They Are Billions

by Φάνης Κουσουρής on 29 Ιουλίου 2019

Το They Are Billions άνοιξε εντυπωσιακά όταν πρωτοβγήκε στην Early Access στο Steam, με ένα survival mode μόνο, mechanics που παρέπεμπαν περισσότερο σε συνδυασμό Tower/Wave Defense παιχνίδια παρά σε RTS (με pause) όπως διατείνονταν οι δημιουργοί. Από τότε πολύ μικρή πρόοδος έγινε παρά τις τεράστιες πωλήσεις του για ένα τέτοιο παιχνίδι, και το Campaign που προστέθηκε ήταν κατα γενική ομολογία μια βαρετή και ψιλοανούσια προσθήκη, μια παραλλαγή του Survival Mode (πολύ μικρή παραλλαγή) με αδιάφορα αλλά χρονοβόρα objectives.

Ό,τι όμως και να καταλογίσει κανείς στο κακό Campaign ενός εθιστικού roguelike, fusion RTS, δεν αποτελεί καλό λόγο για να το αφαιρέσουν εντελώς από τη μεταφορά του παιχνιδιού στις κονσόλες. Η απουσία του Campaign Mode είναι το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς ξεκινώντας το παιχνίδι, μαζί με την περίεργα sized οθόνη, χωρίς δυνατότητα αλλαγών στις επιλογές. Οι δημιουργοί απέδωσαν αυτές τις ελλείψεις customization στις υψηλές απαιτήσεις του παιχνιδιού για να διαχειριστεί τεράστιο αριθμό ανεξάρτητων ΑΙ ταυτόχρονα, αλλά και πάλι, η πρώτη εντύπωση είναι lacking.

Που πήγε το Campaign Mode;

Το game καθ'εαυτό, παρόλο που υπήρχε σκεπτικισμός για τη μεταφορά ενός RTS σε κονσόλες, λειτουργεί πολύ καλά στο PS4, ωστόσο θα έκανε σημαντικά ευκολότερη τη ζωή σας η παρουσία mouse. Ωστόσο υπάρχει ένα ικανοποιητικό σετάρισμα για gamepad που το κάνει βιώσιμο.

Ούτως ή άλλως πρέπει να ξεχάσετε τα claims περί RTS, δεν θα περάσετε και πολύ χρόνο παίζοντας σε Real Time, όχι στα πετυχημένα runs τουλάχιστον. Το παιχνίδι είναι ακόμη και σε εύκολα settings πολύ δύσκολο και δεν συγχωρεί λάθη ή καθυστερήσεις. Ως εκ τούτου θα καταλήξετε να παίζετε μόνιμα στο pause. Η μόνη RTS επιλογή ακόμη και στο PC ήταν συνήθως το να σώζεις τις στρατιωτικές σου μονάδες πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω τις τραυματισμένες, αλλά ο κάπως πιο δύσκολος χειρισμός στις κονσόλες θα σας κάνει μάλλον να κάνετε και αυτό σε pause. Σίγουρα ωστόσο το χτίσιμο θα γίνεται σε νεκρό χρόνο (ή πιο σωστά σε νεκροζώντανο;) αλλιώς δεν σας σώζει τίποτα.

The Unforgiven – 13 μέρες με Score Factor μόλις 22%

Για όποιον δεν έχει παίξει ποτέ Wave Defense παιχνίδια, είτε tower based, είτε στο στυλ του κλασσικού Hero Siege (αυτό δεν είναι που τα άρχισε όλα;), να περιμένει ένα αίσθημα απελπισίας. Η αίσθηση πως είσαι χαμένος από χέρι πάει μαζί με τη διάθεση να δοκιμάσεις άλλη μια φορά να επιβιώσεις λίιιιγο παραπάνω, και αυτό είναι εν συντομία όλη η δύναμη αυτού του παιχνιδιού. Κάθε φορά μαθαίνεις από κάποιο λάθος, από κάτι που πήγε στραβά, από κάτι που έπρεπε τελικά να έχεις κάνει αλλιώς, από μια διαφορετική προτεραιότητα που δεν έπρεπε να έχεις παραλείψει.

Αυτή ακριβώς η δυναμική του να μαθαίνεις από τα αποτυχημένα runs, είναι και ο λόγος που το παιχνίδι δεν έχει καν tutorial. Υποστηρίζεται αυτή η επιλογή από ένα άριστο και άμεσα κατανοητό UI, το οποίο βέβαια εξυπηρετεί το παιχνίδι με τον καλύτερο τρόπο. Ωστόσο ο λόγος που αυτό συμβαίνει δεν είναι και ο θετικότερος, καθώς οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει γενικά πάρα πολύ βάθος ούτε στη διαχείριση των resources, ούτε στη διαχείριση των μονάδων. Ο ιδανικός τρόπος ανάπτυξης είναι ένας στην πραγματικότητα, όχι μόνο στην αρχή αλλά και στην πορεία, και όλο το παιχνίδι είναι οι 100+ ώρες που θα παίξεις χάνοντας ξανά και ξανά από την αρχή, ψάχνοντας αυτό τον ιδανικό τρόπο ανάπτυξης.

100% accurate

Γενικά αρχίζεις σπαμάροντας Tents, SawMill, Food, επεκτείνοντας, και σταθεροποιώντας τις άμυνές σου σε κάθε βήμα. Το παιχνίδι σού πετάει που και που κάποιες νέες εχθρικές μονάδες, ή κάποιο event για να δώσει λίγο ποικιλία αλλά στην πραγματικότητα το replayability πηγάζει όχι από τα διαφορετικά πράγματα που θα δεις αλλά από το πείσμα σου να νικήσεις το ΑΙ.

Στα πρακτικά, ένα λάθος αρκεί για να τα τελειώσει όλα. Ακόμη και 1-2 zombie αν καταφέρουν να παρεισφρήσουν στη βάση σου και να κάνουν infect 2-3 κτίσματα, αμέσως γίνονται οι workers σε αυτά infected. Κάπως έτσι μαθαίνεις να μην βάζεις την ΑΓΟΡΑ πχ στα όρια της βάσης σου. Ακόμη και μια φαινομενικά απόρθητη βάση, μπορεί να καταρρεύσει σε λιγότερο από 2' καθώς το infection γίνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Αν εξαπλωθεί έστω και λίγο το infection δεν υπάρχει γυρισμός.

Καλή ιδέα θα ήταν επίσης όσο πιο γρήγορα μπορείτε να φτιάξετε μερικά death squad που θα γυρνοβολάνε στο map, μαζεύοντας υπερπολύτιμα loot boxes για την εξάπλωση σας, λεβελάροντας, αλλά και αδυνατίζοντας σταδιακά το zombie horde. To aggro των ζόμπι καθώς και το τι ζόμπι θα πετύχουν τελικά είναι εντελώς RNG, οπότε φυλάξτε τις καλύτερες σας προσευχές στον RNG Jesus γιατί ακόμη και αν τα κάνετε όλα κατά γράμμα, πάλι μπορεί να σας περιμένει φριχτός θάνατος.

Δυστυχώς όσο περνάει ο χρόνος το όλο gimmick αδυνατίζει και αργά ή γρήγορα θα χάσει το ενδιαφέρον σας. Και χωρίς ένα campaign mode να το ξανακερδίσει, το They Are Billions είναι το παιχνίδι που έχει τη δυναμική να το παίζεις για 100 ώρες αλλά και να το παρατήσεις μετά από ένα ΣΚ ατελείωτου grinding.

Παραμένει ωστόσο στο είδος του Wave Defense ένας σημαντικός τίτλος, αλλά για RTS είναι τουλάχιστον λίγο. Προσωπικά ενώ το έπαιζα, ένιωσα να μου λείπει κάτι βαθύτερο, και αναπόλησα το FROSTPUNK.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

They Are Billions

Συντάκτης
29 Ιουλίου 2019
Developer

Numantian Games

Publisher

BlitWorks

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

1 Ιουλίου 2019

Είδος

Real-time strategy, survival

PEGI

16

Θετικά

+ Replayability
+ Δυσκολία που δεν συγχωρεί
+ Πάει το Wave Defense σε επόμενο επίπεδο
+ Πολύ καλό UI
+ Game για ώρες στα 3ψήφια

Αρνητικά

- Όχι αρκετά βαθύ για RTS
- Δυσκολία που δεν συγχωρεί
- RNG Jesus
- Απουσία Campaign και κακό port στο PS4
- Ή θα το βαρεθείτε στο τρίωρο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
8.0
Συνοψίζοντας

Δυστυχώς όσο περνάει ο χρόνος το όλο gimmick αδυνατίζει και αργά ή γρήγορα θα χάσει το ενδιαφέρον σας. Και χωρίς ένα campaign mode να το ξανακερδίσει, το They Are Billions είναι το game που έχει τη δυναμική να το παίζεις για 100 ώρες αλλά και να το παρατήσεις μετά από ένα ΣΚ ατελείωτου grinding.
Παραμένει ωστόσο στο είδος του Wave Defense ένας σημαντικός τίτλος, αλλά για RTS είναι τουλάχιστον λίγο.

6.0
Βαθμός
8.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1