Titanfall 2

by Λεωνίδας Πάτρας on 20 Νοεμβρίου 2016

Ταχύτητα, ευελιξία, δύναμη, υπομονή και αρκετή αδρεναλίνη. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Titanfall 2 και τα συναισθήματα που απορρέουν από την ενασχόληση μας με παιχνίδι. Κακά τα ψέμματα, η περίοδος κυκλοφορίας του συγκεκριμένου τίτλου, ανάμεσα στις κυκλοφορίες άλλων μεγάλων παραπλήσιων παιχνιδιών ίσως να μην ήταν και η πιο σοφή επιλογή για την Electronic Arts που, παρόλα αυτά, νομίζουμε πως δε θα βγει χαμένη από όλο αυτό τον ανταγωνισμό. Πιλότοι και Τιτάνες για ακόμη μια φορά πέφτουν στο πεδίο της μάχης και εμείς καλούμαστε να πάρουμε μέρος σε έναν πόλεμο μέχρι τελικής πτώσης.

Το Titanfall 2 είναι ένα παιχνίδι που δε διστάζει να “δείξει” ότι έχει επιρροές από άλλους αντίστοιχους τίτλους. Μιλάμε για ένα ταχύτατο Mech/Space Shooter πρώτου προσώπου που η βάση του είναι το Multiplayer (PvP) και αυτή τη φορά, σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, συνοδεύεται και από Single Player mode που θα το αναλύσουμε στην επόμενη παράγραφο. Αυτό που το κάνει ουσιαστικά να διαφέρει από τα υπόλοιπα παιχνίδια είναι η εναλλαγή μεταξύ πιλότου και τιτάνα (ουσιαστικά πιλότου μέσα και έξω από τον τιτάνα). Μπορεί όμως το τελικό αποτέλεσμα να είναι άξιο ανταγωνισμού και να ωθήσει το Titanfall 2 στο να γίνει η επιλογή για τους φίλους του είδους;

Campaign

Με την απουσία του Single player από το πρώτο παιχνίδι της σειράς, θα πίστευε κανείς ότι το Campaign που προστέθηκε στο Titanfall 2 θα ήταν απλά ένα μικρό συνοδευτικό του “κύριως πιάτου” δηλαδή του Multiplayer. Δεν είναι όμως αυτή ακριβώς η αλήθεια. Το Campaign του Titanfall 2 είναι δουλεμένο και σε γενικές γραμμές προσεγμένο και σχεδόν απροβλημάτιστο από τεχνικής άποψης. Δυστυχώς όμως ανήκει και αυτό στην πλειοψηφία των Space Shooters (βλέπε Destiny, Battleborn κτλ) με το παντελώς αδιάφορο έως ανύπαρκτο σενάριο.

Το περίεργο της υπόθεσης είναι πως το παιχνίδι ανά τακτά χρονικά διαστήματα δίνει στον παίκτη την επιλογή ανάμεσα σε δύο απαντήσεις σε στυλ διαλόγου ανάμεσα στον χαρακτήρα και τον τιτάνα κάτι που φυσικά είναι εντελώς επιφανειακό και δεν έχει κάποιο αντίκτυπο. Αυτή η έλλειψη σοβαρού story μας “πληγώνει” περισσότερο, γιατί σαν campaign θα το χαρακτηρίζαμε “στιβαρό” και αρκετά υποσχόμενο. Ο σχεδιασμός των επιπέδων περιλαμβάνει από στενά περάσματα, μέχρι μεγαλύτερες ανοιχτές περιοχές, αλλά και σκαρφάλωμα σε ψηλά κτήρια ως και μεταφορά στο χρόνο μέσω της Time Travel ιδιότητας. Υπάρχουν φυσικά και ελαττώματα, όπως για παράδειγμα οι άκρως επαναλαμβανόμενοι εχθροί ή τα υπερβολικά platform σημεία, αλλά γενικότερα μιλάμε για κάτι αρκετά αξιόλογο, αν και σύντομο.

titanfall-2_20161115110343

To Campaign είναι γενικά αξιοπρεπές και μας μεταφέρει σε διάφορες εξωτικές τοποθεσίες. Είναι κρίμα που χάνει πόντους από το αδύναμο σενάριο.

Ο χαρακτήρας μας (Jack Cooper) είναι ένας στρατιώτης που ονειρεύεται να γίνει πιλότος -με την έννοια πιλότος στο παιχνίδι εννοούνται οι χειριστές των τιτάνων- και η μοίρα τού τα φέρνει έτσι ώστε αυτή η επιθυμία του να πραγματοποιηθεί Αντικαθιστώντας αναγκαστικά λοιπόν έναν νεκρό πιλότο, θα καταφέρει να έχει στη διάθεση του τον BT-7274, έναν από τους τεράστιους Mech μαχητές, ονομαζόμενους και ως Titans. Το 7ωρο περίπου campaign του Titanfall 2 μάς μεταφέρει σε διάφορες εξωτικές και φουτουριστικές τοποθεσίες και μας εναλλάσσει μεταξύ του πιλότου και του τιτάνα (καθοδηγούμενου από τον πιλότο) προσπαθώντας ταυτόχρονα να αναδείξει τον “δεσμό” αυτών το δύο.

Γενικά το παιχνίδι μας μυεί στους διάφορους βασικούς μηχανισμούς όπως το Wallrun, το Double Jump και άλλα, ενώ παράλληλα μάς εξοικειώνει με τα όπλα και τις διάφορες κλάσεις τιτάνων που χρησιμοποιούμε στο Multiplayer. Υπάρχει μια γενικότερη ποικιλία στα Levels του τίτλου, ενώ στο τέλος κάθε επιπέδου ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα Boss, που στην ουσία είναι κάποιος άλλος πιλότος/τιτάνας, ο οποίος για κάποιο λόγο στέκεται εμπόδιο στο δρόμο μας. Γενικά, το single player έχει ένα καλό ρυθμό με το gameplay να κρατά το ενδιαφέρον του παίχτη, αλλά η έλλειψη σεναρίου επισκιάζει την πολύ συμπαθητική δουλειά, που έγινε από τους ανθρώπους της Respawn Entertainment σε αυτό το κομμάτι.

Multiplayer

Περνώντας στο multiplayer θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το Titanfall 2 απευθύνεται ξεκάθαρα στους gamers που αναζητούν τη γρήγορη δράση μιας και στη κυριολεξία το παιχνίδι είναι ένα από τα γρηγορότερα του είδους. Η ταχύτατη κίνηση του παίχτη στον χώρο, τα μηδενικά spawn times και τα πολύ μικρά σε διάρκεια matches (5 εως 10 λεπτά το πολύ) αποδεικνύουν το παραπάνω. Ακόμη και οι τιτάνες έχουν μια γενική ευελιξία στους χάρτες και στις επιθέσεις τους, παρόλο που πρόκειται για τεράστια Mech robots. Τα περισσότερα Modes ξεκινούν με τους πιλότους των δύο ομάδων να προσγειώνονται στον χάρτη και μέσω των kills και άλλων ενεργειών να γεμίζουν ο καθένας τη μπάρα που ξεκλειδώνει και καλεί τον τιτάνα στο πεδίο μάχης. Οι τιτάνες, όταν τους καλούμε, πέφτουν κυριολεκτικά από τον ουρανό εξού λοιπόν και ο τίτλος Titanfall. Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού σε γενικές γραμμές δουλεύουν ακριβώς όπως σε ένα τίτλο Call of Duty, αλλά το Titanfall καταφέρνει να κρατά τη δική του ταυτότητα με την προσθήκη των τιτάνων που αλλάζουν πολύ τη μορφή του παιχνιδιού και μπορούν να αναστρέψουν σε πολλές περιπτώσεις τη ροή της μάχης.

Όσον αφορά του πιλότους και μόνο, έχουμε και εδώ στιβαρούς μηχανισμούς Shooting και εύκολα kills μιας και μία μόλις ριπή είναι συνήθως ικανή να “ρίξει” τους αντίπαλους παίχτες. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στο οπλοστάσιο με τα weapons να ξεκλειδώνονται σταδιακά και γενικά να είναι όλα ευχάριστα στη χρήση τους. Όμως τα εύκολα kills σε συνδυασμό με το πραγματικά μεγάλο aim assist που έχει Default ο τίτλος (και δεν μάλιστα δεν απενεργοποιείται) καθιστούν την επιλογή όπλου ως “ανεμική”, μιας και όλα κάνουν το ίδιο καλά τη δουλειά τους και γενικότερα έρχονται ελαφρώς σε δεύτερη μοίρα από την στιγμή που πέφτουν οι Titans. Η χρήση συγκεκριμένου όπλου ανεβάζει το Level του και ξεκλειδώνει νέα mods γι' αυτό ενώ αναφορικά θα βρείτε ότι υπάρχει σε τέτοιου είδους παιχνίδια όπως Assault Rifles, Shotguns, Snipers κτλ.

titanfall-2_20161116175635

Οι Titans "κλέβουν" την παράσταση στο Multiplayer με την επιβλητική τους εμφάνιση και τις δυνάμεις τους.

Τη στιγμή που οι τιτάνες μπαίνουν στη μάχη ο παίχτης έχει την δυνατότητα να τους χειριστεί και είναι ένα δυνατό και πολύτιμο εργαλείο που απαιτεί σωστή κίνηση και τακτική. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς οι Titans έχουν “εμπλουτιστεί” όσον αφορά την ποικιλία τους και τις δυνάμεις τους. Πριν την έναρξη του ματς, αλλά και κατά τη διάρκειά του ο παίχτης μπορεί να διαλέξει μια από τις διαθέσιμες κλάσεις αναλόγως τα γούστα του. Υπάρχουν τιτάνες με Fire Based δυνάμεις ή τιτάνες με σπαθί και πιο melee προσέγγιση που έχουν κάποιες default λειτουργίες, αλλά όπως και στην περίπτωση των πιλότων και αυτοί μπορούν να τροποποιηθούν ελαφρώς από τον χρήστη. Ο χειρισμός των τεράστιων αυτών ρομπότ είναι άμεσος, απλός και πολύ διασκεδαστικός και το παιχνίδι πετυχαίνει να προσφέρει μερικές επικές μάχες μεταξύ τους. Άξιο αναφοράς είναι το εντυπωσιακό animation τους τόσο στο Campaign όσο και στο Multiplayer.

Με κάθε level και πραγματοποιώντας challenges, ο παίχτης ξεκλειδώνει τροποποιήσεις τόσο από αισθητικής πλευράς (skins κλπ.) όσο και από λειτουργικής πλευράς (όπλα, perks κτλ). Η Respawn δούλεψε αρκετά σε αυτό το κομμάτι θέλοντας να προσφέρει στους παίχτες τη δυνατότητα να παραμετροποιούν ανάλογα με την προσωπική τους προτίμηση το τι θα παρατάξουν στο πεδίο της μάχης.

Γενικά το multiplayer δουλεύει σωστά και προσφέρει συγκινήσεις. ενώ το σε πόσο βάθος χρόνου θα ασχοληθεί κάποιος με το παιχνίδι εξαρτάται καθαρά από το προσωπικό του γούστο. Πέρα των τιτάνων δεν υπάρχει καμία άλλη καινοτομία που να μην έχουμε ξαναδεί σε κάποιο παιχνίδι, ενώ ένα ακόμη παράπονό μας είναι ότι θα θέλαμε να δούμε τους Titans και σε μεγαλύτερου σκέλους μάχες και όχι μόνο στα μικρά σχετικά maps του παιχνιδιού. Μακάρι να δούμε κάτι τέτοιο σε επόμενο τίτλο της σειράς.

Modes & τεχνικά χαρακτηριστικά

Τα modes που περιλαμβάνει το παιχνίδι είναι 8 (προς το παρόν) συν κάποια συνδυαστικά modes. Οι αναμετρήσεις αφορούν κυρίως 5v5, 6v6 ή 8v8 παίκτες, ενώ κάποια από τα modes έχουν και ταυτόχρονη χρήση bots/minions. Οι συνολικοί χάρτες του παιχνιδιού είναι 9 και είναι μικρής ως μέτριας κλίμακας από πλευράς μεγέθους. Η EA έχει ανακοινώσει ότι θα προσφέρει χάρτες και modes δωρεάν με την πάροδο του χρόνου. Κάποια modes είναι πιο διαδεδομένα (πχ Bounty Hunt), ενώ κάποια άλλα όχι τόσο (πχ Free for all) και μας δυσκόλεψαν στην εύρεση παιχτών. Στην πολύωρη ενασχόληση μας με το Online κομμάτι του Titanfall 2 δεν βρήκαμε κάποια προβλήματα με τη σύνδεση ή το lag. Αναλυτικότερα έχουμε τα εξής modes:

  • Ambed Hardpoint: Το γενικότερα γνωστό ως Domination με την κατάληψη περιοχών από τους παίχτες.
  • Bounty Hunt. Ένα από τα πιο διαδεδομένα modes του παιχνιδιού που περιλαμβάνει και Bots. Κερδίζουμε χρήματα με kills και ταυτόχρονα προσπαθούμε να τα αποθηκεύσουμε σε Banks ώστε να μη “χαθούν”.
  • Pilot Vs Pilot: Μόνο πιλότοι, χωρίς τιτάνες.
  • Capture the Flag: το γνωστό mode με το κλέψιμο της σημαίας και την επιστροφή της στη βάση.
  • Attrition: Παρόμοιο mode με Deathmatch αλλά με την παρουσία και Bots (minions).
  • Last Titan Standing: Παιχνίδι σε ομάδες με τη χρήση αποκλειστικά και μόνο τιτάνων.
  • Free for All: 12 παίχτες μάχονται για τον εαυτό τους και μόνο. Όλοι εναντίων όλων.
  • Colloseum: 1vs1 με συγκεκριμένα όπλα. Ο πρώτος που θα κερδίσει τρεις γύρους είναι και ο νικητής.

Το Titanfall 2 χωρίς να εντυπωσιάζει οπτικοακουστικά προσφέρει μια πάρα πολύ σταθερή και δυνατή εμπειρία. Τα 1080p σε συνδυασμό με τα “ακατέβατα” 60 frames το δευτερόλεπτο (PlayStation 4) βοηθούν αναμφίβολα ειδικότερα στο Multiplayer κομμάτι. Επίσης ο τίτλος έχει να προσφέρει μερικές πολύ εντυπωσιακές σχεδιαστικά τοποθεσίες με πανέμορφα χρώματα και δυνατή αισθητική. Η ποιότητα των textures ειδικά σε πολύ κοντινές αποστάσεις δεν είναι και η καλύτερη και σίγουρα δεν έχουμε γραφικά επιπέδου Battlefield 1, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι αρκετά από το τελικό οπτικό αποτέλεσμα. Ο τίτλος επίσης είναι αρκετά καθαρός από bugs και άλλου είδους glitches. Η ήχος και τα εφέ συνοδεύουν σωστά το παιχνίδι χωρίς να ακούσουμε κάτι το συνταρακτικό από πλευράς Soundtrack.

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Titanfall 2

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Respawn Entertainment

Publisher

Electronic Arts

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

28 Οκτωβρίου 2016

Είδος

First Person Shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Γρήγορο και εθιστικό multiplayer
+ Σταθερός και ικανοποιητικός οπτικός τομέας
+ Στιβαρός χειρισμός πιλότων και τιτάνων
+ Μεγάλη παραμετροποίηση των χαρακτήρων
+ Συμπαθητικό Campaign…

Αρνητικά

- … με εντελώς αδιάφορο σενάριο
- Τα matches είναι υπερβολικά σύντομα και σταματούν όταν η δράση αρχίζει να “χτίζεται”
- Αμφίβολη διάρκεια σε βάθος χρόνου

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
9.0
Συνοψίζοντας

Η ΕΑ ποντάρει στη δυναμική των Titans, που είναι και το σημείο-κλειδί του τίτλου και επενδύει πάνω σε αυτό, θέλοντας να προσφέρει μια δυνατή εναλλακτική επιλογή στους παίχτες που ζητούν γρήγορη δράση. Η συνοδεία του παιχνιδιού από ένα “συμπαθητικό” campaign, είναι μια θετική προσθήκη σε σχέση με τον πρώτο τίτλο, ενώ γενικώς υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η προσωπική μας εμπειρία μάς κάνει να αναγνωρίζουμε το Titanfall 2 ως έναν από τους πολύ καλούς τίτλους του είδους, αν και γενικότερα πολλά από τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού τα έχουμε ξαναδεί και αλλού. Σαν πακέτο είναι μια καλή επιλογή και το πόσο θα αντέξει ο τίτλος σε βάθος χρόνου εξαρτάται και από από τις προσωπικές προτιμήσεις του κάθε gamer.

8.0
Βαθμός
9.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1