Weekly Rant #1

Rant, Forrest, Rant!
by Vag.93 on 20 Οκτωβρίου 2015
Αφιερώματα

Αγαπητοί αναγνώστες του VG24

Έχω την χαρά να εγκαινιάζω σήμερα την πρώτη εβδομαδιαία στήλη του site μας, μετά την μεταπολίτ...εεε... μετά την αλλαγή της διαχειριστικής ομάδας, τον Δεκέμβρη του '14. Έκτοτε, η προσοχή της συντακτικής ομάδας στράφηκε στην αναδόμηση της σελίδας μας, με κύριο στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση. Αυτή η λειψυδρία στο κομμάτι των αφιερωμάτων και των τακτικών στηλών, έρχεται να λάβει τέλος με τούτο εδώ το άρθρο. Το ρίγος της συγκίνησης είναι μεγάλο, όμως θα προσπαθήσω να φανώ αντάξιος της περίστασης και δίχως να χρονοτριβώ άλλο θα προχωρήσω στην παρουσίαση της νέας μας στήλης.

Το Weekly Rant είναι αυτό ακριβώς που υπαινίσσεται ο τίτλος του. Μια φορά τη βδομάδα θα διαβάζετε εμένα να γκρινιάζω για την επικαιρότητα. Πολλές φορές θα συμφωνείτε, πολλές φορές θα κάνετε εσείς rant στα σχόλια, παραθέτοντας ευγενικά τα καντήλια σας, πάνω στις απόψεις μου και τον τρόπο που τις εκφράζω. Τα θέματα που θα θίγονται δεν θα είναι απαραίτητα τα πιο τρανταχτά νέα της βδομάδας, αλλά εκείνα που μας "συγκίνησαν" περισσότερο. Με το παραπάνω εννοώ πως μπορεί το release του Fallout 4 να είναι πιο βαρύγδουπο και από δηλώσεις του Πάγκαλου για το ελληνικό χρέος, αλλά αν μάθω πως την ίδια βδομάδα οι εργαζόμενοι της Konami αναγκάστηκαν να κάνουν καταμέτρηση στις αναφορές του ονόματος "Kojima" μέσα στο Metal Gear V, εννοείται πως θα δείξω μεγαλύτερη συμπάθεια. Άλλωστε εκεί θα υπάρχει και η τροφή για rant. Ήδη το fanbase του Hideo έχει ανάψει τους πυρσούς, επειδή δεν έκανα τον σταυρό μου τρεις φορές στο άκουσμα του. Και ολοκληρώνοντας την τελευταία πρόταση έθιξα και τους θρησκόληπτους, αφού εξίσωσα τον developer των πρωτόπλαστων με εκείνον της Quiet, μιας ημίγυμνης κοπέλας που κρατάει sniper και φωτοσυνθέτει από τα βυζιά.

Για να δώσω οπτικό ερέθισμα και μια κάπως πιο ρομαντική υπόσταση στην στήλη, συνειρμικά θα αναφέρω πως η φάση στο gaming είναι ένα μικρό spoof της ταινίας Forrest Gump. Οι εταιρίες ρίχνουν διαρκώς τα standards, φτιάχνουν παιχνίδια που αξίζουν λιγότερο και τα κοστολογούν υψηλότερα, παίρνουν αποφάσεις επιζήμιες για το gaming και στο τέλος της ημέρας όποιος αντιδρά λέγεται και αχάριστος. Ο μέσος gamer αντιμετωπίζεται σαν χαζός. Σαν target group μιας βιομηχανίας που έμαθε να κάνει milking κυριολεκτικά στα πάντα, να ζητάει χρήματα για τίτλους που δεν έχουν ολοκληρωθεί, είτε τάζοντας υποστήριξη με DLC, είτε αφήνοντας τα στη μοίρα τους. Τα πάντα μπορούν να γίνουν "premium υπηρεσίες" επί πληρωμή, ακόμα και τα αυτονόητα όπως το multiplayer. Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για ουσιαστική πρόοδο στον τομέα του gaming. Κι ενώ γίνονται όλα αυτά, κανείς δεν αντιστέκεται. Υπομένουμε τις μαλακίες τους και καθόμαστε να μας "πετάνε πέτρες", με τον ίδιο τρόπο που πετούσαν πέτρες τα βλαχοτσόγλανα στον μικρό, χαζούλη Forrest. Όλα αυτά, μέχρι η ξανθιά τζιβάτη-on-the-making φίλη του (που σ' αυτόν τον παραλληλισμό θα πω "κοινή λογική") του φωνάξει "τρέξε Φόρεστ, τρέξε!". Στην δική μας περίπτωση αντί για "run", λέω "rant". Σπάμε τα δεσμά και αντιδράμε στο σκατό που μας ταΐζει η βιομηχανία του gaming. Και όχι, δεν είμαι ούτε ξανθιά, ούτε τζιβάτη, αστείε...

 

Αυτή τη βδομάδα, ξεπαρθενιάζουμε τη στήλη με 2 ειδήσεις που μας... αναστάτωσαν μέσα στη βδομάδα:

1. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ BLACK OPS 3 ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

 

Πριν κάνα 20ήμερο είχαμε την ανακοίνωση πως η "legacy edition" για Xbox 360 και PS3 δεν θα έχει Campaign Mode. Η επίσημη τοποθέτηση ήταν πως οι παλιές κονσόλες δε μπορούν να ακολουθήσουν το "scope" του τετραμελούς coop εξαιτίας του αδύναμου πια hardware. Το κατάπιαμε λοιπόν κι αυτό και δεχτήκαμε πως όσοι δεν έχουν κάνει ακόμα το άλμα γενιάς θα αρκεστούν σε ένα Multiplayer και ένα Zombie Mode, πετσοκομμένο, χωρίς το Weapon Paintshop® και τα eSport Tools. Μη βαρυγκωμάτε όμως αφού η φιλεύσπλαχνη Activision θα κάνει σκόντο ένα 10ρικάκι σε όλους εσάς τους peasants που θέλετε να σνιφάρετε λίγο από τη γαματοσύνη του παιχνιδιού που απολαμβάνει η elite.

Μετά από μια τέτοια είδηση νομίσαμε πως η μπόρα πέρασε και το Campaign δεν θα μπορούσε να απαξιωθεί άλλο. Ζούσαμε βέβαια μια πλάνη, αφού η Activision δεν θα κουραστεί ποτέ να μας απογοητεύει στους χειρισμούς της σχετικά με το Call of Duty. Όχι ότι τρέφω οποιαδήποτε συμπάθεια στην εταιρία, συμψηφίζοντας την αντιμετώπιση του Crash Bandicoot σαν franchise, το τελευταίο Tony Hawk κλπ, αλλά το Call of Duty είναι ίσως ο μόνος λόγος που επιβιώνει. Ας τους κλείσει κάποιος και ας φέρει πίσω την THQ και την Eidos!

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ: Οι τύποι της Treyarch (και πιο συγκεκριμένα ο Director) βγήκαν και είπαν σε συνέντευξη πως το levelling μοντέλο που πατάει στην λογική του ξεκλειδώματος επιπέδων, είναι αρχαΐζον, ενώ εκείνοι θέλουν ένα παιχνίδι πιο ευέλικτο, με τον παίκτη να δύναται να "καταναλώσει" το περιεχόμενο που του προσφέρεται όπως εκείνος επιθυμεί και όχι απαραίτητα με την παραδοσιακή γραμμικότητα. Θεωρούν επίσης πως το κοινό "ωρίμασε" και πως ο χρόνος που διαθέτει στα ενδιαφέροντα του είναι τόσο πολύτιμος που θα πρέπει να έχει την δυνατότητα να επιλέξει ποιο level θα παίξει μεμονωμένα, κατ' υπόδειξη ενός φίλου για παράδειγμα, που έχει προχωρήσει παρακάτω και teaseαρει φλερτάροντας με το spoiler.

Παραθέτω και κομμάτια από τις original δηλώσεις:

“It gives them the flexibility to consume the content how they want, the unlocking level system is an archaic mentality we’ve had since we did bedroom development back in the day – you do this, then go on to the next one.”
“Consumers and game players in general are far more mature these days. There are so many things vying for our interests today. It’s about, how do they want to consume it? Maybe they put it down on level two, and then they’re in work the next day, and some guy says, “dude, you’ve got to check out level four!” And he’s like, “okay, I’ll have a quick look.” That’s totally fine. I think it’s their choice.”
“Sure, people will jump on and play the last level. Okay. Cool. That’s up to them.”
“The way the story is constructed, it’s more than just the end moment. I’m sure there are many films and other media types where you could read the last page, or see the last minutes, but really you’ve got to experience all of the other stuff to truly enjoy it.”

Τι σημαίνει όμως αυτό για την σειρά και ποιο συμπέρασμα προκύπτει από τους χειρισμούς της Activision;

Well, για αρχή είναι πλέον ξεκάθαρο πως το Campaign δεν υπολογίζεται στα annual games που θέλουν να αποκαλούνται "Triple A". Αποτελούν τεχνικά το context του Multiplayer. Δίνουν ένα universe, ένα βασικό cast, έναν λόγο να μάχεσαι και δύο ή παραπάνω στρατόπεδα, ώστε να ξεφεύγουμε έστω ονομαστικά από το παραδοσιακό "κλέφτες και αστυνόμοι". Κρατάει όμως τελικά την ταυτότητα του το Call of Duty, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το Single Player Experience; Είναι όντως το multiplayer όλα όσα χρειάζεται ένας λάτρης των shooter games; Πάντως ποτέ κανείς δεν γκρίνιαξε για την απουσία του Single Mode στο Counter Strike. Αυτό ίσως γιατί το εν λόγω παιχνίδι ήταν πάντα χαραγμένο στο μυαλό μας ως ένα πολύ διασκεδαστικό FPS, που παίζαμε με παρέα είτε σε LAN όργια στα σπίτια φίλων, είτε στα net-καφέ. Το Call of Duty όμως πάντα το θυμόμαστε σαν τον τίτλο εκείνον που (μαζί με το Medal of Honor στις καλές του μέρες) μας έδωσε μια καλύτερη, κινηματογραφική, immersive εικόνα σχετικά με τον πόλεμο. Μας διηγήθηκε ιστορίες, μας γνώρισε σπουδαίους χαρακτήρες και μας επέτρεψε να ταυτιστούμε με αυτό το ζευγάρι χέρια που βλέπουμε στις οθόνες μας να θερίζει ζωές. Προσωπικά, αυτό το immersion το χρειάζομαι. Θέλω έναν καλό λόγο να την δω Ράμπο και να πιστέψω πως είμαι σε πεδίο μάχης, διαφορετικά στο μυαλό μου απλά σημαδεύω pixels.

Το Call of Duty, με τις ευλογίες ή μάλλον κατ' απαίτηση της Activision, έχει χάσει αυτή την ιδιότητα. Πλέον όλα περιστρέφονται γύρω από το Multiplayer. Οι βελτιώσεις, το αποκλειστικό περιεχόμενο, τα DLC και για να μην πλατιάζω το συνολικό πλάνο κάθε release του CoD, σχεδιάζεται γύρω από τις αλλαγές που θέλουν ή πρέπει να γίνουν στο online σκέλος του τίτλου. Όλη η ουσία του Campaign χάθηκε, κάπου μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου Modern Warfare. Από τότε η σειρά κατά την ταπεινή μου άποψη έχει πάρει την κατιούσα και ικανοποιεί μόνο όσους βλέπουν τα shooter σαν ποδοσφαιράκια. Αγοράζουν δηλαδή ένα παιχνίδι για να δουν αλλαγή στις φανέλες, τους παίκτες και να ψάξουν στις λεπτομέρειες για αλλαγές στο gameplay. Ναι οκ, το ποδόσφαιρο ήταν και θα είναι απλά ποδόσφαιρο και ο πόλεμος το ίδιο. Αλλά θέλω να πιστεύω πως μεταξύ FPS και Sport Simulators δεν ισχύει το ίδιο.

Όταν λοιπόν κύριοι, εκεί στην Trayarch, τεμαχίζετε την ιστορία και παραδέχεστε πως δεν υπάρχει ούτε γραμμικότητα ούτε immersion προς στέρηση, για όσους δεν τιμήσουν το campaign όπως του αξίζει, μην περιμένετε να πιστέψουμε ότι δίνετε στον Single Player την προσοχή που του αξίζει. Κι αν δεν την αξίζει για σας, τουλάχιστον την προσοχή που ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ, έχοντας στηρίξει επί σειρά ετών το franchise, απολαμβάνοντας το solo κομμάτι, γιατί έτσι του αρέσει στην τελική. Προφανώς, το να ανακυκλώνεις το ίδιο παιχνίδι με σχεδόν τους ίδιους μηχανισμούς κάθε χρόνο, βγάζοντας τα τριπλά της αξίας του σε DLC και Expansion, είναι πιο οικονομικό και πιο εύκολο από το να βάζεις ανθρώπους να δουλεύουνε σοβαρό σενάριο, να επανδρώνεις το cast με πάνω από έναν Kevin Spacey και να δίνεις την αρμόζουσα προσοχή σε όλα τα κομμάτια του παιχνιδιού σου. Μην προσπαθείτε να με πείσετε πως όλα γίνονται για το καλό μου, δε με λένε Μηλιώκα και το μυαλό μου αντέχει ακόμα.

2. Η BANDAI ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΔΕΙ NINTENDO...

 

Tales-of-Zestiria-censor

Για να είμαι απολύτως ειλικρινής μαζί σας, το δεύτερο topic που ήθελα να θίξω είχε να κάνει με τις δηλώσεις του Spencer για το μέλλον του Xbox, αλλά επειδή το κείμενο θα ξέφευγε σε έκταση, αποφάσισα να πιάσω ένα άλλο θέμα που έσκασε ακόμα πιο πρόσφατα. Συγκεκριμένα, πριν λίγες μέρες ανέλαβα για review το port της Bandai Namco για το Tales of Zestiria στο Playstation 4.

Κάπου εδώ θα έπρεπε να αρχίσω να μιλάω για το λειτούργημα του reviewer, την πολύ σοβαρή και σημαντική δουλειά που κάνει κλπ... ΟΧΙ!
Τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα πια. Ο καθένας μπορεί να γίνει reviewer. Μέχρι και 'γω έγινα. Αρκεί να έχεις άποψη, εμπειρία και λέγειν. Εντάξει, δεν ξέρω πως έγινα. Τραβάς πάντως καμιά 20ρια φωτογραφίες από gameplay, σου δίνουν και κάνα banner στο press kit και μετά είσαι ελεύθερος να εξασκήσεις της γνώσεις σου πάνω στην ύλη του ECDL, εστιάζοντας στο κείμενο και τη μορφοποίηση του. Το πρόβλημα σ' αυτήν την φαινομενικά εύκολη δουλειά που μου ανατέθηκε, ήταν πως όταν έβαλα το δισκάκι στην κονσόλα μου και ξεκίνησα το παιχνίδι, είδα το παρακάτω:

zest cant2

Δε μπορεί, λέω, μάλλον minor bug θα είναι και ξέμεινε το error message από το title screen που είναι πάντα blocked. Άντε στην χειρότερη να έχει κάνα block στους τίτλους αρχής, σε κάνα βιντεάκι που θα φοράει καμιά μουσική ή κάτι τέτοιο. Όταν ξεκίνησα το παιχνίδι πλέον κανονικά και άρχισα να προχωράω, συνειδητοποίησα πως το share button εξακολουθούσε να μην τραβάει screens.

Σε μια ύστατη προσπάθεια να τους δικαιολογήσω, περίμενα το launch day, για την περίπτωση που υπήρχε κάποιας μορφής embargo για τους reviewers, ώστε να μη διαρρεύσει υλικό πριν τις 16 του μήνα, όταν και είχε οριστεί η κυκλοφορία του παιχνιδιού. Nope:

zest cant
Το μοναδικό από τα share tools που δείχνει να διατηρεί κάποια λειτουργικότητα, είναι το broadcast, το οποίο όμως τεχνικά δεν streamαρει τίποτα άλλο παρά την κλασσική μπλε οθόνη των μπλοκαρισμένων σκηνών.

Άρχισα να ψάχνομαι και ανακάλυψα πως δεν έχει γίνει ντόρος για το παραπάνω. Αντιθέτως, βρήκα μόνο ένα topic συζήτησης στο gamefaqs, με παραπομπή σε ένα tweet του χρήστη TalesofU:zest

Το εν λόγω επίσημο account της Bandai, ασχολείται με την σειρά Tales και η απάντηση που έδωσε στο καίριο ερώτημα, ήταν πως ΟΝΤΩΣ δε μπορούμε να τραβήξουμε φωτογραφίες και βίντεο στο Tales of Zestiria για λόγους "licensing", κοινώς πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν υπήρξε πιο... επίσημη τοποθέτηση από την εταιρία, ούτε διευκρινίζεται ποια δικαιώματα θίγονται στην προκειμένη περίπτωση, τα οποία δεν θίχτηκαν σε άλλα παιχνίδια της, με πλήρως λειτουργικά τα share tools.

Αν μη τι άλλο, η παραπάνω κίνηση βρωμάει... Nintendo, αφού όλοι ξέρουμε την πολιτική που ακολουθεί η τελευταία. Σύμφωνα με την κατά τ' άλλα, "μεγάλη κυρία" του gaming, το περιεχόμενο των παιχνιδιών της απαγορεύεται να δημοσιευτεί σε τρίτες υπηρεσίες όπως το Youtube και μάλιστα η εταιρία έχει επιβάλει πολύ αυστηρά φίλτρα στους μηχανισμούς εντοπισμού παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Σαν αποτέλεσμα, πολλοί youtubers και άλλοι επαγγελματίες στον χώρο της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης, δε μπορούν να κάνουν χρήση πλάνων από τα παιχνίδια της Nintendo.

Για μισό λεπτό...
deadpool-common-sense

Θέλετε λοιπόν να μας πείσετε πως το παιχνίδι που κάποιος έχει αγοράσει, δε μπορεί να το μοιραστεί με τον φίλο του. Βρε μπαγάσες, τι είχαμε πει πριν κάτι μήνες για τα DRM; Δεν θυμάστε; Να σας θυμίσω τι έπαθε η Microsoft; Σοβαρά τώρα, δε λέμε να δώσει κάποιος το παιχνίδι του σε άλλον να το παίξει! Μιλάμε για φωτογραφίες και αποσπάσματα video! Λες και τα games είναι ταινίες που θα streamαρουμε for free και θα έχουν διαφεύγοντα κέρδη. Στην ουσία μόνοι τους παραδέχονται πως αν κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση σε ένα βίντεο ή κάποιες εικόνες, δεν υπάρχει λόγος να αγοράσει το παιχνίδι για τον εαυτό του. Τους ευαισθητοποιεί το ενδεχόμενο spoil; Μπααα... Μάλλον κατάλαβαν ότι κάποιοι βγάζουν λεφτά στον χώρο της ψυχαγωγίας και το κάνουν καλύτερα από τους ίδιους.

Υπάρχει κάποιος άλλος λόγος να αποτελεί το gameplay footage αποκλεισμένο υλικό; Όχι. Και γιατί όλο αυτό το κάνουν Γιαπωνέζικες εταιρίες; Τι να σας πω; Οι τύποι βγάζουν τις πιο άρρωστες τσόντες εκεί έξω και έχουν την εντύπωση πως το μωσαϊκό μπροστά από πουτσόμουνο αναιρεί τη διαστροφή... Ζούμε μια κατάσταση στην οποία παιχνίδια-ταινίες σαν το Order και το Until Dawn σε αφήνουν να streamαρεις the whole damn thing, ενώ απαγορεύεται να βγάλεις στο Υoutube πέντε λεπτά Mario Kart και να ανεβάσεις στο Facebook δυο φωτογραφίες από το Tales of Zestiria. I can't even...

Περισσότερα στο review του Tales of Zestiria...

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
50%
Cheers
38%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
13%
Sad
0%
Rage
0%