WRC 9 - Review

WRC 8 v1.5
by Άρης Φουρναράκης on 24 Σεπτεμβρίου 2020

Έχοντας περάσει ένα τετράωρο στην καριέρα του παιχνιδιού, κάτι μας φαινόταν παράξενο. Μήπως είχαμε κατεβάσει λάθος παιχνίδι; Μήπως ήταν η προηγούμενη έκδοση, την οποία λιώσαμε για αρκετές ώρες πέρυσι, όντας ένα από τα καλύτερα παιχνίδια rally εκεί έξω; Το μενού μας ξεκαθάρισε όλες τις απορίες. Εδώ και τέσσερις ώρες ασχολούμασταν συστηματικά με το WRC 9: World Rally Championship, του οποίου όμως η σκανδαλιστική ομοιότητα με τον προκάτοχό του, δικαιολόγησε αμέσως τη σύγχυσή μας.

Όταν ένας τίτλος κυκλοφορεί συστηματικά κάθε χρόνο, τότε σίγουρα δεν περιμένουμε συνταρακτικές αλλαγές. Όταν όμως αυτές συμβαίνουν και μέσα σε διάστημα ενός χρόνου έχουμε στα χέρια μας ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι, τότε η συνέχεια προμηνύεται αρκετά δύσκολη για την εκάστοτε εταιρεία. Το WRC 8 άλλαξε τόσο πολύ που πήρε τη σειρά από την αφάνεια που βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια και την ανέβασε στη δεύτερη θέση, πίσω από το καταπληκτικό DiRT Rally 2.0. Ήταν λοιπόν λογικό, μετά την εξαιρετική πορεία του WRC 8, να περιμένουμε μια αντίστοιχη συνέχεια και γιατί όχι μια μεγάλη μονομαχία του WRC 9 με το DiRT Rally 2.0, για τον τίτλο του καλύτερου παιχνιδιού rally. Δυστυχώς, μείναμε με την όρεξη.

Για να το ξεκαθαρίσουμε από την πρώτη στιγμή, το WRC 9 δεν είναι κακό παιχνίδι. Είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό racing game, με το οποίο θα περάσετε αρκετές ώρες διασκέδασης. Το βασικό του πρόβλημα είναι ότι μοιάζει σαν update του WRC 8. Πρακτικά είναι ολόιδιο απλά με κάποιες έξτρα προσθήκες, οι οποίες σε κανένα σημείο δεν δικαιολογούν την πλήρη τιμή. Τουλάχιστον, στο PC η τιμή βρίσκεται σε πιο φυσιολογικά επίπεδα, με την Epic Games να έχει καταφέρει για μια ακόμη φορά να κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι έχουν πειραχτεί ελαφρώς τα physics και η κίνηση των αυτοκινήτων έχει γίνει πιο ανάλαφρη. Το μοντέλο οδήγησης έχει σαν βάση το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε η δύναμη του κινητήρα να αξιοποιείται στο μέγιστο, βοηθώντας την αύξηση της μηχανικής πρόσφυσης και κρατώντας το όχημα στη θέση που επιθυμεί ο παίκτης. Το WRC 9, όπως και το DiRT Rally 2.0, δεν είναι σχεδιασμένο για όλους και η ενεργοποίηση των driving assists (που περιορίζονται στη χρήση traction control, ABS και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), μπορεί να μειώνει την αξία ενός κορυφαίου μοντέλου οδήγησης, αλλά σίγουρα βοηθάει να το απολαύσει περισσότερος κόσμος.

Ο χειρισμός για μια ακόμη χρονιά είναι εξαιρετικός και αμεσότατος, αν και γίνεται άμεσα προφανές ότι το WRC 9 σχεδόν απαιτεί την χρήση τιμονιέρας για να φτάσει το άριστο. Τα αμάξια κινούνται σε υψηλότατες ταχύτητες και το απλό gamepad δυσκολεύεται αρκετά να ακολουθήσει την πορεία τους, παρουσιάζοντας ένα ανεπαίσθητο lag, ενώ αρνείται να επαναφέρει τους τροχούς σε παράλληλη θέση με τη φορά του αυτοκινήτου.

Το παραπάνω πρόβλημα υπήρχε και στον περυσινό τίτλο και δυστυχώς διορθώνεται πλήρως, μόνο με τη χρήση τιμονιέρας. Βέβαια, η τιμονίερα είναι ένα αξεσουάρ που σίγουρα δεν διαθέτει ο περισσότερος κόσμος και έπρεπε η Kylotonn να έχει μεριμνήσει, ώστε να τελειοποιηθεί και ο χειρισμός με τα gamepads. Από την άλλη έχει βελτιωθεί αρκετά ο συνοδηγός και πλέον από κομπάρσος, γίνεται πραγματικός βοηθός. Συντονίζεται άμεσα με τη δράση και ενημερώνει εγκαίρως για τις επερχόμενες στροφές και τη δυσκολία τους.

Από πλευράς περιεχομένου το WRC για μια ακόμη χρονιά δεν απογοητεύει και προσφέρει μια πληθώρα από modes τόσο offline, όσο και online.

Για μια ακόμη χρονιά την παράσταση κλέβει το ανανεωμένο (από πέρυσι) career mode, στο οποίο έχετε τον πλήρη έλεγχο της ομάδας σας. Αφού επιλέξετε την ομάδα σας και την κατηγορία που θέλετε να ξεκινήσετε, έχετε στη διάθεσή σας ένα πλήρες εργοστάσιο, στο οποίο μπορείτε να παραμετροποιήσετε το αυτοκίνητό σας, να συνθέσετε την ομάδα των μηχανικών σας, να διαλέξετε τα επερχόμενα events που θα συμμετάσχετε, αλλά και να αυξήσετε τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και της ομάδας σας μέσα από ένα πλήρες R&D δέντρο. Το WRC 9 είναι από τα λίγα παιχνίδια που ακόμα και η ελάχιστη αλλαγή στο R&D μπορεί να επηρεάσει σε τεράστιο βαθμό το αυτοκίνητο, οπότε οι training διαδρομές και οι πειραματισμοί απλά επιβάλλονται. Τα υπόλοιπα modes δεν διαφέρουν απ’ ό,τι συναντάμε συνήθως σε racing τίτλους τόσο σε single, όσο και σε multiplayer. Για μια ακόμη χρονιά μπορείτε να πιάσετε από ένα gamepad με έναν φίλο σας και να χαθείτε στις επικίνδυνες διαδρομές του παιχνιδιού, μέσω του split-screen mode.

Για μια ακόμη χρονιά το WRC προσφέρει μεγάλη ποικιλία από διαδρομές και τοποθεσίες, οι οποίες φτάνουν τις 14, με 3 (Safari Rally, New Zealand Rally, Japan Rally) να επιστρέφουν μετά την περυσινή απουσία τους. Οι διαδρομές είναι τεράστιες σε έκταση, με κάποιες να ξεπερνάνε και τα 10 λεπτά, κάτι που καθιστά αδύνατη την αποστήθισή τους.

Από την άλλη, η λίστα των αυτοκινήτων συνεχίζει να είναι περιορισμένη και παρόλο που χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες, ο συνολικός αριθμός τους είναι μικρός. Βέβαια αυτό παρατηρείται και στο πρωτάθλημα στην πραγματική ζωή, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουνε απομακρυνθεί πολλά γνωστά brands από αυτό. Στη WRC κατηγορία συναντάμε μόλις τρία διαφορετικά αυτοκίνητα, ενώ στις δυο μικρότερες κατηγορίες συναντάμε τα τέσσερα ίδια οχήματα. Τέλος και η κατηγορία Legends απογοητεύει, με ελάχιστα supercars να γίνονται διαθέσιμα.

Οπτικά, για μια ακόμη χρονιά έχει χρησιμοποιηθεί η ίδια μηχανή γραφικών, η οποία πλέον έχει αρχίσει να "γερνάειεπικίνδυνα. Τα αυτοκίνητα, η κίνησή τους και το μοντέλο των ζημιών θυμίζουν παιχνίδι πενταετίας. Οι περιοχές, παρόλο που σχεδιαστικά είναι απίστευτα αληθοφανείς, είναι πολύ φτωχές και οτιδήποτε συμβαίνει εκτός δρόμου, απογοητεύει.

Από την άλλη, τα εφέ του νερού και της βροχής είναι σε υψηλότατο επίπεδο, ενώ και το οδόστρωμα παραμορφώνεται ανάλογα τις καιρικές συνθήκες σε αρκετά ρεαλιστικό βαθμό.

Ηχητικά το WRC 9, όπως και οι προκάτοχοί του, δεν απογοητεύει και πως θα μπορούσε άλλωστε, όταν περιέχει όλους τους επίσημους ήχους των αυτοκινήτων του πρωταθλήματος.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

WRC 9 - Review

Συντάκτης
24 Σεπτεμβρίου 2020
Τίτλος

WRC 9

Author

Άρης Φουρναράκης

Developer

Kylotonn

Publisher

Nacon

Διανομή

Audio Visual Enterprises S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Tested on

PC / PlayStation 4

Κυκλοφορία

3 Σεπτεμβρίου 2020

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Εξαιρετικό σύστημα οδήγησης
+ Αρκετές και ρεαλιστικότατες τοποθεσίες
+ Πλήθος από modes
+ Εθιστικό career mode

Αρνητικά

- Θυμίζει σε υπερβολικό βαθμό το WRC 8 και δεν δικαιολογεί την πλήρη τιμή
- Ελάχιστα αυτοκίνητα
- Ξεπερασμένος οπτικός τομέας

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
10
Συνοψίζοντας

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, οι πρώτες ώρες ενασχόλησης με το WRC 9 μας βρήκαν μπερδεμένους. Η υπερβολική ομοιότητα με τον προκάτοχό του, μας έκανε να νιώσουμε ότι παίζουμε το περσινό παιχνίδι. Εφόσον το ξεπεράσαμε αυτό, αντικρίσαμε για μια ακόμη χρονιά ένα παιχνίδι rally με εξαιρετικό σύστημα οδήγησης, ρεαλιστικότατες διαδρομές και αρκετά modes.

Από την άλλη, σίγουρα απογοητευτήκαμε από τον μικρό αριθμό αυτοκινήτων και από τη "γερασμένη" μηχανή γραφικών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι αν είστε φαν αυτού του είδους, δεν θα ευχαριστηθείτε το WRC 9. Η τιμή στις κονσόλες σίγουρα είναι απογοητευτική, όμως αν δεν έχετε ασχοληθεί με τον προκάτοχό του, θα σας μαγέψει.

8.0
Βαθμός
10
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1