Uncharted 4: A Thief's End (Multiplayer Beta)

by Νίκος Λυμπέριος on 6 Δεκεμβρίου 2015
Previews

Μια από τις πιο αναμενόμενες κυκλοφορίες της χρονιάς που μας έρχεται για τους κατόχους PlayStation 4 είναι το Uncharted 4: A Thief's End της Naughty Dog. Η σειρά έχει πάρει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των gamers όχι μόνο για τα εξαιρετικά του γραφικά, αλλά γιατί συνδυάζει εξαιρετικό gameplay, καλογραμμένο σενάριο με άκρως συμπαθητικούς πρωταγωνιστές συνδυάζοντας ένα διασκεδαστικό και ανταγωνιστικό multiplayer. Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία της συλλογής Uncharted: The Nathan Drake Collection, η Naughty Dog μας υποσχέθηκε πως όσοι το αγοράσουν θα μπορούν να πάρουν μέρος στην Multiplayer Beta του Uncharted 4: A Thief's End. Η μέρα αυτή έφτασε και μετά από αρκετές ώρες με το παιχνίδι ήρθαμε για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το πρώτο πράγμα που θα αναρωτηθεί κανείς είναι τι περιλαμβάνει η Beta. Στην παρούσα μορφή του, στο παιχνίδι είναι διαθέσιμο μόνο το Team Deathmatch ως mode για το Online και δυο χάρτες. To Island που με την πρώτη ματιά φαίνεται να είναι επηρεασμένο από το Demo που παρουσιάστηκε στην E3 2014 και την Madagascar City που προέρχεται από το δεύτερο demo του παιχνιδιού που είδαμε στην περσινή Ε3. Το παιχνίδι μας υποδέχεται με ένα σύντομο εισαγωγικό tutorial όπου μας τοποθετεί αρχικά σε έναν άδειο χάρτη (Island) και μας παρουσιάζει τους καινούριους του μηχανισμούς, όπως θα δούμε και αναλυτικά παρακάτω, αφενός για να δούμε οι παλιοί τις διαφορές με τα προηγούμενα παιχνίδια και για να εξοικειωθούν οι καινούριοι.

Uncharted™ 4 Multiplayer_20151203220023

Τι έφερε στο online του Uncharted 4: A Thief's End η εμπειρία της Naughty Dog με το εξαιρετικό multiplayer του Last of Us θα δούμε παρακάτω.

Αρχικά και τουλάχιστον στην Beta δεν υπάρχουν πλέον τα Kickbacks. Για τους νέους, τα Kickbacks που υπήρχαν στο Uncharted 3 είχαν παρόμοια λογική με τα scorestreaks των Call of Duty. Να κερδίζεις δηλαδή την ικανότητα χρήσης μιας ειδικής κίνησης συμπληρώνοντας ένα μεγάλο σερί από Kills. Την θέση τους έχει πάρει πλέον ένας μηχανισμός in game "καταστήματος" παρόμοιας λογικής με του The Last of Us. Το παιχνίδι παίζοντας καλά, μας ανταμείβει με χρήματα τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ώστε να αγοράσουμε διάφορα ενισχυτικά, που έχουμε εξοπλιστεί στο Loadout στην κατηγορία Purchasables. Επίσης πλέον το κάθε διαθέσιμο Loadout μας επιτρέπει να εξοπλίσουμε τον χαρακτήρα μας με συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων αφού υπάρχει μετρητής βάρους με μέγιστο το 25LP. Κάθε αντικείμενο που προσθέτουμε στο οπλοστάσιο μας ξοδεύει ένα συγκεκριμένο αριθμό από LP.

Τα αντικείμενα που αναφέραμε προηγουμένως και που μπορούμε να αγοράσουμε από το in game κατάστημα κάθε αγώνα πατώντας το touchpad είναι τα παρακάτω:

Mysticals

Τα mysticals που συμπεριλαμβάνονται στην Beta αποτελούν ειδικές δυνάμεις που έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην σειρά Uncharted και αποτελούν σημαντική βοήθεια στην κατάκτηση της νίκης.

  1. Wrath of El Dorado – Πετώντας το εμφανίζεται μια σαρκοφάγος (εμπνευσμένη από το 1ο Uncharted) μέσα από την οποία εμφανίζονται πνεύματα που κυνηγάνε και χτυπάνε τους αντιπάλους..
  2. Spirit of Djinn – Το πνεύμα του Djinn έρχεται από το Uncharted 3 και δίνει στον παίχτη την δυνατότητα να τηλεμεταφέρεται σε μικρές αποστάσεις δίνοντας του έτσι εξαιρετική ταχύτητα και τον κάνει άτρωτο στα χτυπήματα. Η χρήση του είναι για περιορισμένο διάστημα και ο παίχτης δε μπορεί να καλυφθεί όσο είναι ενεργή η δύναμη.
  3. Cintamani Stone – Επιστρέφει από το Uncharted 2 και η χρήση του επαναφέρει τους πεσμένους μας συμμάχους.
  4. Staff of Ayar Manco – Με τη χρήση του εμφανίζονται όλοι οι αντίπαλοι στο χάρτη. Επίσης μπορεί να εντοπιστεί από την αντίπαλη ομάδα και να καταστραφεί.
  5. Indra’s Eternity – Αυτό το Mystical δημιουργεί ένα πεδίο ενέργειας που κάνει τους αντιπάλους να κινούνται σε αργή κίνηση.

Sidekicks

Οι Sideckicks εμφανίζονται για πρώτη φορά στη σειρά στο multiplayer και αποτελούν συμμάχους της ομάδας που τους καλούμε και ελέγχονται από τον υπολογιστή. Κάθε sidekick έχει το δικό του ρόλο και βοηθάει αρκετά αναλόγως περίστασης είτε στο σπάσιμο της αντεπίθεσης των εχθρών είτε στην επαναφορά των συμπαικτών μας.

  1. Sniper – Προστατεύει μια περιοχή με τη χρήση sniper βοηθώντας τους παίκτες να σκοτώσουν τα μέλη της αντίπαλης ομάδας δημιουργώντας παράλληλα έναν καλό αντιπερισπασμό σπάζωντας τις εχθρικές επιθέσεις
  2. Savior – Βοηθάει στην επαναφορά πεσμένων αντιπάλων, δίνει σφαίρες στους παίκτες και βοηθαέι στην γρήγορη επαναφορά του εξοπλισμού μας.
  3. Hunter – Ο βοηθός αυτός κυνηγάει τους αντίπαλους παίκτες πιάνοντάς τους και ακινητοποιώντας τους για μικρό χρονικό διάστημα, επιτρέποντάς μας να τους σκοτώσουμε.
  4. Brute – Αποτελεί τους γνωστούς κακούς από το Uncharted 3 που φέρουν ένα minigun και χρειάζονται αρκετές σφαίρες για να πέσουν. Είναι ουσιαστικά ο tank των sidekicks.

Heavy Weapons

Στα προηγούμενα Uncharted είχαμε την παρουσία όπως είπαμε και προηγουμένως των Kickbacks και κάποιων ειδικών όπλων κρυμμένων μέσα στην πίστα. Στην Beta τουλάχιστον την θέση τους έχουν πάρει τα Heavy Weapons και τα οποία μπορούμε να αγοράσουμε μέσα από το in game store του online για μια χρήση.

RPG

  • RPG με μια βολή
  • Ρίχνει τον αντίπαλο με μια βολή αναλόγως απόστασης
  • 1 βολή ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Κόστος: $700

Barok .44

  • Πιστόλι μεγάλης ισχύος
  • Δυο βολές στο σώμα ή μια στο κεφάλι για να πέσει ο αντίπαλος
  • 6 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Κόστος: $450

Condor

  • Ημιαυτόματη καραμπίνα
  • Δυο βολές από κοντά για να πέσει ο αντίπαλος
  • 6 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Κόστος: $700

ARX-160

  • Αυτόματη καραμπίνα γρήγορων ριπών
  • Πολύ γρήγορο rate of fire
  • 30 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 6
  • Κόστος: $600

China Lake GL

  • Granade Launcher
  • 2 βολές για να πέσει ο αντίπαλος
  • 4 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 7
  • Κόστος: $700

Light Machine Gun

  • Αυτόματο sub machine gun
  • Δεν χρειάζεται Reload
  • 50 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 8
  • Κόστος: $650

Gear (Εξοπλισμός)

Grenade

Χειρομβοβίδα που ανατινάζεται λίγο μετά την ρίψη της

Αναβαθμίσεις:

  1. 15% γρηγορότερος ανεφοδιασμός
  2. Επιπλέον χειρομβοβίδα
  3. 30% γρηγορότερος ανεφοδιασμός, 15% γρηγορότερη ανατίναξη

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

RevivePak

Το πετάς σε πεσμένους συμμάχους για να γιατρεφτούν
Αναβαθμίσεις:

  1. 15% γρηγορότερος ανεφοδιασμός, επιπλέον RevivePak
  2. 50% γρηγορότερο πέταγμα του κιτ, μεγαλύτερη ακτίνα δράσης
  3. Ταχύτερη επαναφορά συμμάχων, επαναφορά σε πλήρη ενέργεια, 30% γρηγορότερος ανεφοδιασμός

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

Mine

Νάρκη που ανατινάζεται όταν την πλησιάσει ο αντίπαλος. Έχει μικρό πεδίο ρίψης.

Αναβαθμίσεις:

  1. 20% γρηγορότερη επαναφορά, δεν μπορεί να γίνει marked
  2. 30% χαμηλότερος χρόνος ανατίναξης

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
Κόστος: $300

C4

Κολλάει σε ότι επιφάνεια την πετάξουμε και ανατινάζεται πατώντας το κάτω στο d-pad.

Αναβαθμίσεις:

  1. 10% γρηγορότερη επαναφορά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενό είμαστε downed.
  2. Επιπλέον C4
  3. 30% γρηγορότερη επαναφορά, 15% χαμηλότερος χρόνος εκτίναξης

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

Smokebomb

Δημιουργεί έναν έντονο καπνό

Αναβαθμίσεις:

  1. Η διάρκεια αυξάνεται στο 50%, 15% γρηγορότερος χρόνος επαναφοράς
  2. 30% γρηγορότερη επαναφορά, επιπλέον χειρομβοβίδα

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 5
Κόστος: $200

Στο Loadout μας εκτός από τα εξαγοράσιμα αντικείμενα μπορούμε να προσθέσουμε και διάφορα Boosters τα οποία δίνουν κάποιες επιπλέον ενισχύσεις στον χαρακτήρα μας:

Boosters

Helping Hand

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Αύξηση της ταχύτητας του Revive και της δράσης του.

Down But Not Out

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Αύξηση της διαθέσιμης ενέργειας όταν είμαστε Downed.

Deep Cover

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Βελτίωση της ικανότητας μάχης ενό είμαστε καλημένοι.

Marking

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Δυνατότητα μαρκαρίσματος των αντιπάλων μας με το L3.

Gear Revive

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Αναπλήρωση του εξοπλισμού μας γρηγορότερα κάνωντας Revive τους συμπαίκτες μας

Treasure Hunter

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Η εύρεση θησαυρών δίνει περισσότερα κέρδη

Cash Drip

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Περισσότερα κέρδη

Loose Change

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Αντικείμενα στο σημείο που προηγουμένως σκοτωθήκαμε

Scavenger

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Μάζεμα περισσότερων σφαιρών από κάτω.

Stealth

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Ευκολότερο sneaking στους εχθρούς

Explosive Awareness

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 4
  • Ευκολότερος εντοπισμός εκρηκτικών

Head Master

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 5
  • Μεγαλύτερα κέρδοι από τα Headshots

Τέλος αναφορικά με το κομμάτι των αλλαγών, οι μάχες εξελίσσονται σε παρόμοιο ύφος με το The Last of Us. Δηλαδή, οι παίκτες πρώτα μπαίνουν σε κατάσταση Downed έχοντας ένα μικρό παραθυράκι για να σωθούν από τους συμπαίκτες τους πριν γίνουν Killed. Αυτό δίνει ένα στρατηγικό τόνο στο παιχνίδι και ενισχύει αρκετά την ομαδικότητα αφού το κάθε μέλος θα πρέπει να βοηθάει τους συμπαίκτες της, για να μπορέσει να κερδίσει τον αγώνα. Επιπλέον θα πρέπει να δίνουμε βάση στο σπάσιμο των εχθρικών επιθέσεων από τη στιγμή που το βασικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι η ομαδικότητα.

Τα κουμπιά έχουν αλλάξει στήσιμο σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους. Πλέον τη θέση του reload έχει πάρει το τρίγωνο και η ρίψη των χειρομβοβίδων γίνεται με το R1. Τα taunts πραγματοποιόυνται με το πάνω από το d-pad και η ρίψη των purchasables γίνεται πατώντας το R1+L1. Στοχεύουμε και πυροβολάμε κλασσικά με τα L2 και R2 αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα κουμπιά παραμένουν ίδια.

Για να το αναλύσουμε λίγο καλύτερα το κομμάτι του Multiplayer, μια γρήγορη περιγραφή που μπορεί να δώσει κάποιος είναι να το παρομοιάσει σαν Uncharted 2 multiplayer με στοιχεία από το The Last of Us. Τα περισσότερα παράπονα που ακουγόντουσαν για το 3ο κεφάλαιο της σειράς ήταν ότι με την χρήση των Kickbacks και των ισχυρών όπλων σε κάθε πίστα, χανόταν ο ανταγωνισμός και ότι το παιχνίδι βασιζόταν καθαρά στην τύχη. Με τις αλλαγές που αναφέραμε πλέον πέφτει μεγάλο βάρος στο συντονισμό των ομάδων και στο πόσο καλά συνεργάζονται οι παίχτες (τουλάχιστον στο κομμάτι του Team Deathmatch). Επιπλέον οι χάρτες έχουν μικρύνει ελάχιστα, και τα σημεία στα οποία κάποιος παίχτης μπορεί να σταθεί (να καμπερωθεί δηλαδή) έχουν εξαλειφθεί, επιτρέποντας αφενός εντονότερες μάχες, βελτιώνοντας αφετέρου τη ροή αυτών.

Τέλος η προσθήκη του γάντζου για την πλοήγηση των χαρτών σε συγκεκριμένα σημεία επιτρέπει για πρώτη φορά στη σειρά την επιτυχή διαφυγή μας από δύσκολες καταστάσεις και παράλληλα είναι και ένα αξιόλογο melee όπλο που έχει την ικανότητα να κάνει τον αντίπαλο Down με ένα χτύπημα.

Αναφορικά με το τεχνικό κομμάτι του τίτλου, το παιχνίδι σε πρώτη ματιά εντυπωσιάζει και κυρίως τα μοντέλα των χαρακτήρων και οι εκρήξεις. Η συνολική εικόνα του παιχνιδιού είναι αρκετά καθαρή παρά το 900p της ανάλυσης και το σταθερό 60άρι καρέ του ρυθμού ανανέωσης είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να ζητήσει ο κάθε παίχτης ενός γρήγορου multiplayer τίτλου. Από την άλλη τα γενικότερα γραφικά των χαρτών δεν εντυπωσιάζουν με την ποιότητα τους, όχι ότι είναι άσχημα δεν δίνουν όμως το οπτικό αποτέλεσμα που θα περίμενε κανείς από έναν αποκλειστικό τίτλο του PlayStation 4 και δη της Naughty Dog.

Φυσικά μιλάμε για την Beta ενός παιχνιδιού που βγαίνει σε 3 μήνες και συγκεκριμένα το multiplayer κομμάτι του που ξέρουμε ότι έχει δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στο σωστό και χορταστικό gameplay. Όσον αφορά τυχόν προβλήματα, αντιμετωπίσαμε μεγάλο πρόβλημα στη εύρεση παιχτών τις δυο πρώτες μέρες με την εταιρεία να βρίσκεται συνεχώς πάνω από το παιχνίδι προσφέρωντας συνεχόμενα updates για να λύσουν τα προβλήματα. Από χθες το βράδυ εώς και σήμερα τα μεγάλα προβλήματα έχουν εξαλειφθεί με ελάχιστες περιπτώσεις αποσυνδέσεων.

Κλείνω το σύντομο Preview της Beta λέγοντας ότι είμαι άκρως ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα της Naughty Dog. Το Studio συνδύασε με μεγάλη επιτυχία όλα τα θετικά που υπάρχουν στα Online των τριών παιχνιδιών και κατάφερε να κάνει το επόμενο βήμα στη σειρά στο κομμάτι του multiplayer. Είναι ευχάριστο το γεγονός να βλέπεις ένα studio να μην επαναπαύεται στις δάφνες του και να προσπαθεί για το καλύτερο σε κάθε νέο παιχνίδι της ακόμα περισσότερο όταν αυτές οι αλλαγές έρχονται μετά από το άκουσμα στις απαιτήσεις του κοινού σου. Σίγουρα ο τίτλος θα πέσει στο στόχαστρο πολλών ίσως για τα όχι τόσο εξαιρετικά γραφικά (τουλάχιστον στην Beta). Η ουσία όμως δεν βρίσκεται εκεί. Η ουσία του παιχνιδιού που είδαμε και που θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε μέχρι και τις 13 Δεκέμβρη όπου και κλείνει η Beta είναι ότι η Naughty Dog έφτιαξε ένα άκρως εθιστικό Online Mode που στέκεται επάξια δίπλα στα μεγαθήρια. Αν αυτή η μικρή εμπειρία που αποκομίσαμε αυτές τις μέρες είναι ενδεικτικό του τι θα έρθει τον Μάρτη με την κυκλοφορία του παιχνιδιού, τότε ναι όπως λέει και ο Francis Drake, Greatness from small beginnings.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Uncharted 4: A Thief's End (Multiplayer Beta)

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Naughty Dog

Publisher

Sony Computer Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

18 Μαρτίου 2016

Είδος

Action Adventure

PEGI

18

What's your reaction?
LOL
33%
Cheers
33%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
33%
Sad
0%
Rage
0%