

Η αίσθηση της ελευθερίας δεν προκύπτει μόνο από τις διακλαδώσεις του σεναρίου όμως. Σε μια τελευταία προσπάθεια, η Telltale επιχείρησε να ανανεώσει όλες τις πτυχές του The Walking Dead και ως ένα σημείο, τα κατάφερε. Σχεδόν όλες οι τοποθεσίες που επισκέπτεστε σας δίνουν μια ευκαιρία για να εξερευνήσετε. Ουσιαστικά, αυτός είναι ένας από τους λόγους που υποφέρει το pacing των επεισοδίων, όμως πολλές φορές σας προσφέρει κάτι ως αντάλλαγμα, είτε αυτό είναι μια ευκαιρία για να γνωρίσετε καλύτερα τους χαρακτήρες, είτε για να θαυμάσετε όλες τις νέες τοποθεσίες (και είναι αρκετές) και να βρείτε διάφορα collectibles.

Δυστυχώς, οι σκηνές δράσης μένουν, κατά κύριο λόγο, ίδιες. Τα QTE (Quick Time Events) είναι ο πιο βασικός μηχανισμός σε αυτές τις περιπτώσεις και αναπάντεχα δείχνει τα χρόνια του. Ακόμα και έτσι, όλοι οι χειρισμοί παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανταποκρισιμότητα, εξαλείφοντας τον εκνευρισμό που δημιουργούσαν τα παλιότερα παιχνίδια της Telltale.

Στις συζητήσεις οι μηχανισμοί παραμένουν ίδιοι, που σημαίνει ότι χρησιμοποιείτε τα αντίστοιχα πλήκτρα σε κάθε πλατφόρμα ώστε να επιλέξετε την απάντησή σας ή την επομένη κίνησή σας και το παιχνίδι σάς προειδοποιεί, στο πάνω αριστερά μέρος της οθόνης, όταν κάποια από αυτές αναμένεται να επηρεάσει δραστικά την πορεία της ιστορίας. Παρόλα αυτά, όταν ο έλεγχος της Clementine περνάει στα χέρια σας, η κάμερα προσαρμόζεται σε over-the-shoulder, μια αλλαγή που είναι καλοδεχούμενη και βοηθάει στο να βυθιστείτε στο παιχνίδι. Η νέα κάμερα παραμένει και στις “ελεύθερες” μάχες με τα zombies, όπου συναντάμε και το καινούργιο σύστημα μάχης.

Για να είμαστε ακριβείς, από το σύστημα μάχης έχουμε δει μικρά δείγματα και στις παλιότερες σεζόν, όμως τώρα επιστρέφει εξελιγμένο. Όταν λοιπόν έχετε τον έλεγχο του χαρακτήρα, έχετε την επιλογή να χρησιμοποιήσετε αιχμηρά αντικείμενα ώστε, είτε να ακινητοποιήσετε τους εχθρούς σας, χωρίζοντας τους από μεγάλες ομάδες, είτε να τους σκοτώσετε απευθείας, κάτι που σας παίρνει περισσότερη ώρα, αφήνοντάς σας ανοιχτούς σε άλλες επιθέσεις. Με λίγα λόγια, είναι από τα πιο στοιχειώδη συστήματα μάχης που υπάρχουν, αλλά η επιλογή ανάμεσα σε stun και kill, σε συνδυασμό με το νεοφερμένο τόξο που σας επιτρέπει να σκοτώνετε από μακριά, είναι αρκετή για να σας προσφέρει κάτι καλύτερο, όσον αφορά τη συγκεκριμένη σειρά.

Η μεγαλύτερη βελτίωση παρατηρείται στον τεχνικό τομέα. Το The Walking Dead: The Final Season έμελλε να είναι το τελευταίο παιχνίδι της εταιρείας στη μηχανή γραφικών Telltale Tool, αλλά και το τελευταίο της παιχνίδι γενικά. Παρόλα αυτά, είναι και ό,τι καλύτερο έχουμε δει οπτικά από την Telltale.

Τα animations των χαρακτήρων είναι πιο ρεαλιστικά, όπως και οι εκφράσεις τους. Η cel - shaded προσέγγιση είναι πιο εντυπωσιακή από ποτέ, παρά τα μικρά glitches που παρατηρήθηκαν σε ελάχιστες σκηνές, όπως μικρά αντικείμενα που περνούσαν μέσα από τα χέρια των χαρακτήρων. Έπειτα, έχουμε το βελτιωμένο depth of field, που συμβάλει στην αίσθηση του κινηματογραφισμού. Η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιείται είναι πιο ζωηρή, με πιο “ζωντανά” χρώματα και γενικά, τα περιβάλλοντα και οι χαρακτήρες έχουν αποδοθεί με μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Ο ήχος και το soundtrack είναι πραγματικό παράδειγμα προς μίμηση και το μοναδικό πραγματικό παράπονο που έχουμε είναι τα frame drops στις πιο έντονες σκηνές, όπως οι μάχες. Δεν είναι εξωφρενικά, αλλά σίγουρα δημιουργούν ένα αισθητό stutter, χαλώντας το immersion.

Παρόλα τα προβλήματά του, το The Walking Dead: The Final Season είναι ένας συναισθηματικά φορτισμένος επίλογος αντάξιος της πρωταγωνίστριας του. Πρώτα η Telltale Games και έπειτα η Skybound Games, έβαλαν τα δυνατά τους για να προσφέρουν στην ιστορία της Clementine το φινάλε που της άξιζε και τα κατάφεραν. Κανένα από αυτά τα τέσσερα επεισόδια δεν είναι τέλειο, όλα έχουν τα λάθη τους, όμως τελικά αυτό που μετράει είναι η γλυκόπικρη γεύση που απομένει όταν αποχαιρετάς έναν χαρακτήρα που έχει δομηθεί σωστά, που σου έχει προσφέρει και έχεις αγαπήσει όσο λίγους. Αντίο λοιπόν, Telltale. Αντίο, Clementine.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Walking Dead: The Final Season

Συντάκτης
4 Απριλίου 2019
Developer

Telltale Games
Skybound Games

Publisher

Telltale Games
Skybound Games

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

26 Μαρτίου 2019 (Episode 4 - Retail)
15 Ιανουαρίου 2019 (Episode 3)
25 Σεπτεμβρίου 2018 (Episode 2)
14 Αυγούστου 2018 (Episode 1)

Είδος

Graphic adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Ένας υπέροχος επίλογος, ισάξιος της προϊστορίας του
+ Η εξέλιξη της Clementine
+ Η διαφορετική οπτική του AJ
+ Η δυναμική και η σχέση ανάμεσα στην Clementine και τον AJ
+ Δευτερεύοντες χαρακτήρες με ουσία, που εμπλουτίζουν την όλη εμπειρία
+ Απρόβλεπτη πλοκή που ξαφνιάζει και σοκάρει
+ Βελτιωμένος τεχνικός τομέας
+ Ανανεωμένο gameplay

Αρνητικά

- Κάποιοι μηχανισμοί προδίδουν την ηλικία τους
- Μικρά glitches και frame drops
- Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ασταθές pacing χαλάει την καλή ροή των επεισοδίων

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Παρόλα τα προβλήματά του, το The Walking Dead: The Final Season είναι ένας συναισθηματικά φορτισμένος επίλογος αντάξιος της πρωταγωνίστριας του. Πρώτα η Telltale Games και έπειτα η Skybound Games, έβαλαν τα δυνατά τους για να προσφέρουν στην ιστορία της Clementine το φινάλε που της άξιζε και τα κατάφεραν. Κανένα από αυτά τα τέσσερα επεισόδια δεν είναι τέλειο, όλα έχουν τα λάθη τους, όμως τελικά αυτό που μετράει είναι η γλυκόπικρη γεύση που απομένει όταν αποχαιρετάς έναν χαρακτήρα που έχει δομηθεί σωστά, που σου έχει προσφέρει και έχεις αγαπήσει όσο λίγους. Αντίο λοιπόν, Telltale. Αντίο, Clementine.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1