Ys VIII: Lacrimosa of Dana

Survivor αλά Ys
by Σταύρος Ζήσης on 30 Σεπτεμβρίου 2017
Reviews

Διαβάστε ένα αφιέρωμα για τη σειρά Ys

Η σειρά Ys αποτελεί μαζί με τη σειρά Trails τα πιο αναγνωρίσιμα παιχνίδια της Falcom και μια από τις σταθερές αξίες στον χώρο των Action RPGs από παλιά. Ακόμα πιο παλιά από όσο φαντάζεστε. Για την ακρίβεια, η Falcom είναι οι πρωτεργάτες στο είδος με τη δημιουργία του πρώτου Action RPG στην ιστορία, του Xanadu: Dragon Slayer II, που αποτέλεσε έμπνευση για πολλές σειρές που ακολούθησαν. Ναι, ακόμα και για τα The Legend of Zelda. Η σειρά Ys διατηρούσε μέχρι το Oath in Felghana μια σταθερή φόρμουλα και με κάθε νέο παιχνίδι έκανε μερικές αλλαγές εδώ κι εκεί, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι τα παιδιά ξέρουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν για να βελτιώσουν μια σειρά. Πέντε χρόνια μετά το τελευταίο παιχνίδι της σειράς, το Memories of Celceta, οι περιπέτειες του Adol συνεχίζονται τώρα με το Ys VIII: Lacrimosa of Dana, με τη σειρά να κάνει την εμφάνισή της και στο PS4 μαζί με το PS Vita.

Άλλο ένα νέο παιχνίδι για τη σειρά, άλλη μια νέα περιπέτεια βρίσκει τον Adol σε ένα πλοίο να έχει πιάσει δουλειά σαν σώμα ασφαλείας μαζί με τον κολλητό του, τον Dogi. Που να ‘ξερε ο καημένος ο καπετάνιος τι έκανε όταν προσέλαβε τον Adol. Για όσους δεν γνωρίζουν, είναι running gag της σειράς ότι ο Adol είναι εντελώς γκαντέμης σε ό,τι έχει σχέση με πλοία και βάρκες και σε ό,τι πλεούμενο ανεβαίνει, δεν έχει καλή κατάληξη! Και ποιος να το περίμενε! Το πλοίο βυθίζεται και ο Adol μαζί με κάποιους επιβάτες έχουν ναυαγήσει στο νησί Seiren, από το οποίο κανείς δεν έχει καταφέρει ποτέ να διαφύγει ζωντανός. Ο Adol φυσικά δεν "μασάει" και μαζί με τους υπόλοιπους ναυαγούς φτιάχνουν έναν καταυλισμό με σκοπό την επιβίωσή τους, ενώ ταυτόχρονα καταστρώνουν τα σχέδιά τους για το πώς θα μπορέσουν να ξεφύγουν από το νησί. Το νησί Seiren όμως δεν είναι καθόλου φιλόξενο μέρος. Παντού καραδοκούν διαφόρων ειδών κτήνη και πολλά μυστήρια πράγματα. Ένα από αυτά είναι τα παράξενα όνειρα που ξεκίνησε να έχει ο Adol από όταν έφτασε στον νησί αφορά στη ζωή ενός κοριτσιού ονόματι Dana. Η δίψα του Adol για περιπέτεια δεν τον αφήνει να μένει με σταυρωμένα τα χέρια και μαζί με τον κύριο στόχο του να βοηθήσει στο να δραπετεύσουν, προθυμοποιείται να εξερευνήσει κάθε γωνιά του νησιού για οτιδήποτε μπορεί να τους βοηθήσει και να διαλευκάνει το πώς συνδέονται αυτά τα όνειρα με το νησί.

Η αλήθεια είναι ότι η ροή της ιστορίας έχει σαν πρώτη προτεραιότητα την επιβίωση των κεντρικών χαρακτήρων και η ιστορία της Dana αντιμετωπίζεται πιο πολύ σαν δευτερεύον ζήτημα, τόσο που θα αργήσετε πάρα πολύ μέχρι να αναλάβετε τον έλεγχό της για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Αυτό όμως δεν είναι τόσο άσχημο, γιατί το κεντρικό καστ απαρτίζεται από πολύ καλογραμμένους χαρακτήρες που δεν είναι απλά κινούμενα “έπιπλα”, αλλά θα έχουν από κάποια παραξενιά ή προσωπικά τους προβλήματα που εξερευνώνται περαιτέρω. Η ίδια η ιστορία δεν είναι και η πιο πρωτότυπη που υπάρχει και είναι στο ίδιο μοτίβο με τα προηγούμενα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων των αρχαίων πολιτισμών και των διαβολικών θεών. Είναι όμως πολύ καλά εκτελεσμένη ώστε να χρησιμεύει για να δέσει όλο το setting μαζί. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι ο Adol κάτι τέτοιους τους έχει για πρωινό!

Και τι παιχνίδι Ys θα ήταν αμα δεν είχε μέσα και εξερεύνηση! Στην αρχή του παιχνιδιού, ο καταυλισμός σας ξεκινά σαν ένα τίποτα με ίσα τα απαραίτητα που χρειάζονται για να ζήσετε, αλλά σιγά-σιγά καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού συναντάτε κι άλλους ναυαγούς που χρησιμοποιούν τις ικανότητές τους για να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη και φροντίζουν τον εξοπλισμό σας, τις ανταλλαγές υλικών, την ιατρική περίθαλψη κλπ. Είναι ωραίο το να βλέπεις αυτό τον αρχικά κενό χώρο να μετατρέπεται σε ένα μικρό χωριουδάκι. Εκτός από τις ειδικότητες στους τομείς τους, θα θέλετε να φέρετε στο χωριό όσους περισσότερους ναυαγούς είναι δυνατόν για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε περισσότερα μέρη του νησιού. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας, θα συναντάτε εμπόδια στο δρόμο σας που μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο αν έχετε διασώσει τον απαραίτητο αριθμό από ναυαγούς. Μπορεί με την πρώτη να φαίνεται ότι δεν έχετε αρκετό ανθρώπινο δυναμικό, αλλά είναι αυτό που σε κάνει να λες “Τι να υπάρχει άραγε πέρα από εκείνο το βράχο;” και να θες να αφήσεις για λίγο στην άκρη το main story και να ασχοληθείς με το side content. Μπορεί ο δρόμος να σε βγάλει σε πιο επικίνδυνα μέρη, σε κάποιο θησαυρό ή και σε κάποιον άλλο ναυαγό που χρειάζεται διάσωση. Καλό θα είναι να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά γι' αυτό το θέμα γιατί, ενώ κάποιους μπορεί να τους βρείτε κατά τη διάρκεια της ιστορίας, κάποιοι είναι missable αν δεν τους βρείτε στην ώρα τους.

Εκτός από τους ναυαγούς, υπάρχει και ειδικός εξοπλισμός που βρίσκετε στην πορεία και μπορεί να σας βοηθήσει σε μέρη που ήταν απλησίαστα. Μπορεί πχ. σε κάποιο σημείο ο δρόμος να σας οδηγεί στο βυθό της θάλασσας που βρίσκεται σε μια σπηλιά, αλλά δεν θα μπορείτε να κάνετε τίποτα μέχρι να πάρετε το ειδικό αντικείμενο που σας επιτρέπει να αναπνέετε κάτω από το νερό. Και την περιπέτειά σας στο Seiren συνοδεύει ένα εκπληκτικό soundtrack. Στα χαρακτηριστικά στοιχεία της σειράς Ys, εκτός από το γρήγορο gameplay, είναι και το soundtrack του οποίου επιμελείται η Falcom JDK Team και δεν μας απογοητεύουν. Αν μη τι άλλο, δεν μένουν μόνο σε ένα συγκεκριμένο στυλ και έχουν δείξει έμπρακτα ότι φτιάχνουν καταπληκτική μουσική για κάθε περίσταση. Από το μελαγχολικό theme της Dana, τη νότα του μυστηρίου μέσα στις σκοτεινές σπηλιές και τις ροκιές που παίζουν στις μεγάλες μάχες, όλα τα κομμάτια είναι ένα κι ένα.

 

Το Ys VIII έχει κάνει κάποιες ριζικές αλλαγές στον πυρήνα του gameplay. Μέχρι και το Memories of Celceta, η σειρά ήταν καθαρά σε top-down προβολή, αλλά το Lacrimosa of Dana εγκατέλειψε πλήρως αυτό το concept και έχει μεταφερθεί στην προβολή τρίτου προσώπου με ελεγχόμενη κάμερα. Μπορεί οι παλαίμαχοι της σειράς να το βρουν λίγο περίεργο, αλλά αφού το συνηθίσετε, απλά χάνεστε στη μαγεία του κόσμου του. Viva la revolution! Το gameplay του Ys VIII βασίζεται στη φόρμουλα που ξεκίνησε με το Seven, όπου η ένταση και η ταχύτητα των μαχών αυξήθηκε κατακόρυφα σε σύγκριση με τα προηγούμενα παιχνίδια, και βελτιώθηκε περισσότερο στο Memories of Celceta.

Στην ομάδα σας έχετε ενεργούς τρεις παίχτες, με τους υπόλοιπους να είναι για backup και μπορείτε να τους αλλάξετε ανα πάσα στιγμή από το Pause μενού, εκτός αν βρίσκεστε σε Boss fight. Υπάρχουν 3 τύποι επιθέσεων στο παιχνίδι: Slash, Pierce και Strike. Καθένας από τους playable χαρακτήρες σας ειδικεύεται σε έναν από τους τρεις τύπους και έχει έτσι πλεονέκτημα εναντίον κάποιων εχθρών που είναι ανθεκτικοί σε όλες τις επιθέσεις εκτός από του συγκεκριμένου τύπου. Και θα θέλετε να εκμεταλλευτείτε το πλεονέκτημα των τύπων γιατί όταν επιτίθεστε σε έναν εχθρό που έχει αδυναμία στις επιθέσεις σας, τον φέρνετε στην κατάσταση Break όπου είναι πλέον ευάλωτος σε όλες τις επιθέσεις και μάλιστα σας πετάει και πιο σπάνια αντικείμενα. Μαζί με τις απλές επιθέσεις, κάθε χαρακτήρας έχει και μια γκάμα από ειδικές κινήσεις για να δώσει περισσότερο στυλ στη μάχη και μια overpowered κίνηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν είναι γεμάτος ο μετρητής EXTRA. Χαίρομαι που βλέπω ότι η Falcom δεν έχει “σκουριάσει” και έχει κρατήσει όλα τα καλά στοιχεία που κάνουν το Ys αυτό που είναι και που κάνουν τις μάχες τόσο διασκεδαστικές.

Η ζωή του Adol όμως δεν έχει μόνο μάχες και εξερεύνηση. Όπως σε κάθε RPG που σέβεται τον εαυτό του, πού και πού θα πρέπει να αναλαμβάνετε διάφορες αποστολές για να βοηθήσετε τους συνανθρώπους σας με κάποιο αντίτιμο, ανεβάζοντας έτσι το approval που έχουν για σας και ξεκλειδώνετε έτσι διάφορα events. Μια καινούργια προσθήκη που ταιριάζει στο κλίμα επιβίωσης είναι και τα Interception και Suppresion Battles. Στην πρώτη περίπτωση, όλη η πανίδα του νησιού θέλει να καταστρέψει το χωριό σας κι εσείς πρέπει να το υπερασπιστείτε και στη δεύτερη κάνετε εσείς την εισβολή στις γύρω περιοχές όταν παραέχουν γεμίσει με επικίνδυνους εχθρούς και πρέπει να τους εξοντώσετε πριν σας κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Δυστυχώς, όσο ωραία και να ακούγονται όλα τα παραπάνω, όσο μεγάλη κι αν είναι η ποικιλία, όσο πολύ διασκεδαστικό και να είναι το σύστημα μάχης, υπάρχει ένα μεγάλο ελάττωμα: ο βαθμός δυσκολίας. Τα Ys πάντα ήταν γνωστά για το μεγάλο βαθμό πρόκλησης και για το πόσο σε ανάγκαζαν να μαθαίνεις καλά τις επιθέσεις των εχθρών και των αρχηγών, αλλά το Ys VIII πήρε την αντίθετη κατεύθυνση. Το Normal επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά εύκολο και το πιο πιθανό είναι ότι απλά θα περπατάτε και ότι βρίσκεται μπροστά σας θα γίνεται κιμάς. Οι εχθροί δεν αποτελούν καμιά ιδιαίτερη πρόκληση και έχετε στη διάθεσή σας τόσα πράγματα που γέρνουν τη ζυγαριά προς τη μεριά σας. Αν ακολουθείτε τη φυσιολογική πορεία του παιχνιδιού και δεν πάτε από νωρίς σε περιοχές που προορίζονται για επίσκεψη αργότερα, τότε πιθανότατα δεν θα συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει η οθόνη του Game Over. Προσωπικά, μετά τις πρώτες 30 ώρες παιχνιδιού άρχισα να συναντώ εχθρούς και αρχηγούς που να με έκαναν να θέλω να είμαι λίγο πιο προσεκτικός με τις κινήσεις μου, αλλά και πάλι το παιχνίδι είναι πολύ επιεικές με τα λάθη. Αν έχετε παίξει κάποιο από τα προηγούμενα παιχνίδια, τότε θα σας πρότεινα να το ξεκινήσετε στο Hard επίπεδο, για να μην πω να το πάτε και κατευθείαν στο Nightmare.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

Συντάκτης
30 Σεπτεμβρίου 2017
Developer

Nihon Falcom

Publisher

NIS America

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4/ PS Vita

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

15 Σεπτεμβρίου 2017

Είδος

Action RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Γρήγορο και φανταχτερό σύστημα μάχης
+ Καλογραμμένοι χαρακτήρες
+ Η εξερεύνηση είναι εθιστική
+ Εξαιρετικό soundtrack
+ Μπόλικο side-περιεχόμενο

Αρνητικά

- Σχετικά χαμηλό επίπεδο δυσκολίας
- Το σενάριο ακολουθεί τα ίδια μονοπάτια με τα προηγούμενα παιχνίδια

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
Συνοψίζοντας

Παρά τις όποιες αλλαγές έχουν γίνει, το Ys VIII είναι μια τέλεια συνέχεια της σειράς και κάτι που σίγουρα θα εκτιμήσουν όλοι οπαδοί των Action RPGs, είτε είναι φίλοι των Ys, είτε όχι. Αν καταφέρετε να ξεπεράσετε τον οπτικό τομέα του (δυστυχώς η Falcom δεν είναι εταιρεία που μπορεί να διαθέσει μεγάλα budget) θα δείτε ότι το σύστημα μάχης, το μπόλικο περιεχόμενο και η εξερεύνηση είναι τόσο καλοφτιαγμένα που θα σας κάνουν να μην αφήνετε κάτω το χειριστήριο.

Αν είστε νέοι φανς, τότε θα ήταν καλύτερα να ρίξετε πρώτα μια ματιά και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Όχι, δεν είναι ότι συνδέεται τόσο η ιστορία τους, αλλά πιο πολύ ότι αν παίξετε πρώτα το Ys VIII, δεν θα θέλετε μετά να παίξετε τα προηγούμενα.

9.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */