Yupitergrad - Review

by Σταύρος Ζήσης on 5 Μαρτίου 2021

Καλησπέρα συντρόφια! Τα παλιοκαπιταλόσκυλα οι Αμερικάνοι νομίζουν ότι έχουν το μονοπώλιο στις πηγές ενέργειας και μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. NYET! Πρέπει να κάνετε το χρέος σας σαν γνήσιος komrade και να πάτε στο διαστημικό εργοστάσιο Yupitergrad στο φεγγάρι για να δείξετε μια για πάντα στους καπιταλιστές ποιος είναι το αφεντικό στις πηγές ενέργειας! Ή τουλάχιστον, έτσι θέλει να σας πείσει το παιχνίδι. Η αλήθεια είναι ότι όταν ακούμε για παιχνίδια του VR της τάξης των 20€ και κάτω, ο νους μας πάει σε κάτι μικρά παιχνίδια εμπειρίες, κάποια εκ των οποίων όντως αξίζουν κάθε cent, ενώ κάποια άλλα καταλήγουν στη στοίβα με τα shovelware. Σε ποια από τις δύο κατηγορίες όμως ανήκει το Yupitergrad;

Το concept του Yupitergrad είναι εντελώς απλό: Είσαστε ένας σοβιετικός διαστημάνθρωπος και πρέπει να περιηγηθείτε σε ένα διαστημικό εργοστάσιο παραγωγής Pekol (η πηγή ενέργειας που λέγαμε πριν) για να βεβαιωθείτε ότι όλα πάνε καλά. Το κύριο gimmick του παιχνιδιού είναι ότι δεν μπορείτε να περπατήσετε και να περιηγηθείτε σαν κανονικός άνθρωπος, αλλά θα πρέπει να κάνετε τη δουλειά σαν διαστημικός Spider-Man. Μόνο που αντί για εκτοξευτές ιστού, έχετε στη διάθεσή σας δύο Kosmosticks, δηλαδή δύο μαραφέτια που εκτοξεύουν μια βεντούζα που μπορεί να κολλήσει σε μπλε επιφάνειες. Αφού καταφέρετε και τα κολλήσετε σε μια επιφάνεια, κουνήστε τα χέρια σας σαν να προσπαθήσετε να τα τραβήξετε και απελευθερώστε τα την κατάλληλη στιγμή ώστε να εξφενδονιστείτε στην άλλη μεριά του χώρου. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνετε ένα άλμα σε μια πλατφόρμα, θα πάρετε μια ανάσα, θα κάτσετε να σκεφτείτε με την ησυχία σας που θέλετε να πάτε και μετά θα “πετάξετε”. Σε πολλά σημεία θα χρειαστεί να διατηρήσετε την ορμή της κίνησης και να πετάξετε από τον έναν τοίχο αμέσως σε έναν άλλο, άμα δεν θέλετε να γίνετε ένας τεράστιος λεκές από αίμα στο πάτωμα.

Το Yupitergrad καταφέρνει τόσο καλά να "αιχμαλωτίσει" την εμπειρία του να βρίσκεσαι στον αέρα και να νιώθεις ότι πετάς που ώρες, ώρες όντως κουνάς τα πόδια σου ενστικτωδώς για να βεβαιωθείς ότι δεν διατρέχεις κάποιο κίνδυνο και ότι εξακολουθείς να βρίσκεσαι στην ασφάλεια του σαλονιού σου. Και αν όλα τα παραπάνω σας ακούγονται σαν συνταγή για ναυτία, αφήστε τις ανησυχίες σας στην πόρτα, κάντε ένα βήμα μπρος και πετάξτε! Προσωπικά, όταν πρωτοείδα το παιχνίδι, έλεγα ότι θα είναι από αυτά που παίζεις για ένα τέταρτο, μετά κάνεις διάλειμμα για ένα τέταρτο και πάει λέγοντας. Χωρίς να είμαι ιδιαίτερα μαθημένος στο VR, την πρώτη φορά που έβαλα μπρος το παιχνίδι έπαιξα για 2 ώρες σερί και δεν ένιωσα ούτε στιγμή ότι ζαλίζομαι και ότι πρέπει να βγάλω το κράνος. Αντίθετα, έψαχνα αφορμές για να αφήσω στην άκρη την κύρια αποστολή και να κάνω υπεράλματα με τη βοήθεια των kosmosticks. Δηλαδή, καλές οι δωρεάν εμπειρίες Spider-Man της Sony, αλλά θα έπρεπε να το σκεφτούν πιο σοβαρά να βγάλουν και ένα πιο πλήρες παιχνίδι. Αφού έκαναν την καλή αρχή με τον Iron Man, μπορούμε να ελπίζουμε.

Καλά ακούγονται όλα αυτά, αλλά τι ακριβώς έχετε να κάνετε με αυτά που σας δίνονται; Μιλάμε ουσιαστικά για ένα puzzle-platformer όπου χρειάζεστε ειδικούς τρόπους για να μετακινηθείτε από επιφάνεια σε επιφάνεια και πρέπει να χρησιμοποιείτε σωστά τα εργαλεία σας για να μην πάθετε κακό. Μιας και το έφερε η κουβέντα, γιατί να πάθετε κακό; Γιατί το Yupitergrad είναι από τους πιο επικίνδυνους χώρους εργασίας ever! Στην πορεία προς τα ενδότερα του εργοστασίου θα έρθετε αντιμέτωποι με μύλους που περιστρέφονται και θα σας συνθλίψουν, γιγάντιους ανεμιστήρες που οποιαδήποτε επαφή μαζί τους σημαίνει άμεσος θάνατος, πλατφόρμες που κινούνται σε μεγάλες ταχύτητες κλπ. Ας ελπίσουμε να πληρώνει καλά το ταμείο συντάξεων για αυτό. Δεν δουλεύουμε για την ψυχή της μάνας Ρωσίας. Τουλάχιστον έχετε μαζί σας και μια AI βοηθό για να σας συνοδεύει, δίνοντάς σας κάποιες συμβουλές για τα παζλ και εξηγώντας λίγο το background με μια δόση χιούμορ. Το χιούμορ του παιχνιδιού, δυστυχώς, παρόλο που διαφημίζεται σαν ένα από τα δυνατά του σημεία, καταλήγει να γίνεται βαρετό πολύ γρήγορα. Όλα τα αστεία θα είναι είτε κακά λογοπαίγνια, είτε τα στερεοτυπικά του πόσο κακός είναι ο καπιταλισμός κλπ. Τις 2-3 πρώτες φορές που θα τα ακούσετε θα σας κάνουν να χαμογελάσετε κάπως, αλλά μετά θα κάνουν τα μάτια σας να κάνουν στροφές από το cringe και θα εύχεστε η βοηθός να παρέμενε μόνο στις συμβουλές για τα παζλ.

Παρ' όλα αυτά, δεν θα έλεγα ότι τα παζλ του παιχνιδιού είναι κάτι ιδιαίτερα προκλητικό ή κάτι που θα σας κάνει να μείνετε για ώρα σε ένα σημείο αναρωτώμενοι τι πρέπει να κάνετε. Τα πάντα είναι αρκετά straightforward και ένα playthrough θα σας πάρει γύρω στις 3, άντε πολύ βαριά, 4 ώρες. Ωστόσο, δεν είναι καθόλου μονότονο και πάντα θα υπάρχει κάτι καινούργιο στην επόμενη γωνία. Εκεί που νομίζετε ότι έχετε πάρει το κολάι και είσαστε έτοιμοι να τα ξεπεράσετε όλα, το παιχνίδι σας πετάει ένα καινούργιο twist σε ό,τι έχετε μάθει ως τώρα και σας καλεί να το ξεπεράσετε και αυτό. Καταφέρνετε να αιωρείστε από πλατφόρμα σε πλατφόρμα μαθαίνοντας το timing για το πότε και προς τα που να εκτοξεύσετε το kosmostick, ενώ ταυτόχρονα αλλάζετε κατεύθυνση στον αέρα; Στο επόμενο δωμάτιο οι πλατφόρμες που σας κρατάγανε στον αέρα θα εξαφανίζονται, χρίζοντας επιτακτική την ανάγκη να ανταποκριθείτε στις καινούργιες συνθήκες. Μόνο μελανό σημείο του platforming είναι τα υδάτινα τμήματα. Για ένα παιχνίδι που βασίζεται τόσο πολύ στην ακρίβεια, αυτά τα τμήματα είναι εφιάλτης καθώς τα kosmosticks θα σας εκτοξεύουν αρκετά πιο μακριά από εκεί που στοχεύατε, οδηγώντας σας έτσι σε επιπλέον θανάτους. Δεν είναι μεν πολλά αυτά τα τμήματα, αλλά προσφέρουν ελάχιστα στην όλη εμπειρία και το παιχνίδι θα ήταν καλύτερο άμα απουσίαζαν.

Όσο εξαιρετική και αν είναι η βασική εμπειρία, δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού. Δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με τη cel-shaded αισθητική, ίσα ίσα που μου φάνηκε ότι έδεσε πάρα πολύ καλά με όλο το σύνολο και ίσως να είναι καλύτερα για να το κάνει να ξεχωρίσει. Ίσως μάλιστα να είναι και ένας από τους παράγοντες που δεν κουράζεσαι εύκολα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην πενιχρή ποικιλία από περιβάλλοντα. Όχι μόνο κανένα επίπεδο δεν έμεινε χαραγμένο στη μνήμη μου για τον α ή β λόγο, αλλά ένιωθα συνέχεια σαν να πήγαινα από τον έναν generic διάδρομο στον επόμενο. Πολλές φορές σε αυτό το σύντομο ταξίδι μάλιστα αναρωτιόμουν αν όντως πηγαίνω σωστά ή αν κάνω κύκλους άθελά μου. Είναι εντελώς χαμένη ευκαιρία το γεγονός ότι, παρόλο που μας έχουν επισημάνει τόσες φορές ότι βρισκόμαστε στο διάστημα, δεν υπάρχει ούτε ένα παράθυρο για να δούμε απ' έξω ή έστω κάποια διαφοροποίηση στην αρχιτεκτονική των διαφορετικών τομέων.

Το Yupitergrad, παρά τα προβλήματά του, είναι σίγουρα μια εμπειρία που κάθε χρήστης που έχει VR συσκευή θα θέλει να νιώσει. Είναι το μόνο παιχνίδι που έχουμε δει να αιχμαλωτίζει σχεδόν αψεγάδιαστα την εμπειρία του να είσαι ο Spider-Man. Οι κινήσεις είναι τόσο ομαλές χωρίς να καταντάνε κουραστικές και παρά το γεγονός ότι τα παζλ δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, σε απογειώνουν κυριολεκτικά και μεταφορικά. Άμα είχε λίγο περισσότερο περιεχόμενο, το χιούμορ ήταν λίγο καλύτερο και υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία τόσο στη χρήση των kosmosticks, όσο και στο σχεδιασμό των επιπέδων, σίγουρα θα μιλούσαμε για έναν must-have τίτλο για όλους τους κατόχους VR μηχανημάτων. Ας ευχηθούμε η Gamedust να πατήσει πάνω στο καλό αποτέλεσμα που έχτισε και να στοχεύσει ακόμα ψηλότερα στην επόμενη προσπάθεια.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Yupitergrad - Review

Συντάκτης
5 Μαρτίου 2021
Developer

Gamedust Sp. z o.o.

Publisher

Gamedust Sp. z o.o.

Πλατφόρμες

PC (VR) / PlayStation 4 (Απαιτείται PS VR και δύο move controllers)

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

25 Φεβρουαρίου 2021 (PlayStation 4)
27 Αυγούστου 2020 (PC)

Είδος

Platformer

PEGI

7

Θετικά

+ Σας δίνει μια εμπειρία παρόμοια με του Spider-Man
+ Σε αντίθεση με αυτό που θα περίμενε κανείς, δεν ζαλίζει η εκτεταμένη ενασχόληση
+ Καλαίσθητη cel-shaded αισθητική

Αρνητικά

- Κάπως φτωχό περιεχόμενο (το παιχνίδι "βγαίνει" άνετα σε 3 ώρες)
- Εξίσου φτωχός σχεδιασμός επιπέδων
- Το χιούμορ γίνεται βαρετό γρήγορα
- Τα υδάτινα τμήματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Yupitergrad, παρά τα προβλήματά του, είναι σίγουρα μια εμπειρία που κάθε χρήστης που έχει VR συσκευή θα θέλει να νιώσει. Είναι το μόνο παιχνίδι που έχουμε δει να αιχμαλωτίζει σχεδόν αψεγάδιαστα την εμπειρία του να είσαι ο Spider-Man. Οι κινήσεις είναι τόσο ομαλές χωρίς να καταντάνε κουραστικές και παρά το γεγονός ότι τα παζλ δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, σε απογειώνουν κυριολεκτικά και μεταφορικά. Άμα είχε λίγο περισσότερο περιεχόμενο, το χιούμορ ήταν λίγο καλύτερο και υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία τόσο στη χρήση των kosmosticks, όσο και στο σχεδιασμό των επιπέδων, σίγουρα θα μιλούσαμε για έναν must-have τίτλο για όλους τους κατόχους VR μηχανημάτων. Ας ευχηθούμε η Gamedust να πατήσει πάνω στο καλό αποτέλεσμα που έχτισε και να στοχεύσει ακόμα ψηλότερα στην επόμενη προσπάθεια.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1