Tom Clancy's The Division

We are The Division
by Κώστας Βλάχος on 23 Μαρτίου 2016
Reviews
Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ μερικές συμβουλές μας για το παιχνίδι.

Η τεχνολογία στις μέρες μας βρίσκεται παντού γύρω μας. Κατά πλειοψηφία κάθε σπίτι έχει την τηλεόρασή του, τον υπολογιστή του και τη σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι επικοινωνίες έχουν πάρει μια ιδιαίτερη μορφή, αφού πλέον για να είσαι σε επαφή με κάποιον, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το internet μέσω κινητού, να ανταλλάξεις μηνύματα ή να κάνεις κάποια κλήση. Οι καταναλωτές έχουν μπει στο "τριπάκι" του ανταγωνισμού κι αυτό έχει ως συνέπεια τη συνεχή αγορά καινούργιων προϊόντων, που θα τους λύσουν τα χέρια ακόμα κι αν κάνουν περιττά πράγματα. Μα καλά, το review του The Division δεν ήρθαμε να διαβάσουμε; Τι σχέση έχουν όλα αυτά; Κι όμως, η τεχνολογία θα φέρει το χάος στη Νέα Υόρκη του The Division, με ένα ιδιαίτερο τρόπο. Black Friday… Η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη, η επόμενη μέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών, η αρχή των Χριστουγεννιάτικων αγορών και εκπτώσεων. Μια μέρα που γιορτάζεται δεόντως στις ΗΠΑ μέλλει και να σηματοδοτήσει την αρχή του τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε.

Video Review

Ένας ιός μεταδίδεται μέσα από τα χαρτονομίσματα. Έρευνες έχουν δείξει πως οι Αμερικανοί μπορούν να ξοδέψουν μέχρι 90 δισεκατομμύρια δολάρια εκείνη την ημέρα. Ένας ιός μπορεί να μείνει ζωντανός στο «περιβάλλον» ενός χαρτονομίσματος για περίπου 17 ημέρες. Βρίσκεσαι σε επαφή με αυτά; Κολλάς τον ιό. Το χρήμα τη σήμερον ημέρα κινεί τα πάντα και όλα γίνονται γι’ αυτό. Είμαστε σ’ ένα κόσμο που χωρίς λεφτά δε ζούμε. Με την μετάδοση του ιού, τα νοσοκομεία θα γεμίσουν και δε θα έχουν χώρο για όλους, οι συνέπειες φρικτές και οι αριθμοί των θανάτων θα ανεβαίνουν. Ο άνθρωπος θα παλέψει με νύχια και με δόντια για την επιβίωση, όποιο και να είναι το τίμημα. Το 2001, οι ΗΠΑ είχαν προετοιμαστεί γι’ αυτό, με την επιχείρηση «Μαύρος Χειμώνας» (Operation Dark Winter), όπου υπήρξε μια προσομοίωση αντίστοιχης έξαρσης ενός ιού. Και τ’ αποτελέσματα έδειξαν πως είμαστε ευάλωτοι από παντού. Τώρα όμως ο ιός έχει εξαπλωθεί. Το The Division είναι εδώ για να μας βάλει στο κλίμα της υπόθεσης και μαζί με όσους έχουν απομείνει να σώσουμε τη χώρα και κατά συνέπεια τον κόσμο.

Tom Clancy's The Division™_20160308001333

Ο παίκτης μας είναι μέρος της ομάδας SHD (Strategic Homeland Division) ή αλλιώς «The Division», η οποία είναι εξουσιοδοτημένη από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ (μέσω της Εντολής 51) ώστε να μπορέσει να εμποδίσει την πτώση της κοινωνίας και σιγά σιγά να ξαναχτίσει την πόλη με ό,τι έχει απομείνει. Η ομάδα απαρτίζεται από εκπαιδευμένους αστυνομικούς, πυροσβέστες, στρατιωτικούς και άλλους, οι οποίοι θα μας βοηθήσουν στην πορεία του παιχνιδιού και αποτελούν την JTF (Joint Task Force). Εμείς θα έρθουμε αντιμέτωποι με διάφορους εχθρούς, όπως οι Rikers (πρώην φυλακισμένοι του νησιού Riker), ληστές γνωστοί και ως Riots, οι Cleaners, που ήταν πρώην εργαζόμενοι του τμήματος υγιεινής της Νέας Υόρκης και η μυστική στρατιωτική ομάδα The Last Man Battalion, που έχει σκοπό να πάρει την εξουσία στα χέρια της με θανατηφόρους τρόπους. Μετά από αυτή τη μεγάλη εισαγωγή ας μπούμε στα βαθιά νερά του The Division, ξεδιπλώνοντας όλες τις πτυχές του τίτλου.

Ένα πράγμα που θα πρέπει να ξέρετε πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι είναι η απαιτούμενη συνεχής σύνδεση στο διαδίκτυο. Χωρίς ίντερνετ δεν μπορείτε να παίξετε τίποτα απολύτως. Ακόμα κι αν ασχοληθείτε με το campaign ή τα side missions που θα βρείτε, θα πρέπει να βρίσκεστε σε συνεχή σύνδεση με τους servers της Ubisoft. Μην αγανακτείτε, το πράγμα πηγαίνει προς τα εκεί και σύντομα τα "always online" παιχνίδια θα είναι πολύ περισσότερα απ' όσα φανταζόμαστε. Από τη στιγμή που θα συνδεθούμε, καλούμαστε να φτιάξουμε την εξωτερική εμφάνιση του παίκτη μας. Άνδρας ή γυναίκα; Μπορούμε να διαλέξουμε κάποια έτοιμα πρόσωπα και μαζί με αυτά να επιλέξουμε τον τύπο μαλλιού που θα έχουμε. Από κει και έπειτα, μπορούμε να προσθέσουμε σημάδια στο πρόσωπο, τατουάζ και γυαλιά ώστε να τον φέρουμε στα μέτρα μας. Σε γενικές γραμμές πάντως, οι επιλογές στη δημιουργία του παίκτη είναι περιορισμένες.

Τελειώνοντας με τη δημιουργία του "ήρωά" μας, περνάμε επιτέλους στον κόσμο του The Division, ξεκινώντας από το βασικό tutorial, που θα μας οδηγήσει στο πρώτο safe house. Θα παρατηρήσετε στην αρχή πως ο χάρτης είναι μικρός. Για την ακρίβεια είναι μόλις μια περιοχή, όμως μην αγχωθείτε. Tα πράγματα θα αλλάξουν στη συνέχεια. Πίσω λοιπόν στο safe house θα γνωρίσετε τον πρώτο χαρακτήρα που θα τον βλέπετε σχεδόν σε όλες τις αποστολές σας. Θα σας εξηγήσει τι γίνεται στην Division και πώς θα κινηθείτε από δω και πέρα. Στο safe house, αλλά και στα υπόλοιπα safe houses που βρίσκονται στο χάρτη, υπάρχουν τα κατάλληλα "άτομα" που θα σας βοηθήσουν στην πορεία του παιχνιδιού. Τι εννοούμε με τον όρο άτομα; Ας το αναλύσουμε λίγο περισσότερο.

JTF (Situation) Officer: Μας ενημερώνει για την κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η περιοχή όπου είναι κτισμένο το safe house, ενώ δίπλα του υπάρχει ένας χάρτης της περιοχής που μόλις τον διαβάσουμε θα ξεκλειδωθούν διάφορα side missions της περιοχής.

Gear Vendors: Προμηθευτές που παρέχουν εξαρτήματα που θα μας βοηθήσουν να αυξήσουμε τα στατιστικά του παίκτη.

Weapons Vendors: Προμηθευτές που παρέχουν διαφόρων ειδών όπλα.

Mod Vendors: Προμηθευτές που παρέχουν εξαρτήματα που θα μας βοηθήσουν να αυξήσουμε τα στατιστικά του όπλου μας.

Να σημειωθεί πως σε οποιοδήποτε προμηθευτή πάμε, θα μπορούμε και να πουλήσουμε ό,τι είναι άχρηστο για εμάς και το κουβαλάμε άσκοπα, αν θέλουμε να βγάλουμε χρήματα.

Κι επειδή προχωρήσαμε ένα βήμα παρακάτω με το τι αγοράζουμε και τι πουλάμε, ας δούμε τι συμβαίνει στην περίπτωση των items. Μετά το tutorial, ανοίγει ο μεγάλος χάρτης του The Division (3,5 km από την μια πλευρά στην άλλη και περίπου 40 λεπτά με τρέξιμο). Δεν τον κάνει μεγάλο το μέγεθος, αλλά αυτά που προσφέρει. Δυστυχώς δεν βρίσκεται στα επίπεδα της Ε3 2013 που ο χάρτης ήταν περίπου διπλάσιος και με πολλαπλές Dark Zones, αλλά πορευόμαστε και έτσι. Κατεστραμμένα αυτοκίνητα, φωτιζόμενες πινακίδες, διάσπαρτες φωτιές, καθώς επίσης και πολίτες που είναι απλά περαστικοί και άρρωστοι και ζητούν τη βοήθειά μας. Αν τους δώσουμε κάτι να φάνε ή να πιούνε, θα μας ανταμείψουν με XP και ρούχα-εξαρτήματα-όπλα. Και σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν σπίτια και αποθήκες που μπορούμε να μπούμε μέσα και να μαζέψουμε ό,τι αντικείμενο εμφανίζεται στο συγκεκριμένο σημείο.

Τα collectibles είναι πάρα πολλά και αποτελούνται από ρούχα για ν' αλλάξουμε την εξωτερική μας εμφάνιση, μέχρι και κινητά πεταμένα στους δρόμους όπου θ' ακούμε συνομιλίες λίγο πριν ή και κατά τη διάρκεια της έξαρσης τους ιού.Θα βρείτε τα ECHOES και διάφορες σημειώσεις και βιβλία. Καθένα από αυτά, θα σας βάλει λίγο πιο πολύ στον κόσμο του παιχνιδιού με τα ECHOES να σας μεταφέρουν σε μια εικονική ανάμνηση. Ο χάρτης δε σταματάει στα σπίτια όμως. Σε πολλά σημεία έχουμε και υπόγειες περιοχές που τις περισσότερες φορές είναι σήραγγες του μετρό. Περιοχές, τις οποίες αξίζει να εξερευνήσουμε, καθώς και πάλι θα βρούμε πολλά αντικείμενα για να βάλουμε στην τσάντα μας. Τώρα που είπαμε τσάντα… Αλήθεια, τι μπορεί να περιέχει αυτή η τσάντα;

Θυμάστε αυτά που λέγαμε πριν για τους προμηθευτές; Ε λοιπόν, όλα τα υπάρχοντά μας, βρίσκονται μέσα στην τσάντα. Το γνωστό σε όλους δηλαδή, inventory. Όταν θα ξεκινήσουμε τα main missions (αλλά και τα side missions), σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε την JTF να επαναφέρει την τάξη. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι να σκοτώσουμε όλους τους πιθανούς εχθρούς που θα συναντήσουμε στο διάβα μας. Μπορεί ν’ ακούγεται μονότονο, όμως η ίδια η Ubisoft θέλησε να δημιουργήσει ένα MMO-RPG παιχνίδι χωρίς κάποιο story που θα εμβαθύνει ιδιαίτερα. Κι εδώ που τα λέμε, τέτοιου είδους παιχνίδια, δε φημίζονται για τον αφηγηματικό τους χαρακτήρα και την ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξη της ιστορίας τους. Έτσι λοιπόν, σκοτώνοντας τους εχθρούς, αρχικά θα παίρνουμε τα XP που ανεβάζουν το επίπεδο του παίκτη. Τα στατιστικά του καθενός αποτελούνται από 3 μέρη:

DPS: Το Damage Per Second, που δείχνει τη ζημιά που προκαλούν τα όπλα σας.

Health: Η ζωή σας όλη.

Tech Power: Η «δύναμη» των skills σας. Όσο αυξάνεται το Tech Power, τόσο πιο καταστροφικά ή/και προστατευτικά είναι.

Τα items λοιπόν, τα τοποθετούμε στην τσάντα μας και μπορούμε είτε να τα χρησιμοποιήσουμε (όπλα, mods στα όπλα, armors κτλ), είτε να τα πουλήσουμε έναντι χρημάτων, είτε -δώστε προσοχή- να τα αποσυναρμολογήσουμε. Στην 3η περίπτωση, η αποσυναρμολόγηση θα μας δώσει κάποια υλικά, τα οποία θα χρειαστούν, ώστε να φτιάξουμε εμείς δικά μας όπλα ή άλλα εξαρτήματα ίσης αξίας ή και καλύτερα, χωρίς να ξοδέψουμε χρήματα. Αξίζει ν' αφιερώσουμε λίγα δευτερόλεπτα για να δούμε ένα επιπλέον στοιχείο που δίνει έμφαση το The Division. Αυτό είναι η σπανιότητα των εξαρτημάτων και των όπλων. Το λεγόμενο Rarity Level και διαχωρίζεται χρωματικά ως εξής:

  1. Worn (Άσπρο)
  2. Standard (Πράσινο)
  3. Specialized (Μπλε)
  4. Superior (Μωβ)
  5. High-End (Κίτρινο)

Όσο πηγαίνουμε από το 1 προς το 5 (αναφορικά με τη σπανιότητα), τόσο τα εξαρτήματα θα μας προστατεύουν περισσότερο και τόσο τα όπλα θα είναι πιο καταστροφικά. Επιπλέον θα έχουν και κάποια bonuses, όπως critical damage, double damage under 30% of health, extra armor και πολλά άλλα.

To matchmaking system, αλλά και οι επιλογές συνδεσιμότητας αξίζει να αναφέρουμε ότι λειτουργούν πανεύκολα και απροβλημάτιστα.

Το VG24 λέει
Καλά όλα αυτά, όμως πολλοί θα αναρωτηθείτε για ποιο λόγο χρειάζεται τελικά η μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο. Στις πρώτες αποστολές, δεδομένου ότι είναι αρχή, θα δείτε πως το επίπεδο δυσκολίας είναι εύκολο και οι εχθροί λίγοι. Αν προχωρήσετε λίγο παρακάτω, ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται κλιμακωτά και με μεγάλη ταχύτητα, οπότε το παιχνίδι φροντίζει να μας προτρέψει να παίξουμε ομαδικά. Και πιστέψτε μας το καταλάβαμε από πρώτο χέρι, γιατί όσες φορές προσπαθήσαμε να ασχοληθούμε χωρίς ομάδα με main missions μεγαλύτερου επιπέδου, οι εχθροί μάς καθάρισαν. Πριν από τα missions, εμφανίζεται ένα in-game παράθυρο που αναφέρει 2 πράγματα. Πρώτον, προαιρετική αναζήτηση ομάδας (matchmaking) και δεύτερον, επίπεδο δυσκολίας. Όσο πιο μεγάλο είναι το επίπεδο, τόσο καλύτερα και τα rewards κατά την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής. Και κάπου εδώ θα φανεί το ομαδικό πνεύμα σας αλλά και ο στόχος του The Division. Αν δεν έχετε παρέα, τότε το αυτόματο matchmaking θα βρει τυχαίους παίκτες που ενδιαφέρονται να παίξουν την αποστολή μαζί σας και βρίσκονται σε παρόμοιο level μ’ εσάς. To matchmaking system, αλλά και οι επιλογές συνδεσιμότητας αξίζει να αναφέρουμε ότι λειτουργούν πανεύκολα και απροβλημάτιστα. Τα main missions χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, οι οποίες συνδυάζονται και με τα Encounters (side missions). Πιο συγκεκριμένα:

Σκοπός των main missions είναι το χτίσιμο και η αναβάθμιση των διαφόρων τομέων της Βάσης Επιχειρήσεων (Base of Operations), όπου θα πρέπει είτε να σώσουμε κάποια από τα μέλη τα οποία έχουν απαγάγει, είτε να μαζέψουμε αναγκαία supplies. Διαχωρίζονται ως εξής:

  1. Medical Missions (για τον Ιατρικό τομέα της Βάσης)
  2. Security Missions (για τον τομέα της Ασφάλειας της Βάσης)
  3. Tech Missions (για τον Τεχνικό τομέα της Βάσης)

Αντίστοιχα τα Encounters αναφέρονται μόνο στην αναβάθμιση των τομέων της βάσης και διαχωρίζονται με παρόμοιο τρόπο. Εδώ είτε θα ψάχνουμε αναφορές για τον ιό (Medical) και θα σκοτώνουμε εχθρούς, είτε θα βοηθάμε την JTF να προστατεύσει έναν αξιωματικό από τους εχθρούς (Security), είτε θα βοηθάμε την JTF να μαζέψει supplies σκοτώνοντας πάλι εχθρούς (Tech). Οπότε έχουμε και πάλι:

  1. Medical Encounters
  2. Security Encounters
  3. Tech Encounters


Για τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία, είναι συνετό να βρίσκεστε σε μια 4-μελή ομάδα που είναι και το μέγιστο των παικτών που αποτελεί ένα group. Το επίπεδο των παικτών έχει σημασία στην ομάδα σας καθώς οι εχθροί θα προσαρμόζονται στα κυβικά του μεγαλύτερου σε επίπεδο, παίκτη που βρίσκεται στο group. Για παράδειγμα αν εγώ είμαι 8 level και στην ομάδα υπάρχει ένας παίκτης με 15 level, τότε οι εχθροί θα είναι έως και 15ο επίπεδο. Αυτόματα θα κερδίζουμε περισσότερα XP και τα items που θα πέφτουν θα είναι μεγαλύτερης αξίας, όμως η δυσκολία θα είναι μεγάλη. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να λειτουργείτε σαν ομάδα και καλό θα ήταν να γνωρίζεστε με την ομάδα σας. Οι ξένοι επειδή τα βρίσκουν σκούρα, πολλές φορές κάνουν log-out (ναι το συναντήσαμε κι αυτό), με αποτέλεσμα να μένουμε ξεκρέμαστοι. Το καλό της υπόθεσης είναι πως αν τύχει να μπει εκείνη τη στιγμή κάποιος φίλος σας στο The Division, μπορεί να κάνει join στην αποστολή σας και να σας βοηθήσει. Η βοήθεια έχει πολλές έννοιες σ’ αυτό το παιχνίδι. Μπορεί να έχει κάποια καλά skills, μπορεί να είναι ο φύλακας άγγελός σας και να σας γιατρέψει όσες φορές πέσετε ή ακόμα κι αν πεθάνετε να σας επαναφέρει στη ζωή.

Υπάρχουν 2 εκδοχές του revive σ’ αυτό το παιχνίδι. Η μία είναι όταν ο παίκτης πέφτει (down) και μπουσουλώντας μπορεί να έρθει προς το μέρος σας ώστε να τον σηκώσετε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ή να του ρίξετε ένα medkit. Η δεύτερη εκδοχή είναι όταν ο παίκτης πέσει αναίσθητος. Πριν γίνει το respawn, για 30 δευτερόλεπτα, μπορεί να πλησιάσει ένας φίλος σας και να σας επαναφέρει στη ζωή μέσα σε κάποια δευτερόλεπτα (περισσότερα από κάποιο απλό down). Πριν αναφέρθηκε η λέξη skills. Μα τι RPG θα είχαμε χωρίς κάποια skills να προσθέτουν τη δική τους ξεχωριστή πινελιά; Τα skills χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, μπορούν να χρησιμοποιηθούν 2 από κάθε κατηγορία και ξαναχρησιμοποιούνται, αφού φορτίσει η μπάρα τους μετά από αρκετά δευτερόλεπτα:

Μedical: Skills τα οποία βοηθούν στο health replenish του παίκτη. Έστω ότι έχετε δεχτεί αρκετές σφαίρες και δεν έχετε medkit επάνω σας. Υπάρχουν skills που σας δίνουν επιπλέον ζωή με διάφορους τρόπους. Μπορεί και κάποιος φίλος σας να το ενεργοποιήσει και να σας βοηθήσει με τον ίδιο τρόπο.

Tech: Εδώ υπάρχει βοήθεια στην επίθεση. Μπορείτε να τοποθετήσετε μια βόμβα, την οποία θα ενεργοποιήσετε όποτε και όπου επιθυμείτε, μπορείτε να βάλετε κάποιο turret και άλλα πολλά που θα αποβούν μοιραία για τη ζωή των εχθρών σας.

Security: Ό,τι πρέπει για να δώσετε ένα boost στην άμυνα σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ασπίδα για τις δύσκολες στιγμές και να πυροβολείτε ταυτόχρονα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια «έξυπνη» κάλυψη κατά την οποία θα αυξάνει τη ζημιά που προκαλείτε με το όπλο σας και μειώνοντας τη ζημιά των εχθρών και γενικά θα σας παρέχει προστασία για κάποιο χρονικό διάστημα.

Να σημειωθεί πως κάθε skill έχει και το αντίστοιχο mod που το κάνει ακόμα καλύτερο και μπορείτε να επιλέξετε 4 από αυτά, ώστε να τα φέρετε στα μέτρα σας. Τα mods θα ξεκλειδωθούν, όταν ολοκληρώνετε με επιτυχία τα λεγόμενα Encounters που δεν είναι τίποτε παραπάνω από side missions διαχωρισμένα σε Medical Encounters, Tech Encounters και Security Encounters. Στόχος των missions αυτών είναι να μαζέψετε διάφορα supplies (σκοτώνοντας εχθρούς) για να αναβαθμίσετε το Κέντρο Επιχειρήσεων που με τη σειρά του θα σας παρέχει τη δυνατότητα των mods στα skills.

Εδώ οφείλουμε ν’ ανοίξουμε μια μεγάλη παρένθεση. Το παιχνίδι φέρνει στοιχεία Destiny στην πιο γήινη μορφή, αλλά υστερεί στα βασικά των RPGs, δηλαδή σε ποικιλία εχθρών και κατηγορίες όπλων. Μας βρίσκει σύμφωνους στο γεγονός ότι πατάμε στη γη και πως δεν έχουμε την ευκολία του φανταστικού εξοπλισμού, αλλά χωρίς ένα RPG (μπαζούκα) βρε παιδιά (κάτι το οποίο είχαμε δει και στο trailer του 2013); Θα γινόταν πανικός! Προφανώς δε στεκόμαστε στο συγκεκριμένο όπλο, αλλά πιστεύουμε πως η ποικιλία είναι μικρή. Κι επιπλέον, οι εχθροί είναι οι ίδιοι μασκοφορόροι, οι ίδιοι ληστές, οι ίδιοι cleaners. Ακόμα και τα bosses είναι τα ίδια. Και το επίθετο "ίδιος" δεν σταματάει εδώ. Δεν μπορεί εν έτει 2016 ο εχθρός να είναι ίδιος και απαράλλαχτος είτε είναι 5 είτε 25 level. Απλά προστίθεται επιπλέον health και να ο αναβαθμισμένος εχθρός! Ούτε ένα επιπλέον όπλο ούτε μια διαφορετική κίνηση, ούτε τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για τα bosses. Ωστόσο δεν υπάρχει υπόνοια βαρεμάρας ή οποιουδήποτε αντίστοιχου συναισθήματος όταν παίζετε σαν ομάδα και αλληλοσυμπληρώνεστε. Γι' αυτό να θυμάστε ότι θα περνάει πιο ευχάριστα η ώρα όταν θα έχετε τουλάχιστον ένα φίλο μαζί σας.

Όσον αφορά το story, όπως είπαμε και παραπάνω, μπορεί να μην είναι κάτι βαθύ, αλλά έχει κάποια δυνατά χαρτιά που παρουσιάζουν την πλοκή κάνοντας επίκληση στο συναίσθημα του παίκτη. Πιο συγκεκριμένα, στα main missions, θα δείτε πολλά cutscenes που θα σας βάλουν στο κλίμα των γεγονότων της Νέας Υόρκης δημιουργώντας μια φορτισμένη ατμόσφαιρα γύρω από τις καταστάσεις που βιώνουν τόσο οι πράκτορες, όσο και οι απλοί πολίτες. Ας πούμε, θα δείτε πως το τάγμα του The Division, στο οποίο ανήκετε, είναι το δεύτερο κι αυτό γιατί το προηγούμενο χάθηκε και θα πρέπει να βρείτε τι τους συνέβη. Μαζί με τους διαλόγους των cutscenes, τα κινητά και τα ECHO που βρίσκονται στο χάρτη, θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε επιπλέον την ιστορία, δείχνοντάς σας κάποιες εικόνες από κάμερες και τηλεφωνικές συζητήσεις ατόμων που τελικά πέθαναν ζητώντας έλεος και βοήθεια. Και ναι, μας άγγιξαν πολύ αυτά, αν και οι υποτιθέμενοι πρωταγωνιστές θα περάσουν και δεν θ' ακουμπήσουν και στην πορεία δεν θα έχει νόημα να μεριμνήσετε γι' αυτούς.

Αν όλα αυτά σας άρεσαν, η Ubisoft μάς φύλαξε και κάτι άλλο που απέκτησε πολλούς fans ακόμα και από τη  beta του παιχνιδιού. 2 λέξεις αρκούν να σας βάλουν στο κλίμα: Dark Zone. Η πιο σκοτεινή περιοχή του παιχνιδιού και ταυτόχρονα η πιο δύσκολη, αλλά και πιο εθιστική. Κατ’ αρχάς ν’ αναφέρουμε πως πλέον εμπλέκεται το στοιχείο του PvP. Δηλαδή θα βρεθείτε face 2 face με πολλούς παίκτες διαδικτυακά, που είτε θα σας βοηθήσουν, είτε θα προσπαθήσουν να σας σκοτώσουν παίρνοντας XP και items που κουβαλάτε. Καλό είναι να περιπλανηθείτε μαζί με παρέα εκεί, γιατί ακόμα και οι NPCs είναι απαιτητικοί αντίπαλοι, ενώ σε περίπτωση που είστε ομάδα, φροντίστε να μην έχετε παραπάνω από 5 level διαφορά μεταξύ σας γιατί δεν θα μπορέσετε να είστε μαζί.

Η Dark Zone χωρίζεται σε τομείς που αναλογούν στο επίπεδο του παίκτη. Αυτό σημαίνει ότι διαφορετικές περιοχές της, αντιστοιχούν και σε διαφορετικού επιπέδου παίκτες και NPCs. Επίσης, αν για τον τάδε ή δείνα λόγο, ένας παίκτης στραφεί ενάντια του άλλου και αρχίζει να τον πυροβολεί, τότε γίνεται Rogue (λιποτάκτης) κι έτσι εμφανίζεται στο χάρτη με μια νεκροκεφαλή και τον βλέπουν όλοι οι παίκτες. Όσο είστε σ' αυτήν την κατάσταση δε θα μπορείτε να βγείτε από την Dark Zone, εκτός αν ξεφύγετε μακριά από τον παίκτη που επιτεθήκατε ή τελικά τον σκοτώσετε/σας σκοτώσει. Όσον αφορά τα items, έχετε ξεχωριστή τσάντα γι' αυτά, διότι βρίσκεστε σε μολυσμένη περιοχή. Τα items της Dark Zone συχνά πυκνά είναι αρκετά καλά (μπλε, μωβ κτλ) οπότε αν δε σας κάνουν, δεν μπορείτε απλά να τα πουλήσετε ή να τα αποσυναρμολογήσετε γιατί δεν έχουν αξία εξαιτίας της μόλυνσης. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να τα μεταφέρετε. Το λεγόμενο extraction. Βρίσκεται σε συγκεκριμένες περιοχές του χάρτη, όπου καλείτε ένα ελικόπτερο, έρχεται μετά από περίπου 2 λεπτά, μαζεύει τα πράγματα και φεύγει. Μέσα σ' αυτό το χρονικό διάστημα μαζεύονται εχθροί για να σας σκοτώσουν ή παίκτες που είτε θα σας βοηθήσουν είτε θα σας κλέψουν τ' αντικείμενα. Αν το extraction ολοκληρωθεί με επιτυχία, τότε θα θα βρείτε τα items στα stash των safehouses που είναι ένα inventory αποκλειστικά γι' αυτό το λόγο. Οπότε τα παίρνετε από εκεί και είτε τα χρησιμοποιείτε είτε τα πουλάτε. Πρόκειται για μια διαδικασία, που τις περισσότερες φορές είναι αγωνιώδης, καθώς τη στιγμή του extraction συνήθως έρχετα κατά πάνω σας ολόκληρος στρατός από εχθρούς ή θα είναι η κατάλληλη στιγμή για να επιτεθείτε σε κάποιον άλλο παίκτη και να του πάρετε τα πράγματα.

Τι είναι όμως η Dark Zone και γιατί ονομάστηκε έτσι; Τις πρώτες μέρες της έξαρσης του ιού, η κυβέρνηση αποφάσισε να τοποθετήσει τα άτομα που νοσούσαν σε μια ευρύτερη καραντίνα. Τίποτα όμως δεν πήγε κατ’ ευχήν κι έτσι η περιοχή αυτή κατέληξε σκοτεινή και μολυσμένη με θανατηφόρους εχθρούς να καραδοκούν σε όλο τα μήκη και τα πλάτη της. Σκεφτείτε πως υπάρχουν checkpoints (αλά safe houses) σε διάφορα σημεία, ώστε να πάρετε μια ανάσα από αυτό που ακολουθεί. Επιπλέον έχουμε το Dark Zone Level, δηλαδή ό,τι XP αποκτάτε θα σας ανεβάζει το level μόνο για τη Dark Zone. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, διότι σε συνδυασμό με τα χρήματα που θα λαμβάνετε (τα οποία θα ξοδεύετε μόνο σε Dark Zone Vendors), μπορείτε ν’ αγοράσετε αρκετά δυνατό εξοπλισμό και όπλα. Γενικά είναι μια πρόκληση για εσάς και την παρέα σας και ταυτόχρονα κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο ενδιαφέρον με τις προσωπικές μάχες αλλά και τις ομαδικές μάχες ενάντια άλλων παικτών ανά τον κόσμο. Είναι σαν να υπάρχει το φωτεινό και το σκοτεινό The Division, αν μπορούσαμε να το πούμε πολύ απλουστευμένα δηλαδή.

Πρώτον και κύριον, θα χρειαστεί να ξεχάσουμε την όποια εικόνα είχαμε από το παιχνίδι στην Ε3 2013. Θα δούμε πολλές διαφορές με εκείνο το χάρμα οφθαλμών και το downgrade που έχει υποστεί ο τίτλος είναι πασιφανές. Ωστόσο το συνολικό αποτέλεσμα δε θα λέγαμε καν ότι είναι μέτριο, καθώς είναι αρκετά καλύτερα, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπ' όψιν το είδος του. Στις πρώτες γραμμές του review αναφέραμε το μέγεθος του χάρτη και το πόσο καλοσχεδιασμένος είναι. Αξίζει να αναφερθεί και πάλι λοιπόν. Το γεγονός ότι δεν προσφέρεται κάποιο όχημα, μας δίνει την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τα κομμάτια της Νέας Υόρκης ένα προς ένα. Εντωμεταξύ, επειδή το γεγονός συνέβη κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων, θα δείτε με πόση λεπτομέρεια υπάρχουν στολίδια και δέντρα στα μαγαζιά. Πέρα από αυτά, θα βρεθείτε και σε γήπεδα του μπάσκετ, σε μαγαζιά, σας υπόγεια, σε οικοδομές και άλλα πολλά, τα οποία είναι πολύ προσεγμένα στον τομέα των γραφικών και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Στα animations έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, όπως θα δείτε στις κινήσεις και τις μεταβάσεις να κυλούν με φυσικότητα. Επίσης η σχεδιαστική λεπτομέρεια του παίκτη από αυτά που φοράει μέχρι και τα μαλλιά του, βρίσκεται σε πολύ αξιόλογα επίπεδα.

Ένα επιπλέον βασικό στοιχείο, είναι οι εναλλαγές του περιβάλλοντος: Δυναμικός καιρός και εναλλαγή ημέρας/νύχτας. Είναι πανέμορφος ο συνδυασμός του καιρού με την πορεία της ημέρας. Για παράδειγμα σε μια αποστολή που ήταν νύχτα, είχαμε τους ελεύθερους σκοπευτές σε μεγάλη απόσταση και δεν τους διακρίναμε εύκολα, λόγω έλλειψης φωταγώγησης. Σιγά σιγά ξημέρωνε και ανακτούσαμε το πλεονέκτημά μας, μέχρι που μπήκε ένα σύννεφο στον ήλιο και το ξαναχάσαμε. Δεδομένου ότι βρισκόμαστε κοντά στα Χριστούγεννα, το χιόνι πρωταγωνιστεί στα τοπία. Η ατμόσφαιρα και το γραφικό τοπίο που δημιουργείται με το χιόνι μέσα στο χάος που επικρατεί δημιουργεί μοναδικό περιβάλλον και αξιομνημόνευτο.

Τα fps είναι αρκετά σταθερά στα 30 και με τις πολλές εκρήξεις δεν παρατηρήθηκαν framedrops. Αν κάτι κάθεται άσχημα στο μάτι είναι τα ελαφρώς θολά textures σε μερικά σημεία. Η ανάλυσή τους είναι τέτοια, που όταν τα παρατηρούμε απ' την απόσταση που μας τοποθετεί το παιχνίδι όταν παίζουμε, δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν προσπαθήσουμε όμως να ελέγξουμε λεπτομέρειες, θα δούμε ότι δεν έχουν την ποιότητα που βλέπουμε σε τίτλους, όπως το Watch Dogs για παράδειγμα (δεν είναι τυχαία η σύγκριση). Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι παράλογο, καθώς ο τίτλος έχει αυτή τη φορά να καταναλώσει πόρους στην online συνδεσιμότητα και στο ότι δεν θα δούμε loading στη μετακίνησή μας μες στην πόλη, ούτε όταν μπαίνουμε σε κτίρια. Είναι κάτι το οποίο αποτελεί κατόρθωμα και βοηθά πολύ το immersion. Το draw distance δεν θα σας ενοχλήσει ιδιαίτερα καθώς η όποια καθυστέρηση στην απεικόνιση κτηρίων σε μακρινές αποστάσεις γίνεται τόσο λίγο που δε δημιουργεί πρόβλημα. Φυσικά βέβαια δεν έλειψαν και τα bugs-glitches του παιχνιδιού, όπως ότι οι εχθροί πολλές φορές κάθονταν στον αέρα ή που τα NPCs μας "κόβουν" το δρόμο μπροστά από τις πόρτες. Μάλιστα με το collision system που επέλεξε η Ubi, ανάγκασε τους παίκτες να μπαίνουν σε ουρές (!), καθώς ήταν αδύνατη αλλιώς η εξέλιξη, αφού χρειαζόταν να πατήσετε κάποιο κουμπί σε ένα συγκεκριμένο σημείο, την ώρα που το προσπαθούσαν και οι άλλοι παίκτες, που βρίσκονται στα safehouses.

Ο χειρισμός είναι σε πολύ καλά επίπεδα και άμεσος, ενώ περιλαμβάνει και ένα από τα καλύτερα cover systems που έχουμε δει, το οποίο είναι εξαιρετικό πλεονέκτημα, καθώς οι μάχες αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό του τίτλου. Για παράδειγμα αν βρισκόμαστε πίσω από ένα τοίχο και θέλουμε να πάμε απέναντι, πίσω από ένα παρατημένο όχημα, ώστε να αποκτήσουμε καλύτερη οπτική, αρκεί να στρέψουμε τον δεξί αναλογικό προς το σημείο κάλυψης και να κρατήσουμε πατημένο το Χ/Α. Αυτόματα ο παίκτης θα φτάσει στο σημείο αυτό. Το shooting είναι άψογο κι από τα τρανταχτά κομμάτια του παιχνιδιού. Η αίσθηση των όπλων σε συνδυασμό με την ποικιλία των ήχων βοηθά πολύ την πιστότητα. Οι τακτικές που θα χρησιμοποιήσετε (πλευροκόπηση κλπ.) δίνουν μεγάλη ικανοποίηση, όταν καταφέρετε και ρίξετε και τον τελευταίο εχθρό.

Το μεγάλο στοίχημα του The Division έχει να κάνει με την κάλυψη του παίκτη τόσο για single play, όσο και για το multiplayer του. Και πρέπει να πούμε ότι τα πηγαίνει περίφημα. Έχει έναν τόσο καλά δομημένο κόσμο, που όλα έχουν νόημα και συνδυάζονται άψογα μεταξύ τους: Το PvP με το PvE και η ατμοσφαιρική μοναξιά που θα νιώσετε, όταν περιφέρεστε μόνοι σας στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Όλα έχουν νόημα στον κόσμο που υποφέρει από τις συνέπειες του καταστροφικού ιού. Η αίσθηση της εξερεύνησης, η αγωνία στις μάχες και στο extraction στο Dark Zone, παράλληλα με τον εθισμό, που προκαλεί το level up σύστημα δείχνουν έναν τίτλο, που έχει φτιαχτεί με μεράκι και πρόκειται για ένα από τους μεγαλύτερα (από όλες τις πλευρές) παιχνίδια της Ubisoft ως τώρα (ενώ έχουν αναμιχθεί πολλαπλά studios στην ανάπτυξή του).

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Ubisoft στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Tom Clancy's The Division

Author

Κώστας Βλάχος

Developer

Ubisoft Massive / Ubisoft Reflections / Ubisoft Annecy / Red Storm Entertainment

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / Xbox One / PS4

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

8 Μαρτίου 2016

Είδος

Third-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Εκπληκτική ατμόσφαιρα στην καλύτερη απεικόνιση του Manhattan ως τώρα
+ Ο μεγάλος και καλοσχεδιασμένος χάρτης με την πληθώρα επιλογών
+ Το Level Up σύστημα
+ Το εξαιρετικά καλοφτιαγμένο tactical shooting system
+ H αγωνία και η απειλή όταν βρίσκεστε στην Dark Zone
+ H συνοχή στον κόσμο του και η επιτυχημένη ένταξη single/multi/PvE/PvP

Αρνητικά

- Το "Always Online"
- Μικρή σχετικά ποικιλία σε όπλα και ιδιαίτερα σε εχθρούς
- Τα γραφικά δεν είναι όπως τα είχαν παρουσιάσει πριν 3 χρόνια
- Σχετικά μικρή ποικιλία αποστολών για το μέγεθός του

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
9.1
Συνοψίζοντας

Το The Division ήταν από τα πιο αμφιλεγόμενα και αναμενόμενα παιχνίδια των τελευταίων ετών. Κι αυτό γιατί η Ubisoft είχε δημιουργήσει τεράστιο hype γύρω από τον τίτλο τόσο με τα γραφικά του, όσο και με αυτά που προσφέρει. Παρόλο που οπτικά δεν ήταν αυτό που είδαμε πριν 3 χρόνια, το παιχνίδι είναι εθισμός και μας καθήλωσε τόσο με την ατμόσφαιρά του στο single player, όσο και με την αίσθηση του ομαδικού παιχνιδιού που έχει.

Με το εξαιρετικό shooting, το εθιστικό level up system και την απειλητική Dark Zone, θα λέγαμε με ασφάλεια πως η Ubisoft κέρδισε το στοίχημα που έβαλε πριν λίγα χρόνια, παρουσιάζοντας ένα από τα καλύτερα MMO-RPG που έχουν κυκλοφορήσει τελευταία.

8.0
Βαθμός
9.1
Βαθμός
7 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
91%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
9%