The Witness

Φιδάκι: The Adventure Game
by Παύλος Κρούστης on 8 Φεβρουαρίου 2016
Reviews

To The Witness είναι σίγουρα το πιο ευφυές παιχνίδι, που έχει κυκλοφορήσει εδώ και καιρό. Αυτή η ευφυΐα του δημιουργού του και των υπόλοιπων developers είναι διάχυτη παντού. Τόσο στη σύλληψή του, στον τρόπο που σας μεταδίδει πληροφορίες, στον τρόπο που αποφασίζει να καταπιαστεί με τη φιλοσοφία, αλλά και στα επιμέρους και πρακτικά σημεία, όπως τα puzzles του και τη δομή του νησιού πάνω στο οποίο βρίσκεται ο παίκτης φαίνεται αυτό το "μεγαλύτερο" πλάνο που είχε κατά νου ο δημιουργός και είναι κάτι που δε βλέπουμε καθόλου συχνά. Το The Witness εκεί μεγαλουργεί. Αυτή η έπαρση όμως είναι και το αδύναμο σημείο του. Τι εννοούμε; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

braidΟ Jonathan Blow, δημιουργός του παιχνιδιού και ιδρυτής της Thekla, Inc. που μας δίνει τον τίτλο, είναι μία από τις ιδιοφυΐες του χώρου και το λέμε με όλη τη σημασία. Ξεκινώντας την καριέρα του με το Braid, o Blow κατάφερε και γύρισε πολλά κεφάλια προς τη μεριά του. Ένα παιχνίδι που πήρε το 2D side scrolling platforming και το γύρισε τούμπα δίνοντας νέα σημασία στο είδος, συνδυάζοντάς το με puzzles που σχετίζονταν με το χρόνο, αφού σε κάθε κόσμο του παιχνιδιού θα χρησιμοποιούσατε κάποιο concept puzzle, που θα αποκαλούσατε τουλάχιστον "πανέξυπνο". Χρησιμοποιώντας την εξυπνάδα του μαζί με 300.000$ περίπου απ' τα δικά του χρήματα, ο Jonathan Blow κατάφερε κι έφτιαξε ένα παιχνίδι, που άλλαξε τον ρου της βιομηχανίας και συγκεκριμένα, έβαλε τα Indie games στο προσκήνιο. Ναι, ο Jonathan Blow το έκανε αυτό. Το Braid, μαζί με το Fez, το Super Meat Boy και κάποια άλλα ακόμα ξεκίνησαν αυτό το "κύμα".

Ο Jonathan Blow θεωρείται από πολλούς ένας άνθρωπος που μπορεί να δει το μέλλον του gaming. Ο ίδιος έχει καταδικάσει πολλές φορές την νοοτροπία πίσω από τα games που φτιάχνουν οι εταιρείες σήμερα και στο πώς εστιάζουν στο μικρό ρίσκο με μεγάλες απολαβές και τα παιχνίδια χωρίς νόημα, ενώ θα μπορούσαν μακροπρόθεσμα να αλλάξουν στην ουσία τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τα games. Ο ίδιος, όντας μάλιστα και φυσικός, πιστεύει σε κάτι τέτοιο και προσπαθεί να μας το δείξει δίνοντας όλο του το είναι μες στα παιχνίδια του. Για να είμαστε και πιο συγκεκριμένοι, ο κύριος Blow έδωσε ανάμεσα σε 2 με 3 εκ. δολάρια από τα δικά του χρήματα (που κέρδισε μέσω του Braid) για να φτιάξει το The Witness. Αν μη τι άλλο, αυτό θα λέγαμε είναι αφοσίωση!

Το The Witness αποτελεί τη δεύτερη δημιουργία του, έπειτα από το Braid. Ξεκίνησε να δουλεύει σ' αυτό αμέσως μετά την κυκλοφορία του Braid, το 2009 και έκτοτε προχώρησε σε νέα μονοπάτια υψηλότερου budget. Το The Witness χρησιμοποιεί ό,τι έμαθε από το development του Braid, τόσο σε επίπεδο εντός gameplay, όσο και development, αλλά και προώθησης. Άλλωστε, όταν κυκλοφόρησε το Braid από τη Microsoft το 2008, είχε αναφέρει ότι υπήρχε μια άνευ λόγου κωλυσιεργία και διάφορα εμπόδια. Αυτή τη φορά, το παιχνίδι του έρχεται πρώτα σε PC και PlayStation 4, ενώ η Sony τον βοήθησε ιδιαίτερα στην προώθησή του και με την παρουσίαση του παιχνιδιού ήδη σε διάφορες εκθέσεις και trailers. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν την πρώτη εβδομάδα να έχει έσοδα που ανέρχονται σε 5 εκ. δολάρια και να πουλήσει πάνω από 100.000 κομμάτια. Μπορεί να φαίνονται λίγα μπροστά σ' αυτά που πουλάνε τα μεγάλα franchises, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο Blow έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω μέσα σε μόλις μία εβδομάδα. Όπως δήλωσε όμως και ο ίδιος, ανέπτυξαν το παιχνίδι όχι για να βγάλουν λεφτά, αλλά για να δημιουργήσουν ένα όμορφο, πολύπλοκο και ενδιαφέρον πράγμα πάνω απ' όλα. Τα κατάφεραν; Ας δούμε περί τίνος πρόκειται.

My Great Capture Screenshot 2016-01-28 01-33-34

Το The Witness είναι ένα First-Person Adventure με το μεγαλύτερο βάρος του να πέφτει στην επίλυση puzzles, παράλληλα με αρκετά σημαντικό ποσοστό εξερεύνησης. Το παιχνίδι ξεκινά αφήνοντάς σας σε ένα νησί. Ξεκινάτε για την ακρίβεια μέσα σε ένα τούνελ, όπου ακολουθώντας το, φτάνετε σε μία πόρτα με ένα σύμβολο. Εκεί το παιχνίδι σας παροτρύνει με το μοναδικό σημάδι "κανονικού" tutorial να πατήσετε το X. Πατώντας το Χ, εμφανίζεται ένα λευκό πλαίσιο στην οθόνη μας και πλέον με τον μοχλό δεν κινείτε τον παίκτη, αλλά μια άσπρη κουκκίδα στην οθόνη. Πηγαίνοντας στην μία άκρη του σχήματος που βλέπουμε και πατώντας το Χ, φωτίζουμε το σημείο που είμαστε και στην ουσία μπαίνουμε στο "αυλάκωμα" του σχήματος που βλέπουμε. Ακολουθούμε την πορεία του και φτάνουμε στο τέλος, πατάμε ξανά Χ και αυτό ήταν. Λύσαμε το πρώτο puzzle panel του παιχνιδιού. Έτσι ανοίγει η πόρτα μπροστά σας. Φτάνετε στην επόμενη, όπου κάνετε το ίδιο, μόνο που αυτή τη φορά το σχήμα θέλει να στρίψετε κιόλας. Ξεκλειδώνει και αυτή η πόρτα και βρίσκεστε στον πρώτο εξωτερικό χώρο. Καλωσορίσατε στον πρώτο χώρο και στην ουσία εισαγωγική περιοχή του παιχνιδιού.

Μπροστά σας θα βρείτε άλλο ένα puzzle, μόνο που αυτή τη φορά, το "αυλάκωμα" είναι πολύ πιο πολύπλοκο και μπορείτε να ακολουθήσετε διάφορους δρόμους. Εδώ ανακαλύπτετε τα εξής: Μπορείτε να πάρετε όποιο δρόμο θέλετε, αλλά μπορεί να βρεθείτε σε αδιέξοδο και άλλο ένα βασικό στοιχείο, ότι δεν μπορείτε να περάσετε ξανά από το ίδιο μέρος, όπως ακριβώς και στο γνωστό παιχνίδι σε όλους "φιδάκι". Και αυτές είναι οι βασικές αρχές για ΟΛΑ τα puzzles που θα συναντήσετε στο νησί. Πάνω από 600 από δαύτα. Ξεκινάτε από το σημείο που είναι ο κύκλος και φτάνετε στο τελικό σημείο που ξεχωρίζει ακολουθώντας τους κανόνες του κάθε puzzle. Θα αναφέρουμε παρακάτω περισσότερα για τα puzzles.

Αφού αναρωτηθείτε, λοιπόν, πώς και αποφάσισε να σας παρουσιάσει αυτά τα puzzles, θα χρειαστεί να κάνετε το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στο παιχνίδι, που είναι η εξερεύνηση. Η αρχική περιοχή είναι στην ουσία ένας κήπος, κλεισμένος με ένα μεγάλο τείχος και μαζί με μια πόρτα με λέιζερ. Αυτή η πόρτα έχει ένα panel δίπλα της, που φαίνεται να έχει άλλο ένα puzzle και ταυτόχρονα τροφοδοτείται από 3 καλώδια. Το πρώτο καλώδιο οδηγεί στο πρώτο puzzle που βρήκατε μπροστά σας και πιθανότατα ήδη θα έχετε λύσει. Έτσι φωτίζεται το συγκεκριμένο καλώδιο, που οδηγεί στο panel. Σκοπός σας να βρείτε και τα άλλα 2. Ακολουθείτε λοιπόν τα καλώδια για να δείτε πού θα σας βγάλουν. Έτσι κάπως ξεκινά η ρουτίνα του The Witness.

Αφού καταφέρετε και λύσετε όλα τα puzzles που θα βρείτε στον κήπο, θα καταφέρετε να απενεργοποιήσετε και τα λέιζερ που σας κρατούσαν έγκλειστους. Αμέσως μετά το παιχνίδι μετατρέπεται σε open world, αφού μπορείτε να πάτε οπουδήποτε, μπορείτε να εξερευνήσετε το οτιδήποτε και να ψάξετε ό,τι σας τραβήξει το βλέμμα. Μια αρχική εικόνα που παίρνετε είναι αν προχωρήσετε ελαφρώς και δείτε στα δεξιά σας, θα παρατηρήσετε ένα απ' τα λιμάνια του νησιού, το οποίο σας δίνει και μια εικόνα για το πού βρίσκεστε. Σε περίπτωση που δεν έχετε ξανακούσει τίποτα για το παιχνίδι, κάπως έτσι μας παρουσιάζουν οι δημιουργοί όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε.

Αυτός ο μινιμαλισμός δε θα σας κάνει τη ζωή εύκολη με το να σας μοιράσει τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Για την ακρίβεια, το σενάριο του παιχνιδιού κυλά ακριβώς με αυτόν τον τρόπο. Αν είστε παρατηρητικοί και διαθέτετε τα απαραίτητα προσόντα για να προχωρήσετε στις διάφορες περιοχές του νησιού, τότε θα αντιληφθείτε ίσως κάποια στοιχεία της ιστορίας. Αυτό κυρίως θα γίνει μέσω παρατήρησης (witness), όπου θα αρχίσετε να βλέπετε κάποια πράγματα που δε βγάζουν νόημα. Πολλά απ' αυτά, ακόμα κι αν τελειώσετε το παιχνίδι, πάλι δε θα έχετε ιδέα τι ακριβώς ρόλο έχουν. Για παράδειγμα, θα συναντήσετε κοκαλωμένους ανθρώπους κατά την περιήγησή σας, οι οποίοι δεν ξέρετε τι ακριβώς έπαθαν και πέτρωσαν ή για ποιο λόγο τους βλέπετε εσείς.

Μέχρι να φτάσετε στο τέλος, ΙΣΩΣ (το τονίζουμε) παρατηρήσετε κάποια μαγνητοφωνάκια, τα οποία έχουν κάποιες ομιλίες από γνωστούς επιστήμονες και φιλόσοφους της εποχής μας, καθώς αναλύουν τον κόσμο μας και διάφορες θεωρητικές έννοιες. Ίσως σε αυτό το σημείο και αφού είναι σα να ψάχνουμε ψύλλους στα άχυρα, θα περιμέναμε κάποιες απαντήσεις, αλλά δυστυχώς δεν... Η ιστορία του παιχνιδιού δε γίνεται ποτέ σαφής. Ακόμα κι αν τερματίσετε το παιχνίδι πιθανότατα δε θα καταλάβετε για ποιο λόγο έγιναν όσα έγιναν, γιατί λύσατε τόσα puzzles και αν βρίσκεστε στην κόλαση ή κάτι τέτοιο. Αυτό που θα δείτε είναι θολές ματιές στο παρελθόν, αλλά θα βρείτε μέσα στον ανεμόμυλο του νησιού και μία αίθουσα που παίζει κάποια βίντεο. Αυτά τα videos εξηγούν επίσης θεωρητικές έννοιες, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να σας δώσουν και μια καλύτερη εικόνα για το τι θέλει τελικά να πει το παιχνίδι.

Αν ψάξετε στο internet, θα διαβάσετε αρκετές ερμηνείες από πολλούς παίκτες. Ο ίδιος ο Blow δεν έχει αναφέρει το παραμικρό. Ποιος είναι ο Witness (μετάφ: Mάρτυρας/Παρατηρητής), πού βρισκόμαστε εντέλει και γιατί; Στο τέλος του παιχνιδιού θα πάρετε έναν τερματισμό τύπου "και έτσι ξεκινούν όλα πάλι από την αρχή". Δεν είμαστε fans. Το Braid ήταν ένα έργο τέχνης για πολλούς λόγους και ένας πολύ σημαντικός ήταν το σενάριό του και ο ανατρεπτικός τερματισμός του. Στο The Witness δεν υπάρχουν αυτά. Ούτε το στοιχείο της έκπληξης, ούτε το στοιχείο της προόδου. Αυτό που αντιληφθήκαμε εμείς δε θα θέλαμε να το spoiler-ιάσουμε στο Review, αλλά μπορούμε να το συζητήσουμε στα σχόλια ή αλλού, αν ενδιαφέρει κάποιους. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι απογοητευτήκαμε πολύ από το συγκεκριμένο τομέα.

Πέραν της ιστορίας, αυτό που θα καταλάβετε σύντομα είναι ότι σκοπός σας στο νησί είναι να ενεργοποιήσετε τουλάχιστον 7 απ' τα 11 λέιζερ που θα βρείτε, τα οποία εστιάζουν στο βουνό. Αυτό θα το αντιληφθείτε σύντομα, καθώς θα δείτε ότι το νησί χωρίζεται σε 17 περιοχές. Σε κάθε περιοχή απ' αυτές θα συναντήσετε ένα συγκεκριμένο είδος puzzle ή συγκεκριμένους συνδυασμούς από προηγούμενα. Για παράδειγμα, αφού βγείτε από την εισαγωγική περιοχή, το παιχνίδι θα σας παρουσιάσει τα πρώτα tutorial. Τα tutorials στο The Witness παρουσιάζονται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Βασικά, σας δείχνουν κάποια πολύ απλά puzzles για να καταλάβετε πώς λειτουργούν τα διάφορα σύμβολα που θα βρείτε στα puzzles. Αφού περάσετε αυτές τις σειρές από τα απλά puzzles, μετά θα σας δώσει τα πραγματικά puzzles. Αυτό είναι και ο άσσος στο μανίκι για το παιχνίδι. Όπως έχει πει και ο Blow: "το κλειδί είναι η γνώση". Θα μπορέσετε μετά να επιστρέψετε σε μία πόρτα που είχε ακαταλαβίστικα σύμβολα, μόνο που τώρα θα ξέρετε τι σημαίνει το καθένα απ' αυτά.

 

Εκεί θα αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε το πόσο μελετημένα είναι τοποθετημένα τα puzzles και πώς μπορείτε να καταλάβετε αν ξέρετε να λύνετε κάποιο ή όχι. Η open world φύση του τίτλου σας βοηθά με το να φύγετε από κάποιο puzzle, αν κολλήσετε και να επιστρέψετε αργότερα με περισσότερη εμπειρία. Μας έτυχε πολλές φορές να κολλάμε για πολλά λεπτά σε κάποιο απ' αυτά και στην πορεία να επιστρέφουμε και να το λύνουμε σε δευτερόλεπτα. Το gameplay εξελίσσεται όσο εσείς μαθαίνετε τι σημαίνει το κάθε σύμβολο που βλέπετε στα puzzles και πώς πρέπει να τα λύσετε βάσει αυτών των συμβόλων.

Αφού, λοιπόν, καταφέρετε και λύσετε το κάθε puzzle, που θα σας οδηγήσει στο επόμενο, θα καταφέρετε να φτάσετε σε κάποια κίτρινα κουτιά, μέσα στα οποία είναι και τα προαναφερθέντα λέιζερ. Κι έτσι θα καταλάβετε ότι ολοκληρώσατε κάποια περιοχή. Κάθε λέιζερ αντιστοιχεί σε κάποιο συγκεκριμένο concept, καθένα από τα οποία είναι λίγο δύσκολο να εξηγήσουμε με λόγια. Θα χρειαστεί πολλές φορές να χρησιμοποιήσετε τα χρώματα, τις σκιές, το μέρος από το οποίο βλέπετε το puzzle (γωνία θέασης - σκεφθείτε τα αντίστοιχα puzzles του Riddler στη σειρά Batman: Arkham, αλλά στο πιο δύσκολο), ακόμα και το φως του ηλίου και τις αντανακλάσεις. Οι ιδέες είναι άπειρες και πανέξυπνες. Θα εκπλαγείτε από αυτά, τη στιγμή που ανακαλύπτετε τι πρέπει να κάνετε.

Το Braid ήταν ένα έργο τέχνης για πολλούς λόγους και ένας πολύ σημαντικός ήταν το σενάριό του και ο ανατρεπτικός τερματισμός του. Στο The Witness δεν υπάρχουν αυτά. Ούτε το στοιχείο της έκπληξης, ούτε το στοιχείο της προόδου.

Το VG24 λέει
Εκτός από τα puzzles, θα χρειαστεί να διανύσετε και πολλά χιλιόμετρα πάνω στο νησί. Η εξερεύνηση είναι το Α και το Ω. Θα έχετε στη διάθεσή σας μία βάρκα, την οποία θα ανακαλύψετε επίσης τυχαία και η οποία θα μπορεί να σας μεταφέρει περιμετρικά στο νησί. Εκτός απ' αυτό, θα εντοπίσετε και μερικά περιβαλλοντικά puzzles, τα οποία έχουν σχέση με κάποιους μαύρους πυλώνες. Όσα και να βρήκαμε, δεν καταφέραμε να καταλάβουμε το νόημα βέβαια, αν και σίγουρα κάτι κρύβουν. Εκτός από αυτό, θα πρέπει να μάθετε το νησί απ' έξω κι ανακατωτά, καθώς υπάρχουν πολλοί "μονόδρομοι" ή ακόμα πολλές φορές θα νιώθετε ότι αποκλειστήκατε κάπου, ενώ απλά δε θα έχετε βρει την έξοδο. Το νησί είναι γεμάτο από μυστικά περάσματα και λαβύρινθους, που θα σας πάρει πάνω από 10 ώρες για να εξερευνήσετε. Για να δείτε τον τερματισμό, αν δεν ακολουθήσετε λύσεις και αν τα καταφέρετε να μπείτε στο πνεύμα, θα φτάσετε περίπου τις 20 ώρες. Για να λύσετε όλα τα puzzles του τίτλου, καθώς υπάρχουν και πολλά προαιρετικά, σίγουρα θα φάτε τις διπλάσιες ώρες. Τέλος, υπάρχει και μια μυστική περιοχή, η οποία αντιστοιχεί μάλιστα και σε ένα trophy, για το Challenge Room, το οποίο βρίσκεται στο τέλος του παιχνιδιού. Σε εκείνο το σημείο, καθώς και στην τελική περιοχή του παιχνιδιού, πρέπει να πούμε ότι νιώσαμε αδικία στη δυσκολία. Σίγουρα όλο το παιχνίδι είναι για... δυνατούς λύτες, όμως στο τέλος βρήκαμε απλά "φτηνά" τα κόλπα με τα οποία δυσκόλεψαν οι γρίφοι. Τα χαλασμένα monitor είναι τρανό παράδειγμα αυτού.

Απ' όλα τα παραπάνω στοιχεία εκπλαγήκαμε με τη δημιουργικότητα για τα puzzles και τις ιδέες που είχε ο Blow και η παρέα του, ακόμα κι αν πρόκειται για έναν τύπο puzzle στην ουσία. Η εξερεύνηση επίσης επάνω στο νησί λειτουργεί με μαγικό τρόπο, καθώς θα χρειαστεί να προσανατολιστείτε μόνοι σας ελλείψει χάρτη (υπάρχει μόνο στη βάρκα) και ευτυχώς θα καταφέρετε να μάθετε τις περιοχές, καθώς διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Θα δείτε την πόλη, το μοναστήρι, τους βάλτους, τα σπιτάκια στα δέντρα και πολλά άλλα. Καθένα έχει ξεχωριστό concept για τα puzzles, δικά του χρώματα, δική του αισθητική και πραγματικά καρφώνεται στο κεφάλι σας ως αξιομνημόνευτο.

Δυστυχώς, όμως, πέρα από τα παραπάνω θα θέλαμε να δούμε περισσότερα είδη puzzles φυσικά. Περιμέναμε κάτι σαν το Myst. Ακόμα και το The Talos Principle, με το οποίο έχει περισσότερα κοινά στοιχεία, δίνει πιο σοβαρή ματιά και πιο ουσιώδη στο σενάριό του και αυτά που θέλει να πει. Δεν είδαμε κάτι τέτοιο στο The Witness. Εκεί ακριβώς χάνει από το Braid, παρά την πιο ακριβή παραγωγή του. Τα puzzles στο τέλος αποκτούν δυσκολία με λάθος τρόπο, ενώ για κάποιο λόγο, κάποια puzzles, πρέπει να τα ξαναλύσετε, αν κάνετε λάθος στο επόμενο της σειράς. Ευτυχώς δεν ισχύει πάντα. Στον αντίποδα ενισχύει πολύ το κίνητρο της εξερεύνησης, τα concepts που σκέφτηκε η ομάδα του Blow δίνουν τροφή για σκέψη, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι ο τίτλος είναι ιδιαίτερα όμορφος.

Γενικότερα τα γραφικά του τίτλου του δίνουν μια πολύ πρωτότυπη και ιδιαίτερη εμφάνιση και το κάνουν να ξεχωρίζει από το πλήθος. Τα χρώματα είναι πανέμορφα και πολλές εικόνες είναι σαν πίνακες ζωγραφικής. Δεν είναι τεχνικά δύσκολα βέβαια, ούτε έχουν physics ή κάτι τέτοιο, που θα δυσκόλευε το έργο των devs, αλλά αυτή η σχετική στατικότητα (ο χαρακτήρας δεν πηδά) είναι που δίνει στο παιχνίδι και το στιβαρό του χαρακτήρα στο χειρισμό. Οι επιδόσεις είναι σταθερές χωρίς προβλήματα. Αξιοσημείωτη είναι η δουλειά που έχει γίνει και στον ηχητικό τομέα, με τους ήχους των περιβαλλόντων να εντυπωσιάζουν. Αν μπείτε για παράδειγμα σε τούνελ ή σε άδεια δωμάτια, θα αλλάξει και η ηχητική του χώρου. Νερά, ρυάκια, αλλά και puzzles που βασίζονται στα τιτιβίσματα πουλιών. Εντύπωση κάνει η έλλειψη μουσικής (μόνο στο Challenge Room), ενώ οι ομιλίες που θα ακούσετε από τα μαγνητόφωνα ανήκουν σε γνωστά ονόματα ηθοποιών (Ashley Johnson - Ellie από το The Last of Us), που αφηγούνται τις θεωρίες των αστροφυσικών.

My Great Capture Screenshot 2016-01-28 01-35-38

Συνολικά, το παιχνίδι το ευχαριστηθήκαμε για αυτά που είχε να δώσει, αλλά οφείλουμε να πούμε ότι νιώσαμε ότι λύνουμε ολόκληρο τόμο με sudoku ή σταυρόλεξα. Δυστυχώς, το σενάριο και ο τρόπος που παρουσιάζεται δε δίνουν ευκαιρία στον παίκτη να εντρυφήσει σε αυτό, όπως αντίστοιχα και η δυσκολία του τίτλου. Θα ευχαριστηθείτε την ατμόσφαιρα του νησιού και την εξερεύνησή του, όμως θεωρούμε την τιμή του αρκετά "τσιμπημένη" για αυτά που προσφέρει. Γενικότερα, οι απαιτήσεις ήταν υψηλές μετά το Braid και το The Witness απογοητεύει, αλλά σίγουρα θα βρει τους φανατικούς οπαδούς του.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Sony Computer Entertainment στη χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

The Witness

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Thekla, Inc.

Publisher

Thekla, Inc.

Πλατφόρμες

PC / PS4

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

26 Ιανουαρίου 2016

Είδος

Puzzle

PEGI

3

Θετικά

+ Ο τρόπος που σας παρουσιάζει τα tutorials για τα puzzles ("το κλειδί είναι η γνώση")
+ To πανέμορφο art design του
+ Το open world στοιχείο βοηθά την δύσκολη φύση των puzzles
+ Πολλά και ενδιαφέροντα μυστικά κρύβονται στο νησί
+ Άπειρες ιδέες και πρωτότυπα concepts

Αρνητικά

- Ένας τύπος puzzle (που χωρίζεται σε αρκετές υποκατηγορίες βέβαια)
- Θα αργήσετε πολύ να εντοπίσετε οποιοδήποτε στοιχείο σεναρίου ή μπορεί και καθόλου
- Σας "τιμωρεί" σε κάποιες περιστάσεις με το να λύσετε ξανά κάποια puzzles
- H άδικη δυσκολία των τελευταίων puzzles

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το The Witness είναι ένα τόσο ευφυές, όσο και ιδιαίτερο παιχνίδι. Απευθύνεται όχι μόνο σε σκεπτόμενους gamers, αλλά απαιτεί και για την εξέλιξή του μπόλικες δόσεις φαιάς ουσίας. Αυτό που δε μας άρεσε καθόλου είναι η έλλειψη υπόστασης σεναρίου, το οποίο αφήνει ανοιχτές πολλές εκδοχές και μπορεί να πάρει πολλές ερμηνείες, καθώς το ότι όλο το παιχνίδι είναι στην ουσία 600 panels με "φιδάκι".

Φυσικά, δεν ισχύει αυτό ακριβώς. Όλα τα puzzles είναι μελετημένα και τοποθετημένα στο νησί με τρόπο, που υπερβαίνει τα όρια της μέσης ευφυΐας, ενώ τα μυστικά που κρύβει το νησί σε συνδυασμό με τις πανέμορφες περιοχές του, προδιαθέτουν τον παίκτη να εξερευνήσει τα πάντα.

Σε πολλά σημεία, δυστυχώς δεν είναι αυτό που περιμέναμε, αλλά καταφέρνει να μας κερδίσει χάρη στην πολύ καλά μελετημένη δομή του και τα πανέμορφα εικαστικά του.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%