Torment: Tides of Numenera

by Βασίλης Καμακάρης on 6 Μαρτίου 2017

Έχοντας πλέον 3 χρόνια και βάλε ως συντάκτης σε διαφορά ελληνικά sites, σίγουρα σε μικρή ηλικία δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνω κάτι που μου αρέσει σαν πιο σοβαρό επίπεδο. Αν και δεν βίωσα στο ζενίθ της την χρυσή εποχή του gaming, ήμουν από τις γενιές που προλάβαμε τα gaming περιοδικά στην Ελλάδα, όπως PC Master, Computer Games Magazine και πολλά ακόμα, τα οποία ενημέρωναν τόσο για την σκηνή στην τρέχουσα γενιά του gaming, όσο και στις παλιές εποχές, διδάσκοντας στους νέους, τίτλους που σημάδεψαν το παρελθόν προσφέροντας τα μάλιστα και εντελώς δωρεάν για να τα δοκιμάσουμε.

Μερικά από τα games που είχα δοκιμάσει στην τότε ηλικία και σίγουρα έχουν μείνει χαραγμένα στο μυαλό μου ήταν γνωστά RPGs όπως τα Icewind Dale και Baldur's Gate, που γέμιζα τις ώρες μου με μπόλικο lore και μια ντουζίνα από χαρακτήρες, με τους οποίους χάραζα το δικό μου ταξίδι σε φανταστικούς κόσμους. Αν και σίγουρα απολαμβάνουμε αρκετά ARPGs, καμία φορά λείπει το συναίσθημα από τα παλιά και καλά RPGs και την ικανοποίηση για αυτήν την διψά, τη φέρνει επιτέλους η  inXile Entertainment με το δημιούργημα της, Torment: Tides of Numenera.

To Torment: Tides of Numenera δεν είναι ένα καινούριο παιχνίδι, αλλά ένα project που υπήρχε αρκετό καιρό στο Steam Early Access και πλέον χάραξε τα τελευταία του βήματα προς την έξοδό του από την εν λόγω φάση για να περάσει ως ένα full release, ενώ εμείς δοκιμάσαμε την τελική έκδοση.

Εδώ θα ήθελα να δώσω ένα disclaimer πριν ξεκινήσουμε, περισσότερο για τους παίκτες που δεν είναι υπερβολικά μυημένοι στο είδος. Το Torment: Tides of Numenera ανήκει στην κατηγορία των CRPGs - Computer Role Playing Game, τα οποία διαφέρουν σε ένα κομμάτι από τα ARPG – Action Role Playing Game τα οποία βλέπουμε ως mainstream είδος.

Το παιχνίδι έρχεται σαν ένας μελλοντικός πνευματικός διάδοχος για το Planescape: Torment, ενός ακόμα εξαιρετικού παιχνιδιού στην εν λόγω σκηνή. Η ιστορία του Torment: Tides of Numenera μάς μεταφέρει ένα δισεκατομμύριο χρόνια στο μέλλον, με τον άνθρωπο να έχει βρει τον τρόπο να ξεγελάσει τον θάνατο. Ο χαρακτήρας μας θα βρεθεί δίπλα σε έναν σπασμένο κρύσταλλο, δίπλα στο σημείο που διατηρείτο το σώμα του. Αυτό θα τον χρίσει ως τον “Changing God¨: ένα πλάσμα που μπορεί να ζήσει στην αιωνιότητα, με τον θάνατο να αποτελεί απλώς μια ψευδαίσθηση. Όμως ο κόσμος με την άφιξή του θα έρθει σε ανισορροπία και ο Sorrow, ένας Grim Guardian θα βγει στην επιφάνεια ώστε να σταματήσει τον Changing God και τους ακολούθούς του, για να επαναφέρει την ισορροπία στον κόσμο.

Να είμαι ειλικρινής, αν και έχω ασχοληθεί με αντίστοιχα παιχνίδια στο παρελθόν, το οξυγόνο του Planescape: Torment ήταν από τα λίγα που δεν εισέπνευσα, ωστόσο αυτό δεν με εμπόδισε στο να βιώσω την εμπειρία του νέου παιχνιδιού. Στα CRPG η ιστορία μοιάζει με ένα βιβλίο ή ένα pen and paper παιχνίδι (όπως εσείς το προτιμάτε). Εδώ το μοτίβο απλώς υπάρχει, καθώς ο πραγματικός συγγραφέας της ιστορίας είμαστε εμείς. Η διαφοροποίηση που προανέφερα για τα ARPGs, είναι μιας και σε CRPGs και κυρίως της παλιάς γενιάς, δεν ορμάμε σε dungeons και εξαπολύουμε spells και χτυπήματα σαν να μην υπάρχει αύριο, αλλά είναι παιχνίδια που θέλουν προσοχή, θέλουν διάβασμα και αγάπη για την εξερεύνηση.

Οι παίκτες από την πρώτη στιγμή θα εξερευνήσουν έναν ιδιαίτερο και μοναδικό κόσμο, με την τεχνολογία και το medieval σκηνικό να ενώνονται σε ένα. Η αισθητική που κουβαλά φέρνει το άρωμα των παλιών παιχνιδιών, δίνοντας την απαραίτητη οικειότητα σε κάποιον γνωστό του είδους και δια χειρός του Monte Cook, του σχεδιαστή του Numenera και άλλων γνωστών tabletop παιχνιδιών. Σε αυτό το κομμάτι θα ξεκινήσουμε να κάνουμε συμμαχίες, να μαθαίνουμε τον κόσμο και να βγάζουμε εις πέρας τα quests που μας αναθέτουν. Το παιχνίδι δίνει τη νοοτροπία ενός tabletop παιχνιδιού, με το narrative στοιχείο να μοιάζει με έναν DM που μας εξηγεί την ιστορία και μας δίνει τις επιλογές που έχουμε να κάνουμε.

Ο χαρακτήρας ξεκινώντας διαθέτει κάποια attributes με βάση αυτά που του έχουμε θέσει στο character customization, το οποίο σχετικά ακολουθεί μια απλή λογική. Σε αυτήν επιλέγουμε το class το οποίο θα κατέχει, τι όπλα θα χρησιμοποιεί, καθώς και το μέγεθος στις μπάρες “Might, Speed και Intellect,” που αποτελούν το κυριότερο κομμάτι στις ικανότητες μας.  Ο χαρακτήρας μπορεί να αναπτυχθεί και μέσα στο παιχνίδι λαμβάνοντας από quests, xp points που θα αυξήσουν τα stats τους, ενώ κερδίζει ορισμένα πλεονεκτήματα μέσω των cyphers, τα οποία όμως μπορούν να δώσουν και μειονεκτήματα στον παίκτη με κακό balance στον ηρώα. Εδώ τα πράγματα είναι κάπως περιορισμένα μιας και δεν επιλέγουμε την εξωτερική εμφάνιση ή το πορτρέτο του χαρακτήρα, αφήνοντας στην άκρη την άμεση ταύτιση με αυτόν.

Το ταξίδι στον κόσμο της Numenera είναι μεγάλο και με ένα πολύ πλούσιο storyline. Εδώ δεν υπάρχουν αποτυχίες και θάνατος, πάρα μόνο μια “δεύτερη ευκαιρία”. Κάθε επιλογή πετυχημένη ή όχι φέρνει άλλες εναλλακτικές και αυτό είναι που προσφέρει στον παίκτη μια πολύ πλούσια εμπειρία. Στις επιλογές, τα “Might, Speed και Intellect,” μπορούν να κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα, στο να μην μπλέξουμε την κατάσταση παραπάνω και καταλήξουμε σε συμπλοκή. Οι μάχες του Torment είναι καθαρά turn-based με τους ήρωές μας και τους αντίπαλους να έχουν 2 κινήσεις την φορά, στις οποίες μπορούν να μετακινηθούν, να επιτεθούν ή να βοηθήσουν κάποιον σύμμαχο. Ακόμα και σε αυτές η ήττα, είναι κάτι περιστασιακό, καθώς δεν συμβολίζει πάντα το τέλος μας, επιστρέφοντας στον “τόπο του εγκλήματος” για να σκοτώσουμε ό,τι απέμεινε ζωντανό.

Το κερασάκι στην τούρτα για το storyline του Torment δεν είναι άλλοι από τους χαρακτήρες. Κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός και έχει έναν δικό του τρόπο έκφρασης τόσο στις φράσεις τους, όσο και στο voice acting που προσφέρει μια παραπάνω ζωντάνια, κάνοντας την εμπειρία ενός table-top παιχνιδιού πιο ζωντανή. Ωστόσο αυτό το κομμάτι είναι ακόμα φρέσκο (στην Early Access έκδοση) και ακόμα και στην review έκδοση είναι ακόμα περιορισμένο.

Το σύνολο του παιχνιδιού είναι αυτά που χρειάζεται να είναι και έχει μια ικανοποιητική διάρκεια, ενώ σίγουρα ένας τερματισμός δεν αρκεί. Προσωπικά χρειάστηκα 10 ώρες για να τελειώσω το παιχνίδι και όπως είναι αναμενόμενο δεν έχω βιώσει στο 100% το σύμπαν της Numenera. H διάρκεια μέχρι τον τερματισμό θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, αν κάποιος ψάξει κάθε σπιθαμή. Το παιχνίδι έχει έναν κόσμο και μια ντουζίνα από επιλογές που δίνουν απλόχερα την επιλογή του replayability, για να δοκιμάσουμε μια διαφορετική ροή από την προηγουμένη πλοκή.

Αν και έχω καιρό να ασχοληθώ με τέτοιους τίτλους, το “it's my thing” που λεμέ σαν καλλιτεχνικό skill δεν έχει χαθεί. Το Torment είναι ένα παιχνίδι που στη συνολική εμπειρία είναι αυτό που εξ αρχής σχεδιάστηκε να είναι. Ένα αξιοπρεπές CRPG που καταφέρνει να σταθεί απέναντι στο Planescape και αυτό φαίνεται και από την ίδια την εταιρεία που ξέρει πολύ καλά τι κάνει και γιατί το κάνει. Σπάνια βλέπουμε στις μέρες μας τίτλους που θέλουν να χριστούν ως πνευματικοί διάδοχοι, αλλά λίγοι καταφέρνουν να αποκτήσουν την “ευλογία” αυτή και εδώ το Torment πετυχαίνει.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Torment: Tides of Numenera

Συντάκτης
6 Μαρτίου 2017
Developer

inXile Entertainment

Publisher

Techland Publishing

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PC

Κυκλοφορία

28 Φεβρουαρίου 2017

Είδος

RPG

PEGI

16

Θετικά

+ Old-school ατμοσφαίρα
+ Πανέμορφος κόσμος
+ Πλούσιο Lore
+ Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

- Ίσως κουράσει τους νέους παίκτες του είδους
- Περιορισμένο character customization
- Περιορισμένο voice acting

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
8.0
Συνοψίζοντας

Αν είσαι νέος στο είδος, πιθανώς αυτό το παιχνίδι να μην είναι για σένα, αλλά πρέπει να του δώσεις μια ευκαιρία. Αν είσαι παλιός του είδους, αυτό, ναι, είναι για εσένα. Το Torment: Tides of Numenera είναι όλα αυτά που θέλει κάποιος από ένα old-school CRPG: πλούσιο lore, μοναδικό κόσμο και χαρακτήρες και πάνω από όλα ένα game που θα του προσφέρει πάρα πολλές ώρες. Ναι, σε αυτό μπορεί να μιλάει η “χαρά του παιδιού” μέσα μου, αλλά για παίκτες σαν εμάς ένα Pillars of Eternity και ένα Divinity: Original Sin δυστυχώς δεν είναι αρκετά.

Η inXile Entertainment απέδωσε φόρο τιμής στο Planescape: Torment και το όνομα αυτού είναι Torment: Tides of Numenera.

9.0
Βαθμός
8.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1