Wasteland 3 - Review

Δύο βήματα μπροστά , ένα πίσω...
by Λεωνίδας Πάτρας on 21 Σεπτεμβρίου 2020

Μπορεί τα παιχνίδια τακτικής να απασχολούν μια μειοψηφία του gaming κοινού, αποτελούν όμως ως σύνολο ένα από τα ιστορικότερα είδη video games εδώ και δεκαετίες, ξεκινώντας φυσικά από τα PCs. Παρόλο που δεν βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της λάμψης σε σχέση με άλλα είδη και θεωρούνται από πολλούς “βαριά” και “βαρετά” games, η gaming βιομηχανία έχει αναδείξει τα τελευταία χρόνια ορισμένους εξαιρετικούς τίτλους όπως τα XCOM ή τη σειρά Divinity Original Sin ή ακόμη και τα Pillars of Eternity. H σειρά Wasteland ανήκει σε αυτή την κατηγορία των video games και το τρίτο μέρος της σειράς έχει φτάσει πλέον τόσο στα PC, που αποτελούν το φυσικό τους σπίτι, αλλά και στις οικιακές κονσόλες με τις απαραίτητες προσαρμογές.

Το Wasteland 3 είναι ένας τίτλος της inXile Entertainment, εταιρίας που μας είχε παραδώσει παλαιότερα το ιδιαίτερο και πολύ αγαπητό The Bard’s Tale, και αποτελεί τον διάδοχο του Wasteland 2 του 2014. Δεν μιλάμε μόνο για τον πνευματικό αλλά και για τον πραγματικό διάδοχο του δευτέρου Wasteland, μιας και η ιστορία συνεχίζεται στο Wasteland 3 εκεί που την άφησε ο τερματισμός του 2. Όπως προδίδει και το όνομά του, το παιχνίδι διαδραματίζεται σε μια post-apocalyptic εποχή στις ΗΠΑ όπου οι Rangers (η κεντρική φατρία του παιχνιδιού) πασχίζουν για την επιβίωση ενώ στο Wasteland 3 έχουν σαν αντίπαλό τους και το κρύο μιας και τα γεγονότα του Wasteland 3 μάς μεταφέρουν στην παγωμένη τούνδρα.

Μετά το εντυπωσιακό εισαγωγικό βίντεο καλούμαστε να επιλέξουμε ένα από τα προσχεδιασμένα ζευγάρια χαρακτήρων ή να δημιουργήσουμε τους δικούς μας από το μηδέν. Νωρίς στο ταξίδι μας θα γνωρίσουμε τον μυστηριώδη ηγέτη “Patriarch” ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να μας προσφέρει τη βοήθειά του με εφόδια και πολεμικό υλικό. Ως αντάλλαγμα μας ζητά να αντιμετωπίσουμε τα τρία “ατίθασα” παιδιά του. Το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου διαδραματίζεται γύρω από αυτά τα τέσσερα πρόσωπα και οι επιλογές μας θα καθορίσουν την τελική κατάληξη της περιπέτειας των rangers. Στον κόσμο όμως του παιχνιδιού θα συναντήσουμε χαρακτήρες και NPCs με διαφορετικές προσωπικότητες, ενώ πολλά από αυτά τα encounters παρουσιάζονται με το ιδιαίτερο “ωμό” χιούμορ που πολλοί θα αγαπήσουν και άλλοι ίσως όχι.

Το Wasteland 3 είναι ένα ανοιχτού κόσμου παιχνίδι διάρκειας κοντά στις 40 με 50 ώρες για ένα τυπικό playthrough. Σε αυτό το ταξίδι θα συναντήσουμε διάφορες συμμορίες (φιλικές ή εχθρικές) και το πώς θα προσεγγίσουμε την κάθε μια εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς. Το story παρόλο που δεν περιλαμβάνει ιδιαίτερα μεγάλα twists είναι άξιο να κρατήσει την προσοχή του παίκτη καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, μια προσοχή που όμως διασπάται από άλλους “εξωτερικούς” παράγοντες όπως θα αναλύσουμε και πιο κάτω. Πάντως, παρότι έχουμε μια άμεση συνέχεια των γεγονότων του Wasteland 2, το τρίτο παιχνίδι της σειράς δεν έχει πολλές αναφορές σε αυτό και έτσι μπορούμε εύκολα να το προτείνουμε και σε νέους παίκτες.

Όπως σχεδόν κάθε turn-based τίτλος τακτικής, έτσι και το Wasteland 3 υιοθετεί την ισομετρική κάμερα που εμβαθύνει την ορατότητα του παίκτη στον χώρο. Αυτή τη φορά το gameplay πλησιάζει περισσότερο στα πρότυπα του XCOM με τα squads του παίκτη και του εχθρού να ενεργούν στη σειρά (πρώτα ολόκληρη η ομάδα του παίκτη και μετά η αντίπαλη, ή το αντίθετο). Το Squad, η ομάδα των μαχητών μας δηλαδή, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα έξι άτομα αποτελούμενη από τους δύο αρχικούς χαρακτήρες και προσθέτοντας μέλη είτε με NPCs που βρίσκουμε στη ροή του παιχνιδιού είτε με την προσθήκη προκαθορισμένων χαρακτήρων από το μενού. Είναι πολύ θετικό το γεγονός πως στο Wasteland 3 έχουν βελτιωθεί - απλοποιηθεί ορισμένα στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι πιο προσβάσιμο, όπως για παράδειγμα τα menus στα οποία περνάμε μεγάλο μέρος της εμπειρίας μας, τα οποία είναι πλέον “καθαρότερα” και απλούστερα”. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι το Wasteland 3 έχει απλοποιηθεί και σε θέμα μηχανισμών. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης τον αρκετά χρηστικό χειρισμό του τίτλου στις κονσόλες με τη λειτουργικότητα των shortcuts, αν και λείπει ελαφρώς η ακρίβεια στην επιλογή αντικειμένων κατά την εξερεύνηση.

Παρότι υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξουμε όπως ακριβώς θέλουμε το squad μας (ακόμη και να βάλουμε τρεις snipers σε αυτό) είναι προτιμότερο να δημιουργηθεί μια ισορροπημένη ομάδα με διαφορετικές δυνατότητες. Το μεγάλο μέγεθος του squad βέβαια προσφέρεται γι’ αυτή την επιλογή μιας και τα έξι άτομα μπορούν να καλύψουν όλες σχεδόν τις διαθέσιμες κλάσεις των χαρακτήρων εντός και εκτός μάχης. Μπορούμε εύκολα λοιπόν να έχουμε 2 melee μαχητές, έναν με αυτόματο όπλο, έναν στα heavy weapons (πχ grenades και ρουκέτες), έναν sniper και έναν healer. Ο παραπάνω μάλιστα είναι ένας αρκετά ιδανικός συνδυασμός χαρακτήρων για να βγάλετε εις πέρας τις μάχες του παιχνιδιού. Εκτός μάχης κατά την εξερεύνηση, τα skills μπορούν να διαμοιραστούν στο stealth, το lockpicking, τα explosives ενώ υπάρχουν φυσικά και skills για τους διαλόγους ώστε να γίνετε καλύτερος διαπραγματευτής, ή περισσότερο “bad-ass”.

Σε ένα παιχνίδι που σχεδόν κάθε μας επιλογή έχει αντίκτυπο, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικά είναι όλα τα παραπάνω skills και με το leveling των χαρακτήρων μπορούμε να τα αναπτύξουμε στον επιθυμητό βαθμό. Μια πολύ χρήσιμη προσθήκη στο Wasteland 3 είναι ότι κάθε αποστολή (είτε main, είτε side) έχει το δικό της level που εμφανίζεται στο journal του μενού και καθορίζει σε κάποιο βαθμό το πώς και πού θα κινηθούμε. Σε κάθε μια από τις πολλές περιοχές του παιχνιδιού εισερχόμαστε από τον κεντρικό χάρτη, στον οποίο μετακινούμαστε με το Kodiak, ένα θηριώδες ερπυστριοφόρο όχημα που μάλιστα μπορεί να μας βοηθήσει και σε ορισμένες μάχες. Το Wasteland 3 είναι ένα παιχνίδι που πέρα από τον ανθρώπινο παράγοντα έχει πολλές αναφορές και στην εξελιγμένη τεχνολογία είτε πρόκειται για φουτουριστικά όπλα (πχ τύπου tesla) είτε ακόμη και ρομπότ, μια θεματολογία αρκετά παραπλήσια με αυτή των Fallout.

Τα αρκετά επίπεδα δυσκολίας του τίτλου βοηθούν στο να βρείτε εύκολα το κατάλληλο για εσάς ενώ ορισμένες μάχες είναι αξιομνημόνευτες για τη δυσκολία τους ή για την ιδιαιτερότητά τους. Κάθε χαρακτήρας, όταν έρθει η σειρά του, έχει έναν συγκεκριμένο αριθμό action points (AP) με τον οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει ενέργειες, όπως για παράδειγμα το να μετακινηθεί, να επιτεθεί, να αμυνθεί, να χρησιμοποιήσει αντικείμενα ή skills που είναι συγκεκριμένα για την κάθε κλάση. Για κάθε attack υπάρχει και εμφανίζεται ένα ποσοστό επιτυχίας στο επί τοις εκατό αναλόγως με την απόσταση, τη γωνία στόχευσης και τα στατιστικά του κάθε χαρακτήρα. Οι μάχες γενικά είναι πολύ ευχάριστες και απαιτούν προετοιμασία, σωστή προσέγγιση στον χώρο και τακτική.

Όμως είναι όλα ρόδινα στον τίτλο των Ixile και Deep Silver; Δυστυχώς όχι. Το παιχνίδι ακόμη και μέρες μετά το release του και έπειτα από τεραστίου μεγέθους patches ταλανίζεται από πολλά προβλήματα τεχνικής φύσεως, είτε αυτά συμβαίνουν στην εξερεύνηση, είτε στη μάχη, είτε ακόμη και στα menus, ενώ δεν λείπουν και αρκετά “κρασαρίσματα”. To συγκεκριμένο review πραγματοποιήθηκε στην PS4 έκδοση του τίτλου και, όπως φαίνεται, στις κονσόλες υπάρχουν αρκετές “εκπτώσεις” στον οπτικό τομέα, που δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα ούτε “αρτιστικά”, ούτε τεχνικά. Τα textures είναι μέτριας ανάλυσης και επιπλέον λείπουν ορισμένα στοιχεία (πχ οι σκιές των χαρακτήρων) ενώ και το performance προδίδει πως το παιχνίδι δεν είναι σωστά optimized. Σύμφωνα με αναφορές, ορισμένα από αυτά τα προβλήματα υπάρχουν και στα PC ενώ το co-op που συστήνεται για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς είναι ακόμη μη λειτουργικό στο 100% του.

Τέλος, σχετικά με το συνεργατικό παιχνίδι το οποίο πραγματοποιείται online, οι developers καταφέρνουν να κάνουν ολόκληρη την εμπειρία του campaign διαθέσιμη για δύο άτομα αλλά αυτό μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε μόνο προσκαλώντας κάποιον φίλο σας, μιας και δεν υπάρχει matchmaking με τυχαίους παίκτες, και εφόσον όλο το squad σας είναι στο ίδιο level. Ο καθένας μπορεί να κάνει “τα δικά” του, οι επιλογές όμως έχουν αντίκτυπο στον γενικότερο κόσμο του παιχνιδιού. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά προβλήματα και bugs σε αυτό το φιλόδοξο project που αφορούν τόσο την πρόοδο όσο και τη “σταθερότητα” του παιχνιδιού.

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Wasteland 3 - Review

Συντάκτης
21 Σεπτεμβρίου 2020
Τίτλος

Wasteland 3

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

InXile Entertainment

Publisher

Deep Silver

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4, Xbox One, PC

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

28 Αυγούστου 2020

Είδος

Turn based tactical RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Gameplay με ιδιαίτερο βάθος και ποικιλία στους μηχανισμούς του
+ Κάθε επιλογή έχει και τον αντίστοιχο αντίκτυπο
+ Πολλές απλουστεύσεις και βελτιώσεις σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο
+ Ο γενικότερος χειρισμός στις κονσόλες

Αρνητικά

- Δεν προσφέρει κάτι καινούριο για το είδος
- Ο κόσμος και το story του μπορεί να θεωρηθούν ελαφρώς... "flat"
- Πολλά προβλήματα τεχνικής φύσεως, ιδιαίτερα στις κονσόλες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Με την κυκλοφορία του Wasteland 3 η θρυλική σειρά τακτικής πηγαίνει σίγουρα κάποια βήματα ακόμη προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι βελτιώσεις στο gameplay είναι αρκετά πετυχημένες, και κάνουν το παιχνίδι πιο προσιτό χωρίς να του αφαιρούν τον old school χαρακτήρα του. Είναι κρίμα που αυτή η προσπάθεια επισκιάζεται αρνητικά σε έναν βαθμό από πολλά τεχνικά προβλήματα του τίτλου αλλά και τον μέτριο οπτικό τομέα του στις κονσόλες. Η περιπέτεια πάντως που έχει ετοιμάσει για εμάς η Deep Silver σε συνεργασία με την inXile Entertainment είναι αντάξια των προσδοκιών και αξίζει να την ζήσουν οι φίλοι του είδους.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1