Uncharted 4: A Thief's End

For God and liberty
by Νίκος Λυμπέριος on 5 Μαΐου 2016
Reviews

Μια από τις πιο αναμενόμενες κυκλοφορίες της χρονιάς που έρχεται αποκλειστικά για τους κατόχους PlayStation 4, μετά από αρκετές αναβολές και καθυστερήσεις, είναι το Uncharted 4: A Thief's End της Naughty Dog. Η σειρά έχει καταφέρει να κερδίσει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των gamers, όχι μόνο για τα εξαιρετικά του γραφικά, αλλά γιατί συνδυάζει ποιοτικό gameplay, καλογραμμένο σενάριο με άκρως συμπαθητικούς πρωταγωνιστές (με βάθος), συνδυάζοντας ένα διασκεδαστικό και ανταγωνιστικό multiplayer. Αποτελεί ένα κόσμημα για την κονσόλα της Sony και είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς ετών και τελειοποίησης όλης της εμπειρίας που έχει αποκτήσει το studio μέσα στα χρόνια από τις άριστες παλαιότερες δημιουργίες του, ξεκινώντας από τις εποχές του PlayStation 1. Το Uncharted 4: A Thief's End αποτελεί το τελευταίο κεφάλαιο στη σειρά Uncharted ή τουλάχιστον και από όσα ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι η τελευταία δημιουργία της Naughty Dog για τη σειρά. Πρόκειται για δημιουργία, που έχει να παλέψει με αρκετούς δαίμονες, αυτούς των παλαιοτέρων δημιουργιών του studio όπως τα εκπληκτικά The Last of Us και Uncharted 2: Among Thieves, που έθεσαν νέα δεδομένα στην εποχή τους, αλλά και με το εξαιρετικό Rise of the Tomb Raider της Crystal Dynamics.

Το Uncharted 4: A Thief's End διαδραματίζεται 3 χρόνια μετά τα γεγονότα του Uncharted 3. Ο ήρωας μας, Nathan Drake έχει πλέον αφήσει πίσω του την αναζήτηση θησαυρών και ζει μια ήρεμη ζωή με τη γυναίκα της ζωής του, Elena. Μια ζωή όμως, που ο ήρωας μας δε φαίνεται να αγαπά, την αποδέχεται όμως για χάρη της γυναίκας του, που του έχει σταθεί σε κάθε δύσκολη στιγμή, σε κάθε πάλη ήταν δίπλα του και τον στήριξε όπως κανένας άλλος. Την ήρεμη αυτή ζωή έρχεται να ταράξει η ξαφνική εμφάνιση του αδερφού του, Sam, που επιστρέφει για να δώσει στον αδερφό του την ευκαιρία να ζήσει για ακόμα μια φορά την περιπέτεια της αναζήτησης ενός μεγάλου θησαυρού, να σβήσει την δίψα του ήρωά μας για περισσότερη περιπέτεια. Μια δίψα που θα τον φέρει αντιμέτωπο με αυτούς που αγαπά.

sco_05

Ο θησαυρός αυτός ακούει στο όνομα της μυθικής πόλης Libertalia, μιας ουτοπίας φτιαγμένη από τον ξακουστό πειρατή Henry Avery, που είχε σκοπό της ζωής του να ενώσει όλους τους μεγάλους πειρατές της εποχής κάτω από μια στέγη, κάτω από μια κοινή οικονομική συνθήκη, μακριά από τα ξένα βλέμματα, που ήθελαν να καρπωθούν τα πειρατικά λάφυρα και με την ελπίδα της δημιουργίας του απόλυτου κράτους. Αυτή την ουτοπία είχαν και ως στόχο ζωής τα δυο αδέλφια, που από μικρά ονειρεύονταν την ανακάλυψή της, την εύρεση του απόλυτου λάφυρου, που θα εκτίναζε τη φήμη και τη δόξα τους σε ανείπωτα επίπεδα και επιπλέον θα έδινε στη συνείδηση τους την ηρεμία που χρειάζονταν, γνωρίζοντας ότι πλέον έχουν ανταπεξέλθει στα κατορθώματα των προγόνων τους. Στον αγώνα αυτόν φυσικά για την εύρεση της Libertalia δεν είναι μόνοι τους. Εκτός από τους συνήθεις υπόπτους, που ακολουθούν τον ήρωά μας στις περιπέτειές του - και φυσικά μιλάμε για τον Sully - οι πρωταγωνιστές έχουν να αντιμετωπίσουν μια στρατιά μισθοφόρων, που ακούει στο όνομα Shoreline και έχουν ως αρχηγό τους την Nadine. Την Shoreline έχει μισθώσει ο βασικός ανταγωνιστής του παιχνιδιού, ο Rafe, που παλεύει να αφήσει και αυτός το σημάδι του στον κόσμο, με την ανάγκη να δημιουργήσει κάτι δικό του, έχοντας πλέον κουραστεί να ζει στην ταπείνωση της πλούσιας κληρονομιάς, που του δόθηκε από τους γονείς του, χωρίς καμία προσπάθεια από μέρους του, μια ταπείνωση που τον έχει οδηγήσει στην παράνοια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Uncharted 3 και αυτό που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ιστορία του και το ρυθμό της, ήταν ότι οι δυο βασικοί ανταγωνιστές του παιχνιδιού δεν κατάφεραν να φτάσουν τα υψηλά επίπεδα που έθεσε ο Lazarevic του Uncharted 2, κάτι που επηρέασε αρκετά την όλη εμπειρία του παιχνιδιού που βασίζεται αρκετά στους καλογραμμένους χαρακτήρες. Με χαρά μπορούμε να πούμε ότι στο τελευταίο μέρος της περιπέτειας μας οι δυο βασικοί ανταγωνιστές μας, στέκονται επάξια δίπλα στους πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, με ικανοποιητικό ρόλο αναφορικά με την παρουσίασή τους, όσο και με το γεγονός της δημιουργίας ενός πραγματικά απειλητικού εχθρού, αν και θα θέλαμε να δούμε λίγο μεγαλύτερη ανάπτυξη στο χαρακτήρα της Nadine (κάτι που ίσως γίνει με μελλοντικό Story DLC). Η δομή του σεναρίου ακολουθεί το γνωστό μοτίβο των παιχνιδιών Uncharted με τις κλασικές και αναμενόμενες στιγμές εξερεύνησης, που συνοδεύονται από τα εκρηκτικά στιγμιότυπα, για τα οποία έγινε γνωστή η σειρά και μέσω αυτών η Naughty Dog όρισε εκ νέου την έννοια κινηματογραφικό gaming. Η διάρκεια της ιστορίας θα αφήσει ικανοποιημένους και τους πιο απαιτητικούς, αφού για το είδος του παιχνιδιού οι 12-15 ώρες μικτού gameplay (συνδυασμός αναζήτησης στον κόσμο μαζί με σεναριακή ροή) κρίνονται ιδανικές για την διατήρηση του ενδιαφέροντος του παίκτη, χωρίς το παιχνίδι να τραβάει άνευ λόγου τη διάρκειά του με περιττά σημεία και αποφεύγοντας σεναριακές καμπές.

Για όσους δε γνωρίζουν καλά την αγγλική, τη βασική ιστορία έρχεται να τονώσει το γεγονός ότι το Uncharted 4: A Thief's End είναι πλήρως εξελληνισμένο. Αυτό σημαίνει ότι μενού και υπότιτλοι του παιχνιδιού είναι στα ελληνικά, όπως έγινε παλιότερα με το Uncharted 3 και αργότερα με μερικά ακόμα αποκλειστικά της Sony (όπως και με την Collection στο PS4). Ο υποτιτλισμός στο μεγαλύτερο μέρος του είναι πάρα πολύ καλός, με ελάχιστα σημεία να ξεφεύγουν από την αγγλική και χωρίς να χάνεται το νόημα των λεγομένων ή το χιούμορ των χαρακτήρων και πραγματικά ευχόμαστε το παράδειγμα της Sony να ακολουθήσουν σύντομα και άλλες εταιρείες.

Το θετικό στοιχείο των νέων πρόσθετων στο gameplay του Uncharted 4 είναι ότι με κανέναν τρόπο δεν επιβάλλονται στον παίκτη και η χρήση του γάντζου που είναι απαραίτητη για την αναρρίχηση κάποιων σημείων γίνεται σε λογικά πλαίσια.

το VG24 λέει

Το βασικό gameplay του Uncharted 4: A Thief's End μένει πιστό στους προγόνους του με αρκετές τονωτικές πινελιές παρμένες από άλλες δημιουργίες της Naughty Dog, αλλά και από το αντίπαλο δέος της Crystal Dynamics, Rise of the Tomb Raider. Η ουσιαστικότερη αλλαγή που ήρθε στο νέο παιχνίδι είναι το άνοιγμα των περιοχών εξερεύνησης και η προσθήκη του βαθύτερου stealth στοιχείου, δίνοντας έτσι μεγαλύτερο χώρο για εξερεύνηση επηρεάζοντας όμως κατά κύριο λόγω τον τρόπο που εκτυλίσσονται οι μάχες. Επί της ουσίας, η πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε για την συνέχιση της βασικής ιστορίας είναι συγκεκριμένη. Αυτό που άλλαξε κυρίως είναι ο τρόπος που εμείς μπορούμε να ολοκληρώσουμε μια μάχη. Το άνοιγμα των χαρτών προσέθεσε ένα sandbox στοιχείο στις μάχες, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να τις προσεγγίσουμε με διαφορετικούς τρόπους αναλόγως δυσκολίας ή και προτίμησής μας. Πλέον στο χάρτη υπάρχουν σημεία που καλύπτουν τη παρουσία μας, όπως για παράδειγμα ψηλά χορτάρια που δίνουν τη δυνατότητα για αθόρυβη εξόντωση των εχθρών μας. Οι εχθροί είναι "εξοπλισμένοι" με δυο στάδια ανίχνευσης: Ένα, όταν βλέπουν ύποπτη κίνηση και την ερευνούν και άλλο ένα όταν μας βλέπουν και σημαίνουν τον συναγερμό. Επιπλέον, νεκροί στρατιώτες πέφτουν στην αντίληψη των υπολοίπων, που όταν εντοπίζουν έναν πεσμένο συμπολεμιστή τους, αλλάζουν τον τρόπο που κινούνται, αποκτώντας μεγαλύτερη αντίληψη του χώρου, δυσχαιρένοντας αρκετά το έργο μας. Αυτά φυσικά είναι αντιληπτά στις μεγαλύτερες δυσκολίες του τίτλου, που είναι αρκετές και ιδανικές για να καλύψουν όλα τα γούστα. Το θετικό στοιχείο των νέων πρόσθετων στο gameplay του Uncharted 4 είναι ότι με κανέναν τρόπο δεν επιβάλλονται στον παίκτη και η χρήση του γάντζου, που είναι απαραίτητη για την αναρρίχηση κάποιων σημείων, γίνεται σε λογικά πλαίσια. Η άποψη μας είναι ότι η μέτρια δυσκολία, κρίνεται ιδανική για κάποιον που θέλει να απολαύσει το παιχνίδι στο πρώτο του playthrough και ταυτόχρονα να αισθανθεί καλά τις έντονες μάχες που φέρνει η βελτιωμένη Α.Ι., σε συνδυασμό με τα ανοιχτά περιβάλλοντα.

Αναφορικά με το gunplay του τίτλου και τη συμπεριφορά των όπλων υπάρχει αισθητή βελτίωση στο πώς αυτά λειτουργούν, αφού το καθένα διαθέτει πλέον ξεχωριστή αίσθηση, αναλόγως δύναμης και μεγέθους, με αποτέλεσμα τα όπλα να κλωτσάνε αρκετά περισσότερο σε σχέση με τους παλιότερους τίτλους της σειράς, που στο σύνολο τους, πέρα από την διαφορά ισχύος, ξεχώριζαν ελάχιστα. Η ουσιαστικότερη αλλαγή που θα εντοπίσει κάποιος αναφορικά με τον οπλισμό σας είναι η αφαίρεση της δυνατότητας επιστροφής των χειροβομβίδων πίσω στους εχθρούς. Στα Uncharted 2 και 3 όταν ένας εχθρός μας έριχνε χειροβομβίδα είχαμε στη διάθεσή μας ένα μικρό χρονικό παραθυράκι, όπου πατώντας τρίγωνο ο Nathan τις επέστρεφε πίσω στους εχθρούς. Οι λόγοι αφαίρεσης της δυνατότητας αυτής μας είναι άγνωστοι, αλλά υποθέτουμε ότι έγινε για την καλύτερη χρήση του ανοιχτού μας περιβάλλοντος και ταυτόχρονα έγινε η αφαίρεση ενός «φθηνού» τρόπου για να σκοτώνουμε τους εχθρούς μας.

Κλείνοντας το κομμάτι gameplay και single player, να αναφέρουμε ότι στο χάρτη θα βρείτε διάσπαρτους 107 θησαυρούς, αρκετά περισσότερους από τους υπόλοιπους της σειράς που αριθμούσαν τους 60 με 70, αναλόγως κεφαλαίου και πολλές σημειώσεις σε διάφορα αρχαιολογικά κειμήλια που δίνουν λίγο μεγαλύτερο βάθος στην ιστορία και των γεγονότων της δημιουργίας της Libertalia από τον Henry Avery.

Italy_171

Τις μάχες ενισχύουν η δυνατότητα κάθετης επίθεσης -ουσιαστικά αποτελεί μια επίθεση melee από ύψος- σε εχθρούς, που βρίσκονται σε χαμηλότερο από εμάς επίπεδο και η εμφάνιση για πρώτη φορά του γάντζου, που ενισχύει τη κινητικότητα στα επίπεδα και τους τρόπους διαφυγής μας, αν και η χρήση του πέρα από το σκαρφάλωμα, βρίσκει ουσιαστική αξία στο Online Mode του παιχνιδιού.

Ο θησαυρός αυτός ακούει στο όνομα της μυθικής πόλης Libertalia, μιας ουτοπίας φτιαγμένη από τον ξακουστό πειρατή Henry Avery που είχε σκοπό της ζωής του να ενώσει όλους τους μεγάλους πειρατές της εποχής κάτω από μια στέγη, κάτω από μια κοινή οικονομική συνθήκη, μακριά από τα ξένα βλέμματα που ήθελαν να καρπωθούν τα πειρατικά λάφυρα και με την ελπίδα της δημιουργίας του απόλυτου κράτους.

το VG24 λέει

Θα πρέπει φυσικά να αναφέρουμε ότι το Uncharted 4 περιλαμβάνει μερικά από τα πιο εκρηκτικά setpieces που έχουν εμφανιστεί στη σειρά, με στιγμιότυπα κινηματογραφικών επιπέδων, όλα σε πραγματικό χρόνο. Αν η σκηνή του Uncharted 3 με το αεροπλάνο σας άφησε με το στόμα ανοιχτό, τότε η σκηνή της Μαδαγασκάρης (που είδαμε στο trailer του παιχνιδιού), θα σας αναγκάσει να αναθεωρήσετε για το τι θεωρείτε εκρηκτικό gameplay και όλα αυτά με τις σωστές ποσότητες χιούμορ και ατάκες που έχουμε συνηθίσει από τους ήρωες μας.

Μετά το τέλος της βασικής ιστορίας, η δεύτερη σημαντικότερη λειτουργία, που θα βρει κάποιος στο μενού του παιχνιδιού είναι φυσικά το Multiplayer. Οι μάχες στις ανταγωνιστικές λειτουργίες γίνονται με Lobby των 10 ατόμων και στα ομαδικά παιχνίδια σε 2 ομάδες των 5. Αρχικά και όπως είδαμε και νωρίτερα στην Beta του Μαρτίου, δεν υπάρχουν πλέον τα Kickbacks. Για τους νέους, τα Kickbacks που υπήρχαν στο Uncharted 3, είχαν παρόμοια λογική με τα scorestreaks των Call of Duty. Να κερδίζεις δηλαδή την ικανότητα χρήσης μιας ειδικής κίνησης, συμπληρώνοντας ένα μεγάλο σερί από Kills. Την θέση τους έχει πάρει πλέον ένας μηχανισμός in-game "καταστήματος" παρόμοιας λογικής με αυτό που συναντήσαμε στο Multiplayer του The Last of Us.

Το παιχνίδι, αν παίζουμε καλά, μας ανταμείβει με χρήματα, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, ώστε να αγοράσουμε διάφορα ενισχυτικά, που έχουμε εξοπλιστεί στο Loadout στην κατηγορία Purchasables. Επίσης, πλέον το κάθε διαθέσιμο Loadout μας επιτρέπει να εξοπλίσουμε τον χαρακτήρα μας με συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων αφού υπάρχει μετρητής βάρους με μέγιστο όριο τα 25LP. Κάθε αντικείμενο που προσθέτουμε στο οπλοστάσιο μας ξοδεύει ένα συγκεκριμένο αριθμό από LP. Αυτό σημαίνει ότι το παιχνίδι πλέον ανταμείβει την ομάδα που παίζει σωστά και με οργάνωση και όχι την ξαφνική έκρηξη τύχης, που μπορεί να μας φέρει ένα τυχαίο σερί από Kills.

Τα αντικείμενα που αναφέραμε προηγουμένως και που μπορούμε να αγοράσουμε από το in game κατάστημα κάθε αγώνα πατώντας το touchpad είναι τα παρακάτω:

Τα mysticals αποτελούν ειδικές δυνάμεις, που έχουν κάνει την εμφάνιση τους για πρώτη φορά στην σειρά Uncharted και αποτελούν σημαντική βοήθεια στην κατάκτηση της νίκης.

  1. Wrath of El Dorado – Πετώντας το, εμφανίζεται μια σαρκοφάγος (εμπνευσμένη από το 1ο Uncharted) μέσα από την οποία εμφανίζονται πνεύματα που κυνηγάνε και χτυπάνε τους αντιπάλους..
  2. Spirit of Djinn – Το πνεύμα του Djinn έρχεται από το Uncharted 3 και δίνει στον παίχτη την δυνατότητα να τηλεμεταφέρεται σε μικρές αποστάσεις δίνοντας του έτσι εξαιρετική ταχύτητα και τον κάνει άτρωτο στα χτυπήματα. Η χρήση του είναι για περιορισμένο διάστημα και ο παίχτης δε μπορεί να καλυφθεί όσο είναι ενεργή η δύναμη.
  3. Cintamani Stone – Επιστρέφει από το Uncharted 2 και η χρήση του επαναφέρει τους πεσμένους μας συμμάχους.
  4. Staff of Ayar Manco – Με τη χρήση του εμφανίζονται όλοι οι αντίπαλοι στο χάρτη. Επίσης μπορεί να εντοπιστεί από την αντίπαλη ομάδα και να καταστραφεί.
  5. Indra’s Eternity – Αυτό το Mystical δημιουργεί ένα πεδίο ενέργειας, που κάνει τους αντιπάλους να κινούνται σε αργή κίνηση.

Οι Sidekicks εμφανίζονται για πρώτη φορά στη σειρά στο multiplayer και αποτελούν συμμάχους της ομάδας που τους καλούμε και ελέγχονται από τον υπολογιστή. Κάθε sidekick έχει το δικό του ρόλο και βοηθάει αρκετά αναλόγως περίστασης είτε στο σπάσιμο της αντεπίθεσης των εχθρών είτε στην επαναφορά των συμπαικτών μας.

  1. Sniper – Προστατεύει μια περιοχή με τη χρήση sniper βοηθώντας τους παίκτες να σκοτώσουν τα μέλη της αντίπαλης ομάδας δημιουργώντας παράλληλα έναν καλό αντιπερισπασμό σπάζοντας τις εχθρικές επιθέσεις
  2. Savior – Βοηθάει στην επαναφορά πεσμένων αντιπάλων, δίνει σφαίρες στους παίκτες και βοηθάει στην γρήγορη επαναφορά του εξοπλισμού μας.
  3. Hunter – Ο βοηθός αυτός κυνηγάει τους αντίπαλους παίκτες πιάνοντας τους και ακινητοποιώντας τους για μικρό χρονικό διάστημα, επιτρέποντάς μας να τους σκοτώσουμε.
  4. Brute – Αποτελεί τους γνωστούς κακούς από το Uncharted 3 που φέρουν ένα minigun και χρειάζονται αρκετές σφαίρες για να πέσουν. Είναι ουσιαστικά ο tank των sidekicks.

Στα προηγούμενα Uncharted είχαμε την παρουσία όπως είπαμε και προηγουμένως των Kickbacks και κάποιων ειδικών όπλων κρυμμένων μέσα στην πίστα. Την θέση τους πλέον έχουν πάρει τα Heavy Weapons και τα οποία μπορούμε να αγοράσουμε μέσα από το in game store του online. Κάθε φορά που αγοράζουμε κάποιο από τα όπλα το κόστος του αυξάνεται.

  • RPG με μια βολή
  • Ρίχνει τον αντίπαλο με μια βολή αναλόγως απόστασης
  • 1 βολή ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Κόστος: $700

  • Πιστόλι μεγάλης ισχύος
  • Δυο βολές στο σώμα ή μια στο κεφάλι για να πέσει ο αντίπαλος
  • 6 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Κόστος: $450

  • Ημιαυτόματη καραμπίνα
  • Δυο βολές από κοντά για να πέσει ο αντίπαλος
  • 6 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Κόστος: $700

  • Αυτόματη καραμπίνα γρήγορων ριπών
  • Πολύ γρήγορο rate of fire
  • 30 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 6
  • Κόστος: $600

  • Granade Launcher
  • 2 βολές για να πέσει ο αντίπαλος
  • 4 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 7
  • Κόστος: $700

  • Αυτόματο sub machine gun
  • Δεν χρειάζεται Reload
  • 50 σφαίρες ανά αγορά
  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 8
  • Κόστος: $650

Χειροβομβίδα που ανατινάζεται λίγο μετά την ρίψη της

Αναβαθμίσεις:

  1. 15% γρηγορότερος ανεφοδιασμός
  2. Επιπλέον χειροβομβίδα
  3. 30% γρηγορότερος ανεφοδιασμός, 15% γρηγορότερη ανατίναξη

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

Το πετάς σε πεσμένους συμμάχους για να γιατρευτούν

Αναβαθμίσεις:

  1. 15% γρηγορότερος ανεφοδιασμός, επιπλέον RevivePak
  2. 50% γρηγορότερο πέταγμα του κιτ, μεγαλύτερη ακτίνα δράσης
  3. Ταχύτερη επαναφορά συμμάχων, επαναφορά σε πλήρη ενέργεια, 30% γρηγορότερος ανεφοδιασμός

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

Νάρκη που ανατινάζεται όταν την πλησιάσει ο αντίπαλος. Έχει μικρό πεδίο ρίψης.

Αναβαθμίσεις:

  1. 20% γρηγορότερη επαναφορά, δεν μπορεί να γίνει marked
  2. 30% χαμηλότερος χρόνος ανατίναξης

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
Κόστος: $300

Κολλάει σε ότι επιφάνεια την πετάξουμε και ανατινάζεται πατώντας το κάτω στο d-pad.

Αναβαθμίσεις:

  1. 10% γρηγορότερη επαναφορά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενώ είμαστε downed.
  2. Επιπλέον C4
  3. 30% γρηγορότερη επαναφορά, 15% χαμηλότερος χρόνος εκτίναξης

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
Κόστος: $200

Δημιουργεί έναν έντονο καπνό

Αναβαθμίσεις:

  1. Η διάρκεια αυξάνεται στο 50%, 15% γρηγορότερος χρόνος επαναφοράς
  2. 30% γρηγορότερη επαναφορά, επιπλέον χειροβομβίδα

Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 5
Κόστος: $200

Στο Loadout μας εκτός από τα εξαγοράσιμα αντικείμενα μπορούμε να προσθέσουμε και διάφορα Boosters τα οποία δίνουν κάποιες επιπλέον ενισχύσεις στον χαρακτήρα μας:

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Αύξηση της ταχύτητας του Revive και της δράσης του.

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Αύξηση της διαθέσιμης ενέργειας όταν είμαστε Downed.

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 1
  • Βελτίωση της ικανότητας μάχης ενώ είμαστε καλυμμένοι.

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Δυνατότητα μαρκαρίσματος των αντιπάλων μας με το L3.

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Αναπλήρωση του εξοπλισμού μας γρηγορότερα κάνοντας Revive τους συμπαίκτες μας

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Η εύρεση θησαυρών δίνει περισσότερα κέρδη

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Περισσότερα κέρδη

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 2
  • Αντικείμενα στο σημείο που προηγουμένως σκοτωθήκαμε

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Μάζεμα περισσότερων σφαιρών από κάτω.

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 3
  • Ευκολότερο sneaking στους εχθρούς

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 4
  • Ευκολότερος εντοπισμός εκρηκτικών

  • Απαιτούμενος χώρος στο Loadout: 5
  • Μεγαλύτερα κέρδοι από τα Headshots

Επιπλέον το Multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού περιλαμβάνει τις παρακάτω λειτουργίες και τους ακόλουθους χάρτες:

  • Team Deathmatch: 5v5 Team Deathmatch
  • Plunder: 4v4 CTF based mode, Capture the idol for points
  • Command: 5v5 capture the territories mode with bounties on players
  • Ranked Team Deathmatch

  • Island
  • Madagascar City
  • Rooftops
  • Pirate Colony
  • Scotland Ruins
  • Auction House
  • Remnants
  • Sunken Ruins

Να σημειωθεί πως η Naughty Dog έχει ανακοινώσει ότι όλα τα DLC του Uncharted 4: A Thief's End για το Multiplayer θα δοθούν δωρεάν.

Τέλος αναφορικά με το κομμάτι των αλλαγών, οι μάχες στο multiplayer εξελίσσονται σε παρόμοιο ύφος με το The Last of Us. Δηλαδή, οι παίκτες πρώτα μπαίνουν σε κατάσταση downed, έχοντας ένα μικρό παραθυράκι για να σωθούν από τους συμπαίκτες τους, πριν γίνουν Killed. Αυτό δίνει ένα στρατηγικό τόνο στο παιχνίδι και ενισχύει αρκετά την ομαδικότητα, αφού το κάθε μέλος θα πρέπει να βοηθάει τους συμπαίκτες της, για να μπορέσει να κερδίσει τον αγώνα. Επιπλέον θα πρέπει να δίνουμε βάση στο σπάσιμο των εχθρικών επιθέσεων από τη στιγμή που το βασικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι η ομαδικότητα. Η προσθήκη του γάντζου για την πλοήγηση των χαρτών σε συγκεκριμένα σημεία επιτρέπει για πρώτη φορά στη σειρά την επιτυχή διαφυγή μας από δύσκολες καταστάσεις και παράλληλα είναι και ένα αξιόλογο melee όπλο, που έχει την ικανότητα να κάνει τον αντίπαλο down με ένα χτύπημα.

Τα κουμπιά έχουν αλλάξει στήσιμο σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους. Πλέον τη θέση του reload έχει πάρει το τρίγωνο και η ρίψη των χειροβομβίδων γίνεται με το R1. Τα taunts πραγματοποιούνται με το πάνω από το d-pad και η ρίψη των purchasables γίνεται πατώντας το R1 + L1. Στοχεύουμε και πυροβολάμε κλασσικά με τα L2 και R2 αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα κουμπιά παραμένουν ίδια. Φυσικά δίνεται η δυνατότητα αλλαγής των κουμπιών από τις επιλογές για τις ρυθμίσεις του χειρισμού.

Τεχνικά ο τίτλος αυτή τη στιγμή είναι ό,τι πιο όμορφο κυκλοφορεί σε κονσόλες.

το VG24 λέει

Για να το αναλύσουμε λίγο καλύτερα το κομμάτι του Multiplayer, μια γρήγορη περιγραφή που μπορεί να δώσει κάποιος είναι να το παρομοιάσει σαν το Uncharted 2 multiplayer με στοιχεία από το The Last of Us. Τα περισσότερα παράπονα, που ακούγονταν για το 3ο κεφάλαιο της σειράς ήταν ότι με την χρήση των Kickbacks και των ισχυρών όπλων σε κάθε πίστα, χανόταν ο ανταγωνισμός και ότι το παιχνίδι βασιζόταν καθαρά στην τύχη. Με τις αλλαγές που αναφέραμε, πλέον πέφτει μεγάλο βάρος στο συντονισμό των ομάδων και στο πόσο καλά συνεργάζονται οι παίχτες (τουλάχιστον στο κομμάτι του Team Deathmatch). Επιπλέον οι χάρτες έχουν μικρύνει ελάχιστα, και τα σημεία, στα οποία κάποιος παίχτης μπορεί να σταθεί (να "καμπερωθεί" δηλαδή) έχουν εξαλειφθεί, επιτρέποντας αφενός εντονότερες μάχες, βελτιώνοντας αφετέρου τη ροή αυτών.

Τεχνικά ο τίτλος αυτή τη στιγμή είναι ό,τι πιο όμορφο κυκλοφορεί σε κονσόλες και αγγίζει σε επίπεδο ποιότητας γραφικών παιχνίδια που έχουν αναγνωριστεί για την οπτική τους αρτιότητα σε πανάκριβους υπολογιστές. Η Naughty Dog με το Uncharted 4: A Thief's End ξεπέρασε τον εαυτό της και έφτασε για την ώρα τουλάχιστον, το PlayStation 4 στα πραγματικά του όρια δείχνοντάς μας πώς πρέπει να είναι ο οπτικός τομέας ενός παιχνιδιού νέας γενιάς, χωρίς να βασίζει αυτή την οπτική υπεροχή σε περιορισμένο gameplay, όπως έχουμε δει σε άλλους τίτλους. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων αγγίζουν σε ποιότητα CG animations της Pixar και τα περιβάλλοντα, είτε κλειστά, είτε ανοιχτά, μοιάζουν σαν να προήλθαν από κάποιο πίνακα ζωγραφικής.

Τα βασικά εφέ γραφικών που δείχνουν να ξεχωρίζουν είναι η εξαιρετική χρήση του tessellation, μιας τεχνικής που χρησιμοποιείται κατά κόρον για την δημιουργία επιφανειών με βάθος, είτε αυτές αφορούν πλακάκια στο έδαφος, είτε για ανωμαλίες του δέρματος, κυρίως του προσώπου. Η χρήση της τεχνικής αυτής έχει βρει πρόσφορo έδαφος στο PlayStation 4, αφού η GPU της AMD είναι γνωστό ότι συστήνεται για τέτοιες εφαρμογές. Επιπλέον βοήθεια φαίνεται να έδωσε η AMD και στην δημιουργία των μαλλιών των χαρακτήρων αφού πλησιάζουν επικίνδυνα κοντά την ποιότητα που είδαμε από την τεχνολογία TressFX στο Tomb Raider. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στην τεχνική anti-aliasing του παιχνιδιού, που απ' ότι δείχνει χρησιμοποιεί temporal ΑΑ, ειδικά παραμετροποιημένο από την Naughty Dog, για να αποφεύγονται τα ενοχλητικά “ghostings”, που είδαμε σε άλλους τίτλους που κάνουν χρήση αυτού, όπως το Project CARS. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το studio έθεσε ως στόχο μια κρυστάλλινη εικόνα, με χρήση καθαρών εφέ και ελαχίστων post-process ενισχυτικών, κάτι που είναι ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή στο παιχνίδι.

Υπάρχουν σημεία στο παιχνίδι που μείναμε με το στόμα ανοιχτό, ατενίζοντας ασταμάτητα τα υπέροχα τοπία που θα κληθούμε να επισκεφθούμε. Λεπτομέρειες, όπως ο αφρός της θάλασσας, τα μυγάκια στις τροπικές ζούγκλες της Μαδαγασκάρης, οι πατημασιές σε σκόνες και χώμα που μένουν για πρώτη φορά σε παιχνίδι ανεξίτηλες, όσες φορές και να τις κοιτάξουμε ή όσες φορές και να πατήσουμε στο σημείο, εντυπωσιάζουν. Τα ρούχα των χαρακτήρων ανταποκρίνονται ρεαλιστικά στις κινήσεις τους και οτιδήποτε μπορεί να τα λερώσει ή βρέξει αφήνει ρεαλιστικά το σημάδι του πάνω τους. Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς την αρτιότητα του οπτικού τομέα και δυστυχώς οι φωτογραφίες δε μπορούν να αποτυπώσουν με ακριβεία την ζωντανή, κινούμενη εικόνα.

Τα γραφικά από μόνα τους όμως λένε τη μισή ιστορία, την άλλη μισή έχει αναλάβει το εξαιρετικό animation, που για ακόμα μια φορά έχει δημιουργήσει η Naughty Dog μεταφέροντας πιστά τις κινήσεις των χαρακτήρων και των αντικειμένων γύρω τους, που σε συνδυασμό με το εξαιρετικό Motion Capture προσώπων και κινήσεων μπερδεύουν τον παίκτη για το εάν πρόκειται για παιχνίδι ή ένα παράθυρο σε έναν αληθινό κόσμο. Κλείνοντας με τον οπτικό τομέα θα πρέπει να αναφερθεί ότι η απόδοση της μηχανής γραφικών είναι σταθερότατη σε κάθε σημείο του τίτλου, ανεξαρτήτως του τι συμβαίνει στην οθόνη, δείχνοντας το επίπεδο της δέσμευσης που έχει δώσει η Naughty Dog στον τομέα ποιότητα. Ο τίτλος τρέχει στο κομμάτι της ιστορίας στα 1080p και 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ στο Online στα 900p και 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η οπτική διαφορά που έχουν οι δυο λειτουργίες είναι αισθητή, αλλά ήταν σωστή η επιλογή της ομάδας να εστιάσει αναλόγως λειτουργίας στα υπέρ και τα κατά που βολεύουν ανά περίπτωση. Την μουσική επένδυση του τίτλου έχει αναλάβει ο Henry Jackman γνωστός από τη δουλειά του σε αρκετές ταινίες της Marvel, όπως τα Captain America: Winter Soldier και Captain America: Civil War. Για πρώτη φορά έχουμε σε παιχνίδι Uncharted ηχητική επένδυση επικών διαστάσεων, που χαρίζει στις μάχες του παιχνιδιού την υπέρτατη απόλαυση. Φυσικά οι περιβάλλοντες ήχοι είναι εξίσου προσεγμένοι, με τους ήχους των πουλιών, της θάλασσας και των πυροβολισμών ή εκρήξεων να συμπληρώνουν και να ολοκληρώνουν όλο το οπτικοακουστικό πακέτο άριστα.

Naughty-Dog-Thumbnail

Κλείνω το Review του Uncharted 4: A Thief's End με μια μεγάλη ικανοποίηση από το τελικό αποτέλεσμα που μας παρέδωσε η Naughty Dog. Το studio συνδύασε με τον καλύτερο τρόπο τα στοιχεία που έκαναν τόσο πετυχημένα τα προηγούμενα παιχνίδια της και έφτιαξε έναν τίτλο, που στέκεται επάξια στο ύψος των απαιτήσεων του κοινού, δικαιολογώντας απόλυτα τις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας του τίτλου. Επιπλέον ως τελευταίο παιχνίδι της σειράς, στεγάζει μερικές από τις πιο όμορφες αναφορές σε παλιούς τίτλους που έχουμε δει σε παιχνίδι, οδηγώντας μας μερικές φορές στα όρια της συγκίνησης. Γνωρίζοντας ότι το Uncharted 4 είναι το τελευταίο κεφάλαιο στη σειρά και ότι στα σκαριά υπάρχουν 1, 2 παιχνίδια ήδη, που πρόκειται να φτιάξει η Naughty Dog, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να δούμε με ποιο τρόπο το studio θα μας εκπλήξει για ακόμα μια φορά και με ποιο τρόπο θα κάνει το κορυφαίο τέλειο. Το μόνο σίγουρο για την ώρα, είναι ότι ο απόλυτος κυνηγός θησαυρών και ο βασιλιάς της περιπέτειας κυκλοφορεί στις 10 Μαΐου και έρχεται για να μας δείξει πως η τελειότητα ξεκινάει από τα μικρά πράγματα.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Uncharted 4: A Thief's End

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Naughty Dog

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

10 Μαΐου 2016

Είδος

Action Adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Ο οπτικός τομέας βρίσκεται 2 σκάλες πάνω από ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή
+ Το καλύτερο soundtrack της σειράς με εξαιρετικό περιβάλλοντα ήχο
+ Άψογος χειρισμός, που συνοδεύεται από το καλύτερο gameplay της σειράς
+ Εξαιρετικοί χαρακτήρες και διάλογοι
+ Ιδιαίτερα έξυπνη η Α.Ι. των εχθρών
+ Το καλύτερο Online Mode της σειράς

Αρνητικά

- Έλλειψη λειτουργίας 60fps για το Single Player
- Μικρή κάλυψη για τον χαρακτήρα της Nadine

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
10
9.3
Συνοψίζοντας

Το Uncharted 4: A Thief's End αποτελεί το καλύτερο κλείσιμο της σειράς και την κορυφαία δημιουργία της Naughty Dog. Αποτελεί σταθμό για τις κονσόλες νέας γενιάς αναφορικά με τον οπτικοακουστικό του τομέα και το επίπεδο της βελτιστοποίησης του είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλους. Ταυτόχρονα είναι σπίτι για πολλές αναφορές σε παλιούς τίτλους της Sony που θα χαροποιήσει τους λάτρεις της εταιρείας και θα καλωσορίσει τους νέους στο μαγικό κόσμο της Naughty Dog.

Το τελευταίο μέρος της σειράς αποδεικνύει περίτρανα πως η Naughty Dog είναι η κορυφαία development team της εποχής μας και το Uncharted 4 κλείνει θεαματικά την αυλαία, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς. Ένα πραγματικό διαμάντι για τη γενιά που διανύουμε. Χρησιμοποιώντας για τελευταία φορά τα λόγια του Francis Drake, "Sic parva magnis", δίνουμε ένα μεγάλο μπράβο στην Naughty Dog, γιατί κατάφερε να ξεπεράσει τις υψηλότερες προσδοκίες.

10
Βαθμός
9.3
Βαθμός
33 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
6%
Cheers
82%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
6%
Sad
0%
Rage
6%