Wonder Boy: The Dragon's Trap

Πίσω στα παλιά!
by Παναγιώτης Τριάντης on 23 Απριλίου 2017

Τα παιχνίδια που ξέρουμε δεν ήταν πάντα έτσι. Οι νεότεροι παίκτες μπορεί να έχουν ξεκινήσει από την εποχή του PlayStation 2, που τα γραφικά είχαν κάποια σχέση με τα σημερινά στάνταρντ ή στην καλύτερη περίπτωση με τίτλους στο PS1. Στο μακρινό παρελθόν, και συγκεκριμένα το 1989, η Westone και η SEGA κυκλοφόρησαν το τρίτο μέρος της σειράς Wonder Boy, με τίτλο Wonder Boy ΙΙΙ: The Dragon’s Trap, για το Sega Master System. Τότε που τα γραφικά ήταν κάτι τεράστια pixel, τότε που δεν υπήρχε χώρος για μεγάλους κόσμους και φανταστικά μοντέλα, τότε που… Όπως και να έχει, ο τίτλος είχε αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές για αυτό που ήταν τότε, ενώ είχε βγει και best game of the year για το Master System. Η Lizardcube αποφάσισε να επαναφέρει τον τίτλο φτιάχνοντας ένα remake και αλλάζοντας ελαφρώς το όνομα του τίτλου σε Wonder Boy: The Dragon’s Trap.

Το Wonder Boy: The Dragon’s Trap λαμβάνει χώρα αμέσως μετά τα γεγονότα του Wonder Boy in Monster Land, με τον ήρωα να κατευθύνεται στη σπηλιά του δράκου προκειμένου να τον σκοτώσει. Εκεί ακριβώς που τελειώνει ο δεύτερος τίτλος, ξεκινάει ο τρίτος. Κυριολεκτικά. Παίζουμε ξανά την πίστα στη φωλιά του δράκου, σε μια πιο απλή έκδοση της, και αφού κερδίσουμε τον δράκο ξεκινά η περιπέτεια μας. Με τη νίκη μας, έρχεται και μια κατάρα στον ήρωα που χειριζόμαστε. Έτσι, από άνθρωπος μετατρέπεται σε Lizard-Man και κάπως έτσι ξεκινά η περιπέτεια του προκειμένου να λύσει την κατάρα και να γίνει ξανά άνθρωπος.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως η περιήγηση στον κόσμο δεν είναι συγκεκριμένη και υπάρχει μια μικρή ελευθερία. Ωστόσο αν θέλει κανείς να κάνει κάποια πρόοδο στην ιστορία, υπάρχει μόνο ένας δρόμος. Στην περιπέτειά μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλούς εχθρούς-ζώα όπως φίδια, καβούρια, αλλά και άλλους που δεν έχουν να κάνουν με αυτά, όπως οι σκελετοί και τα επικίνδυνα σύννεφα που πετούν φλόγες. Παρόλο που μιλάμε για ένα remake, το gameplay του τίτλου δεν έχει αλλάξει καθόλου. Οι κινήσεις είναι αρκετά απλές, με το d-pad να είναι πολύ πιο βολικό εξαιτίας της ηλικίας του τίτλου. Οι επιθέσεις περιορίζονται σε μία βασική και ορισμένες που μπορούν να πραγματοποιηθούν με το πάτημα ενός πλήκτρου.

Οι επιπλέον επιθέσεις που μπορεί να “σηκώσει” ο παίκτης από τους αντιπάλους του ή να βρει σε chest είναι τα: fireball το οποίο ρίχνει μια μπάλα φωτιάς στην κατεύθυνση που κοιτάμε κάνοντας ζημιά στους αντιπάλους, tornado το οποίο πέφτει στο έδαφος κάνοντας δύο φορές ζημιά σε αντιπάλους, arrow που είναι ο μόνος τρόπος να επιτεθείς στον ουρανό, το boomerang και το thunder με το οποίο επιτίθεσαι σε πολλούς αντιπάλους ταυτόχρονα. Η εναλλαγή των δυνάμεων αυτών γίνεται με μεγάλη ευκολία, και συγκεκριμένα πατώντας είτε το L, είτε το R.

Στόχος του παίκτη είναι να περιηγηθεί σε συγκεκριμένες περιοχές, στις οποίες υπάρχουν και διαφορετικά θέματα. Για παράδειγμα, μία περιοχή βρίσκεται στην έρημο, μία άλλη σε μία παραλία, άλλη σε δάσος και άλλα. Κάθε περιοχή έχει και ένα boss fight που, μαντέψτε, είναι ένας δράκος. Κάθε δράκος έχει διαφορετικές κινήσεις, ωστόσο είναι συγκεκριμένες και μόλις συνηθίσει κανείς το pattern μπορεί να τον νικήσει με σχετική ευκολία. Μακάρι εκτός από την ποικιλία των επιθέσεων των δράκων, να βλέπαμε και διαφορετικούς τρόπους να τους νικήσουμε. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται μιας και όλους τους δράκους πρέπει να τους χτυπήσουμε στο κεφάλι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Το μόνο που αλλάζει είναι οι επιθέσεις τους, που και πάλι, έχουν συγκεκριμένο pattern. Κάθε φορά που σκοτώνουμε έναν δράκο, αλλάζουμε μορφή σε ένα διαφορετικό ζώο που θα μας επιτρέψει μέσα από τις ειδικές του ικανότητες να έχουμε πρόσβαση σε μέρη που δεν μπορούσαμε να επισκεφτούμε στο παρελθόν.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που περιλαμβάνει ο τίτλος είναι ο εξοπλισμός του ήρωα, τον οποίο και μπορούμε να αγοράσουμε. Μιας και μιλάμε για πολύ παλιό παιχνίδι, τα στατιστικά του χαρακτήρα χωρίζονται απλά σε επίθεσης και άμυνας, ενώ μπορούμε να αλλάξουμε τρία αντικείμενα για να αυξηθούν. Για την επίθεση, μπορούμε να αλλάξουμε το σπαθί και για την άμυνα την πανοπλία και το κράνος. Τα τρία αυτά αντικείμενα μπορούν να αγοραστούν με χρήματα από shops που βρίσκουμε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας μας. Τα χρήματα πέφτουν είτε από εχθρούς είτε από chests.

Μιας και μιλάμε για remake, ήρθε η ώρα να πάμε στο πιο σημαντικό κομμάτι του άρθρου. Αρχικά, ο χειρισμός δεν έχει αλλάξει καθόλου. Καμία διευκόλυνση για τα μοντέρνα δεδομένα, καμία προσαρμογή. Αυτό το βρίσκουμε θετικό μιας και απολαμβάνουμε μια κλασική εμπειρία του τότε. Φυσικά ο τίτλος μπορεί να παιχτεί και με αναλογικό μοχλό, αλλά δεν μας βόλεψε σε καμία περίπτωση, στέλνοντας μας πίσω στα... παραδοσιακά. Κάπου εδώ να πούμε πως το Dragon’s Trap έρχεται με τρεις δυσκολίες, που αν δεν προσέχετε ιδιαίτερα, ακόμα και η εύκολη επιλογή θα χρειαστεί δυο-τρεις προσπάθειες μέχρι να περάσετε κάποιο boss. Η μεγαλύτερη -αν όχι η μόνη- αλλαγή που βρίσκουμε στον τίτλο δεν είναι τίποτα άλλο από το οπτικοακουστικό κομμάτι του.

Τα γραφικά του είναι πανέμορφα, ενώ δίνουν την αίσθηση πως έχουν γίνει στο χέρι. Τα animations, αν και απλά, ταιριάζουν απόλυτα στο όλο κλίμα που θέλει να αποδώσει μια παλιά περιπέτεια με νέα γραφικά. Το περιβάλλον έχει επίσης ανανεωθεί προς το καλύτερο, μιας και βλέπουμε με περισσότερη λεπτομέρεια τις τοποθεσίες, διακοσμημένες με αγάλματα, βάρκες και άλλα ανάλογα με το μέρος στο οποίο βρισκόμαστε.

Για λόγους νοσταλγίας, η ομάδα φρόντισε να είναι δυνατή η άμεση εναλλαγή μεταξύ παλιών και νέων γραφικών με το πάτημα ενός πλήκτρου. Εκτός από τα γραφικά, μπορούν να αλλάξουν και οι ήχοι και τα έφε, ενώ στις ρυθμίσεις μπορούμε να επιλέξουμε διάφορους συνδυασμούς μεταξύ των τριών. To πρόβλημα με τα παλιά γραφικά είναι πως είναι αρκετά έντονα, τουλάχιστον σε τηλεόραση 55 ιντσών όπου παίχτηκε ο τίτλος, με αποτέλεσμα να είναι κάπως κουραστικό για τα μάτια.

Όπως και να έχει, όταν ακούει κανείς για remake, ίσως περιμένει κάτι παραπάνω από μια απλή αλλαγή γραφικών. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το συγκεκριμένο remake αποτελεί ένα απλό skin πάνω στην παλιά έκδοση του τίτλου. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά σίγουρα θα μας άρεσε να βλέπαμε επιπλέον υλικό, μιας και η διάρκεια του τίτλου είναι αρκετά μικρή. Από την άλλη, η τιμή του είναι σε καλά επίπεδα και δικαιολογεί τα όσα προσφέρει το Wonder Boy: The Dragon’s Trap.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη DotEmu για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Wonder Boy: The Dragon's Trap

Συντάκτης
23 Απριλίου 2017
Developer

Lizardcube

Publisher

DotEmu

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Switch / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

18 Απριλίου 2017

Είδος

Platform, Action-Adventure

PEGI

3

Θετικά

+ Αυθεντική εμπειρία old-school gaming
+ Δυνατότητα εναλλαγής γραφικών
+ Ο ανανεωμένος οπτικοακουστικός τομέας είναι εξαιρετικός

Αρνητικά

- Κανένα νέο υλικό
- Μικρή διάρκεια

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Το Wonder Boy: The Dragon's Trap προσφέρει μια κλασική παραδοσιακή εμπειρία άλλης δεκαετίας με ολοκαίνουργιο οπτικοακουστικό τομέα. Μπορεί να είναι σύντομο, αλλά σίγουρα δεν θα απογοητεύσει τους λάτρεις του είδους.

Τώρα για τους παίκτες μεγαλύτερης ηλικίας, η δυνατότητα εναλλαγής γραφικών θα τους ξυπνήσει πολλές αναμνήσεις και σίγουρα θα χαρούν με το οπτικό αποτελεσμα. Παρά τη μικρή του διάρκεια, η τιμή κυμαίνεται σε κανονικά επίπεδα και θα λέγαμε πως αξίζει τα χρήματα του.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1