Yakuza Kiwami

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 15 Σεπτεμβρίου 2017
Reviews

Η σειρά Yakuza είναι γνωστή για το βαθύ δραματικό της σενάριο που βουτάει στα άδυτα της ιαπωνικής μαφίας εξιστορώντας τις περιπέτειες του πρωταγωνιστή της, Kazuma Kiryu, καθώς και για τις έντονες μάχες με το καλοστημένο σύστημά τους. Το πρώτο παιχνίδι κυκλοφόρησε στο PlayStation 2 το 2005 και από τότε η σειρά έχει αποκτήσει έξι συνολικά προσθήκες, συμπεριλαμβάνοντας το πρόσφατο prequel, το Yakuza 0. Με το Yakuza 6 να πλησιάζει, ήταν σίγουρα μία καλή στιγμή για τη Sega να εισάγει νέο κόσμο στη σειρά και να δώσει τη δυνατότητα στους παίκτες να βιώσουν το πρώτο Yakuza παιχνίδι, χωρίς να χρειαστεί να ξεθάψουν το PS2 τους και να αντιμετωπίσουν το γερασμένο πια τεχνικό τομέα του. Έτσι, έχουμε το Yakuza Kiwami, το οποίο είναι ολοκληρωμένο remake του πρώτου Yakuza και όχι remaster, όπως αυτό που είχαμε δει στο PS3.

Το Yakuza Kiwami αποτελεί ένα απολύτως πιστό remake του Yakuza. Οι σκηνές, το σενάριο και οι αποστολές έχουν μεταφερθεί όπως ήταν στον αρχικό τίτλο, όπως και το περισσότερο περιεχόμενό του, φέρνοντας μερικές αλλαγές χωρίς όμως να αλλάζει καθόλου η ουσία. Στην εποχή μας, που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πολύ συχνά remasters τα οποία απλώς βελτιώνουν τον τεχνικό τομέα κάποιου παιχνιδιού, ένα συνολικό remake είναι καλοδεχούμενο. Περισσότερο δε σε μία σειρά όπως το Yakuza, που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα και έτσι δίνεται η ευκαιρία σε νέους παίκτες να τη γνωρίσουν από την αρχή και σε όσους έχουν ήδη ασχοληθεί, να την ξαναζήσουν ανανεωμένη.

Το σενάριο του παιχνιδιού μάς βάζει στη θέση του Kazuma Kiryu, ο οποίος βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο της καριέρας του στην ιαπωνική μαφία. Αρκεί μία στιγμή, όμως, ώστε να γυρίσουν όλα ανάποδα και να αλλάξει η ζωή του για πάντα. Εμείς, ουσιαστικά, μετά τον πρόλογο, βλέπουμε την επιστροφή του πρωταγωνιστή στην πόλη Kamurocho μετά από δέκα χρόνια απουσίας του και το πώς τα πάντα έχουν αλλάξει, εκτός από τον ίδιο. Η πλοκή του Yakuza Kiwami είναι πολύ δυνατή, γεμάτη ανατροπές, ένταση και πολύ καλογραμμένους χαρακτήρες. Έχουμε ένα αγνό γκανγκστερικό δράμα, το οποίο έχει έρθει αυτούσιο από το 2005 αλλά δε μοιάζει καθόλου παλιομοδίτικο. Παρά τα πολυάριθμα ονόματα οικογενειών και χαρακτήρων, δεν μπερδευόμαστε ποτέ, αφού είναι αρκετά έντονοι ως προσωπικότητες, μοναδικοί και πολύ καλά στημένοι ώστε να τους γνωρίσουμε γρήγορα.

Εκεί που το σενάριο χωλαίνει και δείχνει την ηλικία του είναι ο ρυθμός αφήγησης. Βέβαια, είναι κατανοητό αν σκεφτούμε πως το στήσιμο, η σκηνοθεσία και η εξιστόρηση έχουν στην πλάτη τους περισσότερα από δέκα χρόνια ζωής και αυτό είναι εμφανές, ειδικά σε σύγκριση με νεότερους τίτλους της σειράς. Έχουν προστεθεί μερικές σκηνές ώστε να βελτιωθεί το σενάριο και να δέσει καλύτερα με το Yakuza 0, όμως πιθανότατα θα μπορούσε να έχει εκσυγχρονιστεί περισσότερο.

Μία από τις πιο διασκεδαστικές προσθήκες σε σχέση με το Yakuza του PS2, είναι το ‘’Majima Everywhere’’, ένα mechanic που βάζει τον αγαπημένο των fans Majima να εμφανίζεται συνεχώς και στα πιο απίθανα μέρη αναζητώντας μονομαχία μαζί μας. Εκτός από αυτό, υπάρχουν και νέες σκηνές με αυτόν τον χαρακτήρα όπου τα πράγματα είναι πάντα πολύ περίεργα, όπως και ο ίδιος.

Ο τόνος του παιχνιδιού και της ιστορίας γενικά είναι βαρύς και σκοτεινός, όμως έχει πολλές εύθυμες νότες και αρκετό, περίεργο χιούμορ, όπως συνηθίζουμε να συναντούμε σε ιαπωνικές δημιουργίες. Η δομή του παιχνιδιού έχει στοιχεία από RPG, δίνοντάς μας την κεντρική πλοκή μέσα από μία σειρά αποστολών χωρισμένων σε κεφάλαια και παράλληλα ένα μεγάλο αριθμό προαιρετικών. Τα χιουμοριστικά στοιχεία και η υπερβολή βρίσκονται στο παράπλευρο περιεχόμενο, πάντα δοσμένα με προσοχή ώστε να μη χαλάει η ισορροπία. Οι αποστολές αυτές ανακαλύπτονται μέσω περιπλάνησης στην πόλη Kamurocho, όπου συναντάμε διάφορους κατοίκους που ζητούν κάθε είδους βοήθεια. Η περιήγηση έχει βελτιωθεί απίστευτα στο remake· η κάμερα από την οποία βλέπαμε την κίνηση έχει αλλάξει και έχουν εξαφανιστεί τα εξοργιστικά συχνά loading screens. Μετά από μερικές ώρες η πόλη μοιάζει πολύ γνώριμη και σχεδόν δε χρειαζόμαστε καν το χάρτη -ο οποίος λειτουργεί πολύ σωστά- για να βρούμε τον προορισμό μας.

Ένα άλλο στοιχείο του παιχνιδιού που θα έπρεπε να έρθει στα μέτρα της σημερινής εποχής είναι η δομή πολλών αποστολών, οι οποίες μας βάζουν να μετακινούμαστε επανειλημμένως σε σημεία της πόλης τα οποία έχουμε ξαναεπισκεφτεί, προκαλώντας κούραση (υπάρχει και ένα mechanic γρήγορης πρόσβασης στα διάφορα τμήματα της περιοχής, μέσω οδηγών ταξί, όμως δε σώζει την κατάσταση). Η πόλη είναι μικρή σε έκταση -δε μιλάμε για ολοκληρωμένο open world δηλαδή- όμως είναι γεμάτη περιεχόμενο σε κάθε γωνιά της. Εκτός από τις αποστολές, βρίσκουμε πληθώρα μαγαζιών που μπορούμε να επισκεφτούμε για να φάμε και να αναπληρώσουμε την ενέργειά μας, για να αγοράσουμε αντικείμενα (θα μπορούσε να βελτιωθεί η λειτουργία του χώρου αποθήκευσής τους) αλλά και να παίξουμε πολυάριθμα minigames (μερικά από τα οποία υπήρχαν στο original Yakuza, κάποια καινούρια και κάποια αλλαγμένα). Η συνολική διάρκεια του Yakuza Kiwami είναι ικανοποιητική, αφού έχει πολλές δραστηριότητες για να ασχοληθούμε και πολλά να συλλέξουμε και ανακαλύψουμε, ακόμη και αν δεν είναι όλα εξίσου ουσιώδη. Καλοδεχούμενη είναι και η προσθήκη της δυνατότητας να κάνουμε save όπου και όποτε θέλουμε.

Το πυκνό περιεχόμενο της πόλης την κάνει να μοιάζει ζωντανή και σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ ο ηχητικός τομέας του τίτλου. Οι ήχοι της πόλης της δίνουν χαρακτήρα και μας κάνουν να νιώθουμε πως βρισκόμαστε στα στενά της. Οι φωνές των περαστικών, η μουσική που ακούγεται από τα νυχτερινά μαγαζιά, οι ήχοι των αυτοκινήτων, είναι όλα υπέροχα δοσμένα. Η μουσική υπόκρουση ταιριάζει απόλυτα με τις στιγμές στις οποίες ακούγεται, δίνοντας συναισθηματικό υπόβαθρο σε δραματικές σκηνές ή προκαλώντας ένταση σε σκηνές δράσης. Επίσης, καταπληκτική δουλειά έχει γίνει από τους ηθοποιούς, που έχουν ηχογραφήσει εκ νέου τους διαλόγους του πρώτου Yakuza σε καλύτερη ποιότητα, οι ερμηνείες των οποίων δίνουν ζωή και υπόσταση στους χαρακτήρες. Όλοι οι διάλογοι είναι στα ιαπωνικά και αυτό αποδεικνύεται σωστή επιλογή αφού έτσι εντείνεται η ατμόσφαιρα και ο κόσμος του παιχνιδιού φαίνεται πιο πειστικός. Το μόνο αρνητικό είναι πως δεν είναι όλες οι συνομιλίες ηχογραφημένες -κάποιες αποτελούνται απλώς από κείμενα.

Το άλλο σήμα κατατεθέν του παιχνιδιού, η μάχη, ακολουθεί τη συνταγή του Yakuza 0, δίνοντάς μας μερικά μαχητικά στυλ για να διαλέξουμε πως θα κατατροπώσουμε τους εχθρούς μας. Έχουμε τη δυνατότητα να εξαπολύσουμε αργά και καταστροφικά χτυπήματα, γρήγορα και πιο αδύναμα ή να επιλέξουμε τη μεσαία, πιο ισορροπημένη οδό. Εκτός από τα τρία αυτά στυλ, με τις ονομασίες Beast, Rush και Brawler, αντίστοιχα, υπάρχει και το Dragon που είναι το πιο ιδιαίτερο και δυνατό, αφού όμως ξεκλειδωθούν οι διάφοροι συνδυασμοί των επιθέσεών του. Με την ολοκλήρωση μονομαχιών και αποστολών παίρνουμε πόντους εμπειρίας, τους οποίους μπορούμε να εξαργυρώσουμε αναβαθμίζοντας τα στυλ μάχης, καθώς και άλλα χαρακτηριστικά όπως τη μέγιστη ενέργεια του πρωταγωνιστή. Το Dragon στυλ διαφέρει από τα υπόλοιπα, μιας και αναβαθμίζεται μέσα από τις αναμετρήσεις με τον Majima, ώστε να μην μπορούμε να γίνουμε πολύ ισχυροί από νωρίς στο παιχνίδι.

Οι μάχες είναι γρήγορες και ικανοποιητικές. Οι συνδυασμοί και τα χαρακτηριστικά που ξεκλειδώνουμε είναι χρήσιμα, διασκεδαστικά και δίνουν την αίσθηση προόδου. Τα προβλήματα που παρατηρούνται έχουν να κάνουν με την τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων, η οποία είναι απαρχαιωμένη, με τα bosses που κρατάνε πολλή περισσότερη ώρα από όσο θα έπρεπε χωρίς να αλλάζει κάτι κατά τη διάρκειά τους και με τις τυχαίες μονομαχίες με συμμορίες ενώ κυκλοφορούμε στην πόλη, που συμβαίνουν πολύ συχνά, καταλήγουν κουραστικές και δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό.

Άλλος ένας τομέας που δέχτηκε πολλές αλλαγές είναι ο τεχνικός. Τα γραφικά του Yakuza Kiwami είναι κλάσεις ανώτερα από εκείνα του original αλλά και του HD remaster για το PS3. Τα μοντέλα των χαρακτήρων, οι περιβάλλοντες χώροι, ο φωτισμός, όλα μοιάζουν έτη φωτός μακριά από τα προηγούμενα. Τεχνικά προβλήματα συναντάμε σπάνια και δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικά, αφού συνήθως το frame rate παραμένει στα 60 fps. Το μόνο που χρειαζόταν περισσότερες βελτιώσεις είναι οι εκφράσεις των προσώπων των χαρακτήρων, οι οποίες φαίνονται να μην έχουν αλλάξει και πολύ από την εποχή του PS2.

Το Yakuza Kiwami είναι ένα πιστό remake του πρώτου παιχνιδιού της σειράς Yakuza· διατηρεί μερικά από τα αρνητικά στοιχεία του πρωτότυπου, τα οποία με τα χρόνια φαίνονται πιο έντονα, όμως φέρνει πολλές και σημαντικές βελτιώσεις. Συνολικά, πρόκειται για έναν πολύ αξιόλογο τίτλο, τον οποίο θα ευχαριστηθούν όσοι έχουν παίξει το original παιχνίδι, αλλά και οι νεοφερμένοι. Ποτέ δεν υπήρξε καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσει κανείς να ασχολείται με τον κόσμο του Yakuza.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Yakuza Kiwami

Συντάκτης
15 Σεπτεμβρίου 2017
Developer

Sega

Publisher

Deep Silver

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

29 Αυγούστου 2017

Είδος

Action-adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Δυνατό σενάριο
+ Πλούσιο περιεχόμενο
+ Πετυχημένο σύστημα μάχης και αναβαθμίσεων
+ Πιστό remake με σωστές αλλαγές και βελτιώσεις
+ Πολύ καλός ηχητικός τομέας και ειδικά voice-over

Αρνητικά

- Κάποιοι διάλογοι δεν έχουν voice-over
- Οι εκφράσεις των προσώπων
- Άνισος ρυθμός αφήγησης που δείχνει τα χρόνια του
- Η AI των εχθρών και η συχνότητα της μάχης

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.5
Συνοψίζοντας

Το Yakuza Kiwami χαρακτηρίζεται από πολλές ώρες περιεχομένου, συναρπαστικό σενάριο και αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, γρήγορες και χορταστικές μάχες με ένα βαθύ σύστημα να τις υποστηρίζει. Τα ελαττώματά του είναι λίγα και πολύ μικρά για να μειώσουν τη συνολική εμπειρία. Η Sega παίρνει το πρωτότυπο παιχνίδι ως βάση και μας προσφέρει ένα από τα καλύτερα και απαραίτητα remakes ενός τίτλου που από ο,τι φαίνεται αντέχει στο χρόνο. 

8.0
Βαθμός
7.5
Βαθμός
4 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */