WRC 5: FIA World Rally Championship

A bumpy ride after a Right 5 over crest
by Νίκος Λυμπέριος on 30 Οκτωβρίου 2015
Reviews

Το WRC ως άθλημα χαίρει μεγάλης αναγνώρισης σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ίσως ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα με αυτοκίνητα που υπάρχουν μαζί με την Formula 1. Παρόμοια αγάπη για το sport υπάρχει και από το κοινό των gamers που όμως τα τελευταία χρόνια έχουν δει μια μεγάλη αποχή από τις εταιρείες ως προς την υποστήριξη του είδους.

Η μεγάλη αρχή έγινε με την στροφή της Codemasters, μιας από τις βασικότερες υποστηρίκτριες του WRC πρωταθλήματος, σε παιχνίδια επίδειξης οδηγικών ικανοτήτων και αφαίρεσης κάθε είδους ρεαλισμού μετατρέποντας τα σε αντίγραφα των εκδηλώσεων του Ken Block. Παιχνίδια-σταθμοί, όπως τα Colin MacRae, τα V-Rally και τα WRC της Evolution Studios έκαναν πολλά βήματα μπροστά για το αγώνισμα στις gaming μεταφορές τους, έμειναν όμως στην 5η γενιά κονσολών με την μόνη εταιρεία να προσπαθεί για την εξέλιξη και συνέχιση του αθλήματος, την Milestone με την σειρά WRC: FIA World Rally Championship, που αρίθμησε 4 ξεχωριστά παιχνίδια.

Την σκυτάλη για την συνέχιση των τίτλων στη νέα γενιά ανέλαβε η Kylotonn Games, δημιουργός του Motorcycle Club ενός δυστυχώς για την ίδια κακού παιχνιδιού στο χώρο των δίτροχων που είδε την κυκλοφορία του και στις κονσόλες νέας γενιάς.

WRC-5-FIA-World-Rally-Championship_20151029181701

Το WRC 5 θα μπορούσε να θεωρηθεί ολικό reboot της σειράς από την Kylotonn Games. Αυτό είναι εμφανές κατά κύριο λόγο από την ολική ανακατασκευή του συστήματος οδήγησης του τίτλου και την αλλαγή της μηχανής γραφικών. Η αίσθηση που δίνουν τα αυτοκίνητα στους στενούς δρόμους των διαδρομών που θα κληθούμε να διαγωνιστούμε μέσω των πρωταθλημάτων της καριέρας φέρνει στο μυαλό μας αναμνήσεις του Sega Rally. Η δημιουργός εταιρεία επέλεξε να εφαρμόσει ένα πιο arcade μοντέλο οδήγησης στον τίτλο κάνοντας τον έτσι αρκετά προσβάσιμο στο μη μυημένο κοινό που θέλει να παίξει έναν WRC τίτλο.

Ακόμα και η απενεργοποίηση των βοηθημάτων αλλάζει λίγα στον τομέα του ρεαλισμού και της απαιτητικής οδήγησης που επιτάσσει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας WRC. Αυτό ενδεχομένως να αποθαρρύνει αρκετούς λάτρεις που περιμένουν έναν τίτλο με πιστότητα στην αυθεντική οδήγηση. Το arcade μοντέλο οδήγησης επηρεάζεται άμεσα και από το πρωτόγονο μοντέλο φυσικής του τίτλου. Η επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο και η πληροφόρηση που δίνει στον παίκτη μέσω του χειριστηρίου είναι ανύπαρκτη και δεν ταιριάζει σε παιχνίδι του είδους. Οι ανωμαλίες του δρόμου και οι τυχόν εναλλαγές των καιρικών φαινομένων υπάρχουν καθαρά για κοσμητικούς λόγους και για δημιουργία μιας τυπικής ατμόσφαιρας και όχι για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον δυσκολότερης οδήγησης.

Παράδοξο είναι το γεγονός ότι για παιχνίδι που δεν απευθύνεται σε σκληροπυρηνικό κοινό, υπάρχει εκτεταμένο tutorial με οδηγίες και συμβουλές για την οδήγηση των αυτοκινήτων και πώς αυτά συμπεριφέρονται αναλόγως της κίνησης των τροχών τους. Μια λειτουργία που είναι ευπρόσδεκτη μεν, περιττή δε λόγω της φύσης του χειρισμού. Το εκτεταμένο tutorial δυστυχώς δε συνοδεύεται από το αναλόγως εκτεταμένο setup για το στήσιμο των αυτοκινήτων δίνοντας μας σπαρτιάτικες επιλογές ρυθμίσεων των συστημάτων των αυτοκινήτων που καθαρά λόγω μοντέλου οδήγησης έχουν μικρή διαφορά στις πίστες.

Η διαθέσιμη καριέρα είναι σχετικά επιφανειακή προσφέροντας τα απολύτως βασικά για την κατηγορία. Ξεκινάμε ως οδηγός στην κατηγορία J-WRC (junior) με το Citroen DS 3 R3-MAX και στη συνέχεια αναρριχόμαστε στις μεγαλύτερες κατηγορίες WRC-2 και WRC με μοναδικό σκοπό την κατάκτηση του πρωταθλήματος – δε θα μπορούσε άλλωστε να είναι και άλλο το κίνητρο -. H Junior κατηγορία είναι σχετικά μικρή και γρήγορα προχωράμε στις επόμενες δυο που προσφέρουν και λίγο μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας όσον αφορά τις οδηγικές απαιτήσεις. Στο παιχνίδι υπάρχουν διαθέσιμες 13 τοποθεσίες με 5 ξεχωριστές πίστες που διανέμονται στους 6 γύρους του κάθε Rally. Ο μικρός αριθμός πιστών σημαίνει ότι αναγκαστικά γίνεται ανακύκλωση τους με χρήση εναλλακτικών καιρικών συνθηκών και διαφορετική ώρα της ημέρας. Το γεγονός παραμένει ότι οι πίστες επαναλαμβάνονται και γρήγορα κουράζουν.

Την ευκολία που προσδίδει ο arcade χειρισμός του παιχνιδιού προσπαθεί να αντισταθμίσει το υπάρχον μοντέλο ζημιάς, το οποίο είναι αρκετά αυστηρό και τιμωρεί την απρόσεκτη – παραδόξως για arcade μοντέλο οδήγησης – οδήγηση. Επιπρόσθετα στα πρότυπα ενός σωστού WRC παιχνιδιού, η ζημιά μας ακολουθεί σε κάθε stage του πρωταθλήματος δίνοντας μας διαθέσιμα 45 λεπτά χρόνου για την επιδιόρθωση τους, τα οποία μπορούμε να υπερβούμε χάνοντας όμως πολύτιμο χρόνο από τον γύρο που ακολουθεί. Είναι ένα από τα ωραιότερα στοιχεία του παιχνιδιού προσδίδοντας του έναν ιδιαίτερο ρεαλισμό που χάνει λόγω του arcade χειρισμού του. Αυτό σημαίνει ότι δε θα πρέπει να ξεχνιόμαστε από την χαλαρότητα του χειρισμού, αλλά να είμαστε σε ετοιμότητα και ιδιαίτερη προσοχή ώστε να καταφέρουμε να κερδίσουμε μια θέση στο πρωτάθλημα ή όπως θα δούμε παρακάτω θα μπορούσε να έδινε μια στρατηγική προσέγγιση στο παιχνίδι.

Ιδιαίτερα προβληματική είναι η παρουσία του συνοδηγού στους αγώνες μας. Ο συνοδηγός στους αγώνες WRC αποτελεί το δεξί χέρι του οδηγού αφού οι πολύτιμες πληροφορίες του δίνουν μια σφαιρική εικόνα στον δεύτερο για την διαμόρφωση της πίστας και του τρόπου, που θα πρέπει να κινηθεί ο οδηγός. Το πρόβλημα είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις ο συνοδηγός χάνει τον ρυθμό του. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγίες που δίνει δεν ανταποκρίνονται στη δεδομένη στιγμή και ενίοτε μένει σιωπηλός. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα σε πίστες με κλειστές στροφές και πυκνή βλάστηση ή σε νυχτερινές διαδρομές και είναι κάτι που συναντώ πρώτη φορά σε παιχνίδι του είδους.

Διαθέσιμη είναι και η δυνατότητα Rewind με την ονομασία Snapshot, αρκετά αλλαγμένη σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει από άλλα παιχνίδια του Racing είδους. Η ειδοποιός διαφορά στο WRC 5 είναι ότι το παιχνίδι δε μας γυρνάει μερικά μέτρα πιο πίσω από την λανθασμένη κίνηση, αλλά μας επιστρέφει στο τελευταίο checkpoint που περάσαμε και μάλιστα όχι εν κινήσει αλλά ακινητοποιημένους. Ο αριθμός των διαθέσιμων Snapshots εξαρτάται καθαρά από την επιλεγμένη δυσκολία. Δυστυχώς το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό δεν είναι προσαρμοσμένο με τον τρόπο που θα έπρεπε ή τουλάχιστον με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει και ενδεχομένως ο τρόπος που έχει εφαρμοστεί στο παιχνίδι να προσδίδει και ένα επίπεδο τιμωρίας για τη χρήση του λόγω απρόσεκτης οδήγησης.

Τέλος και αναφορικά με την καριέρα του τίτλου συνδυαστικά με τον arcade χειρισμό, προβληματισμό προκαλεί η έλλειψη οποιασδήποτε δυσκολίας. Σε πολλές των περιπτώσεων ακόμα και στη χείριστη οδήγηση από μέρους μας και ανεξαρτήτως δυσκολίας η πρωτιά ήταν δεδομένη. Ουδέποτε ένιωσα ότι κάτι με δυσκολεύει ή ότι θα πρέπει να έχω το άγχος για να οδηγήσω σωστά. Αυτό εν μέρει αναιρεί την ύπαρξη χρονικών περιορισμών κατά την επιδιόρθωση των ζημιών και το πέναλτι που το παιχνίδι μας δίνει όταν τα υπερβούμε, αφού με λίγο προσοχή στην οδήγηση η πρωτιά είναι δεδομένη.

Ο τεχνικός τομέας είναι ίσως από τα πιο μελανά σημεία του παιχνιδιού δείχνοντας από την πρώτη στιγμή το χαμηλό budget που δόθηκε στην Κylotton για την δημιουργία του. Το βασικότερο πρόβλημα πέρα από τα μέτρια γραφικά είναι η κακή απόδοση του ίδιου του παιχνιδιού. Στην έκδοση που δοκιμάσαμε για το PlayStation 4 υπάρχει έντονο tearing και κακό frame rate που είναι σχεδόν πάντα κάτω από τα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι αφενός στρεσάρονται αρκετά τα μάτια του παίχτη από τις απότομες διαβαθμίσεις των καρέ και αφετέρου σε πολλές των περιπτώσεων επηρεάζεται η αμεσότητα του χειρισμού και η προσέγγιση μας στις κλειστές στροφές. Επιπρόσθετα ενώ το μοντέλο της ζημιάς των αυτοκινήτων είναι σχετικά καλά εφαρμοσμένο, αναφορικά με την οπτική ζημιά του αμαξώματος, την ώρα του τρακαρίσματος τα κομμάτια αποκολλώνται με διαφορετικό χρονικό ρυθμό από το υπόλοιπο το παιχνίδι. Συνεχίζοντας στον τεχνικό τομέα και τον ήχο, ενώ η εξωτερική κάμερα του αυτοκινήτου προσδίδει σχετικά καλά τον γνωστό βαρύ ήχο των group N και WRC εξατμίσεων, η εσωτερική κάμερα είναι ιδιαίτερα σιωπηλή. Παράδοξο ειδικά για τα αυτοκίνητα αυτά που η μόνωση δεν είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους. Άλλο ένα μεγάλο ελάττωμα του ηχητικού τομέα είναι ο ανύπαρκτος διαχωρισμός των ήχων της μηχανής του κάθε αυτοκινήτου. Για παράδειγμα το χαρακτηριστικό βαρύ γρύλισμα του Boxer κινητήρα των Subaru και ο κοφτερός ήχος του μοτέρ των Mitsubishi είναι τελείως απόντες με τα αμάξια να έχουν όλα έναν κοινό ήχο.

Την παρουσία του κάνει και ένα Online mode στο παιχνίδι προσφέροντας την δυνατότητα στους παίκτες να αναμετρηθούν μεταξύ τους στην ίδια πίστα για τον καλύτερο χρόνο. Η εμφάνιση των υπολοίπων αυτοκινήτων έχει την μορφή ghost car. Δυστυχώς και εδώ αντιμετωπίσαμε δυο βασικά προβλήματα. Το 1ο που ίσως είναι και το σημαντικότερο, σε αρκετούς αγώνες το παιχνίδι κολλούσε και έκλεινε (εμφάνιζε error), ενώ οι αγώνες ξεκινούσαν μόνο μετά την συμπλήρωση όλων των διαθέσιμων θέσεων των παικτών.

Δυστυχώς η μετάβαση της σειράς σε νέο δημιουργό έφερε περισσότερα προβλήματα απ' ότι έλυσε. Στα χέρια της Milestone το WRC μπορεί να μην αποτελούσε την κορυφαία λύση στο είδος, ήταν όμως μια πολύ καλή ενναλακτική στο ξεχασμένο χώρο των WRC παιχνιδιών. Με την παρουσία του Dirt Rally στο Early Access του Steam και τα εξαιρετικά δείγματα του τίτλου σε τομείς όπως το μοντέλο χειρισμού και τις παραμετροποιήσεις των οχημάτων, το έργο της Kylotonn Games για το μέλλον είναι βαρύ και δύσκολο. Αν κάποιος περιμένει ένα γνήσιο παιχνίδι WRC αγώνων καλύτερα να προσπεράσει το WRC 5 και να εστιάσει αν είναι δυνατόν στο εξαιρετικό Dirt Rally, να περιμένει το Sebastian Loeb Rally Evo της Milestone ή να δοκιμάσει για την ώρα την τύχη του σε κάποια άλλη κατηγορία αγώνων οδήγησης. Η Kylotonn Games όπως και με το Motorcycle Club έτσι και με το WRC 5 δείχνει ότι δεν έχει αυτό που χρειάζεται για να δημιουργήσει έναν καλό τίτλο στην κατηγορία.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Bigben Interactive S.A. στη χώρα μας, IGE S.A., για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Kylotton Games

Publisher

Bigben Interactive S.A

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / PS Vita

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

16 Οκτωβρίου 2015

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Η πιστότητα του συστήματος ζημιάς
+ Η ευκολία του τίτλου για τους αρχάριους

Αρνητικά

- Γραφικά / Τεχνικά θέματα με το framerate
- Ο συνοδηγός δεν αναφέρει πάντα τη διαδρομή
- Το Online είναι "σπαρτιάτικο"
- Κανένας ηχητικός διαχωρισμός στις μηχανές των αυτοκινήτων
- Προβλήματα στο Online Mode
- Ελλιπής αίσθηση του πρωταθλήματος WRC

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
4.0
Συνοψίζοντας

Η Kylotonn Games κάνει την πρώτη της προσπάθεια στον χώρο των παιχνιδιών WRC με έναν τίτλο που θα διχάσει. Από την μια το Arcade στήσιμο του μοντέλου χειρισμού το κάνει προσβάσιμο στους αρχάριους από την άλλη οι fans του είδους θα το αφήσουν γρήγορα, τώρα μάλιστα που στον ορίζοντα υπάρχει ένα εξαιρετικό Dirt Rally. Το χαμηλό Budget του τίτλου φαίνεται ξεκάθαρα σε κάθε σημείο του παιχνιδιού. Από τα μέτρια έως κακά γραφικά, στο προβληματικό του framerate μέχρι και την απέλπιδα προσπάθεια κυκλοφορίας του τίτλου σε όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες.

Σαν πρώτη προσπάθεια από την Kylotton Games το παιχνίδι είναι ένα μέτριο πρώτο δείγμα, που χρειάζεται αρκετή δουλειά στο μέλλον για να κατακτήσει δικαιωματικά μια θέση στο βάθρο των καλών WRC racers.

4.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
20%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
20%
Sad
40%
Rage
20%