Weekly Rant #2

Ένας γάμος και μια κηδεία...
by Vag.93 on 26 Οκτωβρίου 2015
Αφιερώματα

Η gaming ειδησεογραφία είναι ένα μέρος σκοτεινό. Ένα μέρος που σε έναν υπερυψωμένο βωμό, δεσπόζει το "Κλικ". Και στα πόδια του, όσοι ασκούν την "δημοσιογραφία", χοροστατούν ραίνοντας τους... πιστούς με φανταχτερά click baits. Σε ένα τέτοιο μέρος, γάμοι και κηδείες τελούνται τακτικά. Ιδέες, φήμες και απόψεις παντρεύονται με προξενιό, χωρίς να ρωτήσει κανείς, κανέναν. Κονσόλες, εταιρίες και εργαζόμενοι θάβονται κάτω από τόνους λάσπης, ψεμάτων και κίτρινου τύπου. Τα πάντα για να ικανοποιήσουμε το "Κλικ". Κι αυτό με την σειρά του θα μας καταξιώσει, θα μας πληρώσει, θα ποτίσει το διψασμένο "ΕΓΩ" μας, θα μας κάνει καλύτερους.

Ακόμα και το κείμενο που διαβάζετε αυτή τη στιγμή, θα κριθεί βάσει επισκεψιμότητας και κοινοποιήσεων. Στο ίντερνετ και στα site αρθρογραφίας άλλωστε, την επιτυχία συνθέτουν οι αριθμοί. Όχι το περιεχόμενο, η ουσία και οι απόψεις. Ένας τίτλος πιασάρικος είναι ικανός να προσεγγίσει περισσότερο κοινό από το καλύτερο κείμενο του κόσμου, όταν προλογιστεί προσγειωμένα. Στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, ακόμα και ο πιο θεμιτός, ο πιο τίμιος μέτοχος της ενημέρωσης θα επιχειρήσει να γιγαντώσει μια δήλωση, να βγάλει είδηση από το τίποτα και να δώσει σε αποκλειστικότητα κάτι μεγάλο. Να μαζέψει έτσι κόσμο και να οδηγηθεί στην επιτυχία, στοχεύοντας σε κάτι καλύτερο για τον ίδιο και για το site του.

Δεν θα αρνηθώ πως σ' αυτήν την παγίδα ίσως να έχουμε πέσει και εμείς σαν ιστότοπος. Η καθοριστική διαφορά μας όμως από εκείνους του εξωτερικού, είναι ότι ανήκουμε σε ένα μικρό, ξεχασμένο, αποκομμένο δημοσιογραφικά κράτος, την Ελλάδα. Οι άνθρωποι στην ελληνική δημοσιογραφία που μπορούν να έχουν επαφές με σημαντικές προσωπικότητες του gaming industry είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Έτσι, οι ειδήσεις προκύπτουν από ρεπορτάζ ξένων μέσων. Και τα ξένα μέσα που βρίσκονται στον πυρήνα των εξελίξεων δεν κάνουν σωστό ρεπορτάζ. Γενικά, τα παράγωγα της ειδησεογραφίας, παγκοσμίως, είναι απόσταγμα των social media και των rumor που δήθεν διαρρέουν οι "insiders". Είναι αυτό αντικειμενική και έγκυρη ενημέρωση; Δεν το νομίζω. Now let's rant.

Το παραπάνω τελετουργικό κορυφώνεται σε περιόδους Ε3, σε κάτι που θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε με το "Πάσχα του gaming". Ωστόσο αυτή τη βδομάδα είχαμε έκτακτη... λειτουργία. Κάποιος "Masayasu Ito" που επαγγέλλεται Executive Vice President της SCE (Sony Computer Entertainment), έκανε κάποιες δηλώσεις για το μέλλον του PlayStation, μιλώντας στη μητρική του γλώσσα. Το Google translate, αλλά και η δίψα των δημοσιογράφων για... καυτές ειδήσεις έκαναν το θαύμα τους και αυτό που προέκυψε ήταν πως "το PlayStation 4 θα αποκτήσει enhanced edition με καλύτερο performance" και πως "το PS Vita πέθανε για τη Sony".

Για να απαλλάξω τους ανυπόμονους από το μαρτύριο, σας δίνω σε bullet points αυτά που πραγματικά φαίνεται να ειπώθηκαν μετά από μετάφραση με κάποιο περιθώριο λάθους:

  • Οι τιμές και η ημ/νια κυκλοφορίας του Playstation VR (Morpheus) θα ανακοινωθούν στην ώρα τους. *Επίκληση στα μέσα να πάψουν να βγάζουν άκυρες φήμες για release και εξωφρενικές ή εξαιρετικά χαμηλές τιμές.*
  • Το Playstation 4 ΔΕΝ υποστηρίζει Ultra HD Blu-ray, ούτε 4Κ. 
  • Βρίσκονται σε συζητήσεις για το αν θα υποστηριχθεί κάποια στιγμή στο μέλλον. *Το ΠΩΣ μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω.*
  • Το Performance Boost μέσω software update είναι πιο εύκολο στις x86-64 κονσόλες. Μπορεί να το δούμε πιο γρήγορα απ' ο,τι στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς και custom αρχιτεκτονικής.
  • Δεν υπάρχουν First Party (SCE) τίτλοι υπό ανάπτυξη ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ για το PS Vita.
  • Οι τρίτες εταιρίες ανάπτυξης κάνουν ο,τι καλύτερο και θα συνεχίσουν να βγάζουν παιχνίδια.
  • Η Sony αυτή την περίοδο έχει εστιάσει στο Playstation 4.  

 

Και προχωράω στα 2 σημερινά points του Weekly Rant. Τον γάμο μεταξύ ιδέας και πραγματικότητας για νέα, καλύτερη κονσόλα της Sony, καθώς και την βιαστική κηδεία του PS Vita, στον απόηχο των δηλώσεων του Masayasu.

1. ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ -ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ- PLAYSTATION 4...

 

full_ps4asd

Η συνταρακτική αλήθεια είναι πως οι CEO, οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και η γραμματέας που τους βάζει καφέ και ντόνατς στα Δ.Σ, δεν έχουν πάντα άποψη για τα τεχνικά μέρη του gaming. Σίγουρα οφείλουν να γνωρίζουν πως πάει το "μαγαζί", αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα πως έχουν γνώση για το τι είναι εφικτό τεχνολογικά. Σίγουρα όταν φανταζόμαστε την ηγεσία της Sony, σκεφτόμαστε ανθρώπους ειδήμονες στο gaming. Στην πραγματικότητα όμως, είναι επιχειρηματικά δαιμόνια, που βρίσκονται στην θέση τους γιατί μπορούν και εντοπίζουν τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, ακόμα και τις αδυναμίες τους και να επωφελούνται από αυτές. Είναι εκείνοι που θα κριθούν για το οικονομικό πρόσημο της χρονιάς και όχι για την απόδοση και τις προοπτικές μιας κονσόλας. Αυτό είναι ένα κομμάτι που αφορά την ομάδα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρίας, τους μηχανικούς κλπ. Για παράδειγμα ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως ένα εκ των δύο μοναδικών Platinum Trophies του Shuhei Yoshida θα είναι στο παιχνίδι "Hannah Montana: The Movie"!

yoshida trophies

Θα ήταν λοιπόν συνετό να μην βγάζουμε τόσο γρήγορα συμπεράσματα, από αόριστες δηλώσεις τύπου "might be considered". Ναι, προφανώς ο Ito θα αφουγκραστεί τις ανάγκες του κοινού, που για κάποιον ανεξήγητο λόγο έχουν πάρει 4K τηλεοράσεις πριν βγει HDMI 2.0 και θα ζητήσει από τους υπεύθυνους να προσθέσουν τη δυνατότητα. Εκείνοι θα του πουν "δεν γίνεται" και θα επιστρέψει με κάποιο σχόλιο "κάντε κάτι, δε με νοιάζει". Και τότε μπορεί να έχουμε revision του PS4 με την εν λόγω δυνατότητα. Σε καμία περίπτωση όμως δε μπορούμε να δούμε πλήρως ανανεωμένη κονσόλα με υψηλότερες επιδόσεις. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το πρόβλημα με το Playstation 4 είναι το Blu-ray drive του και η απουσία υποστήριξης στο πρωτόκολλο συμπίεσης HEVC, γνωστό και ως H.265. Ο Misayasu μάλλον δήλωσε πως σκέφτονται να κυκλοφορήσουν νέο revision για την σταθερή κονσόλα της Sony, με UHD Blu-Ray Drive και υποστήριξη H.265. Να σημειωθεί πως η Microsoft πρόσφατα ανακοίνωσε πως το Xbox One χρησιμοποιεί ήδη το codec στην εφαρμογή του Skype, πράγμα που σημαίνει πως βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στο commercial use του 4K, σε υπηρεσίες σαν το Netflix. Δεν αποκλείεται λοιπόν να δούμε σύντομα μια έκδοση Playstation 4 με νέο Blu-Ray Drive, εκτός αν βρεθεί τρόπος να αξιοποιηθεί κάποιος low-power codec που θα συνεργάζεται με το υπάρχον. Δεν θα μου έκανε μάλιστα εντύπωση, να δούμε ένα Playstation 4 με HDMI 2.0 port κάποια στιγμή στο μέλλον. Δεν θα ήταν καν η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, φέρνοντας στο μυαλό μου το Xbox 360 που εκτός από τις συνεχείς αλλαγές στα drive του (για διαφορετικούς λόγους), πρόσθεσε και HDMI στην πρώτη υλοποίηση της κονσόλας που διέθετε μόνο A/V Port.

360 av

Περνώντας τώρα στις ηθικές αιτίες που δεν θα δούμε ΠΟΤΕ καλύτερη -σε performance- κονσόλα PS4, θα επικαλεστώ -παραδόξως μιας και μιλάμε για ηθικές αιτίες- την λογική σας.

Ο μοναδικός λόγος που το 2015 οι κονσόλες επιβιώνουν, είναι η compact φύση, του once every 10 years - bought κουτιού, σε μικρή σχετικά τιμή, που παίζει τα πάντα, εύκολα και γρήγορα. Οι υπόλοιποι είτε το φυσάνε, είτε πουλάνε ένα νεφρό κάθε 4 χρόνια και συντηρούν πύργο πολυτελείας, ανήκοντας στο PC Master Race. Αν πεις σε κάποιον που αγόρασε πριν το πολύ έναν χρόνο την κονσόλα σου και σου έδωσε 400 ευρώ, να πάει να πάρει την καινούρια και να δώσει άλλα 500, για να παίζει τα παιχνίδια με καλύτερα γραφικά ή frame rate, θα σε δείρει και θα έχει και δίκιο. Γιατί όποιος χαζός το κάνει, θα έχει κάψει 1000 ευρώ περίπου ενώ θα μπορούσε να τα σκάει στο PC του και να παίζει ακόμα καλύτερα!

Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν θα τολμήσει κανείς να σου πει, τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια, να πληρώσεις καινούρια κονσόλα για καλύτερη απόδοση. Το έκανε η Nintendo με το 3DS, αλλά μην ξεχνάτε σε τι κοινό απευθύνεται, πόσα variants έβγαζε πάντα στα handhelds της, καθώς και πόσο κατά διαόλου πάει τα τελευταία χρόνια. Μπορείτε να χαλαρώσετε και να συνεχίσετε να περιμένετε το "Greatness" να έρθει... αφού ακόμα "Awaits".

2. ΤΟ VITA ΑΡΓΟΠΕΘΑΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ... ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ!

psvita dust
Η είδηση ανακυκλώνεται και φαίνεται να είναι αρκετά πιασάρικη. Ο ίδιος ο κόσμος γουστάρει να το ακούει. Το γουστάρει με μια μαζοχιστική έννοια. Είναι ο κόσμος που, όπως και γω, ψάρωσε με τις απίστευτες δυνατότητες που έχει το φορητό της Sony και το αγόρασε πριν χρόνια, αφήνοντας το να σκονίζεται σε κάποιο ράφι. Για κάποιον λόγο όλοι χαίρονται να γράφουν και να ακούνε ότι "η κονσόλα πέθανε", πως "δεν είχε πεθάνει τελικά, τώρα σίγουρα πέθανε" κλπ. Η αλήθεια είναι όμως πως εξακολουθεί να πεθαίνει.

Μέσα από δηλώσεις του Masayasu βλέπουμε πως η εταιρία δεν έχει ξεγράψει το Vita:

“At the beginning the PS Vita did not resonate with age targets under 20, but now the situation is changing and the popularity with younger demographics is increasing. Minecraft: PS Vita Edition has provided a boost.

In addition to that, a variety of third party games is also planned for the future, and in order to further accelerate that flow, we decided to release new colors for the PS Vita this fall.”

...αν και η ίδια η SCE δεν έχει διάθεση να εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη του με τίτλους:

“Currently, first party studios have no titles in development for PS Vita. Since third parties are working very hard on PS Vita, SCE’s own strategy is to focus on PS4, which is a new platform.”

Για πολλούς το παραπάνω ακούστηκε σαν επικήδειος, αλλά η ουσία της δήλωσης είναι ότι πιθανότατα δεν θα δείτε άλλο "Ατσάρτι" ή "Γκρα Ντουρίζμο" για το Vita. Θα συνεχίσετε να βλέπετε indie, puzzle και platform games. Εγώ από τη μεριά μου θα συνεχίσω να παίζω PS4 μέσω Remote Play όταν χέζω και θα αισθάνομαι περήφανος για την αγορά μου.

Όπως ανέλυσα και στο πρώτο rant, η βιομηχανία μας ρίχνει σκατά. Δεν ενδιαφέρεται για το καλό του gaming. To Vita είναι ένα handheld που πρωτοπόρησε σε όλους τους τομείς. Απέναντι σε μια Nintendo που σαρώνει σε πωλήσεις, έχοντας ένα Hardware τιποτένιο, με το προσωπείο του 3D, που σε καμία περίπτωση δεν εντυπωσιάζει και ένα library με τίτλους που πουλάνε με το όνομα και μόνο. Στον αντίποδα το Vita, με 2 panel αφής(μπροστά και πίσω), με μια εξαιρετικής απόδοσης οθόνη, με διπλά αναλογικά, με 2 κάμερες, motion control και επεξεργαστική ισχύ πολλαπλάσια του ανταγωνισμού, ικανό να δουλέψει σε ζεύξη με άλλες συσκευές και κονσόλες, καταφέρνει να βρίσκεται στην αφάνεια και να μην έχει υποστήριξη. Υπάρχει κάποιος λόγος πέρα του οικονομικού; Όχι βέβαια! Απλώς το κόστος παραγωγής ενός ΑΑΑ τίτλου για Vita είναι εξίσου πολλαπλάσιο με τη διαφορά δύναμης. Οι τιμές των παιχνιδιών είναι τσιμπημένες και ο κόσμος δεν αντέδρασε στο όλο εγχείρημα με τον τρόπο που θα ήθελε η Sony, ώστε να γίνει το "Vita Span" μεγαλύτερο.

Θα ανακάμψει ποτέ; Μπορεί! All it takes, είναι 2-3 καλά release, έστω από 3rd parties, να αναπτερώσουν τις πωλήσεις μαζί με τις ελπίδες μου για ένα μέλλον που το Vita θα βγει δειλά δειλά από την τουαλέτα μου και θα αποκτήσει την φορητότητα που του αρμόζει.

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
30%
Cheers
60%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
10%
Sad
0%
Rage
0%