Vampire: The Masquerade - Coteries of New York

Προετοιμασία για το Bloodlines 2
by Άρης Φουρναράκης on 13 Ιανουαρίου 2020

Σχεδόν δυο δεκαετίες έχουν περάσει από την τελευταία φορά που είχαμε την δυνατότητα να παίξουμε ένα τίτλο της σειράς Vampire: The Masquerade, μια σειρά η οποία είναι βασισμένη στο σύμπαν που δημιούργησε η White Wolf Publishing με το ομώνυμο επιτραπέζιο, πριν σχεδόν 30 χρόνια.

Εκεί λοιπόν που η σειρά φαινόταν να είχα θαφτεί για τα καλά, ανακοινώθηκαν τρεις νέοι τίτλοι οι οποίοι θα φέρουν το Vampire: The Masquerade σαν τίτλο τους. Ο πρώτος και πιο σημαντικός είναι προφανώς το Vampire: The Masquerade -Bloodlines 2, sequel του παιχνιδιού που είχε κυκλοφορήσει το 2004. O δεύτερος τίτλος ανακοινώθηκε σχεδόν παράλληλα με το Bloodlines 2 και παρόλο που δεν ξέρουμε αρκετές πληροφορίες γι’ αυτόν, γνωρίζουμε ότι θα κυκλοφορήσει σε επεισόδια και την επιμέλεια του έχει η Big Bad Wolf, δημιουργός εταιρία του The Council. Τέλος το παιχνίδι για το οποίο γράφεται το παρόν review, αποτελεί τον τρίτο τίτλο και ονομάζεται Vampire: The Masquerade – Coteries of New York.

Το Vampire: The Masquerade – Coteries of New York μας έρχεται από την Πολωνική Draw Distance και διαφέρει αρκετά από τους υπόλοιπους τίτλους της σειράς, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο visual novel το οποίο έρχεται πιο κοντά στους νόμους του επιτραπέζιου που έχει δημιουργήσει η White Wolf Publishing, αν και όχι όσο θα ήθελαν ενδεχομένως κάποιοι fans.

Το πιο σημαντικό κομμάτι ενός visual novel είναι σίγουρα το σενάριό του και οι διάλογοί του και θεωρείται επιτυχές όταν καταφέρνει να εγείρει την φαντασία του παίκτη/αναγνώστη σε σημείο να “βλέπει” ακριβώς αυτά που διαβάζει.

Στο Vampire: The Masquerade – Coteries of New York θα μπείτε στη θέση ενός ανθρώπου, ο οποίος έχει μετατραπεί μόλις σε βαμπίρ από κάποιον άγνωστο και ενώ προσπαθεί να καταλάβει τι του συμβαίνει, θα πρέπει να προσαρμοστεί σε ένα εντελώς νέο τρόπο ζωής και σε μια νέα κοινωνία βυθισμένη στο σκοτάδι, το αίμα, τις δολοπλοκίες, αρκετές πισώπλατες μαχαιριές και πολλή πολιτική. Η όλη φάση θυμίζει λίγο Game of Thrones με βρικόλακες. Το σενάριο του Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, όμως αυτή την φορά περιέχεται περισσότερη πληροφορία για τον κόσμο, καθώς όπως είναι αναμενόμενο υπάρχουν αρκετοί διάλογοι.

Το βασικότερο πρόβλημα του σεναρίου και των διαλόγων όμως είναι ότι ενώ είναι καλογραμμένοι δίνουν την ψευδαίσθηση των επιλογών στον παίκτη και την αίσθηση ότι με αυτές επηρεάζει τον εαυτό και τις καταστάσεις γύρω του. Στην πραγματικότητα ελάχιστες από αυτές τις επιλογές μετράνε πραγματικά καθώς το σενάριο περιέχει ένα και μοναδικό προδιαγεγραμμένο τέλος (το οποίο είναι και αρκετά απότομο μάλιστα), ανεξάρτητα τις επιλογές που θα έχετε κάνει στο playthrough σας. Παίζοντας το παιχνίδι πέντε φορές (για να πάρουμε όλα τα achievements) δοκιμάσαμε όλες τις δυνατές επιλογές, από τις πιο ευγενικές μέχρι τις πιο αγενείς, από τις πιο παθητικές μέχρι τις πιο επιθετικές και σχεδόν καμία από αυτές δεν είχε κάποιο διαφορετικό αποτέλεσμα στην εξέλιξη της ιστορίας και του παιχνιδιού. Κάτι που μας απογοήτευσε πραγματικά, καθώς το Vampire: The Masquerade – Coteries of New York χρειάζεται παραπάνω από ένα playthroughs για να δείτε όλες τις δευτερεύουσες ιστορίες και να γνωρίσετε όλους τους χαρακτήρες, στους οποίους η Draw Distance έχει κάνει εξαιρετική δουλεία. Λατρέψαμε τη Hope, μια μανιακή με τα social media βρικόλακα, αλλά και τον D’Angelo, έναν αρκετά περίεργο ντετέκτιβ.

Τέλος, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι τα κείμενα που περιέχει το Vampire: The Masquerade – Coteries of New York δεν είναι για όλους. Υπάρχει τεράστια πληροφορία και τα Αγγλικά που χρειάζεται να ξέρει ο παίκτης, ώστε να τα αντιληφθεί όλα, είναι αρκετά ανεβασμένου επιπέδου. Οπότε αν δεν διαθέτετε τόσο καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε πριν αγοράσετε το παιχνίδι ή αγγαρέψτε κάποιον φίλο σας με περισσότερη γνώση, ώστε να το παίξετε μαζί.

Μπορεί το μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού να καταλαμβάνεται από κείμενο, όμως υπάρχουν και κάποια gameplay χαρακτηριστικά που αξίζει να αναφερθούν. Ξεκινώντας το παιχνίδι θα πρέπει διαλέξετε έναν από τους τρεις χαρακτήρες, οι οποίοι βρίσκονται σε μια από τις παρακάτω τρεις clans: Venture, Brujah και Toreador. Κάθε χαρακτήρας διαθέτει διαφορετικές δυνάμεις και αφήνει μια διαφορετική ζωή πίσω του, οπότε καλό είναι να παίξετε το παιχνίδι και με τους τρεις χαρακτήρες για να δείτε όλες τις διαθέσιμες επιλογές στους διαλόγους, αλλά και όλες τις διαθέσιμες ιστορίες και side-quest. Συνολικά για να τα δούμε όλα χρειαστήκαμε 10 ώρες και 3 ολοκληρωμένα playthroughs.

Εφόσον διαλέξετε τον χαρακτήρα σας, μετά από μια σειρά γεγονότων γνωρίζετε την Sophie, ένα από τα πιο παλιά βαμπίρ της Νέας Υόρκης, η οποία σας προτρέπει να βρείτε και άλλα νέα βαμπίρ (fledgling) και να σχηματίσετε Coteries ή αλλιώς συνεργασίες. Το βασικό στοιχείο του παιχνιδιού λοιπόν είναι να βρείτε δυο ακόμα fledglings και να τα πείσετε ώστε να συνεργαστούν μαζί σας. Αυτό για να το πετύχετε θα πρέπει να κάνετε μια σειρά από αποστολές μαζί τους, ώστε να τους καταφέρετε να σας εμπιστευτούν. Συνολικά υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα fledglings για να βρείτε, όμως μόλις δυο χρειάζονται για να σχηματίσετε το Coterie σας. Παράλληλα με τα quests των fledglings υπάρχουν τρία ακόμα side-quests τα οποία θα δοκιμάσουν την υπομονή του χαρακτήρα σας αλλά και των ανωτέρων του.

Εκτός όμως από κοινωνικοποίηση, ένας βρικόλακας θα πρέπει να τρέφεται και με αίμα για να “ζει”. Γι’ αυτόν τον λόγο το παιχνίδι διαθέτει το Hunger, το οποίο όσο περνάνε τα βράδια και δεν τρέφεστε μεγαλώνει και αυτό έχει αντίκτυπο και στους διαλόγους, καθώς κάποιες επιλογές είτε μπλοκάρονται είτε εμφανίζονται. Περιστασιακά, κατά την διάρκεια συζητήσεων θα σας δίνεται η δυνατότητα να τραφείτε, όμως δεν είναι πάντα η σωστή επιλογή ή το σωστό μέρος. Θα πρέπει να σκεφτείτε πριν πράξετε. Αν παρόλα αυτά αγνοήσετε όλες τις επιλογές για τροφή, τότε χάνετε τον έλεγχο στον χαρακτήρα σας, ο οποίο βγαίνει για να τραφεί αγνοώντας τις συνθήκες.

Όμως ενώ τα Coteries και το Hunger είναι τα βασικά στοιχεία του Vampire: The Masquerade – Coteries of New York πραγματικά λυπόμαστε που κανένα από τα δυο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία στο παιχνίδι. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, παίξαμε το παιχνίδι πέντε φορές, οπότε δημιουργήσαμε Coteries με όλους τους συνδυασμούς χαρακτήρων, ενώ σε ένα playthrough δεν δημιουργήσαμε ούτε ένα, λόγω ενός achievement. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς το ίδιο. Το Coterie που θα δημιουργήσετε χρειάζεται για να σας βγάλει από μια δύσκολη κατάσταση προς το τέλος του παιχνιδιού, κατάσταση που όμως θα βγείτε ούτως ή άλλως από κάποιον “εξωτερικό” παράγοντα. Οπότε είτε δημιουργήσετε Coterie είτε όχι, δεν έχει απολύτως κανένα νόημα.

Όσον αφορά το Hunger, επίσης δεν επηρεάζει στο παραμικρό εντέλει, καθώς και να μην τραφείτε καμία φορά, το Beast θα φροντίσει να βγείτε στον δρόμο και να τραφείτε ανεξέλεγκτα. Το να βγείτε όμως εκτός εαυτού και να δολοφονήσετε πρακτικά αρκετό κόσμο, δεν επηρεάζει τίποτα ούτε στον χαρακτήρα σας ούτε έχει κάποιο αντίκτυπο στην βασική ιστορία. Υποτίθεται ότι τα βαμπίρ δεν πρέπει να αλληλεπιδρούν με ανθρώπους και να κινούνται στις σκιές, όμως μια ανεξέλεγκτη δολοφονία είναι κάτι το εντελώς αντίθετο από τον παραπάνω κανόνα. Σε μια κανονική “βαμπιρίστικη” κοινωνία ο χαρακτήρα μας θα είχε θανατωθεί το επόμενο βράδυ. Μάλλον ζητάμε πολλά.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, το Vampire: The Masquerade – Coteries of New York δεν περιέχει γραφικά σε 3D περιβάλλοντα, όμως περιέχει πανέμορφα δυναμικά backgrounds και εξαιρετικές μουσικές και ήχους, που δημιουργούν μια φανταστική ατμόσφαιρα. Και τα δυο λειτουργούν εξαιρετικά και βοηθούν στο να κάνει εικόνα ο παίκτης, αυτά που διαβάζει. Δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε κάτι περισσότερο.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Vampire: The Masquerade - Coteries of New York

Συντάκτης
13 Ιανουαρίου 2020
Developer

Draw Distance

Publisher

Draw Distance

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One / Switch

Tested on

PC

Κυκλοφορία

11 Δεκεμβρίου 2019 (PC)
Άγνωστη ακόμη για PS4 / Xbox One / Nintendo Switch

Είδος

Adventure / Visual Novel

PEGI

16

Θετικά

+ Φανταστική ατμόσφαιρα
+ Καλογραμμένοι δευτερεύοντες χαρακτήρες
+ Εξαιρετική μουσική και ήχοι

Αρνητικά

- Προδιαγεγραμμένο και απότομο τέλος
- Δίνει λανθασμένα την εντύπωση ότι οι επιλογές του παίκτη επηρεάζουν το οτιδήποτε
- Τα βασικά gameplay στοιχεία είναι ανούσια
- Δυσκολία στην ανάγνωση για τους πιο αδύναμους στην αγγλική γλώσσα
- Συνηθισμένο σενάριο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
6.5
Συνοψίζοντας

Ξεκινώντας το Vampire: The Masquerade – Coteries of New York είχαμε την εντύπωση ότι θα συμμετέχουμε σε μια καλογραμμένη και γεμάτη επιλογές ιστορία με βρικόλακες, η οποία θα μας έδινε την δυνατότητα να ζήσουμε από πρώτο χέρι την μετάλλαξη ενός ανθρώπου σε βαμπίρ. Τελικά αποδείχθηκε ότι το Coteries of New York πλησιάζει πιο πολύ την ιδέα ενός βιβλίου, όπου ό,τι και να κάνετε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, καθώς το τέλος είναι προδιαγεγραμμένο.

Από την άλλη, στο πρώτο playthrough κατάφερε να μας ρουφήξει στον σκοτεινό κόσμο του και παρά το απότομο τέλος του, μας άφησε με την ανάγκη για περισσότερες ιστορίες από τον κόσμο του Vampire: The Masquerade. Μπορεί να μην ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε όμως καταφέρνει να μας προετοιμάσει κατάλληλα για το Bloodlines 2.

6.5
Βαθμός
6.5
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1