WWE 2K18

by Νίκος Λυμπέριος on 11 Νοεμβρίου 2017
Reviews

Όπως όλα τα πράγματα στον κόσμο έτσι και στον gaming χώρο υπάρχουν τίτλοι και είδη παιχνιδιών που είναι καταδικασμένα να υποφέρουν. Έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε που θυμάμαι να έχει κυκλοφορήσει ένα πραγματικά ενδιαφέρον παιχνίδι στο σύμπαν του WWE. Μετά τη δεκαετία του '90 και στις αρχές της νέας χιλιετίας με την άφιξη των κονσολών εκείνης της περιόδου, είδαμε του τίτλους WWE να ξεμένουν από νέες ιδέες. Ενώ ως ένα βαθμό ήταν διασκεδαστικοί τίτλοι η φόρμουλα άρχιζε να κουράζει. Όταν η 2K Sports απέκτησε τα δικαιώματα του franchise από την καταδικασμένη τότε THQ το 2013 όλοι πιστέψαμε ότι η σειρά θα δει μια δραματική επιστροφή, ειδικά στα χέρια του δημιουργού του καλύτερου παιχνιδιού μπάσκετ στην αγορά. Τα προηγούμενα κεφάλαια στο franchise δεν έδωσαν τα αναμενόμενα, η 2K όμως έχει υποσχεθεί πως το WWE 2K18 ήρθε για να τα αλλάξει όλα αυτά και να φέρει στους fans της σειράς και του είδους έναν τίτλο που θα σέβεται τον εαυτό του και το άθλημα.

Ένα καλό παιχνίδι πάλης κατά την άποψη μας πρέπει να χαρακτηρίζεται από τρία βασικά συστατικά που κάνουν οποιοδήποτε fighting game διασκεδαστικό και να διαθέτει και όλα τα θετικά πρόσημα που βρίσκουμε σε άλλους αθλητικούς τίτλους. Διασκεδαστική δράση μέσα στο ring, ένα βαθύ σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα και μια πάρα πολύ καλή καριέρα που θα δίνει στον παίκτη την αίσθηση ότι αυτός συμμετέχει στα γεγονότα και πως δημιουργεί έναν χαρακτήρα που πραγματικά εξελίσσεται.

Δυστυχώς το WWE 2K18 αποτυγχάνει από το πρώτο λεπτό. Μισή δεκαετία στην παραγωγή αυτού του είδους παιχνιδιών και ακόμα οι δημιουργοί Visual Concepts και Yuke's παλεύουν να δημιουργήσουν τα βασικά στοιχεία της μάχης μέσα στο ring. Οι βασικές κινήσεις όπως η μπουνιά, κλωτσιά και οι λαβές που υπάρχουν από το 1990 σε όλα τα παιχνίδια του είδους λειτουργούν σχετικά καλά και ο νέος τίτλος δίνει μερικές επιλογές παραπάνω όσον αφορά στην αλληλεπίδραση των χαρακτήρων μέσα στο ring. Το πρόβλημα είναι ότι το σύστημα μάχης του παιχνιδιού είναι βασισμένο σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό στα reversals ή με πιο απλά λόγια στην εξουδετέρωση μια αντίπαλης επίθεσης. Το reversing στο WWE 2K18 πραγματοποιείται πατώντας το R1 στο PlayStation 4 ή το RB στο Xbox One την κατάλληλη στιγμή. Μια απλή διαδικασία που απαιτεί το πάτημα ενός μόνο κουμπιού. Δυστυχώς απλό δε σημαίνει και εύκολο. Ο χρονισμός που απαιτείται για να επιτευχθεί ένα reversal πρέπει να είναι τρομερά ακριβής και το παραθυράκι επιτυχίας πολύ μικρό. Επιπλέον ο χρονισμός αυτός αλλάζει αναλόγως επίθεσης ή τεχνικής και φυσικά αντιπάλου. Το πρόβλημα ενισχύεται όταν όλη η φιλοσοφία της νίκης πίσω από το WWE 2K18 έχει στηρίξει τις πλάτες της στο σύστημα μόνο αυτό.

Το WWE 2K18 χρειάζεται επειγόντως ένα κουμπί άμυνας ή μεγαλύτερη έμφαση στην αντοχή των χαρακτήρων. Υπάρχει μια μπάρα, αλλά για κάποιο λόγο δεν τελειώνει με τίποτα. Το παιχνίδι διψάει για έναν μηχανισμό που θα επιτρέπει στους παίχτες με σωστή στρατηγική να γυρίσουν μια μάχη και όχι αυτή να εξαρτάται από την μυϊκή μνήμη του κάθε παίκτη και με πόση ακρίβεια αυτός μπορεί να πατήσει ένα μόνο κουμπί και να αποκρούσει κάθε επίθεση. Αυτά είναι βασικά πράγματα που κάθε παιχνίδι μάχης διαθέτει και για κάποιο λόγο ακόμα λείπουν από το WWE 2K18. Τα προβλήματα φυσικά δε τελειώνουν εδώ. Για κάποιο λόγο και εν έτη 2017 τα παιχνίδια πάλης συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα ανεγκέφαλα mini games με τις ενοχλητικές μπάρες και τα συνεχή πατήματα κουμπιών που υποβιβάζουν το άθλημα της πάλης σε ένα κοινότυπο party game αφού αυτά τα στιγμιότυπα συμβαίνουν περισσότερες του επιθυμητού φορές.

Η επιλογή δημιουργίας χαρακτήρα είναι ίσως το μόνο δυνατό σημείο του παιχνιδιού αλλά πάλι και αυτή διαθέτει τα δικά της προβλήματα. Το πιο ουσιώδες πρόβλημα πηγάζει από το γεγονός ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην παραμετροποίηση των αθλητών μας, δίνοντας μας τη δυνατότητα να ρυθμίσουμε τα πάντα, από τους ίδιους τους αθλητές μέχρι τις κινήσεις τους, τις ζώνες τους ακόμα και τις αρένες. Το πρόβλημα είναι ότι για τις περιπτώσεις που ο χρόνος είναι ελάχιστος ή που δεν θέλουμε να δώσουμε τόση μεγάλη σημασία στο κομμάτι αυτό δεν υπάρχει μια μέση λύση που να μας προσφέρει την ικανότητα να φτιάξουμε κάτι αξιόλογο χωρίς να χρειαστεί να γνωρίζουμε ανατομία προσώπου, ειδικά σε έναν τίτλο που η προσοχή στην λεπτομέρεια δεν υφίσταται σε άλλους τομείς.

Το γνωστό MyCareer που η 2K Sports εισάγει σε όλους τους αθλητικούς της τίτλους επιστρέφει και εδώ. Δυστυχώς για τίτλο του 2017 η προσθήκη είναι το λιγότερο προσβλητική, δεδομένης της προόδου που κάνουν άλλοι αθλητικοί τίτλοι του χώρου ακόμα και από το ίδιο το στούντιο.  Όλη η παραγωγή της συγκεκριμένης λειτουργίας είναι φτωχή. Δεν υπάρχουν καθόλου διάλογοι, τα cutscenes είναι αλλόκοτα και κανένας από τους παλαιστές δεν δείχνει να διαθέτει συναίσθημα ή ότι αποτελούν ξεχωριστές οντότητες που πλησιάζουν τους αληθινούς παλαιστές. Στα πρότυπα του NBA 2K18 και εδώ υπάρχει η δυνατότητα περιήγησης του παίκτη μας στο backstage του ring μεταξύ των μαχών αλλά η έλλειψη δραστηριοτήτων αφαιρεί γρήγορα την όποια μαγεία ήθελε να εισάγει η εταιρεία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του MyCareer στο WWE 2K18 είναι ότι με τον τρόπο που έχει στηθεί δεν δίνει στον παίκτη το αίσθημα της ολοκλήρωσης, ότι πετυχαίνει κάτι. Το παιχνίδι διαθέτει loot boxes τα οποία μπορούν να αγοραστούν με το νόμισμα του παιχνιδιού που κερδίζουμε καθώς παίζουμε. Ο παίκτης δε μπορεί να αγοράσει VC νομίσματα με κανονικά λεφτά (για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια) και ο ρυθμός που κερδίζουμε χρήματα είναι πάρα πολύ αργός. Υποθέτουμε ότι τα microtransactions αφαιρέθηκαν τελευταία στιγμή μετά και τον σάλο που προκλήθηκε από τον κάκιστο χειρισμό στο θέμα αυτό με το NBA 2K18, χωρίς όμως να επανασχεδιαστεί ο τρόπος που ο παίκτης αποκτά πόντους.

Το πρόβλημα της λειτουργίας MyCareer είναι ότι στον πυρήνα της έχει σχεδιαστεί λάθος. Φτιάχνεις έναν χαρακτήρα αποκλειστικά για αυτή τη λειτουργία με ελάχιστες επιλογές για παραμετροποίηση. Το μεγαλύτερο μέρος των αξεσουάρ και των κινήσεων ξεκλειδώνονται με τη χρήση των VC ή με το άνοιγμα διαφόρων lootboxes. Στην ουσία το παιχνίδι θέλει από τον παίχτη να παίζει ασταμάτητα για να βελτιώσει τον χαρακτήρα του κάνοντας διάφορες βαρετές ασχολίες εκγύμνασης. Ακόμα και αν αποδεχτούμε το γεγονός αυτό πολλά από τα πράγματα που ξεκλειδώνουμε είναι διαθέσιμα εκτός της λειτουργίας της καριέρας. Όταν φτιάχνουμε έναν δικό μας χαρακτήρα για τους απλούς αγώνες έχει πρόσβαση σε όλα τα αντικείμενα και κινήσεις. Αντί το παιχνίδι να διαθέτει ένα σωστό σύστημα προόδου που θα σου δίνει πρόσβαση σε διάφορα καλούδια βάσει της εξέλιξης του χαρακτήρα η 2K Sports επέλεξε να μας δέσει τα χέρια και να μας ρίξει σε ένα ατελείωτο farming.

Μεγαλύτερη σημασία φαίνεται ότι έχει δοθεί στη νέα λειτουργία Road to Glory του MyCareer. Αυτό το mode μας αφήνει να χρησιμοποιήσουμε τον χαρακτήρα της καριέρας μας σε αγώνες απέναντι σε πραγματικούς ανθρώπους με στόχο το κέρδος επιπλέον πόντων, πόντους εμπειρίας και φυσικά διαφόρων αντικειμένων. Το πρόβλημα φυσικά εξακολουθεί να είναι το ίδιο. Έχουμε ήδη πρόσβαση σε αυτά τα αντικείμενα και δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό κίνητρο να ασχοληθούμε.

Τέλος υπάρχει το Universe Mode που αποτελεί ουσιαστικά την λειτουργία GM των παλαιότερων τίτλων. Το πρόβλημα είναι ότι στην Universe λειτουργία η 2K Sports θέλει να δώσει στον παίχτη την χαρά της απόλαυσης του WWE σύμπαντος, ενώ αυτός κάνει τις επιλογές που θέλει, για την αγωνιστική χρονιά που τρέχει. Όσο ενδιαφέρον και να ακούγεται αυτό, οι επιλογές δυστυχώς δεν έχουν συνέπειες. Οι έλλειψη ποινών για λανθασμένες επιλογές για ακόμα μια φορά κάνουν κακό στην δόμηση μιας υγιούς αίσθησης απολαβής για τον παίκτη.

Στον τομέα των γραφικών και του ήχου το WWE 2K18 στέκεται σε μέτρια επίπεδα. Οι παλαιστές παρουσιάζουν σχεδιαστικά μεγάλη βελτίωση από τα περσινά τους μοντέλα με τα αξεσουάρ τους όπως ζώνες, μπότες και τατουάζ να παρουσιάζονται με μεγάλη λεπτομέρεια. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην συνολική παρουσίαση του τίτλου και κυρίως στην επιλογή των textures για διάφορα "υλικά" που το στούντιο θεώρησε ότι ήταν δευτερεύουσας σημασίας και που όμως βρίσκονται σε πρώτο πλάνο σε πολλές από τις καταστάσεις πάλης στο ring. Λεπτομέρειες όπως τα μαλλιά αρκετών παλαιστών μοιάζουν να έρχονται από μοντέλα των PlayStation 2 εποχών ενώ ο ρυθμός ανανέωσης του παιχνιδιού πέφτει σε τρομακτικά επίπεδα αναλόγως του αριθμού των παλαιστών που υπάρχουν στον αγώνα. Θεωρητικά ο τίτλος στοχεύει σε μια παρουσίαση ανάλυσης 1080p και 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δυστυχως, ο φωτισμός είναι σε χαμηλά ποιοτικά επίπεδα και οι χαρακτήρες δεν διαθέτουν τα καλύτερα των animation. Δυστυχώς ακόμα και το ηχητικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι προβληματικό. Για αρχή όλες οι μουσικές επιλογές έγιναν από τον γνωστό The Rock και δυστυχώς είναι ενοχλητικές και εκτός κλίματος. Δε ξέρουμε γιατί η επιλογή αφέθηκε τόσο τυχαία ή αν τα κομμάτια αυτά είναι λατρεμένα ακούσματα στο είδος αυτό, η άποψη μας είναι ότι περισσότερο αποκόβουν παρά εντάσσουν στο κλίμα του παιχνιδιού. Ακόμα όμως και ο σχολιασμός του παιχνιδιού είναι κακός. Οι παρουσιαστές Corey Graves και Byron Saxton βρίσκονται εκτός χρόνου με τα τεκταινόμενα των αγώνων, μιλάνε ρομποτικά και οι διάλογοι τους δεν διαθέτουν καμία συνοχή.

Δυστυχώς κλείνω αυτό το review λέγοντας ότι το συγκεκριμένο franchise δεν έχει ελπίδες αν συνεχίσει να βελτιώνει έναν τομέα από τους προηγούμενους τίτλους και να χαλάει άλλους πέντε. Είμαι από τους ανθρώπους που δεν βλέπει WWE, δε βλέπει ποδόσφαιρο και δεν ασχολείται με το μπάσκετ. Όπως όμως δεν είμαι ο Ronaldo και παίζω FIFA, έτσι θα ήθελα και για το WWE να μην είμαι ο Brock Lesnar για να παίξω ένα παιχνίδι πάλης. Τα παιχνίδια που ανήκουν στο συγκεκριμένο είδος πρέπει εκτός από το μεγάλο roster χαρακτήρων και την θεωρητικά απόλυτη gameplay εμπειρία, να διαθέτουν και τα στοιχεία εκείνα που τα κάνουν απολαυστικά για τον παίχτη. Δυστυχώς η σειρά WWE της 2K Sports προσπαθεί πολύ αλλά χάνει το Entertainment κομμάτι του ονόματός της και είναι από τα παιχνίδια που δεν μπορούμε να προτείνουμε, παρά μόνο στους πιο φανατικούς του είδους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

WWE 2K18

Συντάκτης
11 Νοεμβρίου 2017
Developer

Yuke's / Visual Concepts

Publisher

2K Sports

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

17 Οκτωβρίου 2017

Είδος

Sports / Wrestling

PEGI

16

Θετικά

+ Τεράστιο roster με 170 χαρακτήρες
+ Το σύστημα strong grabble δίνει ευελιξία στους αγώνες

Αρνητικά

- Κακός τεχνικά οπτικοακουστικός τομέας
- Χρειάζεται επανασχεδιασμός στη χρήση των reversals
- To MyCareer δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο αίσθημα εξέλιξης του χαρακτήρα
- Το MyCareer χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στην παρουσίαση του σεναρίου του
- Η λειτουργία Universe δε προσπαθεί καθόλου να μας εισάγει στο είδος

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
3.8
Συνοψίζοντας

WWE σημαίνει World Wrestling Entertainment. Δυστυχώς τα παιχνίδια της 2K Sports και της Yuke φαίνεται πως ξεχνάνε το ένα και σημαντικότερο συστατικό της πάλης. Αυτό της διασκέδασης. Το WWE 2K18 κάνει τα αδύνατα δυνατά για να αποτρέψει τον παίχτη από το να νιώσει οποιοδήποτε αίσθημα διασκέδασης σε αυτόν τον τίτλο. Είτε αυτό γίνεται μέσω του αδιάφορου τεχνικού τομέα, είτε μέσω του κακού συστήματος μάχης, είτε από την έλλειψη του στοιχείου της εξέλιξης για τον χαρακτήρα που έχουμε φτιάξει.

Δυστυχώς η σειρά WWE έχει επέλθει εδώ και πολλά χρόνια σε έναν μακρύ κατήφορο με λίγα σημάδια εξόδου από αυτόν και η σωτηρία της είναι δυστυχώς η ολική αλλαγή της σειράς με νέα κριτήρια και μακριά από τις βάσεις των παλαιοτέρων τίτλων. Μόνο για τους πραγματικά πιστούς του είδους.

5.5
Βαθμός
3.8
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1