Titan Quest

Destroy, Loot, Repeat
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 4 Απριλίου 2018

Τα παιχνίδια, σε γενικές γραμμές, τα θέλουμε πολύπλοκα και απαιτητικά. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ζητάμε υπερβολικά υψηλούς βαθμούς δυσκολίας. Ένα παιχνίδι μπορεί να είναι απαιτητικό στους γρίφους του, στην παρακολούθηση του σεναρίου του ή στις περίπλοκες μάχες. Παρόλα αυτά, μερικές φορές, ένα παιχνίδι το οποίο δεν μας βάζει να σκεφτούμε καθόλου, είναι καλοδεχούμενο.

Μία κατηγορία παιχνιδιών που δεν ζητάνε πολλά από εμάς, είναι τα dungeon crawling action RPG. Παίζοντας έναν τέτοιο τίτλο, αφήνουμε στην άκρη περίπλοκες σκέψεις και τη θέση τους παίρνουν μηχανικές και τυποποιημένες. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεχαστούμε και να κάνουμε ένα διάλειμμα· είτε από την καθημερινότητα και τις δυσκολίες της, από κάτι που μας προκαλεί άγχος ή απλώς από ένα δύσκολο παιχνίδι που μας ζόρισε ιδιαιτέρως.

Παίζοντας ένα παιχνίδι του είδους αυτού, αντιμετωπίζουμε ορδές εχθρών και μαζεύουμε πληθώρα αντικειμένων. Σκοτώνουμε δαίμονες, τεράστιες αράχνες, απέθαντους και άλλα πλάσματα ενώ πρέπει να επιλέξουμε σωστές πανοπλίες, όπλα και ικανότητες για τον χαρακτήρα μας. Παρόλα αυτά, οι μηχανισμοί και η προσέγγιση όλων αυτών συνήθως μας δίνουν ένα αποτέλεσμα χαλαρωτικό, απλό και ευχάριστο.

Ένα παιχνίδι τέτοιου τύπου, είναι το Titan Quest. Πρωτοκυκλοφόρησε το 2006 σε PC, κέρδισε πολλούς οπαδούς και τώρα ήρθε στο PlayStation 4 προσαρμοσμένο αναλόγως, για να δοκιμάσει την τύχη του.

Το Titan Quest είναι ένα παιχνίδι που μας θυμίζει τίτλους όπως το Diablo. Η μεγαλύτερή του ιδιαιτερότητα, είναι το setting του που έχει στοιχεία και τοποθεσίες από αρχαίους πολιτισμούς, μεταξύ των οποίων και της Αρχαίας Ελλάδας. Οπτικά, έχει υποστεί κάποια ανανέωση από την πρώτη του μορφή, όμως σίγουρα δεν είναι εντυπωσιακό. Ούτε απωθητικό θα το χαρακτηρίζαμε. Οπτικά, το Titan Quest είναι αδιάφορο, αλλά ευχάριστο στο μάτι. Αυτό, όσο λειτουργεί σωστά. Κυρίως, δηλαδή, όταν βρίσκεται σε αδράνεια, όταν έχουμε κάνει διάλειμμα για φαγητό ή για τσιγάρο.

Όταν το παιχνίδι κινείται, τα πράγματα δεν είναι καθόλου ομαλά. Διάφορα οπτικά εφέ καταλήγουν να δείχνουν σαν απλά, επίπεδα χρωματιστά σχήματα. Τα frames per second πέφτουν πιο χαμηλά από όσο μπορούμε να ανεχτούμε. Συνιστούμε να μην δοκιμάσετε να κάνετε ζουμ ώστε να δείτε από κοντά τα ξύλινα και άχαρα μοντέλα των χαρακτήρων (τα οποία δημιουργούμε με ένα εντελώς άδειο character creator), καθώς θα δείτε ένα πανηγύρι glitching και κατακόρυφης πτώσης των fps. Ακόμη, πολλές είναι οι φορές που περνάμε μέσα από τοίχους και κολώνες. Γενικά, το οπτικό και τεχνικό τμήμα του Titan Quest  είναι κάτω του μετρίου. Δεν το σώζει το ενδιαφέρον και ταιριαστό, σε παιχνίδι του είδους, setting.

Η Αρχαία Ελλάδα, η Αίγυπτος και η μυθολογία τους θα μπορούσαν να δώσουν πολλά σε ένα παιχνίδι του είδους αυτού. Δυστυχώς, η ευκαιρία πάει χαμένη. Βλέπουμε διάφορα μυθικά πλάσματα της εποχής, όμως όλα είναι ανιαρά και λειτουργούν σχεδόν πανομοιότυπα, ενώ επαναλαμβάνονται συνέχεια. Το σενάριο είναι εκεί απλά για τα προσχήματα. Δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως ενδιαφέρον και μάλιστα το παιχνίδι φροντίζει να μας αποτρέψει από το να το παρακολουθήσουμε με το κακό voice acting και τα κείμενα που προχωρούν ανεξήγητα αργά και μένουν πίσω σε σχέση με το διάλογο που ακούμε, με αποτέλεσμα να εκνευριζόμαστε και να πατάμε το skip button μανιωδώς. Βέβαια, κανείς δεν παίζει ένα τέτοιο παιχνίδι για τη δαιδαλώδη πλοκή του και τις σοκαριστικές ανατροπές, όμως και πάλι, εδώ παραείναι αδιάφορο. Μπορούσε έστω, να μας παρουσιάσει ένα εκτενές και καλογραμμένο lore. Δεν το κάνει.

Ο ακουστικός τομέας δεν είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. Εκτός από το voice acting, ακούμε και τη μουσική υπόκρουση η οποία δεν είναι άσχημη, όμως εμφανίζεται πιο σπάνια από όσο πρέπει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αναίτιες παύσεις και κενά που χαλάνε την ατμόσφαιρα.

Αν προσπεράσουμε όλα αυτά και παίξουμε το Titan Quest, δεν θα αποζημιωθούμε από το gameplay του. Η πιο Τιτάνια Αποστολή που μας αναθέτει το παιχνίδι, είναι το να αντέξουμε τον απαράδεκτο χειρισμό του. Πραγματικά, μιλάμε για ένα από τα χειρότερα συστήματα χειρισμού που έχουμε συναντήσει εδώ και καιρό, αν όχι σε όλη μας τη ζωή. Αποτελεί μεταφορά από την έκδοση του PC στο DualShock 4, και κάθε επιλογή της εταιρείας είναι λανθασμένη, πρόχειρη και κακοφτιαγμένη.

Το πρώτο ατόπημα που παρατηρούμε είναι, πως όταν τρέχουμε με τη χρήση του μοχλού, η ανταπόκριση του χαρακτήρα μας είναι πολύ αργή. Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα τη συνέχιση της κίνησης, ακόμη και όταν αφήνουμε τον μοχλό. Δεν χρειάζεται καν να εξηγήσουμε περαιτέρω το γιατί κάτι τέτοιο παρουσιάζει πολλά προβλήματα και μας εκνεύρισε από το πρώτο λεπτό. Ξεχάστε κομψές κινήσεις και υπολογισμούς. Τα πάντα είναι χοντροκομμένα και βιαστικά.

Η χρήση των spells και των ικανοτήτων, παρόλο που αρχικά μοιάζει να γίνεται με ένα ενδιαφέρον σύστημα quick cast, γρήγορα δείχνει τον πραγματικό της εαυτό: πολύ αργή απόκριση και εδώ, καθόλου ξεκάθαρος χρόνος casting και μερικές λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε. Η πιο περίεργη, είναι η χρήση μίας λειτουργίας που ρυθμίζει το πεδίο οράσεως του χαρακτήρα μας. Δεν έχει κανένα νόημα, καμία χρηστικότητα και σαν να μην έφτανε αυτό, εμποδίζει και τις επιθέσεις μας. Οι επιθέσεις γίνονται με το απλό πάτημα ενός κουμπιού, καθώς βρισκόμαστε μόνιμα σε auto lock. Αν πατήσουμε το πλήκτρο του attack λίγο περισσότερο από όσο χρειάζεται, μας βγάζει το ανεξήγητο πεδίο της όρασης, με τη μορφή ενός τρίγωνου εικονιδίου μπροστά από το χαρακτήρα μας, το οποίο περιστρέφουμε. Οι επιθέσεις ακυρώνονται και χάνουμε τη ροή αμέσως. Το ίδιο συμβαίνει και αν πάμε να κινηθούμε ενώ χτυπάμε ή ενώ χρησιμοποιούμε skills και spells.

Οι μάχες, το σημαντικότερο χαρατηριστικό ενός τίτλου σαν το Titan Quest, δεν έχουν κανένα βάρος και δεν είναι καθόλου ικανοποιητικές· γρήγορα γίνονται βαρετές και είναι μάλιστα πανεύκολες (στο πρώτο playthrough δεν μπορούμε να παίξουμε σε δυσκολία άνω του normal). Το loot, το άλλο σημαντικό κομμάτι ενός τέτοιου παιχνιδιού, δεν λειτουργεί σωστά. Τα αντικείμενα είναι πολλά, όπως πρέπει, όμως στο inventory μας χωράνε πολύ λίγα και το menu είναι δυσλειτουργικό και κακοφτιαγμένο. Η σύγκριση αντικειμένων, όπλων και πανοπλιών είναι αγγαρεία κάθε φορά.

Το interface είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτριο. Αυτό που παίρνει τα σκήπτρα κακού σχεδιασμού, όμως, είναι το mini-map και ο χάρτης γενικότερα. Η επιλογή χρωμάτων δημιουργεί πολλές απορίες, καθώς πραγματικά δεν βλέπουμε και δεν ξεχωρίζουμε τίποτα στον χάρτη, ούτε καν το που βρισκόμαστε εμείς. Το level design είναι γενικά γραμμικό, ενώ δεν μπορούμε να διαδράσουμε με τίποτα εκτός από εχθρούς και μπαούλα με αντικείμενα –δεν υπάρχουν αντικείμενα για σπάσιμο, για παράδειγμα.

Αν μπορέσει κανείς να παραβλέψει όλα τα παραπάνω, κάτι καθόλου εύκολο, θα παίξει ένα παιχνίδι πλούσιο σε περιεχόμενο. Αν το Titan Quest στο PS4 ήταν κάτι παραπάνω από ένα βιαστικό port, θα μας ευχαριστούσε αρκετά να ασχοληθούμε με τα μεγάλα και περίπλοκα skill trees και να αναζητήσουμε θησαυρούς και αντικείμενα στο μεγάλο σε διάρκεια campaign τoυ. Θα παίζαμε multiplayer (μόνο online, παραδόξως για τέτοιο παιχνίδι) για ώρες, χαμένοι στο ενδιαφέρον του setting, ώστε να δοκιμάσουμε τις διάφορες κλάσεις και τους συνδυασμούς τους. Δυστυχώς, τα προβλήματα του Titan Quest είναι πολλά και βρίσκονται στο επίκεντρο, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μας απογοητεύει και να μην μπορούμε να το προτείνουμε ούτε στους φανατικούς οπαδούς του είδους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Titan Quest

Συντάκτης
4 Απριλίου 2018
Developer

Iron Lore Entertainment

Publisher

THQ Nordic

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

20 Μαρτίου 2018

Είδος

Action RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Πλούσιο περιεχόμενο
+ Εκτενή skill trees και συνδυασμοί
+ Ενδιαφέρον setting

Αρνητικά

- Απαράδεκτος χειρισμός
- Κακός τεχνικός τομέας
- Πανεύκολο και ανιαρό gameplay
- Μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες στο design που χαλάνε το σύνολο
- Κακό interface
- Ίσως ο χειρότερος χάρτης που έχουμε δει ποτέ

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.0
5.5
Συνοψίζοντας

Το Titan Quest ήταν, σε PC, ένα αξιόλογο παιχνίδι στο ύφος των Diablo. Είχε ένα ενδιαφέρον setting, πλούσιο περιεχόμενο και δυνατότητες όσον αφορά στο στήσιμο του χαρακτήρα μας. Αυτά τα έχει ακόμη και στην έκδοσή του για PS4. Όμως, δυστυχώς, η μεταφορά είναι πολύ κακοφτιαγμένη και δεν μπορούμε να προτείνουμε το παιχνίδι, λόγω κακού χειρισμού, τεχνικών προβλημάτων και λανθασμένων σχεδιαστικών επιλογών, σε κανέναν.

5.0
Βαθμός
5.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1