Wargroove

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 30 Ιανουαρίου 2019

Σε πολλούς μας λείπουν τα παιχνίδια στρατηγικής με σειρές, σαν το Advance Wars. Σπανίως έχουμε την τύχη να απολαύσουμε έναν νέο τίτλο του είδους που να καταφέρει να ικανοποιήσει την έλλειψη που νιώθουμε. Μία νέα προσπάθεια έρχεται μέσω του Wargroove της Chucklefish, που από την πρώτη στιγμή φαινόταν πολλά υποσχόμενο.

Το Wargroove μάς ταξιδεύει σε παλιότερα χρόνια, αμέσως. Οπτικά, αποτελείται από ιδιαίτερα ελκυστικά pixels, γεμάτα χρώματα, χαρακτήρα και υψηλή ποιότητα. Η αισθητική θυμίζει αμέσως jRPG, ένα είδος που δεν βρίσκεται πολύ μακριά από τα tactical παιχνίδια που εξετάζουμε τώρα. Τα σχέδια από τα οποία αποτελείται το Wargroove, είτε μιλάμε για χαρακτήρες, είτε για περιβάλλοντα, είναι πάντοτε ικανοποιητικά. Οι χαρακτήρες είναι επαρκώς charming, όσο απαιτεί δηλαδή η φύση του Wargroove και του είδους, ενώ τα πάντα βοηθούν την ομαλή λειτουργία των mechanics. Ποτέ δεν δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε τι συμβαίνει και σε ποιόν, με μία ματιά. Ο καθε τύπος χαρακτήρα κάνει ξεκάθαρη την ταυτότητά του μέσω του σχεδιασμού και το ίδιο ισχύει για τους περιβάλλοντες χώρους.

Ο ήχος του Wargroove είναι εξίσου old school, με κλασικές μελωδίες που νιώθουμε πως έχουμε ακούσει ξανά στο παρελθόν,  και φωνές που ερμηνεύουν μερικές μόνο ατάκες των χαρακτήρων. Κάθε πτυχή του ήχου είναι ακριβώς όπως την περιμέναμε και ποτέ δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει, ούτε όμως και ενοχλεί.

Η ανάγκη για ξεχωριστά σχέδια δημιουργείται από την ύπαρξη διαφόρων παραγόντων που επηρεάζουν το gameplay. Καταρχάς, το σύστημα κανόνων του Wargroove είναι αρκετά εκτενές και διασκεδαστικό. Υπάρχουν μερικά είδη πολεμιστών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, κάθε ένα με τις δικές του αδυναμίες και ικανότητες. Κάθε είδος πολεμιστή είναι ισχυρό απέναντι σε κάποια και αδύναμο εναντίον άλλων. Ακόμα, οι διάφορες τοποθεσίες προσφέρουν κάλυψη ή μας αφήνουν εκτεθιμένους, ανάλογως. Έτσι, για παράδειγμα, ένα βουνό διαφέρει από ένα ποτάμι όσον αφορά την αμυντική του χρήση (και τα animations της μάχης).

Επίσης, οι πολεμιστές, ανάλογα με το είδος τους, έχουν διαφορετικές συνθήκες ενεργοποίησης του critical damage. Έτσι, αποφεύγεται η ένταξη του παράγοντα της τύχης στις μάχες. Γενικά, το Wargroove είναι ένα απαιτητικό παιχνίδι, όπως και του αρμόζει. Παρόλα αυτά, αν θέλετε μία πιο χαλαρή εμπειρία, η παραμετροποίηση της δυσκολίας μπορεί να φέρει τις μάχες στα μέτρα σας, με κάποιες επιπτώσεις βέβαια. Για την ακρίβεια, η μείωση της δυσκολίας (η οποία κάνει όντως διαφορά και μάλιστα μεγάλη) μάς αποτρέπει από το να κυνηγήσουμε το high score στις μονομαχίες. Με αυτόν τον τρόπο, δεν μπορούμε να αποκτήσουμε τόσο εύκολα τα αστέρια που χρειάζονται ώστε να ξεκλειδώσουμε το αρκετά πλήρες extra υλικό, καθώς και τον επίλογο της ιστορίας.

Συνεπώς, η δυσκολία μάς οδηγεί από μόνη της στο να προσπαθήσουμε να μάθουμε πραγματικά τα διάφορα συστήματα του Wargroove. Έτσι, αν σάς φαίνεται ιδιαίτερα αυξημένη, μπορείτε να τη χαμηλώσετε, τουλάχιστον μέχρι να βελτιώσετε τις ικανότητές σας και μετά να επιστρέψετε να πάρετε τα αστέρια που χάσατε. Δεν έχουμε κανένα παράπονο από την δυσκολία του Wargroove, καθώς μπορεί να το απολαύσει κάθε τύπος παίκτη, ανεξάρτητα με την εμπειρία του, όμως για τους πιο έμπειρους, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα.

Το σενάριο είναι ακριβώς όπως το περιμέναμε: ελπίδα, αγάπη, πραγματική φιλία και χαρακτήρες βγαλμένοι από jRPG, γεμάτοι υπερβολή και στοιχεία καρικατούρας. Δυστυχώς, δεν μας έδωσε αρκετούς λόγους ώστε να το παρακολουθήσουμε και αποτελεί ένα απλό υπόβαθρο, ώστε να μην μας παρουσιάζει σκέτες μάχες, εκτός context. Ευτυχώς, δεν παίρνει πολύ χρόνο και ως υπόβαθρο είναι επαρκές. Στην πορεία του campaign, το οποίο διαρκεί περίπου 15-20 ώρες, θα συναντήσουμε αρκετές παράπλευρες αποστολές. Το δευτερεύον αυτό υλικό, είναι ακόμη κατώτερο ποιοτικά από το κύριο. Η επανάληψη καταστάσεων συμβαίνει αρκετά συχνά και στα δύο κομμάτια του campaign, όμως στο side content καταντά πιο γρήγορα κουραστικό. Επίσης, τα κίνητρα που μας δίνονται ώστε να ολοκληρώσουμε τις αποστολές αυτές, δεν είναι αρκετά. Δεν υπάρχει κανενός είδους πρόοδος των χαρακτήρων, με κάποιο δανεισμένο από RPG σύστημα ή κάτι παρόμοιο, δυστυχώς.

Παρά τα παραπάνω, το campaign στο σύνολό του είναι αξιόλογο. Ο σχεδιασμός των αποστολών περιλαμβάνει αρκετές ιδέες και δεν μας επιτρέπει να βαρεθούμε, μέχρι τέλους. Υπάρχουν διαφόρων ειδών objectives, που αλλάζουν αρκετά το playstyle στο πλαίσιο της κάθε αποστολής, με θετικά αποτελέσματα. Επίσης, μπορεί το Wargroove να μη δανείστηκε από RPG, πήρε όμως στοιχεία από άλλου τύπου strategy παιχνίδια. Έτσι, υπάρχει σύστημα επέκτασης, με recruiting, έσοδα και κατακτήσεις. Η υλοποίηση είναι ικανοποιητική και γενικά, το campaign προσφέρει αρκετή ποικιλία.

Αν έχουμε ένα παράπονο, αυτό είναι πως οι πολεμιστές που ανήκουν σε διαφορετικές φυλές είναι στην πραγματικότητα πανομοιότυποι, αν εξαιρέσουμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Ευτυχώς, προχωρώντας στο campaign ξεκλειδώνουμε διάφορα νέα units και εκπλήξεις και κάπως αντισταθμίζεται η κατάσταση. Ακόμα, υπάρχουν και οι στρατηγοί, ο κάθε ένας με τη δική του ξεχωριστή ικανότητα. Συνολικά, η έλλειψη ποικιλίας δεν είναι πρόβλημα. Το Wargroove βρίσκεται στα καλύτερά του προς το τέλος, όταν τα διάφορα mechanics που έχουμε μάθει εμφανίζονται ταυτόχρονα σε μερικές μεγάλης διάρκειας και ιδιαίτερα απαιτητικές αποστολές.

Ένα από τα προβλήματα του Wargroove, είναι ο χειρισμός του. Παρόλο που είναι απλός και, σε γενικές γραμμές, λειτουργικός, δημιουργεί μερικές ενοχλήσεις. Το mapping των πλήκτρων κάποιες φορές προκαλεί εκνευρισμό, καθώς δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μενού αμέσως, ή καταλήγουμε να ανοίγουμε άλλη οθόνη από αυτή που σκοπεύαμε.

Όταν τελειώσουμε το campaign, μπορούμε να επιστρέψουμε ώστε να μαζέψουμε όλα τα αστέρια και το extra υλικό, που περιλαμβάνει lore, concept art και μουσική, μεταξύ άλλων. Μετά, υπάρχουν πολλά ακόμα modes για να μας κρατήσουν. Μπορούμε να παίξουμε στο arcade mode, όπου καλούμαστε να επιλέξουμε τον commander μας και να κερδίσουμε μεμονωμένα σενάρια. Ύστερα, υπάρχει το puzzle mode (τα δύο αυτά modes ξεκλειδώνονται μέσω του campaign), το οποίο μάς βάζει αντιμέτωπους με στενά ορισμένους στόχους, που θυμίζουν σκακιστικές παρτίδες. Η συμπερίληψη αλλά και το στήσιμο των modes σίγουρα συγκαταλέγονται στα θετικά του Wargroove. Το υλικό δεν τελειώνει εδώ. Υπάρχει, για αρχή, το αρκετά διασκεδαστικό multiplayer (local και online -όχι στο campaign όμως- και crossplay -όχι στο PS4). Ακόμα, έχουμε τη δυνατότητα δημιουργίας δικών μας maps και camapaigns, τα οποία μπορούμε να παίξουμε και να μοιραστούμε. Ο editor είναι μία ευχάριστη προσθήκη και έχει υλοποιηθεί ικανοποιητικά.

Το Wargroove είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής που προτείνεται κυρίως στους νοσταλγούς του είδους, όχι αποκλειστικά όμως. Μπορεί να μην προσφέρει πολλές καινοτομίες, είναι όμως σαφέστατα αξιόλογο. Το υλικό που προσφέρει είναι αρκετό για να μας κρατήσει για δεκάδες ώρες και, παρόλο που δεν πρόκειται να το συζητάτε μετά από χρόνια, σίγουρα θα περάσετε ευχάριστα μαζί του.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Wargroove

Συντάκτης
30 Ιανουαρίου 2019
Developer

Chucklefish

Publisher

Chucklefish

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Switch / Xbox One

Tested on

PC

Κυκλοφορία

1 Φεβρουαρίου 2019 (PC / Switch / Xbox One)
2019 (PS4)

Είδος

Turn-based tactics

PEGI

7

Θετικά

+ Ικανοποιητική οπτικοακουστική παρουσίαση
+ Αξιόλογο campaign
+ Αρκετά και επαρκώς καλοστημένα modes
+ Πετυχημένη δυσκολία και διασκεδαστικά mechanics

Αρνητικά

- Αδιάφορο σενάριο
- Χρειαζόταν καλύτερο μοίρασμα των units στις φυλές
- Το παράπλευρο περιεχόμενο του campaign δεν αποδίδει
- Μέτριος χειρισμός

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Wargroove είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής που προτείνεται κυρίως στους νοσταλγούς του είδους, όχι αποκλειστικά όμως. Μπορεί να μην προσφέρει πολλές καινοτομίες, είναι όμως σαφέστατα αξιόλογο. Το υλικό που προσφέρει είναι αρκετό για να μας κρατήσει για δεκάδες ώρες και, παρόλο που δεν πρόκειται να το συζητάτε μετά από χρόνια, σίγουρα θα περάσετε ευχάριστα μαζί του.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1