XCOM 2 (Console Version)

by Λεωνίδας Πάτρας on 17 Οκτωβρίου 2016
Reviews
Διαβάστε το Review του XCOM 2 για PC ΕΔΩ

Τα turn-based παιχνίδια τακτικής είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία παιχνιδιών που στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό. Η απαίτηση κρίσης και σωστών επιλογών από τον παίκτη σε συνδυασμό με ένα πιο ξεκούραστο περιβάλλον είναι δύο βασικοί λόγοι, για τους οποίους τα παιχνίδια αυτά θα λέγαμε (χωρίς φυσικά να υποτιμήσουμε κανέναν) ότι αφορούν τους περισσότερο «σκεπτόμενους» gamers. Η σειρά XCOM είναι μια από τις εξέχουσες της κατηγορίας και ήρθε να μας το επιβεβαιώσει πριν μερικούς μήνες με την κυκλοφορία του XCOM 2 στα PC. Το XCOM 2 όμως, όπως και ο προκάτοχός του είναι πλέον διαθέσιμο στις κονσόλες νέας γενιάς και μένει να δούμε αν αυτή η μεταφορά είναι κάτι το αξιόλογο, αλλά ταυτόχρονα θα κρίνουμε για ακόμη μια φορά και με διαφορετική ματιά τον τίτλο της Firaxis Games.

xcom-2_20160928235406

Αρχικά, τα παιχνίδια XCOM αφορούν εξολοκλήρου την αντιμετώπιση της εξωγήινης απειλής προς το ανθρώπινο είδος. Τα γεγονότα του XCOM 2 αποτελούν προέκταση των γεγονότων του προκατόχου του και μας πηγαίνουν 20 χρόνια μετά. Η στρατιωτική οργάνωση XCOM δεν κατάφερε να αποτρέψει την εξωγήινη εισβολή στη γη και πλέον καλείται να τους αντιμετωπίσει σε γήινο έδαφος και να τους εξουδετερώσει μια και καλή. Η ιστορία του XCOM 2 ξεκινά με μια εισαγωγική αποστολή, η οποία λειτουργεί και ως tutorial των βασικών μηχανισμών της μάχης, κατά την οποία γίνεται και η απελευθέρωση του Commander (του ίδιου του παίκτη δηλαδή). Η Firaxis κατάφερε να αποδώσει με πολύ ενδιαφέρον τρόπο το Story του παιχνιδιού με καλοδουλεμένα cut scenes, αλλά και έξυπνα plot twists, κάτι που έλειπε από το αρχικό XCOM. Οι βασικοί χαρακτήρες που περιβάλουν τον Commander είναι σχεδιασμένοι σωστά και έχουν ο καθένας τους ξεχωριστό στυλ που αναδεικνύεται και μέσω του πολύ καλού voice acting. Η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού βοηθά στο κομμάτι της παρουσίασης, δυστυχώς όμως με κάποιο τίμημα που θα αναφέρουμε πιο κάτω.

Η βάση μας είναι το Avenger: ένα είδος αεροσκάφους, μέσα στο οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε τα πάντα. Από το recruitment νεών στρατιωτών, την αναβάθμισή τους, αλλά και αυτή των όπλων, μέχρι την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, όπως το Laboratory ή τα Proving Grounds, όλα τους πολύ σημαντικά για την επίτευξή της κύριας αποστολής μας. Κυριότερα των παραπάνω είναι το Research Department, που μας επιτρέπει την ανάλυση των εχθρών και των πόρων που βρίσκουμε στις αποστολές, αλλά και το Engineering που βοηθά στην κατασκευή νέου εξοπλισμού. Η κατανόηση των λειτουργιών της βάσης απαιτεί κάποιο χρόνο, αλλά περισσότερο δυσνόητος -ειδικά τις πρώτες ώρες- είναι ο χάρτης της Γης, στον οποίο συμβαίνουν πολλά και διάφορα γεγονότα. Από κύριες και δευτερεύουσες αποστολές, ανεύρεση πόρων ή κατασκευή βάσεων και άλλα, για να ακριβολογούμε δεν τον βρήκαμε πολύ βολικό και εύχρηστο εξ αρχής.

Αφού κάνουμε την προετοιμασία μας και είναι ώρα να βγούμε στο πεδίο της μάχης, έρχεται η στιγμή να επιλέξουμε την ομάδα μας, η οποία αποτελείται από 4 έως 6 στρατιώτες, αναλόγως των αναβαθμίσεων, που έχουμε κάνει. Κάθε στρατιώτης, ο οποίος επιζεί μιας αποστολής προάγεται ανεβαίνοντας level και κερδίζοντας νέες ιδιότητες. Είναι πολύ κρίσιμο να έχουμε ορισμένους High Ranking στρατιώτες, τους οποίους θα πρέπει να προσέχουμε ιδιαιτέρως και θα μας ωφελήσουν στις δυσκολότερες αποστολές, που έρχονται και μάλιστα αρκετά νωρίς. Υπάρχουν 4 διαθέσιμες κλάσεις (Sharpshooter, Grenadier, Specialist, Ranger), οι οποίες έχουν συγκεκριμένες ιδιότητες και καλό είναι στο Squad μας να έχουμε στρατιώτες και από τις τέσσερεις αυτές κλάσεις. Ο Sharpshooter μπορεί να πετύχει δύσκολες βολές κατά των εξωγήινων, ο Grenadier μπορεί να κάνει ζημιά σε περισσότερους εχθρούς ταυτόχρονα, ο Specialist μπορεί να χακάρει μέσω του Drone που διαθέτει ρομποτικούς εχθρούς, ενώ ο Ranger μπορεί να εκτελέσει δυνατά Melee χτυπήματα από κοντινή απόσταση. Το ίδιο ισχύει και για τους εξωγήινους που έχουν και αυτοί διαφορετικές ιδιότητες. Άλλοι έχουν την ικανότητα του Mind Control και μπορούν να «πάρουν» με το μέρος τους στρατιώτες της ομάδας μας και άλλοι μπορούν να τυλίξουν τους στρατιώτες, καθιστώντας τους αδύνατους να επιτεθούν για ορισμένος γύρους. Όλα τα παραπάνω είναι απλά μια μικρή γεύση από το πλούσιο «ρεπερτόριο» κινήσεων και δυνάμεων των χαρακτήρων.

Η μάχη στο XCOM 2 όπως αναφέραμε είναι turn-based και πραγματοποιείται σε γύρους. Συνήθως την πρώτη προσπάθεια την έχουν οι στρατιώτες μας και αφού εκτελέσουν όλοι την κίνηση/επίθεση τους, σειρά παίρνουν οι εξωγήινοι. Πολύ σημαντική είναι η τοποθέτηση των στρατιωτών στον χάρτη. Ένα δυνατό Squad, που είναι σε λάθος θέση μπορεί να εξουδετερωθεί μέσα σε λίγους μόλις γύρους από μια ενέδρα των εχθρών. Αντιθέτως, ένα πιο αδύναμο Squad το οποίο κινείται έξυπνα και με προσοχή μπορεί να κερδίσει ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι των εξωγήινων. Το Damage γίνεται είτε στατιστικά μέσω των όπλων (αναλόγως της θέσης και της απόστασης από τον αντίπαλο ανεβαίνει το ποσοστό επιτυχίας της βολής), είτε με διάφορα Explosive weapons και Grenades. Ενώ αυτό το σύστημα είναι αρκετά ενδιαφέρον, μπορεί να γίνει σε σημεία άδικο, μιας και αφορά πολλές φορές το πόσο τυχεροί είμαστε στις βολές μας. Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού είναι πάρα πολλοί για να τους αναλύσουμε όλους σε ένα Review, αλλά σε γενικές γραμμές δουλεύουν αρμονικά και δημιουργούν πολλές αγωνιώδεις και έντονες μάχες με τον εξωγήινο στρατό.

Το XCOM 2 είναι ένα πολύ απαιτητικό και απρόβλεπτο κάποιες φορές παιχνίδι ακόμη και στην Normal δυσκολία. Ο παράγοντας προετοιμασία παίζει τεράστιο ρόλο ενώ οι επιλογές και οι αναβαθμίσεις που θα κάνουμε από την αρχή του παιχνιδιού θα φανούν στην πράξη μελλοντικά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χάσετε πολλούς στρατιώτες και θα προβείτε σε πολλά Loads των προηγούμενων Saves για να καταλήξετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Στο παιχνίδι επίσης υπάρχει η περίπτωση πλήρους αποτυχίας της αποστολής, κάτι που θα σας αναγκάσει να ξεκινήσετε όλο το Campaign από την αρχή. Μετά από μερικές in-game εβδομάδες θα δείτε μια κόκκινη μπάρα στο πάνω μέρος του χάρτη που θα αρχίζει να γεμίζει σταδιακά. Σκοπός σας είναι να αποτρέψετε τους εξωγήινους να αναπτυχθούν κρατώντας αυτή τη μπάρα σε χαμηλά επίπεδα. Το σίγουρο είναι ότι αν μάθετε από τα λάθη σας, θα «διαβάζετε» σιγά σιγά καλύτερα το παιχνίδι και θα βελτιώνεστε. Από την άλλη βέβαια, οι συνεχείς αποτυχίες (κάτι που είναι αρκετά φυσιολογικό στην αρχή) ίσως αποθαρρύνουν ορισμένους παίχτες στο να ασχοληθούν περαιτέρω με το παιχνίδι. Η υπομονή και η σκέψη είναι απαραίτητες αρετές στο XCOM 2, ενώ ορισμένες φορές ευτυχώς ή δυστυχώς, θα χρειαστείτε και την τύχη με το μέρος σας.

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά βαθύ και το παιχνίδι κάνει καλή δουλειά στο να κρατάει τα πράγματα «φρέσκα», παρουσιάζοντας νέους εχθρούς, δυνάμεις και αναβαθμίσεις. Οι αποστολές χωρίζονται κυρίως σε καταστροφή αντικειμένων, απελευθέρωση ανθρώπων και κατατρόπωση των εχθρών. Σε πολλές από αυτές τις αποστολές υπάρχει το ενοχλητικό χρονικό όριο μερικών γύρων, το οποίο θα πρέπει επίσης να υπερνικήσετε. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι οι περισσότερες αποστολές/περιοχές του παιχνιδιού (πλην μερικών main missions) είναι διαφορετικές σε κάθε playthrough. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας τεχνικής με το όνομα «procedurally generated maps», η οποία δημιουργεί συνεχώς διαφορετικούς χάρτες στον κόσμο του παιχνιδιού.

Η παραπάνω τεχνική «σπάει» την σχετική μονοτονία των αποστολών και σε συνδυασμό με διάφορα plot twists του main story κρατά το ενδιαφέρον. Η Firaxis προσπάθησε να δώσει μια πιο κινηματογραφική αίσθηση στο παιχνίδι και πέραν της όμορφης παρουσίασης του story, πρόσθεσε και κάποια σύντομα «κλιπάκια» κατά τη διάρκεια του gameplay. Όλα αυτά ακούγονται και θα ήταν υπέροχα, ειδικά με τα πανέμορφα γραφικά του τίτλου, αλλά όλη τη «μαγεία» χαλάνε τα διάφορα τεχνικά προβλήματα που δεν μπορούμε δυστυχώς να παραβλέψουμε. Σε πολλούς χάρτες (κυρίως περιοχές με βροχή, φωτιά και άλλα τέτοιου είδους εφέ) το framerate πέφτει σε χαμηλά επίπεδα ενώ και τα σύντομα cut-scenes, που αναφέραμε πιο πάνω πλήττονται από screen tearing και framedrops. Το παιχνίδι δίνει ξεκάθαρα την αίσθηση ότι απλά δεν μπορεί να τρέξει άνετα στην κονσόλα τουλάχιστον που το δοκιμάσαμε (PS4).

Ο οπτικός τομέας όμως του παιχνιδιού είναι εξαιρετικός, τόσο σε λεπτομέρεια όσο και σε ποικιλία στους χάρτες (χιόνι, ζούγκλα, έρημος, πόλη), αλλά και στους χαρακτήρες, κυρίως των εξωγήινων. Από την άλλη, κάτι που μας «χάλασε» ήταν η τρομερή αμέλεια στους στρατιώτες της ομάδας των XCOM. Πρόσωπα χαμηλής ποιότητας που επαναλαμβάνονται και ενώ υπάρχουν στρατιώτες από διάφορες χώρες του κόσμου, μην εκπλαγείτε αν στην ομάδα σας βρεθεί μια έγχρωμη Κινέζα ή ένας λευκός Νιγηριανός. Τέλος, στο παιχνίδι συναντήσαμε και αρκετά glitches, όπως το να εξαφανίζονται τα χέρια των στρατιωτών ή οι σφαίρες να περνάνε μέσα από τοίχους και να πετυχαίνουν άψογα τον στόχο τους σαν να μη "βρήκαν" πουθενά. Στα αρνητικά του παιχνιδιού μπορούμε να προσθέσουμε τα πολύ μεγάλα loading times και είναι κάτι που δυστυχώς θα υποστείτε, μιας και όπως προαναφέραμε, η φόρτωση παλαιότερων saves είναι κάτι που θα γίνεται αρκετά συχνά ειδικά στα πρώτα playthroughs.

Πολύ καλή εντύπωση αφήνει το voice acting των χαρακτήρων και των στρατιωτών, ενώ όλα τα εφέ αποδίδονται πολύ καλά από τις εκρήξεις μέχρι τις κραυγές των εξωγήινων. Η μουσική επένδυση είναι ταιριαστή, τόσο σε καταστάσεις μάχης, αλλά και στα cut-scenes, άσχετα αν εν τέλει περνά ελαφρώς απαρατήρητη.

Στο παιχνίδι περιλαμβάνεται και ένα απλής μορφής Multiplayer Mode, που όσο και αν προσπαθήσαμε, δεν καταφέραμε να παίξουμε ούτε μια φορά για λόγους που υποθέτουμε ότι αφορούν το connectivity μεταξύ των παιχτών. Το XCOM 2 συμπληρώνουν και τα δυο DLC του, τα οποία είναι διαθέσιμα από πρώτη μέρα αλλά δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνονται δωρεάν στο παιχνίδι όπως συμβαίνει με αντίστοιχες (επανά)κυκλοφορίες, αλλά στοιχίζουν ξεχωριστά 10 ευρώ το καθένα.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

XCOM 2 (Console Version)

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Firaxis

Publisher

2K Games / Take-Two Interactive

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

30 Σεπτεμβρίου 2016

Είδος

Turn-based tactics

PEGI

16

Θετικά

Βαθύ και εξελιγμένο σύστημα μάχης
Αίσθηση απόλυτης διαχείρισης από τον παίκτη
Αξιόλογη παρουσίαση της ιστορίας
Προσφέρει μεγάλη πρόκληση ακόμη και στους πιο εμπείρους

Αρνητικά

Η δυσκολία του ίσως αποθαρρύνει πολλούς
Αρκετά τεχνικά προβλήματα (Framedrops, Loading times κ.α.)
Το Multiplayer προς το παρόν τουλάχιστον, δεν δουλεύει

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
6.5
Συνοψίζοντας

Η μεταφορά του XCOM 2 στις κονσόλες δίνει τη δυνατότητα σε ένα μεγάλο μέρος του κοινού να έχει πρόσβαση στο παιχνίδι. Ένα από τα σπουδαιότερα Turn-based παιχνίδια τακτικής με βαθύ σύστημα μάχης, που εμπλουτίζεται από ένα καλοφτιαγμένο story και δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να νιώσει ότι όλα διοικούνται πραγματικά από αυτόν.

Αν ξεπεράσετε το εμπόδιο της δυσκολίας και αφιερώσετε χρόνο, θα σας ανταμείψει και θα λάμψει ακόμη περισσότερο σαν τίτλος. Αυτή η μεταφορά στις κονσόλες έρχεται όμως με αρκετά τεχνικά προβλήματα, που είναι άγνωστο αν θα λυθούν με επόμενα updates. Για τους φίλους των turn-based τίτλων συστήνεται ανεπιφύλακτα, αλλά να περιμένετε ότι στη μακρά ενασχόληση σας με το παιχνίδι οι εξωγήινοι θα σας κάνουν τη ζωή αρκετά δύσκολη…

8.5
Βαθμός
6.5
Βαθμός
4 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%