TOHU - Review

by Βαγγέλης Λερός on 11 Φεβρουαρίου 2021

Αν σας αρέσουν τα Point and Click Adventure παιχνίδια, τύπου Machinarium, όπου η εξιστόρηση γίνεται σχεδόν παθητικά και η έμφαση δίνεται στις τεχνοτροπίες των εικαστικών στα καλοσχεδιασμένα σετ, τότε ίσως το TOHU να σας ενδιαφέρει!

Η Πολωνική Fireart Games, με έδρα τη Βαρσοβία, μας συστήθηκε με ένα εντελώς διαφορετικό είδος, Platformer συγκεκριμένα, το 2019 με το Spirit Roots, χωρίς να καταφέρνει να ξεχωρίσει. Με το TOHU, η εταιρία φαίνεται πως έχει ωριμάσει δημιουργικά, προσφέροντας μια κλασική 2D εμπειρία περιπέτειας, που κάνει εξαιρετικά σχεδόν τα πάντα, με το αισθητικό κομμάτι να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.

Στο TOHU έχουμε τον ρόλο ενός μικρού κοριτσιού χωρίς όνομα και του ρομποτικού της φίλου, του Cubus. Ο παίκτης μπορεί να εναλλάσσει μορφή μεταξύ των δύο, λες και αποτελούν το ίδιο πρόσωπο, ενώ αρχικά δεν δίνεται κανένα context ή πληροφορία για το πώς συμβαίνει αυτό και υπό ποιες συνθήκες. Το παιχνίδι δεν ασχολείται καν με την εδραίωση του σύμπαντος στην εισαγωγή. Δέχεστε, απλώς, ότι η πρωταγωνίστρια ζει σε ένα ιπτάμενο μηχανοκίνητο… ψάρι και κάποια στιγμή κάποιος άγνωστος κακός σαμποτάρει τη λειτουργία του. Ξεκινά έτσι ένα ταξίδι για το κορίτσι και τον Cubus, που φτάνει ως τα πέρατα του «ψαροκόσμου» και των «ψαρονησιών», ώστε να βρεθούν τα εργαλεία για να την επισκευή της χαλασμένης μηχανής, αλλά και πληροφορίες σχετικά με τον κακό και τον κόσμο που απειλείται.

Οι συμβολισμοί του TOHU μοιάζουν να παραπέμπουν στην οικολογική ευαισθητοποίηση και τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από το ουδέτερο πρίσμα μιας ιστορίας που μπορεί να βγάλει διαφορετικό νόημα για τον καθένα. Χωρίς να υπάρχουν διάλογοι ή μεγάλη έκταση σεναριακά, τα όσα βλέπουμε στην οθόνη μας μπορούν να ερμηνευτούν με διάφορους τρόπους και να οδηγήσουν τον καθένα σε συμπεράσματα, ακόμα και για το ίδιο το τέλος, το οποίο αφήνει πολλά ενδεχόμενα ανοιχτά για την ιστορία του κοριτσιού.

Ο χειρισμός είναι αυτό ακριβώς που θα περιμένατε από ένα παραδοσιακό Point and Click. Οι δράσεις των πρωταγωνιστών χωρίζονται σε εκείνες που μπορεί να εκτελέσει μόνο το ευκίνητο και λεπτεπίλεπτο κορίτσι και εκείνες που μπορεί μόνο ο δυνατός μεταλλικός φίλος της. Αυτή η επιλογή προσθέτει ακόμα ένα επίπεδο σκέψης στη διαδικασία επίλυσης των γρίφων, αφού οι περισσότεροι λύνονται συνδυαστικά, όμως δεν είναι η πρώτη φορά που το συναντάμε σε παιχνίδι του είδους.

Αν κάτι χαρακτηρίζει το gameplay του TOHU, είναι η ποικιλία στα είδη των γρίφων, αλλά κυρίως στον τρόπο επίλυσής τους. Το παιχνίδι δεν δοκιμάζει μόνο την ικανότητά σας να σκέφτεστε σύνθετα και συνδυαστικά, αλλά και τις γενικότερες δεξιότητές σας με το ποντίκι στο κομμάτι της ταχύτητας και της ακρίβειας. Ορισμένα παζλ συνδέονται τόσο άμεσα με αυτές τις δεξιότητες, που για κάποιους πιο αρχάριους παίκτες μπορούν να γίνουν εκνευριστικά, αφού ακόμα και αν γνωρίζουν πώς λύνεται ο γρίφος, ίσως αδυνατούν να πετύχουν το ζητούμενο στο χρόνο που απαιτείται.

Για τους πιο έμπειρους, συμπεραίνουμε πως προσφέρει μια πρόκληση ικανή να τους βγάλει για λίγο από την ασφαλή ζώνη δυσκολίας που συνηθίζεται στο είδος. Αν έχετε παίξει αρκετά Point and Click Adventure games, κάποια παζλ μπορεί να φανούν γνώριμα, όμως πάντα υπάρχει ένα twist που τα διαφοροποιεί από αυτό που θυμίζουν.

Οφείλω να παραδεχτώ πως… τα χρειάστηκα σε έναν συγκεκριμένο γρίφο, όπου αναγκάστηκα να συμβουλευτώ οδηγό. Μαζί με ακόμα ένα ή δύο σημεία που με δυσκόλεψαν, κατάφερα να τελειώσω το παιχνίδι σε κάτι παραπάνω από 7 ώρες, ενώ ρίχνοντας μια ματιά στο Steam page του τίτλου κατάλαβα πως περίπου τόσο υπολογίζεται η διάρκεια για τους περισσότερους παίκτες, κάθε επιπέδου.

Σε αυτού του είδους τα παιχνίδια συνηθίζεται να υπάρχουν και βοηθήματα, για την περίπτωση που κάποιος γρίφος αποδειχθεί πολύ δύσκολος για τα γούστα του παίκτη. Στο TOHU εντοπίσαμε μια φανταστική καινοτομία στο hint system, το οποίο σας αναγκάζει να παίξετε ένα mini rhythm game για να αποσπάσετε πληροφορίες από σκίτσα που απεικονίζουν ένα μέρος της επίλυσης. Η διαδικασία είναι λίγο χρονοβόρα και βαρετή, καθιστώντας την ως ύστατη λύση, όταν θα τα έχετε δοκιμάσει ΟΛΑ και δεν μπορείτε να κάνετε αλλιώς. Έτσι, ηθελημένα ή όχι, αποφεύγεται η κατάχρηση του hint system και καταλήγετε με μια πιο ισορροπημένη πρόκληση.

Αισθητικά και τεχνικά, το TOHU είναι σχεδόν αψεγάδιαστο. Το art direction είναι αρκετά ενδιαφέρον, χωρίς να είναι η πρώτη φορά που το συναντάμε σε 2D Point and Click. Τουναντίον, η προσέγγιση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και κοινότυπη. Το ίδιο το art όμως είναι τόσο καλά σχεδιασμένο, που ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Οι κόσμοι είναι πολύ πυκνά σχεδιασμένοι και κάποιοι θυμίζουν σουρεαλιστικούς πίνακες που συνάντησαν το «Where’s Waldo», χωρίς όμως να μπερδεύουν εκείνον που βλέπει την οθόνη. Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που χωράει τόση πληροφορία σε ένα μόνο καρέ και πώς συνδυάζονται τα αντικείμενα του inventory χωρίς κάποιο έξτρα επίπεδο μηχανισμών. Μεταβαίνοντας από παραδοσιακό Point and Click μοτίβο σε μοντέρνα mini-game puzzles, κρατά πάντα ισορροπίες και αυτό-φρεσκάρεται διαρκώς, κρατώντας το ενδιαφέρον αμείωτο.

Στο κομμάτι του ήχου έχουμε ανάμικτα αποτελέσματα. Το soundtrack φέρει την υπογραφή του Christopher Larkin (Hollow Knight), το ταλέντο του οποίου ξεδιπλώνεται στα περισσότερα μουσικά κομμάτια που έχει συνθέσει για το TOHU. Στον τομέα του sound design, από την άλλη, κάποιες επιλογές δεν δικαιώνονται. Οι χαρακτήρες είναι βουβοί, αλλά βγάζουν κάποια επιφωνήματα ή άναρθρες κραυγές που επαναλαμβάνονται σε εκνευριστικό βαθμό. Κάποιοι ήχοι, επίσης επαναλαμβάνονται σε συγκεκριμένες σκηνές καθ’ όλη τη διάρκειά τους και έτσι αναγκαζόμαστε να ακούμε –κυριολεκτικά- θόρυβο καθώς σκεφτόμαστε τη λύση κάποιου γρίφου. Ίσως η χρήση πιο ήπιων ambient sounds και ένα υποτυπώδες voice acting να βελτίωναν σημαντικά την κατάσταση.

Συνοψίζοντας, το TOHU είναι μια αξιαγάπητη περιπέτεια σε έναν καλοσχεδιασμένο κόσμο, που ξεχωρίζει για την ποικιλία και την ποιότητα των γρίφων του, που πλαισιώνονται από ένα πανέξυπνο hinting system. Κάποιες επιλογές στον τομέα του ήχου και ορισμένες ανισορροπίες στη δυσκολία του, το εμποδίζουν να πετύχει το «απόλυτο».

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

TOHU - Review

Συντάκτης
11 Φεβρουαρίου 2021
Developer

Fireart Games

Publisher

The Irregular Corporation

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PC

Κυκλοφορία

28 Ιανουαρίου 2021

Είδος

Point and Click / Adventure

PEGI

3

Θετικά

+ Πανέμορφα γραφικά

+ Αρκετά challenging γρίφοι και με ποικιλία

+ Έξυπνο hint system

Αρνητικά

- Η παρουσία voice acting ή μια διαφορετική προσέγγιση στο storytelling θα λειτουργούσε καλύτερα

- Μπορεί να αποδειχθεί πολύ απαιτητικό για παίκτες μικρότερης ηλικίας ή αρχάριους

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το TOHU είναι μια αξιαγάπητη περιπέτεια σε έναν καλοσχεδιασμένο κόσμο, που ξεχωρίζει για την ποικιλία και την ποιότητα των γρίφων του, που πλαισιώνονται από ένα πανέξυπνο hinting system. Κάποιες επιλογές στον τομέα του ήχου και ορισμένες ανισορροπίες στη δυσκολία του, το εμποδίζουν να πετύχει το «απόλυτο».

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1