Xuan-Yuan Sword 7 - Review

Ατμοσφαιρικό RPG, με gameplay άλλης δεκαετίας
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 30 Σεπτεμβρίου 2021

Δεν ήξερα τι είναι το Xuan-Yuan Sword όταν το έβαλα στην κονσόλα, είχα δει μόνο εδώ κι εκεί κάποιες εικόνες και trailers, που μου είχαν σχηματίσει αμυδρά την εντύπωση πως πρόκειται για τίτλο στα χνάρια των Dynasty Warriors. Τελικά, αφού έπαιξα το Xuan-Yuan Sword 7, διαπίστωσα πως είναι ένα action RPG με σενάριο, βασικές και παράπλευρες αποστολές, level up και ειδικές κινήσεις για τις μάχες. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του είναι η τοποθέτησή του στην Κίνα και η έμφαση στις παραδόσεις, τους θρύλους και τα λαογραφικά στοιχεία της χώρας, κάτι που δεν συνηθίζουμε να βλέπουμε εμείς, και σε σημεία είναι συναρπαστικό.

Το ίδιο το σενάριο είναι επαρκώς ενδιαφέρον και μας στέλνει σε μία high fantasy πλοκή στον ρόλο ενός νεαρού καλόκαρδου κυνηγού που μπλέκει σε μία υπόθεση με τέρατα, πνεύματα, και έναν μυστηριώδη βασιλιά που έχει κλειδωθεί σε ένα παράξενο βωμό. Ο πρωταγωνιστής, που είναι εντελώς απλοϊκός ως χαρακτήρας και κυρίως χρωματίζεται από τα καλά, τα ενάρετα χαρακτηριστικά του, παρά από μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα, βρίσκεται στη μέση μεγάλων γεγονότων, σε πολέμους, ξεσπάσματα μολυσματικών ασθενειών και σε υπερφυσικά πλάσματα και κόσμους, αλλά η πλοκή οριοθετείται κυρίως στη δική του περιπέτεια, αυτή της διάσωσης της μικρής αδερφής του. Δηλαδή, δεν πρόκειται για σενάριο με έναν εκπαιδευμένο ιππότη που προσπαθεί να σώσει τον κόσμο, αλλά για τον μόχθο ενός νεαρού να σώσει την αδερφή του από τον θάνατο.

Ο ρυθμός της αφήγησης δεν είναι ιδανικός και πλήττεται ελαφρώς από το κλασικό πρόβλημα τίτλων του είδους, που μας στέλνουν να εκπληρώσουμε διάφορες αποστολές για να συνεχίσουμε τη βασική, βαφτίζοντάς τες και αυτές “main story”. «Για να ανοίξει η πόρτα και να πας να βρεις το επόμενο κεφάλαιο, πρέπει να βοηθήσεις αυτούς τους χωρικούς με τα προβλήματά τους», και κάπως έτσι αυξάνεται τεχνητά και η διάρκεια (12-15 ώρες περίπου), χωρίς όμως να ακολουθεί το ενδιαφέρον, αφού οι παράπλευρες αποστολές και ιστορίες δεν είναι αξιομνημόνευτες. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιες αποστολές που μας βάζουν να αντιμετωπίσουμε σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι διάφορους κάτοικους των περιοχών που επισκεπτόμαστε, και αυτό το κομμάτι είναι καλοστημένο, όμορφα παρουσιασμένο, και αρκετά διασκεδαστικό.

 

Το βασικό σενάριο, πάντως, είναι ενδιαφέρον και περιλαμβάνει αρκετά συναρπαστικά σημεία, ειδικά κάποια που φέρνουν στο προσκήνιο ιστορικά και μυθολογικά πρόσωπα και γεγονότα της Κίνας. Εκτός από την αφήγηση, οι θρύλοι επηρεάζουν και τον εικαστικό σχεδιασμό, που είναι πολύ αποδοτικός και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις εντυπωσιάζει. Τα πλάσματα που αντιμετωπίζουμε δεν είναι τα συνηθισμένα, αλλά έχουν μια πινελιά τρόμου να τα στηρίζει, ενώ και οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι, αν και δυστυχώς τα animations τους, κυρίως τα facial αλλά και τα σωματικά στα cutscenes, είναι σχεδόν ανύπαρκτα και μειώνουν τον αντίκτυπο της ιστορίας, αφού δίνεται με εντελώς ξύλινο τρόπο όσον αφορά την κίνηση, αλλά ευτυχώς είναι σε καλύτερη μοίρα στις ερμηνείες που είναι αξιόλογες (δεν υπάρχουν αγγλικά, παρά μόνο σε υπότιτλους, με μερικά λάθη εδώ κι εκεί).

Το gameplay, τώρα, δυστυχώς δεν είναι τόσο ενδιαφέρον, αν και ξεκινά αλλιώς. Υπάρχουν αρκετά συστήματα, όπως ένα που μας επιτρέπει να αιχμαλωτίσουμε τις ψυχές των εχθρών και να τις χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε upgrades και κομμάτια εξοπλισμού, ένα άλλο με ξεχωριστές στάσεις μάχης, έχουμε crafting, μάχες, γρίφους ακόμα ένα σύστημα με companions και τις ειδικές κινήσεις τους, και άλλα πολλά, που μοιάζουν ελκυστικά στη θεωρία, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται πως δεν έχουν στηθεί σωστά και ότι τους λείπει το βάθος. Η μάχη είναι απλοϊκή, χωρίς combos, αδυναμίες ή ιδιαίτερες συνθήκες και αμέσως καταλήγουμε σε button mashing, αν εξαιρέσουμε τα τεράστια bosses που είναι πολύ αισθητά δυσκολότερα σε σχέση με τους απλούς εχθρούς και μας αναγκάζουν να κάνουμε dodge και να προσέχουμε τις κινήσεις μας και το stamina. Εκτός των boss fights, η μάχη είναι πανεύκολη και δεν δίνει αρκετούς λόγους για να ασχοληθούμε μαζί της, αφού τα upgrades έρχονται πολύ εύκολα και δεν κάνουν μεγάλη διαφορά, ενώ τα διάφορα συστήματα δεν εξηγούνται σχεδόν καθόλου και τελικά κάποια δεν βγάζουν ιδιαίτερο νόημα. Οι διάφορες στάσεις μάχης μάς δίνουν επιπλέον κινήσεις και εδώ υπάρχει ένα ψήγμα στρατηγικής, αφού κάποιες επιθέσεις είναι πιο χρήσιμες από απόσταση για παράδειγμα, αλλά τελικά όλο αυτό είναι ανούσιο όταν οι εχθροί απλώς στέκονται και μας κοιτούν.

Στο ίδιο μοτίβο, η εξερεύνηση είναι εντελώς βασικού τύπου, με περιοχές πολύ μικρού μεγέθους που έχουν σχεδιαστεί ως πολλαπλοί διάδρομοι. Είναι παράξενο να μας στέλνει ένας χαρακτήρας σε μία επική αναζήτηση, για να φτάσουμε στον προορισμό μας μετά από περπάτημα που διαρκεί ένα λεπτό, εξαιτίας του μικρού μεγέθους του χάρτη, ενώ ο παλιομοδίτικος σχεδιασμός φροντίζει να μας στείλει σε έναν απόκοσμο βάλτο γεμάτο διαδρόμους, κάποιοι εκ των οποίων οδηγούν εντελώς προφανώς στο marker της αποστολής και άλλοι σε αδιέξοδα, όπου βρίσκουμε κιβώτια με λεφτά και γιατρικά. Το level design και η όλη φιλοσοφία πίσω απ’ την εξερεύνηση έρχονται από άλλη εποχή, έχουν μείνει πίσω και είναι απαρχαιωμένα με τα σημερινά δεδομένα, με αποτέλεσμα να κουράζουν εύκολα. Το ίδιο ισχύει για τους γρίφους που είναι τρομερά αργόσυρτοι, τα quick time events που δεν έχουν κανένα νόημα, αλλά και για τα γραφικά που είναι γεμάτα θολά textures και χοντροκομμένα animations. Η μουσική, τουλάχιστον, είναι πολύ ανώτερη, με μελωδίες που ταιριάζουν απόλυτα στην πετυχημένη ατμόσφαιρα του τίτλου, και που τονίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του όσο πρέπει, με παραδοσιακά όργανα της Κίνας.

Τελικά, το Xuan-Yuan Sword 7 μοιάζει να ξεπήδησε από άλλη δεκαετία, και σε εκείνη θα τα πήγαινε περίφημα, όμως σήμερα δεν είναι αρκετό. Η ενδιαφέρουσα εικονοπλασία και το ελκυστικό high fantasy σενάριο δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τις ελλείψεις και τους αναχρονισμούς του gameplay.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Xuan-Yuan Sword 7 - Review

Συντάκτης
30 Σεπτεμβρίου 2021
Developer

SOFTSTAR, DOMO Studio

Publisher

SOFTSTAR, Yooreka Studio, EastAsiaSoft

Πλατφόρμες

PC, PS4, Xbox One

Tested on

PS5 (PS4 Version)

Κυκλοφορία

30 Σεπτεμβρίου 2021 (PS4, Xbox One) / 29 Οκτωβρίου 2020 (PC)

Είδος

Action RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα με στοιχεία από παραδόσεις, ιστορία και θρύλους της Κίνας
+ Ιδανική μουσική επένδυση, σε ταιριαστό ύφος
+ Καλοσχεδιασμένοι εχθροί
+ Ενδιαφέρουσα πλοκή, πετυχημένες ερμηνείες

Αρνητικά

- Πολύ μικρός κόσμος
- Παλιομοδίτικο level design
- Αδιάφορο παράπλευρο περιεχόμενο
- Πολλά συστήματα, μικρό βάθος
- Οι μηχανισμοί δεν εξηγούνται επαρκώς
- Η μάχη εκτός των bosses είναι πανεύκολη
- Σχεδόν παντελής έλλειψη animations στα πρόσωπα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
Συνοψίζοντας

Το Xuan-Yuan Sword 7 μοιάζει να ξεπήδησε από άλλη δεκαετία, και σε εκείνη θα τα πήγαινε περίφημα, όμως σήμερα δεν είναι αρκετό. Η ενδιαφέρουσα εικονοπλασία και το ελκυστικό high fantasy σενάριο δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τις ελλείψεις και τους αναχρονισμούς του gameplay.

5.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1