VG24 Game of the Year 2017 - Οι Νικητές των Βραβείων

by Παύλος Κρούστης on 27 Δεκεμβρίου 2017
Πατήστε το link για να δείτε το άρθρο με την ψηφοφορία
VG24 Game of the Year 2017 - Community Awards

Η ψηφοφορία έλαβε τέλος και παρακάτω μπορείτε να δείτε τα καλύτερα παιχνίδια που ψηφίσατε εσείς για το 2017. Νικητής για φέτος το θεαματικό Horizon Zero Dawn της Guerrila Games. Ένα παιχνίδι, που δεν χρειάζεται συστάσεις, καθώς από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το χρησιμοποιούμε ως σημείο αναφοράς τόσο για τον τεχνικό του τομέα, όσο και για το μοναδικό του σενάριο, αλλά και το αγωνιώδες και ποικιλόμορφο gameplay. Κατάφερε και ξεχώρισε ως "Παιχνίδι της Χρονιάς", "Καλύτερο PlayStation 4 Παιχνίδι", "Καλύτερη Single Player Εμπειρία" και "Καλύτερα Γραφικά σε Παιχνίδι", ενώ το expansion του "The Frozen Wilds" κατάφερε και κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην αντίστοιχη κατηγορία.

Παρακάτω, θα βρείτε και τους υπόλοιπους νικητές, αλλά και τις απόψεις των συντακτών της ομάδας μας για τη χρονιά, που πέρασε, μαζί με τα κορυφαία παιχνίδια, που παίξαμε. Ευχόμαστε μια ακόμα πιο πλούσια gaming χρονιά με μοναδικές εμπειρίες που θα μας μείνουν αξέχαστες.

Παιχνίδι της Χρονιάς 2017

Horizon Zero Dawn

Runner-up: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Καλύτερο PlayStation 4 Παιχνίδι

Horizon Zero Dawn

Runner-up: Persona 5


Καλύτερο Xbox One Παιχνίδι

Cuphead

Runner-up: Forza Motorsport 7


Καλύτερο Switch Παιχνίδι

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Runner-up: Super Mario Odyssey


Καλύτερο PC Παιχνίδι

Divinity: Original Sin II

Runner-up: PlayerUnknown's Battlegrounds


Καλύτερο Παιχνίδι VR

Resident Evil VII: Biohazard

Runner-up: The Elder Scrolls: Skyrim VR


 

Καλύτερη Εμπειρία Single Player

Horizon Zero Dawn

Runner-up: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Καλύτερη Εμπειρία Multiplayer

Injustice 2

Runner-up: PlayerUnknown's Battlegrounds


Καλύτερα Γραφικά σε Παιχνίδι

Horizon Zero Dawn

Runner-up: Hellblade: Senua's Sacrifice


Καλύτερο Remaster/Remake/Επανέκδοση

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Runner-up: Metroid: Samus Returns


Καλύτερο Expansion/DLC

Uncharted: The Lost Legacy

Runner-up: Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds


Χειρότερο Παιχνίδι της Χρονιάς 2017

Troll and I

Runner-up: Bubsy: The Woolies Strike Back


Πιο Αναμενόμενο Παιχνίδι

The Last of Us Part II

Runner-up: God of War


Οι επιλογές της συντακτικής ομάδας του VideoGames24

(Πατήστε πάνω στα ονόματα)



1. Resident Evil VII: Biohazard
2. Horizon Zero Dawn
3. Assassin's Creed Origins
4. Hellblade: Senua's Sacrifice
5. Injustice 2

Το gaming 2017 αποτελεί σαφή βελτίωση σε σχέση με το 2016. Πολύ περισσότερα παιχνίδια και μερικές από τις ποιοτικότερες εμπειρίες των τελευταίων ετών δίνουν μια χρονιά που θα τη βλέπουμε στο μέλλον πιστεύω ως μία από τις καλύτερες.

Η επιστροφή της ιαπωνικής βιομηχανίας με ποιοτικούς τίτλους και η επιστροφή της Nintendo με νέα -επιτυχημένη αυτήν τη φορά- κονσόλα, κυκλοφορώντας παράλληλα και δύο τεράστιους τίτλους για τη βιομηχανία, είναι σίγουρα τα highlights της χρονιάς, μαζί φυσικά με τον ογκόλιθο της Sony, το Horizon Zero Dawn.

Δυστυχώς, πέρυσι έγραφα ότι τα microtransactions έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται, όμως η EA μαζί με την Warner Bros. φέτος επανήλθαν να μας θυμίσουν ότι δυστυχώς δεν έχουμε ξεμπερδέψει και μάλιστα με περιπτώσεις που κατάφεραν και ξεπέρασαν πολλά όρια. Ευτυχώς η κοινότητα των gamers έδειξε για μια ακόμα φορά το πάθος της και καταδίκασε αυτά τα περιστατικά, τα οποία κάνουν κακό στο χόμπι μας σε πολλαπλά επίπεδα, αλλά και μακροπρόθεσμα και στις ίδιες τις εταιρείες, που δυστυχώς οι "από την έξω μεριά" αναλυτές τους αδυνατούν να κατανοήσουν. Ο αγώνας θα είναι σκληρός...

Προς έκπληξή μου, το PlayStation VR πάει ακόμα καλύτερα και εμπλουτίζεται από εμπειρίες, ενώ το Xbox One X όντως έχει διαφορές στα παιχνίδια, ακόμα και με το PlayStation 4 Pro. Δεν περίμενα από τους devs να ασχολούνται εκτενώς με το optimization της κάθε πλατφόρμας... κι όμως. Άλλη δυστυχώς έκπληξη για μένα, κακή αυτή τη φορά, ήταν το Mass Effect Andromeda. Μία από τις πιο αγαπημένες σειρές όλων των εποχών καταλήγει... κατώτερο των προσδοκιών και εκτός κάθε είδους GOTY event.

Κλασικά, φέτος, δεν έχω προλάβει να παίξω ούτε τα μισά από τα παιχνίδια που θα ήθελα, ενώ το ξενύχτι κι ο ελάχιστος ύπνος πλέον έχει γίνει απαραίτητη συνήθεια για να βλέπω τουλάχιστον κάποια από αυτά ή να συμπληρώσω κάποια must που έλειπαν ως τώρα από προηγούμενες χρονιές.

Όσο για το "σπίτι μας", το VG24 αυτή τη χρονιά είδε πολλές αλλαγές οργανωτικές, με σημαντικότερη την αποχώρηση του "έτερον ήμισυ", τον Νίκο Λυμπέριο, να φεύγει πλέον, έχοντας αφήσει κληρονομιά πίσω του με εκατοντάδες reviews, κείμενα και άπειρες εργατοώρες πάνω και γύρω από το site.

Πλέον έχουμε την τιμή να συγκαταλεγόμαστε στα πιο έγκυρα gaming sites χάρη στη βοήθεια πολλών ανθρώπων που νοιάζονται και σπαταλούν χρόνο και κόπο γι' αυτό. Γι' αυτό είμαι περήφανος και ευχαριστώ όλους όσους έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν στο VG24.

Το 2018 αναμένεται άκρως ενδιαφέρον. God of War, Red Dead Redemption 2, God of War, Death Stranding, God of War, Metro Exodus, God of War... Εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε.

 

 

 



1. Super Mario Odyssey
2. Persona 5
3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
4. Cuphead
5. Horizon Zero Dawn

Πέρσι είπα πως το 2016 ήταν μια γεμάτη χρονιά, αλλά το 2017 αποδείχθηκε ακόμη πιο δυνατό και έφερε πολλά διαμάντια σε όλες τις κονσόλες. Εκτός, όμως, από νέους τίτλους έφερε και ένα νέο μέλος στη βιομηχανία του gaming που ομολογουμένως έχει πάει αρκετά καλά. Ο λόγος για το Nintendo Switch, μια κονσόλα που κατάφερε να ξεπεράσει την αποτυχία του Wii U και να εκτοξεύσει την Nintendo και πάλι στην κορυφή μαζί με πολλά διαμαντάκια μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφορίας: The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey και Xenoblade Chronicles 2.

Εκτός της νέας κονσόλας, είχαμε και το Xbox One X με στόχο το 4Κ gaming, το PlayerUnknown’s Battlegrounds ένα νέο “κλασικό” παιχνίδι-φαινόμενο που μόλις βγήκε από early access και κατάφερε να σπάσει πολλά ρεκόρ, αλλά και δράματα όπως τα microtrasanctions του Star Wars Battlefront II.

Ας ελπίσουμε πως και το 2018 θα έχουμε μόνο θετικά να θυμόμαστε με μεγάλους τίτλους να έρχονται. Περιμένω να δω τίτλους όπως τα God of War, The Last of Us Part II (too soon?), Death Stranding, τα νέα Pokemon στο Nintendo Switch, αλλά και πολλούς άλλους τίτλους που έρχονται.

 

 



1. Persona 5
2. Horizon Zero Dawn
3. Hellblade: Senua's Sacrifice
4. The Evil Within 2
5. Life is Strange: Before the Storm

Honorable Mentions: Resident Evil 7, Destiny 2, Injustice 2

Το 2017 θεωρήθηκε ένα επεισοδιακό έτος από όλες τις απόψεις, καθώς σημειώθηκαν ραγδαίες εξελίξεις (καλές και κακές) σε όλους τους τομείς και φυσικά το gaming δεν μπορούσε να μείνει στάσιμο. Με τα δικά του ups and downs (όπως θα έλεγαν και στο χωριό μου) έκανε δυο βήματα μπροστά και… τρία πίσω.

Μερικά από τα highlights της χρόνιας ήταν η απάντηση της Microsoft στο PS4 Pro με το Xbox One X, το υβριδικό Nintendo Switch με τις άριστες κυκλοφορίες του, η ανανεωμένη ταυτότητα του Resident Evil franchise, ο “συνάδελφος” του, το The Evil Within 2, ο οποίος σήκωσε το πήχη πιο ψηλά, καθώς και το Hellblade: Senua’s Sacrifice, που ισοπέδωσε μεγάλους ΑΑΑ τίτλους με μια ευαισθησία που δεν βλέπουμε πλέον συχνά.

Από την άλλη, είχαμε και τα ετήσια παρατράγουδα όπως την εξευτελιστικά έντονη παρουσία των microtransactions σε τίτλους “ποιότητας”, την Microsoft, που παρά τη τερατώδη νέα κονσόλα της επιμένει στις ελάχιστες αποκλειστικές κυκλοφορίες της, τη σκέψη πολλών πως τα single player παιχνίδια πεθαίνουν και μεταξύ άλλων, την επανάληψη των ίδιων και των ίδιων λαθών από developers, λόγω απληστίας.

Παρόλα αυτά, το 2017 ήταν γεμάτο από μεγάλους και μικρούς τίτλους που ξεχώρισαν και σε αυτό το τομέα δεν χωράει αμφιβολία πως είναι ένα έτος άξιο επανάληψης, μόνο σε αυτόν το τομέα όμως…

 

 

 



1. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
2. Hellblade: Senua's Sacrifice
3. Horizon Zero Dawn
4. Torment: Tides of Numenera
5. Super Mario Odyssey

Το 2017 ήταν μία άκρως ενδιαφέρουσα χρονιά για τα video games. Είδαμε την επιστροφή της Nintendo με νέα κονσόλα, το Nintendo Switch, το οποίο τα πήγε πολύ καλά σε πωλήσεις και οι εντυπώσεις του κόσμου ήταν θετικές. Επίσης, κυκλοφόρησαν πολλά ενδιαφέροντα και αξιόλογα παιχνίδια, είτε μιλάμε για προσθήκες σε ήδη υπάρχοντα franchises είτε για εντελώς νέα παιχνίδια.

Δυστυχώς, το 2017 ήταν επίσης η χρονιά των microtransactions, με την τακτική αυτή να μονοπωλεί πολλές φορές τις συζητήσεις γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια. Παίξαμε αξιόλογους τίτλους, όπως το Middle-earth: Shadow of War, οι οποίοι τσακίστηκαν από την συμπερίληψη loot boxes, για να μη μιλήσουμε για πιο ακραίες περιπτώσεις όπως το Star Wars Battlefront II. Γενικά, ένα από τα μείζονα θέματα της χρονιάς ήταν το μέλλον των single-player παιχνιδιών που πολλές φορές έμοιαζε δυσοίωνο. Σαν αντίβαρο είδαμε πολλούς developers να υποστηρίζουν τα παιχνίδια που δεν βασίζονται στο multiplayer, είτε με τις δημιουργίες τους, είτε με λόγια και δηλώσεις.

Το 2017 ήταν η χρονιά όπου στην αντίληψή μου, στο χώρο των video games, το παλιό και το καινούριο προσπάθησαν να συνυπάρξουν αρμονικά. Στα αγαπημένα παιχνίδια της χρονιάς, θα έβαζα μερικές εντελώς νέες προσπάθειες, όπως: Το Hellblade: Senua’s Sacrifice που πειραματίστηκε με γνωστές και άγνωστες συνταγές και μας προσέφερε ένα εκπληκτικό παιχνίδι-δήλωση, που ασχολήθηκε επιτυχώς με αντισυμβατικά για video games θέματα και του οποίου το παράδειγμα καλό θα ήταν να ακολουθήσουν περισσότεροι δημιουργοί. Το Horizon Zero Dawn που είναι νέο παιχνίδι, αλλά απαρτίζεται από πολλά τμήματα παλιών γνώριμων, δεμένα με καταπληκτικό τρόπο, δυνατό σενάριο και ξεκάθαρη δική του ταυτότητα, μέσα σε έναν από τους πιο καλοδουλεμένους ανοιχτούς κόσμους στους οποίους έχουμε περιπλανηθεί.

Υπήρξαν όμως και επιστροφές: Το Metroid: Samus Returns έφερε στο σήμερα όσα αγαπήσαμε από τη σειρά Metroid στις 2D μέρες της, μετά από πολλά χρόνια απουσίας. Ήταν πολύ ευχάριστη επιστροφή, έγινε με πολλή αγάπη και αυτό ήταν εμφανές. Η νέα περιπέτεια της Samus, ήταν ένα από τα καλύτερα remakes και ταίριαξε απόλυτα στη σύγχρονη εποχή χωρίς να χρειαστεί πολλές αλλαγές. Το Torment: Tides of Numenera, πνευματικός διάδοχος του Planescape: Torment, ενός θρυλικού παιχνιδιού, που δε φοβάται με τη σειρά του να χαράξει δική του πορεία, απαλλαγμένο από τα δεσμά του παρελθόντος. Στο νέο Torment είχαμε την ευκαιρία να δούμε πειραματισμούς με τη φόρμουλα των RPGs αλλά και των video games γενικότερα, σε ένα what-if σενάριο, απαλλαγμένο από τις μάχες όπως τις ξέρουμε, καθώς από και άλλα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών ρόλων, σε ένα συνδυασμό adventure, visual novel και RPG πλαισιωμένο από καταπληκτικό worldbuilding.

Πρώτο και κύριο όμως, το The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Η αστείρευτη δημιουργκότητα του παιχνιδιού αυτού, οι συνεχείς εκπλήξεις, το μοναδικό design, το feeling που αποπνέει από παντού και κάθε στιγμή. Το παλιό συναντά το νέο. Το γνωστό βρίσκεται με το άγωστο. Πειραματισμοί, νοσταλγία, νέα χαρακτηριστικά, familiar και unfamiliar ταυτόχρονα. Η καταξιωμένη και εδραιωμένη συνταγή που κουβαλούσε χαμηλό ρίσκο αφέθηκε επιτέλους πίσω και η Nintendo μεγαλούργησε, δίνοντάς μας έναν από τους πιο ζωντανούς και ελεύθερους κόσμους που έχουμε δει ποτέ σε παιχνίδι. Μέσα στο τεράστιο μέγεθός του Breath of the Wild, η απλότητά του και οι μικρές λεπτομέρειες είναι που το καθιστούν μεγαλειώδες.

Σημειώνεται πως τα πέντε αγαπημένα μου της χρονιάς είναι single-player παιχνίδια, χωρίς multiplayer ή microtransactions. Σε καμία περίπτωση δε γίνεται προσπάθεια δαιμονοποίησης του multiplayer (τα microtransactions είναι άλλο θέμα), απλώς με χαροποιεί ιδιαιτέρως η κάθε απόδειξη επιβίωσης του single-player, με το οποίο μεγάλωσα, ακόμη το προτιμώ και δεν θα ήθελα να το δω να παραμερίζεται.

 

 

 



1. Thimbleweed Park
2. Torment: Tides of Numenera
3. Divinity: Original Sin II
4. Cuphead
5. Total War: WARHAMMER II

Το 2017 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για το gaming, καθώς παρέλασε πληθώρα τίτλων σε PC και κονσόλες, ενώ μας ετοίμασε το έδαφος για ένα άκρως υποσχόμενο 2018. Η χρονιά που μας πέρασε έφερε πολλά θετικά, όπως την μεγάλη λύτρωση της Nintendo από τον ερχομό του Switch, τον νέο αέρα του Resident Evil και πολλά ακόμα, ενώ στιγματίστηκε από δεινά όπως μια απίστευτα αδύναμη E3, delays, το χάος των microtransactions και το κλείσιμο ή τις ανούσιες διαμάχες ορισμένων studios.

Καλύτερα να αφήσω αυτά στην άκρη και να μιλήσω για τις επιλογές μου στα top 5 games που λάτρεψα για το 2017. Οι δύο πρώτες θέσεις δεν μπήκαν εντελώς τυχαία μιας και τόσο το Thimbleweed Park, όσο και το Torment: Tides of Numenera αποτελούν παιχνίδια από τα αγαπημένα μου είδη: point and click adventures και CRPGs (όπως αντίστοιχα και το Divinity: Original Sin 2). Τα point and click adventures και CRPGs ήταν αυτά που μου έδωσαν μια δυνατή εισαγωγή στο PC gaming από μικρή ηλικία και ο ρομαντισμός απέναντι τους ιδιαίτερος και μοναδικός.

Παιχνίδια όπως Secret of Monkey Island, Day of the Tentacle, Maniac Mansion, Planescape: Torment, Baldur's Gate και Icewind Dale ήταν τίτλοι του παρελθόντος που έδωσαν ξανά το άρωμα τους στους τίτλους της λίστας μου, αναβιώνοντας έτσι τους λόγους που αγαπώ αυτά τα παιχνίδια. Τώρα σχετικά με τις άλλες δύο επιλογές Cuphead και Total War: WARHAMMER II, το Cuphead είναι ένας σαγηνευτικός τίτλος για εμένα, όχι απαραίτητα για τη δυσκολία του, αλλά για το όλο εικαστικό στυλ και την μουσική του, που το κάνουν ξεχωριστό. Για Total War: WARHAMMER II δεν χρειάζεται να πω πολλά, μεγάλος fans των Total War και του Warhammer.

Tμητική διάκριση θα ήθελα να δώσω σίγουρα στο Nex Machina ως ένα καθηλωτικό twin-stick shooter με όμορφο κόσμο και μουσική, το South Park: The Fractured but Whole because South Park FTW και το PUBG κυρίως για την αναγνώριση του ως παιχνίδι φαινόμενο (μέχρι το 2018 να μας φέρει το νέο trend). Φυσικά λίστα θα μπορούσε να είναι μεγάλη αλλά πρέπει να υπάρχει και ένα όριο.

Για τις απογοητεύσεις μου, αυτές ευτυχώς είναι λίγες και ξεκινούν με το Micro Machines World Series, έναν τίτλο που απέτυχε να αφήσει τον ίδιο αντίκτυπο με το Micro Machines V4, που μας γαλούχησε στην εποχή του. Δεύτερο το Perception, μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα που χαντακώθηκε από το είδος που ακολουθεί, αφήνοντας το στα αζήτητα των κοινών walking simulators. Και τρίτη και τελευταία και το λέω με κάπως “βαριά καρδιά”, το Dawn of War III. Το τρίτο μέρος της σειράς Dawn of War πάσχει από μια κρίση ταυτότητας προσπαθώντας να γίνει κάτι μεταξύ RTS και MOBA, αφήνοντας τους fans της σειράς με την δίψα στα χείλη για ένα νέο παιχνίδι από τις πατροπαράδοτες ρίζες του πρώτου παιχνιδιού της σειράς.

Πλέον κοιτώ μπροστά για το 2018 με μια ντουζίνα τίτλους να με περιμένουν για να τους απολαύσω (αν καταφέρω να τερματίσω κάποιο παιχνίδι από τη συλλογή μου στο Steam), μέχρι τότε βόλτες στο συμπάν του Warframe και τις ευχές μου για την νέα χρονιά!



 

 

 



1. NieR: Automata
2. Horizon Zero Dawn
3. Persona 5
4. Prey
5. Middle-Earth: Shadow of War

Σε μια χρονιά γεμάτη κυκλοφορίες, τη “μερίδα του λέοντος” κερδίζει με διαφορά κατά τη γνώμη μου η Ιαπωνική βιομηχανία, με πολλούς κορυφαίους τίτλους όπως τα Persona 5, NieR: Automata,Yakuza 0, Gravity Rush 2, Nioh, The Evil Within 2 αλλά και το Resident Evil 7. Κανείς φυσικά δεν μπορεί να παραβλέψει και το επιτυχημένο launch του Nintendo Σwitch (σε συνδυασμό με το νέο The Legend of Zelda) που δείχνει να κερδίζει το έδαφος που χάθηκε με το Wii U.

Στα θετικά των κυκλοφοριών, πέρα της Ιαπωνικής αγοράς, βάζω ξεκάθαρα τους υποτιμημένους δυστυχώς τίτλους της Bethesda: Prey, Dishonored: Death of the Outsider και The Evil Within 2. Αντιθέτως, η Ubisoft δείχνει για ακόμη μια χρονιά πως δεν μπορεί να ξεφύγει από την μετριότητα, όπως φάνηκε με τίτλους σαν το Ghost Recon Wildlands και το Assassin’s Creed Origins.

Σαν το πιο “μελανό” στοιχείο του 2017 κατατάσσω την επικίνδυνη αύξηση του φαινομένου των loot boxes που πλέον “πλήττει” τα περισσότερα από τα μισά παιχνίδια της αγοράς. Άξιο αναφοράς είναι ακόμη, πως για ακόμη μια χρονιά δυστυχώς η Μicrosoft μένει αρκετά πίσω από πλευράς exclusive τίτλων παρά την κυκλοφορία του Xbox One X αλλά και τις μεγάλες μειώσεις στην τιμή του Xbox One. Άλλες αξιόλογες κυκλοφορίες του 2017 είναι τα Outlast 2, Cuphead, Crash Bandicoot και Wolfenstein II.

 

 

 



1. Hellblade: Senua's Sacrifice
2. NieR: Automata
3. Horizon Zero Dawn
4. Persona 5
5. Cuphead

Πραγματικά ο περιορισμός του Top 5 είναι ό,τι χειρότερο, καθώς έχω αφήσει έξω διαμάντια που θα άξιζαν και αξίζουν να βρίσκονται σε αυτό. Σίγουρα οι δυο τίτλοι της Nintendo (Legend of Zelda: BOTW και Mario Odyssey) ή το Resident Evil 7 θα μπορούσαν να είναι κάποιοι από τους runner-up τίτλους μου.

Όμως για μένα δικαιωματικά τους «τρώνε» την θέση διαμαντάκια όπως το Cuphead και το Hellblade, καθώς αποτελούν indie προσπάθειες οι οποίες μας έδειξαν ότι δεν χρειάζονται λεφτά για να έχεις αξιόλογο αποτέλεσμα και σάρωσαν και τα βραβεία στα Game Awards 2017.
Τέλος τα λόγια είναι περιττά για τους δυο Ιαπωνικούς εκπροσώπους με την εκπληκτική ιστορία και χαρακτήρες, τις αρκετές ώρες gameplay και το ξεχωριστό στυλ τους.

Όσον αφορά στο τρίτο entry του Τop 5 μου, αποτελεί έναν ΑΑΑ τίτλο που υποσχέθηκε πολλά και τα πραγματοποίησε όλα. Ο εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας, η μοναδική πρωταγωνίστρια και η πανέμορφη ιστορία του, κατατάσσουν το Horizon Zero Dawn ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ και δεν θα μπορούσε να λείπει από κανένα Top 5.

 

 

 



1. NieR: Automata
2. Gravity Rush 2
3. Nioh
4. Persona 5
5. Ys VIII: Lacrimosa of Dana

Λοιπόν, πριν προχωρήσω παρακάτω, θα πω ότι έμεινα αρκετά παραπονεμένος από το 2016 με κάμποσα παιχνίδια που περίμενα για καιρό και τελικά δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μου. Ήλπιζα ότι το 2017 θα τα άλλαζε αυτά και όχι μόνο δεν με απογοήτευσε, αλλά ήδη από τον Απρίλιο είχαν βγει τόσες πολλές ποιοτικές κυκλοφορίες που έλεγα “slow down 2017, το καταλάβαμε ότι θα είναι τζάμι η χρονιά για τον gamer”. Φέτος είδαμε και την είσοδο ενός νέου παίκτη στην αγορά, του Nintendo Switch, που παρά τις απαισιόδοξες προβλέψεις τελικά ήρθε και σάρωσε με όλο και περισσότερους τίτλους και υποστήριξη να έρχονται στο μηχάνημα.

Ήδη από την αρχή της χρονιάς είχαμε την κυκλοφορία του Gravity Rush 2, ενός από τα ομορφότερα διαμάντια που υπάρχουν στο PS4, με τη μεταφορά στην μεγάλη κονσόλα να έχει κάνει θαύματα για τον κόσμο του παιχνιδιού. Βασικά όλη αυτή η χρονιά συνοψίζεται στο ότι οι Ιάπωνες developers είπαν ένα “We are back!” και μας έδωσαν κάποιους από τους ποιοτικότερους τίτλους που έχει δει η κάθε παιχνιδομηχανή. Να πω για το Nioh που κατάφερε να διαφοροποιηθεί από τη σειρά Souls και πήγε το gameplay ένα βήμα παραπέρα; Όχι, για μένα το μεγάλο highlight της χρονιάς είναι το NieR: Automata. Όντας από το μικρό cult κοινό που έπαιξε το original παιχνίδι και το θεωρώ ένα underrated διαμάντι, είχα μεγάλες προσδοκίες για το Automata και έλεγα ότι ο Yoko Taro είχε μεγάλο δρόμο μπροστά του για να ξεπεράσει το original. Τα κατάφερε; HELL YEAH! Μια ιστορία και ένας κόσμος που μου έβγαλε συναισθήματα που δεν κατάφερε να μου βγάλει κανένα άλλο παιχνίδι, σε σημείο που κράτησα το review μου όσο πιο λακωνικό γίνεται για να νιώσει και ο παίχτης τα ίδια συναισθήματα που είχα κι εγώ όταν μπήκα στον κόσμο του. Αυτό και το Persona 5 είναι οι λόγοι για να έχετε PS4. Είστε άρρωστοι; Αν όχι τραβάτε να πάρετε το NieR και το Persona 5. Αν τα έχετε ήδη, βοηθήστε και τους άλλους να τα μάθουν.

Δεν έλειψαν όμως και τα παρατράγουδα για φέτος. Κάποιοι τίτλοι όπως το Mass Effect Andromeda δεν βρήκαν ανταπόκριση από το κοινό, ενώ καθιερώθηκαν τα lootboxes ακόμα και στα single-player παιχνίδια όπως στο Shadow of War, αλλά και με την Take-Two Interactive να λέει ότι θα βάζει microtransactions και lootboxes σε όλα τις τα παιχνίδια από ‘δω και μπρος. Το αποκορύφωμα όμως ήταν το Star Wars Battlefront 2. Η EA εκφύλισε το παιχνίδι σε ένα μεγάλο Pay2Win και έγινε περίγελος σε όλο το χώρο του gaming με τρανταχτό παράδειγμα τις μπηχτές που έριχναν όλοι στα video-game awards.

All in all, έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος από το 2017 και τα θετικά του υπερίσχυαν κατά πολύ των αρνητικών. Ανυπομονώ πώς και πώς για Spider-Man, Kingdom Hearts 3, Bayonetta 3 και τη φημολογούμενη ανακοίνωση του Devil May Cry 5. Μακάρι το 2018 να βρεθώ και με ένα Switch στο χέρι.

 

 

 



1. Persona 5
2. Yakuza 0
3. Cuphead
4. Assassin's Creed Origins
5. Gravity Rush 2

Στο τέλος του ημερολογιακού έτους, είθισται ο κόσμος να μπαίνει σε διαδικασίες περισυλλογής, αυτοκριτικής και ανασυγκρότησης. Το παραπάνω, είτε το αποδώσουμε στον ενδόμυχο αλτρουισμό του, είτε στην απλή συνειδητοποίηση του πόσο μαλάκας υπήρξε την χρονιά που πέρασε, μεταξύ κιβωτίου σόδας και αντιόξινων δισκίων, το έναυσμα δεν παύει να είναι η γαλοπούλα κι ο κουραμπιές· όχι η τάση για αυτοβελτίωση. Το δικό μου ελάττωμα -ήταν και θα είναι- η γκρίνια και η μιζέρια, σε βαθμό τέτοιο που φλερτάρω με την gaming εκδοχή του Σκρουτζ από το Christmas Carol του Ντίκενς. Ίσως το μόνο που λείπει, είναι να σκάσει μύτη ο "νεκρός" gaming pal μου και να με βολτάρει στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, για να μου θυμίσει ότι δεν ευχαριστιέμαι με τίποτα, όσο καλά παιχνίδια κι αν βγαίνουν. Πάντα θα σταθώ στο DRM, το microtransaction και γενικά τα κακώς κείμενα της βιομηχανίας.

Είχε αυτή η χρονιά, όμως, κάτι το μοναδικό που μου άφησε παρά τα στραβά της μια ευχάριστη επίγευση. Κι αν μία λέξη συνοψίζει άψογα το 2017 μέσα από τα παιχνίδια του που ξεχώρισαν (για μένα) είναι η "ελπίδα". Το Persona 5 αναπτέρωσε, με την παρουσία του στα charts, τις ελπίδες μας για έγκαιρα localization των JRPG διαμαντιών στις δυτικές αγορές. Το Yakuza 0, αποτελώντας ένα prequel εφάμιλλης ποιότητας με τους main τίτλους, άνοιξε τον δρόμο για τα remake ολόκληρης της σειράς, ξεκινώντας με το Kiwami και δίνοντάς μας μια μικρή γεύση από το τι θα ακολουθήσει με τις καυτές κυκλοφορίες του "2" και του "6". Το Cuphead, από την άλλη, μας θύμισε πως τα φανταχτερά 3D γραφικά δεν πάνε πακέτο με την καλαισθησία, ενώ το Assassin's Creed Origins με έπεισε πως υπάρχει ζωή και μετά τον Ezio. Το Gravity Rush 2, τέλος, έβαλε τα γυαλιά σε πολλά studio, σχετικά με το πώς γίνεται η σωστή διαχείριση ενός sequel και το πώς απογειώνεται ένα ήδη επιτυχημένο franchise.

Αναπολώντας τις ωραίες στιγμές gaming που αφήνω πίσω μου και αναλογιζόμενος το lineup για το 2018, ταΐζω το μίζερο θεριό της αμφισβήτησης που κρύβω μέσα μου, κρατώντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου την άποψη του Αριστοτέλη, πως η Ελπίδα δεν είναι παρά "ένα όνειρο που το βλέπουμε ξύπνιοι".

 

 

 



1. Persona 5
2. Horizon Zero Dawn
3. NieR: Automata
4. Middle-Earth: Shadow of War
5. Resident Evil VII: Biohazard

Στην αρχή του 2017 είχα δώσει μία υπόσχεση στον εαυτό μου. Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία για την gaming χρονιά που μας φεύγει ή για εσάς που θα τη διαβάσετε αμέσως μετά, αλλά κάπως έπρεπε να κάνω κι εγώ την εισαγωγή μου στο -προσωπικά αγαπημένο- εν λόγω ετήσιο αφιέρωμα. Υποσχέθηκα, λοιπόν, πως φέτος θα προσπαθούσα να παίξω όσο περισσότερες νέες κυκλοφορίες γίνεται κι αυτό γιατί με διακατέχει μία συνήθεια να παίζω ιδιαιτέρως ετεροχρονισμένα σημαντικές ή αγαπημένες κυκλοφορίες, ένα ή δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά τους. Η αλήθεια είναι πως τα κατάφερα καλύτερα φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αν και πάλι μου ξέφυγαν σημαντικότατες ή πολυπόθητες κυκλοφορίες (βλέπε South Park: The Fractured but Whole, Pokemon Ultra Sun κ.α.).

Σε προσωπικό επίπεδο, λοιπόν, το 2017 ήταν μία καλή Gaming χρονιά. Όχι μόνο για τον προσωπικό στόχο που έθεσα και εν μέρει εκπλήρωσα, αλλά και γιατί ήταν η χρονιά που είδα το αγαπημένο μου είδος των JRPGs να έχει την "τιμητική" του. Όση στεναχώρια μου προκαλούσαν άλλες χρονιές με την έλλειψη σε ποιοτικά JRPGs, τόση χαρά πήρα φέτος. Τι να πρωτοθυμηθώ; To Tales of Berseria ήρθε κι έδωσε με επιτυχία σκοτεινό χαρακτήρα στην κατά τα άλλα ανάλαφρη σειρά Tales of. Το Digimon World: Next Order ξύπνησε μνήμες από το πολυαγαπημένο Digimon World του πρώτου PlayStation. Το πολυαναμενόμενο Persona 5 ήρθε για να γίνει το πιο ολοκληρωμένο παιχνίδι της σειράς και, φυσικά, δεν μπορώ να ξεχάσω το NieR: Automata. Ο διάδοχος ενός παιχνιδιού που υποτιμήθηκε (NieR) ήρθε από το πουθενά και -υπό την καθοδήγηση του πολυτάλαντου Yoko Taro- έγινε εμπορική επιτυχία και διαχρονικό θέμα συζήτησης, τόσο για την αρμονική μίξη διαφόρων στοιχείων στο gameplay του, όσο και για το αντισυμβατικό του σενάριο. Θα μπορούσα να αναφέρω κι άλλα ονόματα, αλλά νομίζω πως πιάσατε πλέον το νόημα της παραγράφου όπως και του πάθους μου.

Εκτός της πληθώρας από JRPGs, θα θυμόμαστε το 2017 ως μία χρονιά που ομολογουμένως έφερε αρκετά ποιοτικά και διασκεδαστικά παιχνίδια για κάθε γούστο στις οθόνες μας. Resident Evil VII, Nioh, Horizon Zero Dawn, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey είναι μόνο μερικά από αυτά. Πολλά από αυτά δεν κατάφερα ούτε να τα δοκιμάσω κι έτσι το προσωπικό μου "Top 5" δεν είναι αυτό ακριβώς που θα περίμενε κανείς, αλλά τουλάχιστον με εκπροσωπεί.

Μέσα στο '17 είδαμε και δύο νέα οικιακά συστήματα. Το Nintendo Switch που συνδύασε το φορητό gaming με το αντίστοιχο από τον καναπέ αλλά και το Xbox One X, την ισχυρότερη κονσόλα που είδαμε ποτέ μέχρι σήμερα. Αν θα αποδειχθούν επιτυχημένες ή όχι θα φανεί στο μέλλον, κυρίως από τους αποκλειστικούς τίτλους που θα γίνουν διαθέσιμοι. Την "πίκρα" μου την πήρα πάντως φέτος από την Microsoft. Ένα αποκλειστικό παιχνίδι περίμενα όλο κι όλο στο Xbox One (Scalebound) κι ακυρώθηκε. Ε, το πούλησα κι εγώ το σκονισμένο Xbox One μου κι έπαψα να ελπίζω. Μακάρι να με κάνεις να μετανιώσω σύντομα δεσποινίς Microsoft, αλλά δεν το βλέπω.

Από ειδήσεις της gaming σκηνής τώρα, ποιος θα περίμενε ότι o CEO της Sony Interactive Entertainment -ίσως ο πιο επιτυχημένος CEO της βιομηχανίας-, Andrew House, θα ανακοίνωνε την αποχώρησή του στο τέλος της χρονιάς; Ή ποιος δεν στεναχωρήθηκε όταν ανακοινώθηκε το κλείσιμο της Visceral Games από την EA, του στούντιο δηλαδή που μας προσέφερε τη σειρά Dead Space.

Κλείνοντας, από το 2018 περιμένω ακόμη περισσότερα και καλύτερα JRPGs. Θέτω στόχο εκ νέου να παίξω ακόμη περισσότερες κυκλοφορίες εγκαίρως. Θα εκτιμούσα παράλληλα αν καθυστερούσε να αρχίσει η κουβέντα για την επόμενη γενιά κονσολών. Ας μη βιαζόμαστε, η τωρινή έχει ακόμη να προσφέρει (ή εγώ δεν είμαι έτοιμος να την αποχωριστώ σχετικά σύντομα). Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, Kingdom Hearts III, God of War, Darksiders III, Spider-Man, Days Gone, Detroit: Become Human, Red Dead Redemption 2... Αυτοί και μερικοί ακόμη είναι τίτλοι που ανυπομονώ να κυκλοφορήσουν το 2018. Αν αναλογιστώ αυτό, θεωρώ πως και το 2018 θα είναι μία ικανοποιητική χρονιά για εμάς τους gamers. Καλή χρονιά φίλοι μου!

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
22%
Τιιιιι ;
22%
Μπαααα
11%
Sad
22%
Rage
22%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1