Yakuza: Like a Dragon - Review

Καινούργιος ήρωας, νέοι κανόνες… φρέσκο χτένισμα!
by Λεωνίδας Πάτρας on 1 Δεκεμβρίου 2020

Μεγαλώνοντας επί εποχές Double Dragon, η σειρά Yakuza πάντα μου έφερνε στο μυαλό τα συγκεκριμένα παιχνίδια. Και στις δύο περιπτώσεις ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, όντας o ίδιος μέλος συμμορίας, παλεύει με κύματα εχθρών στους δρόμους μιας πόλης. Η συνταγή αυτή κρατάει εδώ και επτά παιχνίδια για τη σειρά Yakuza (συμπεριλαμβανομένου και του Yakuza 0), όμως με το όγδοο μέλος της οι Ιάπωνες developers της Ryu Ga Gotoku Studio θέλουν να αλλάξουν το βασικό συστατικό που είναι combat system, δίνοντας μια πιο RPG διάθεση στο Like a Dragon.

Κάθε Yakuza αποτελεί μια ωδή στην Ιαπωνική κουλτούρα, με την παρουσίαση των καθημερινών προβλημάτων και της ρουτίνας στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Σε ένα πιο εγκληματικό σκηνικό όμως -όπως προδίδει και το όνομά του- ταυτόχρονα παρουσιάζει τα καμώματα, τις διαμάχες και το ξεκαθάρισμα λογαριασμών της Yakuza και άλλων παρόμοιων συμμοριών. Αυτά τα πολύ υποτιμημένα παιχνίδια είχαν και αρκετούς πρωταγωνιστές, με βασικό τον Kiryu Kazuma που είναι μέσα στους πιο δημοφιλείς και αγαπητούς ήρωες του μοντέρνου gaming. Η παραπάνω μεγάλη αλλαγή, εκτός του ότι προδιαθέτει και μεγάλο ρίσκο, φέρνει στο προσκήνιο έναν νέο πρωταγωνιστή, τον Ichiban Kazuga, μιας και ο προηγούμενος «συνταξιοδοτήθηκε». Το κυριότερο στοιχείο του Ichiban είναι ότι μικρός ονειρευόταν να γίνει ήρωας, όπως στα video games που έπαιζε και έτσι μεγαλώνοντας δεν διστάζει σε καμία περίπτωση να δώσει τη βοήθειά του όπου χρειαστεί...

Τα γεγονότα του Yakuza: Like a Dragon διαδραματίζονται σαν συνέχεια των γεγονότων του 6 στην τωρινή εποχή και συγκεκριμένα το 2019. Είναι όμως η πρώτη φορά που η ιστορία αποκόπτεται τελείως, κάτι που κάνει το Like a Dragon πολύ φιλικό για τους νέους παίκτες. Υπάρχουν πολύ μικρές αναφορές και easter eggs σε προηγούμενα παιχνίδια που οι βετεράνοι θα αντιληφθούν, όμως δεν επηρεάζουν την προσέγγιση του main story. Η βασική περιοχή επίσης αλλάζει και μεταφέρεται από το εμπορικό, αλλά επικίνδυνο Kamurocho στην πόλη της Yokohama. Η Yakuza πλέον βρίσκεται στην παρακμή της μετά τις ενέργειες των Ιαπωνικών κυβερνήσεων για πάταξη του εγκλήματος και τα «απομεινάρια» της εγκαταστάθηκαν στη Yokohama, όπου μαζί με την κινεζική, αλλά και την κορεάτικη μαφία ζούνε προς το παρόν αρμονικά έχοντας ένα κοινό μυστικό.

Ο Ichiban μετά από μια σειρά γεγονότων θα βρεθεί στη Yokohama για να ψάξει για τον θετό του πατέρα και ηγέτη της Yakuza, που υποχρέωσε τον πρωταγωνιστή μας σε 18 χρόνια φυλάκιση στη θέση άλλου. Την εισαγωγή διαδέχεται η αποφυλάκιση του Ichiban και ενώ η ιστορία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, γεμάτη από ενδιαφέροντες χαρακτήρες (όπως σε όλα τα Yakuza) αργεί αρκετά να πάρει «μπροστά». Όσοι έχετε σχέση με τη σειρά θα ξέρετε ότι η αφήγηση, το voice acting αλλά και τα cutscenes του story είναι κορυφαίου επιπέδου, παρότι ποτέ δεν θα χαρακτηρίζαμε τα Yakuza ως ΑΑΑ τίτλους.

Στο παιχνίδι πλέον δεν παίζετε τον μοναχικό τύπο, καθώς ο Ichiban περιβάλλεται από μια ομάδα φίλων τους οποίους συναντά σταδιακά στο ταξίδι του και τους εντάσσει στην ομάδα του (party). Δεν είναι εύκολη η αλλαγή κεντρικού χαρακτήρα μετά από τον άψογα σχεδιασμένο Kiryu, όμως ο Ichiban καλύπτει ιδανικά το κενό και παρότι είναι πολύ πιο παρορμητικός και επιπόλαιος (σε χαζό κάποιες φορές βαθμό), γίνεται εξίσου αγαπητός. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να δώσουμε τα εύσημα στους developers και για την ανάπτυξη των υπόλοιπων χαρακτήρων, που παρότι προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα δημιουργούν μια όμορφη και πολύπλευρη ομάδα που μας ακολουθεί στις 50 και πλέον ώρες διάρκειας του παιχνιδιού.

Όσον αφορά στο gameplay, με λίγη φαντασία θα χαρακτηρίζαμε το χτίσιμο του Yakuza 7 ως ένα μοντέρνο turn-based Final Fantasy. Παρά την έλλειψη εμπειρίας των παραγωγών στο συγκεκριμένο σύστημα μάχης, το combat system του Like a Dragon είναι αρκετά βαθύ και ισορροπημένο. Η μόνη μας σημείωση - παράπονο είναι ότι πιστεύουμε πως θα αποδεικνυόταν περισσότερο αν το επίπεδο δυσκολίας ήταν υψηλότερο. Σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα Yakuza, στο Like a Dragon το επίπεδο δυσκολίας είναι στάνταρ και μπορεί να αλλαχθεί μόνο όταν ολοκληρώσουμε μια φορά το παιχνίδι. Ειδικά όσοι ασχοληθούν με το πλούσιο παράπλευρο περιεχόμενο και κερδίσουν επιπλέον XP δεν θα δυσκολευτούν σε κάποια από τα difficulty spikes που περιέχει το παιχνίδι και έρχονται κυρίως με τη μορφή bosses.

Οι χαρακτήρες (εχθροί και party) κινούνται αυτόνομα στον χώρο και ενεργούν με τη σειρά μετά από εντολή του παίκτη, όπως δηλαδή σε ένα κλασικό turn based RPG. Πέρα από την απλή επίθεση, κάθε χαρακτήρας έχει και μια πλούσια γκάμα από skills τα οποία απαιτούν ένα ποσό MP (η πράσινη μπάρα) για να εκτελεστούν. Κάθε χαρακτήρας επίσης έχει διαφορετικές επιθέσεις που πέρα από το απλό damage μπορούν να προκαλέσουν elemental damage (Fire, Ice, Lightning) αλλά και status effects, όπως η αιμορραγία (bleeding), η ζάλη (Stun), ο φόβος (fear) κτλ. Επίσης, οι διαφόρων ειδών εχθροί, πέρα από το δικό τους «ρεπερτόριο» κινήσεων, είναι είτε ευάλωτοι, είτε δυνατοί σε διαφορετικά effects, ενώ μπορούν να προκαλέσουν και οι ίδιοι τέτοια αντίστοιχα effects στους χαρακτήρες μας. Ένα κοινό στοιχείο είναι πως όλοι για κάποιο λόγο θέλουν να δείρουν τον πρωταγωνιστή μας και έτσι στους δρόμους της Yokohama (και όχι μόνο) συναντούμε συνεχώς ομάδες αυτών, αν και μπορούμε όποτε θέλουμε να τους αποφύγουμε.

Αυτό που δίνει βάθος στο παιχνίδι σε ό,τι αφορά τις μάχες είναι τα διαφορετικά jobs που μπορεί να αλλάξει ο κάθε χαρακτήρας, τα οποία από την πλευρά τους αλλάζουν πολλές από τις κινήσεις, αλλά και το βασικό όπλο, του κάθε μέλους. Ο Ichiban, για παράδειγμα, μπορεί να αλλάξει από hero, που είναι το βασικό του job, σε breaker, κάτι που του δίνει επιθέσεις τύπου capoeira. Αν και στο πρώτο playthrough θα ήταν σοφότερο να παραμείνετε και να "επενδύσετε" σε ένα job, σε ένα δεύτερο πέρασμά σας από το παιχνίδι (ή όταν βρίσκεστε σε endgame κατάσταση) η αλλαγή των jobs θα φρεσκάρει το σύστημα της μάχης.

Οτιδήποτε περιμένετε να βρείτε σε ένα κλασικό turn based RPG θα το βρείτε και εδώ, όπως για παράδειγμα το crafting εξοπλισμού και όπλων, το healing εντός και εκτός μάχης αλλά και αντικείμενα που ανεβάζουν τα στατιστικά σας. Σκεφτείτε ότι το Like a Dragon περιέχει και μια μορφή summons με την ονομασία Poundmates. Τα Poundmates αποκτώνται σταδιακά (κυρίως με την ολοκλήρωση side missions) και μπορείτε να τα καλείτε στη μάχη, με κάποιους περιορισμούς και πληρώνοντας ένα αντίστοιχο χρηματικό ποσό σε Yen. Η εντυπωσιακή και ταυτόχρονα χιουμοριστική παρουσίαση των Poundmates μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες σε μια δύσκολη μάχη, καθώς κάθε ένα από αυτά έχει μια superpower που μπορεί να κάνει μεγάλο damage στους εχθρούς ή να τους δημιουργήσει bleed, fear κλπ., ενώ υπάρχουν και τα αμυντικά Poundmates, όπως η... κότα που κάνει heal το party ή γεμίζει το MP των χαρακτήρων.

Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί δουλεύουν σε ισορροπία ο ένας με τον άλλο, ενώ σε αυτό βοηθούν τα καλοσχεδιασμένα και απλά μενού. Πέρα από το leveling του χαρακτήρα και των jobs, υπάρχει και εξέλιξη της προσωπικότητας του χαρακτήρα σε διάφορους τομείς (kindness, intelligence, charisma κτλ.). Ο Ichiban, επίσης, μπορεί να αλληλοεπιδράσει με τα υπόλοιπα μέλη του party στο μπαρ Survive που είναι και το safehouse της ομάδας.

Η σειρά είναι γνωστή για το γεγονός πως προσφέρει μια ιδιαίτερα σοβαρή κεντρική ιστορία πλαισιωμένη με αρκετό side content, είτε αυτό είναι της μορφής των τρελών side missions, είτε με διάφορα αστεία mini games. Αυτό το σκεπτικό παραμένει στο Like a Dragon και με μεγάλη μας ευχαρίστηση έχουμε να αναφέρουμε πως στο συγκεκριμένο Yakuza το δευτερεύον περιεχόμενο, εκτός από ιδιαίτερα πλούσιο, είναι και ιδανικά "φιλτραρισμένο" σε σχέση με τα παλαιότερα παιχνίδια. Αυτή η ισορροπία μεταξύ σοβαρού και αστείου είναι μέρος της “κουλτούρας” των Yakuza, τα οποία είναι games που περνάνε διαφόρων ειδών κοινωνικά μηνύματα, χωρίς να ακολουθούν τον δρόμο του political correctness άλλων πιο γνωστών τίτλων...

Τα mini games αποτελούν αυτό που λέει η λέξη: μικρά παιχνίδια μέσα στο παιχνίδι και από τα καινούργια ξεχωρίζουν το Dragon Kart, που αποτελεί τη Mario Kart έκδοση του Yakuza, το Can collection, στο οποίο μαζεύετε τενεκεδάκια με ένα ποδήλατο, αλλά και το μανατζάρισμα επιχειρήσεων, ένα πιο ιδιαίτερο mini game που μπορεί να αποφέρει πολλά οικονομικά οφέλη για την τσέπη σας. Φυσικά δεν λείπουν και τα κλασικά: karaoke, golf, baseball, darts, αλλά και τα διάφορα arcade της SEGA, με αποκορύφωμα το Virtual Fighter 5 που εμπεριέχεται ολόκληρο στο Yakuza: Like A Dragon.

Παράλληλα, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η τεράστια λίστα με τα challenges που αποτελεί τη χαρά των completionists. Το περιεχόμενο του παιχνιδιού μπορεί να ξεπεράσει και τις 100 ώρες και το Like a Dragon είναι ένα από τα πιο ευχάριστα, αν όχι το πιο ευχάριστο, για την 100% ολοκλήρωσή του, μιας και όπως αναφέραμε οι δραστηριότητες είναι καλά φιλτραρισμένες. Να αναμένετε όμως και μια δόση «φαρμαρίσματος», μιας και το παιχνίδι έχει πάρει πλέον αυτού του τύπου τη RPG μορφή.

Με την έλευση του Yakuza 6 στο PlayStation 4, η Ryu Ga Gotoku Studio έχει αλλάξει μηχανή γραφικών που προσφέρει μεν 30 καρέ το δευτερόλεπτο (όχι 60), αλλά με πολύ ομορφότερη απεικόνιση. Το Yakuza: Like A Dragon ακολουθεί αυτό το μοντέλο και είναι όμορφο, "καθαρό" παιχνίδι, κυρίως όσον αφορά στον σχεδιασμό των χαρακτήρων, των εφέ και των χρωμάτων. Η Yokohama είναι περίπου τρεις φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη περιοχή των προηγούμενων Yakuza και παρά τους περιορισμούς της, είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του παιχνιδιού.

Σίγουρα το Like a Dragon, λόγω του ότι δεν είναι μεγάλου budget παιχνίδι, υποπίπτει και σε ορισμένα ατοπήματα, όπως χαμηλής ποιότητας animations στους NPCs, αόρατα walls και ορισμένα χαμηλής ποιότητας textures. Όσο για το τελευταίο αναμένεται να δούμε βελτίωση στις εκδόσεις για PS5 και Xbox Series X, ενώ περιμένουμε βάσει λογικής και 60άρι framerate αντί των τωρινών 30 σε PS4 και Xbox. Για να διατηρήσει τον γενικά ομαλό και όμορφο οπτικό τομέα του, δυστυχώς, το Yakuza: Like A Dragon περιέχει υπερβολικά πολλά loading times, αλλά ευτυχώς όχι τόσο μεγάλα σε διάρκεια.

Στον ηχητικό τομέα, το Yakuza: Like A Dragon είναι ο πρώτος Yakuza τίτλος που περιέχει αγγλική μεταγλώττιση και μάλιστα είναι απρόσμενα καλή στο μεγαλύτερο μέρος της. Εμείς πάντως προτιμήσαμε και πάλι τα καταπληκτικά Ιαπωνικά voice-overs που ταιριάζουν περισσότερο στον κόσμο του παιχνιδιού.

Τέλος, το Yakuza: Like a Dragon είναι το πρώτο Yakuza που κυκλοφορεί ταυτόχρονα και για άλλη πλατφόρμα, πέρα αυτών της Sony και ελπίζουμε να αγαπηθεί το ίδιο και στο νέο αυτό κοινό.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Yakuza: Like a Dragon

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Ryu Ga Gotoku Studio

Publisher

SEGA

Διανομή

Zegetron S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

10 Νοεμβρίου 2020
2 Μαρτίου 2021 (η αναβαθμισμένη PS5 έκδοση)

Είδος

Role-playing

PEGI

18

Θετικά

+ Τρομερό cast χαρακτήρων και πολύ "δυνατός" νέος πρωταγωνιστής
+ Το combat system αλλάζει σε turn based και δουλεύει σχεδόν άψογα
+ Τεράστια ποσότητα ποιοτικού side content
+ Για ακόμη μια φορά εξαιρετικό ιαπωνικό voice acting αλλά και τίμια αγγλική μεταγλώττιση
+ Ένας τίτλος που συνδυάζει το σοβαρό με το αστείο και περνάει πολλά μηνύματα με τον σωστό τρόπο
+ Καθαρότατο UI και βολικότατα μενού παρά τις πολλές λειτουργίες τους

Αρνητικά

- Η ιστορία αργεί αρκετά να "πάρει" μπροστά
- Υπερβολικά πολλά loading times
- Γενικά εύκολες μάχες, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
Συνοψίζοντας

Το νέο Yakuza, ή αλλιώς Yakuza: Like a Dragon, είναι ένα παιχνίδι που παίρνει το ρίσκο της μεγάλης αλλαγής και το πετυχαίνει. Το turn based σύστημα μάχης μπορεί να “ξενερώσει” κάποιους από τους βετεράνους της σειράς, όμως είναι αδιαμφισβήτητα σωστά δομημένο και πλούσιο αρκετά ώστε να μας κρατήσει στο πολύωρο ταξίδι μας. Είναι ακόμη ένα game της Ryu Ga Gotoku που δημιουργήθηκε με αφάνταστο μεράκι και προσφέρεται τόσο για τους παλιούς, όσο και τους νέους παίκτες. Μπορεί στη “γεμάτη” περίοδο, από άποψη κυκλοφοριών, που διανύουμε να δυσκολευτεί να ξεχωρίσει, αλλά είναι σίγουρα ένας τίτλος που αξίζει μέχρι και το τελευταίο του ευρώ. Ενώ τόσα χρόνια αγαπήσαμε τον Kiryu Kazuma, ο Ichiban είναι ο νέος μας ήρωας. Άλλωστε είναι κάτι που το ήθελε και ο ίδιος…

9.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
67%
Τιιιιι ;
33%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1